Springen naar inhoud

4gamers.be

Foto

Het leven van een ouder

ouderschap kinderen gezin

• Please log in to reply
204 replies to this topic

#1 Mass

Mass

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1249 berichten

Posted 01 November 2014 - 10:44

Een ouder zijn is niet altijd even makkelijk en als we eerlijk zijn is het 1 van de moeilijkste taken die je ooit zal hebben. Maar hoe moeilijk deze taak ook is, het plezier dat je aan je kinderen beleefd overschaduwen al die moeilijke momenten (dat hoop ik toch).

Deel hier je leuke momenten met je kinderen, maar ook de mindere momenten.

Om de spits af te bijten, het leukste van deze week (tot hiertoe) >>

Met het gezin naar de musical van Klaas Vaak (Efteling) geweest in de stadsschouwburg. Altijd leuk om hun gezichtjes te zien wanneer ze meegezogen worden in een fantasiewereld. Zelf zit ik ook al de hele week de liedjes te neurieën en dansen we dagelijks op de liedjes van de cd  :p.

Ergelijkste moment >>

Het is te merken dat het vakantie is. De kinderen zitten elkaar regelmatig op te fokken totdat ze over hun grens gaan. Na herhaaldelijke opmerkingen verbaasd het me dat dit nog niet is voorgevallen

Spoiler

Edited by papfles, 04 November 2014 - 11:59.

• 2

Love is like a fart ... If you have to force it, it's probably crap.

#2 Mass

Mass

Impressive man...

• Topic Starter
  • Member
  • PipPipPip
  • 1249 berichten

Posted 04 November 2014 - 10:57

De jongste daarstraks in slaap gevallen met dit 

Spoiler

Ik denk dat hij nog een zeer belangrijk telefoontje verwachtte, ik mocht het zelfs niet wegnemen  :huh: :p

• 2

#3 Eveliciouz

Eveliciouz

Unstoppable

• Clan Rookie
  • 2919 berichten

Posted 04 November 2014 - 11:03

Kan er (nog) niet over meepraten wat het is om een ouder te zijn, maar ik kan mij voorstellen dat er wel nog veel leuke en minder leuke momenten staan te wachten :p

De enige zorg (of hoe ik het moet noemen) is bij mij vooral of ik wel een goede ouder zal zijn, maar dat zal iedereen wel hebben denk ik.

• 0

Live. Love. Laugh.

PSN Evilienn .:. Twitter evelienn .:. Twitch Eveliciouz

#4 Mass

Mass

Impressive man...

• Topic Starter
  • Member
  • PipPipPip
  • 1249 berichten

Posted 04 November 2014 - 11:21

De enige zorg (of hoe ik het moet noemen) is bij mij vooral of ik wel een goede ouder zal zijn, maar dat zal iedereen wel hebben denk ik.

Dit is idd een zorg die ieder toekomstig/ rookie/ veteran ouder heeft. Het enige wat je kan doen is je uiterste best en leren uit je fouten om het in de toekomst beter te doen. Elke ouder maakt zijn fouten, belangrijk is dat je deze erkend en er dan ook iets mee doet. Maar dat zal bij jou wel in orde komen ;).

• 0

#5 valies

valies

Crew

• Crew
  • 8824 berichten

Posted 04 November 2014 - 12:10

Leuke topic! I'm in :D

Mijn dochter krijgt ook regelmatig belangrijke telefoontjes, zelfs in't weekend laten ze haar niet met rust.

• 1

PSN valies - 3DS 1908-2322-5163 - twitter @valies
As long as people continue to pursue the meaning of freedom, they will never cease to be o/
Baka!

#6 Mass

Mass

Impressive man...

• Topic Starter
  • Member
  • PipPipPip
  • 1249 berichten

Posted 04 November 2014 - 12:16

Mijn dochter krijgt ook regelmatig belangrijke telefoontjes, zelfs in't weekend laten ze haar niet met rust.

Lol, dat belooft voor later :D. Heeft er nu niemand nog respect voor weekendrust :p

Note to myself > dringend de jongste leren dat voedsel op zijn bordje en in zijn mondje hoort en niet op de grond  :blink:

Edited by Mass, 04 November 2014 - 12:20.

• 0

#7 papfles

papfles

Crew

• Administrator
  • 6638 berichten

Posted 04 November 2014 - 12:20

Die heeft al direct door dat ze in't weekend meer kan vragen qua loon. Slim kind

• 3

#8 jersy

jersy

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1223 berichten

Posted 09 November 2014 - 00:06

mindere momenten zijn nog altijd de korte nachten, onze jongste is een heel "slechte" slaper ... soms slaapt ze een volledige nacht door, soms is ze klaarwakker om 3u snachts ...

maar uiteraard zijn de mooie momenten, dat ze op een leeftijd is dat ze heel veel leert en probeer te doen (ze is een jaar en 3 maand), en het is hilarisch om te zien hoe ze achter mijn oudste dochter (5 jaar) huppelt en haar probeert na te doen

soms zitten ze ook samen aan tafel en zitten ze te fluisteren en te giechelen

dan vergeet je die slapeloze nachten wel =)

het zal wel bij 2 kinderen blijven :p

• 1
PSN-id = jersyi

#9 Mass

Mass

Impressive man...

• Topic Starter
  • Member
  • PipPipPip
  • 1249 berichten

Posted 09 November 2014 - 09:07

mindere momenten zijn nog altijd de korte nachten, onze jongste is een heel "slechte" slaper ... soms slaapt ze een volledige nacht door, soms is ze klaarwakker om 3u snachts ...

maar uiteraard zijn de mooie momenten, dat ze op een leeftijd is dat ze heel veel leert en probeer te doen (ze is een jaar en 3 maand), en het is hilarisch om te zien hoe ze achter mijn oudste dochter (5 jaar) huppelt en haar probeert na te doen

soms zitten ze ook samen aan tafel en zitten ze te fluisteren en te giechelen

dan vergeet je die slapeloze nachten wel =)

het zal wel bij 2 kinderen blijven :p

Idd, ook nog zoiets die korte nachten. Over het algemeen hebben we hier niet te klagen (hoewel, 6u. is tot nog altijd heel vroeg imo  :mellow: ), maar dat ze maar rap in hun puberteit zitten (en waarschijnlijk zijn ze dan met geen stokken uit bed te krijgen ... mezelf kennende  :dry: ). Het toppunt van al is, wanneer vrouw en kinderen weg zijn voor een weekendje en ik moet werken, dat je dan nog altijd ongeveer op dezelfde uren wakker wordt (niks uitslapen dus :sad: ).

De jongste probeert hier ook alles na te doen wat zijn oudste zus doet tot inclusief speldjes en staartjes in zijn haar  :facepalm: . Maar ik moet wel zeggen dat de jongste meer explorerend is dan de oudste toen zij die leeftijd had die hij nu heeft. Hij steekt ook veel meer uit en kwaad kun je er niet op worden, want als ik dan ff uit m'n krammen schiet, doet hij mij na met een glimlach (probeer u dan maar eens serieus te houden  :p ).

Bij mij liefst ook maar 2 (vrouwlief wilt er 4  :o ). Ze zeggen "the more, the merrier", maar dat zou ik in dit geval toch niet willen uittesten (het blijven oefenen daarentegen wel :p)

Edited by Mass, 09 November 2014 - 09:08.

• 1

#10 jersy

jersy

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1223 berichten

Posted 15 November 2014 - 19:45

het leven van een ouder

de oudste duw de jongste tegen de tafel, tanden eerst, bloed overal

en dan is mijn vrouw kwaad omdat ik te streng ben tegen de oudste

grr :p

• 0
PSN-id = jersyi

#11 Koen

Koen

Gettin warmed up?

• Member
  • PipPip
  • 226 berichten

Posted 15 November 2014 - 20:39

Een ouder met een leven? Dat wil ik nog 'es zien ;)

• 1

#12 valies

valies

Crew

• Crew
  • 8824 berichten

Posted 20 November 2014 - 09:59

Zitten jullie ook altijd met kinderliedjes in jullie hoofd? Momenteel is het "zagen zagen wiedewiedewagen" :/

Wij worden dan ook wel regelmatig 's ochtends wakkergemaakt met een remix van allerlei kinderliedjes. Of soms ook gewoonweg twintig keer hetzelfde liedje. Met tussenin "jappooo" *handjesgeklap*. Ze praat eigenlijk wel erg goed, maar bravo is sinds jarendag al "jappooo" :')

• 0

As long as people continue to pursue the meaning of freedom, they will never cease to be o/
Baka!

#13 Mass

Mass

Impressive man...

• Topic Starter
  • Member
  • PipPipPip
  • 1249 berichten

Posted 20 November 2014 - 10:28

Zitten jullie ook altijd met kinderliedjes in jullie hoofd? Momenteel is het "zagen zagen wiedewiedewagen" :/

Wij worden dan ook wel regelmatig 's ochtends wakkergemaakt met een remix van allerlei kinderliedjes. Of soms ook gewoonweg twintig keer hetzelfde liedje. Met tussenin "jappooo" *handjesgeklap*. Ze praat eigenlijk wel erg goed, maar bravo is sinds jarendag al "jappooo" :')

Geweldig "jappooo" :rofl:

Wij kennen hier ook alle kinderliedjes terug vanbinnen en vanbuiten ... is wel leuk als ze meezingen :p

• 0

#14 Booka

Booka

Crew

• Clan Legend
  • 4463 berichten

Posted 20 November 2014 - 10:34

Ik vind het al straf dat jullie hier nog kunnen posten!!

Liegebeest zijn kindjes en tevens mijn nichtjes zijn ook zo schattig! Ge kunt daar niet kwaad op blijven :)

• 0
<p>Mama always said life was like a box of chocolates, you never know what you're gonna get.

#15 Mass

Mass

Impressive man...

• Topic Starter
  • Member
  • PipPipPip
  • 1249 berichten

Posted 20 November 2014 - 10:43

Ik vind het al straf dat jullie hier nog kunnen posten!!

Wij zijn dan ook super ouders :p

• 0

#16 Varengas

Varengas

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 678 berichten

Posted 20 November 2014 - 10:46

Waarom zouden wij niet kunnen posten? :-/

Alsof je leven ineens voorbij is als ouder :p

• 0

#17 valies

valies

Crew

• Crew
  • 8824 berichten

Posted 20 November 2014 - 10:47

(jonge) kindjes slapen regelmatig ;)

• 0

Baka!

#18 Booka

Booka

Crew

• Clan Legend
  • 4463 berichten

Posted 20 November 2014 - 11:41

Was e moptjen hé papa's en mama :)

Jullie doen dat goed!

• 0
<p>Mama always said life was like a box of chocolates, you never know what you're gonna get.

#19 Mass

Mass

Impressive man...

• Topic Starter
  • Member
  • PipPipPip
  • 1249 berichten

Posted 20 November 2014 - 12:02

Toch al iemand dat ons hard werk apprecieert :p

• 0

#20 valies

valies

Crew

• Crew
  • 8824 berichten

Posted 20 November 2014 - 13:26

tumblr_lnz04gxjSL1qz7k5jo1_500.gif

• 5

Baka!

Also tagged with one or more of these keywords: ouderschap, kinderen, gezin

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users