Springen naar inhoud

4gamers.be

Foto

[Mobiliteit] Uw ergernissen op de weg

• Please log in to reply
596 replies to this topic

#1 Black

Black

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 497 berichten

Posted 09 December 2014 - 14:54

Ge kent hoe het gaat, bij gebrek aan zo'n topic en bij het vaak voorkomen van ergernissen op de weg, voila.

Ik kan al onmiddellijk beginnen:

Vrouwen weigeren hun voorrangsregels te leren. Die denken dat wanneer ze van rechts komen altijd en automatisch voorrang hebben.

Anderen vinden voorrang enkel gelden voor de grote baan, of ze nu van links of rechts komen maakt hen niet uit.

Claxon doet overuren deze laatste weken.

• 0

#2 valies

valies

Crew

• Crew
  • 8824 berichten

Posted 09 December 2014 - 15:06

Vrouwen weigeren hun voorrangsregels te leren.

1436805-wwoh.jpg

• 9

PSN valies - 3DS 1908-2322-5163 - twitter @valies
As long as people continue to pursue the meaning of freedom, they will never cease to be o/
Baka!

#3 YoniVL

YoniVL

Crew

• Crew
  • 4424 berichten

Posted 09 December 2014 - 15:27

Voorrang van rechts zouden ze beter afschaffen. Voor niks of niemand goed.

Ik word lastig van mensen die niet snel genoeg rijden. En dan bedoel ik niet te snel, want ik rij zelf nooit te snel, maar dan wil ik wel dat niemand 30 rijdt waar hij 50 mag. Ofzo...
  • 0
Suit up!

#4 Sweeneyy

Sweeneyy

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1677 berichten

Posted 09 December 2014 - 15:31

Mensen die bellen achter het stuur en daardoor traag gaan rijden

mensen die denken dat hun auto zo breed is als een camion en int midden van de weg rijden

mensen die al stilstaand ergens indraaien

mensen die uit een zijstraat voor u in schieten en dan nog optrekken gelijk een slak

• 0

TITANIA
Equilibrium
3DS: 1048-8802-5704 | PSN: AwesomeSweeneyy | Wii U ID: Sweeneyy

#5 rafbanaan

rafbanaan

Crew

• Crew
  • 12897 berichten

Posted 09 December 2014 - 15:34

Mensen die van hun tek maken, omdat je de toegelaten snelheid rijdt. 

Ouderen op de baan. (Imo mogen ze vanaf een bepaalde leeftijd een verplichting opleggen dat je bv. om de 5j een nieuwe test moet afleggen om te zien of je wel nog op de baan mag)

Zei mijn rij-instructeur ook eens :p Sinds ze die regel hebben ingevoerd, zijn er meer ongevallen dan ervoor. Plus nog eens de mensen die enkele decennia achterlopen.

• 0

PSN ID/STEAM ID/ORIGIN ID: Tha_soh

Xbox Live ID: Tha soh

The 4Gamers PC-build generator

#6 Black

Black

On a roll

• Topic Starter
  • Member
  • PipPip
  • 497 berichten

Posted 09 December 2014 - 15:42

Mensen die bellen achter het stuur en daardoor traag gaan rijden

mensen die denken dat hun auto zo breed is als een camion en int midden van de weg rijden

mensen die al stilstaand ergens indraaien

mensen die uit een zijstraat voor u in schieten en dan nog optrekken gelijk een slak

Kan mij aan al die zaken ook enorm ergeren.

Dat van in het midden rijden is ook typisch iets voor mensen die met een wagen rijden die te groot is voor hen en die ze amper de baas kunnen.

Ziet ge ze altijd naar u afkomen bij een versmalling. Levensgevaarlijk zo'n bestuurders.

Bellen achter het stuur is ook iets dat er maar niet uitgaat. Heb echt het gevoel dat ik de enige ben die zijn gsm niet opneemt tijdens het rijden en hem ook gewoon op stil zet.

Ik word lastig van mensen die niet snel genoeg rijden. En dan bedoel ik niet te snel, want ik rij zelf nooit te snel, maar dan wil ik wel dat niemand 30 rijdt waar hij 50 mag. Ofzo...

Waarom is voorrang van rechts niet goed ?

Het is echt zo'n simpele regel, maar mensen zijn ofwel te lui of te achterlijk om deze toe te passen.

• 0

#7 Eveliciouz

Eveliciouz

Unstoppable

• Clan Rookie
  • 2919 berichten

Posted 09 December 2014 - 16:05

• Mensen die hun richtingaanwijzers niet gebruiken.
  • Mensen die anderen bij het invoegen op een autostrade er niet tussen laten of voor express gas bijgeven zodat diegene die de autostrade opkomt niet kan optrekken.
  • Mensen die geen afstand bewaren (al dan niet bij slecht weer)
  • Tractoren op de weg die ervoor zorgen dat er 20 auto's achter blijven hangen omdat hij/zij niet meer aan de zijkant van de weg gaat rijden.
  • Mensen die bumperkleven is al erg genoeg, laat staan dat ze het doen als het aan het stortregenen is wanneer ge op een autostrade aan het rijden zijt... Seriously. Sommigen zouden hun examen eens opnieuw mogen doen  :facepalm:

• 0

Live. Love. Laugh.

PSN Evilienn .:. Twitter evelienn .:. Twitch Eveliciouz

#8 YoniVL

YoniVL

Crew

• Crew
  • 4424 berichten

Posted 09 December 2014 - 16:28

Kan mij aan al die zaken ook enorm ergeren.

Dat van in het midden rijden is ook typisch iets voor mensen die met een wagen rijden die te groot is voor hen en die ze amper de baas kunnen.

Ziet ge ze altijd naar u afkomen bij een versmalling. Levensgevaarlijk zo'n bestuurders.

Bellen achter het stuur is ook iets dat er maar niet uitgaat. Heb echt het gevoel dat ik de enige ben die zijn gsm niet opneemt tijdens het rijden en hem ook gewoon op stil zet.

Waarom is voorrang van rechts niet goed ?

Het is echt zo'n simpele regel, maar mensen zijn ofwel te lui of te achterlijk om deze toe te passen.

Voorrang van rechts is niet goed, omdat het veel te vaak mensen dwingt om te stoppen waar dat helemaal niet nodig is. In alle andere landen ter wereld gebruiken ze dat niet en daar hebben ze er toch geen last van? Als ik aan het rijden ben op een baan, vind ik het belachelijk dat ik moet stoppen, omdat er iemand van rechts komt. Zou veel logischer zijn als ik gewoon kon doorrijden en dat de persoon die een manoeuvre doet (namelijk de straat in rijden en afslaan) even moet wachten. Met al de rest is het zo, behalve bij dat. Verder is het die voorrang van rechts die meestal tot frustraties leidt, zoals bij mensen die dat koste wat kost willen afdwingen. Dat heeft trouwens niets te maken met te lui of te achterlijk, maar common sense.

Wat lijkt er logischer? Iemand die op snelheid op een baan rijdt, laten afremmen en stoppen, zodat iemand die uit een zijstraat komt kan afslaan of die persoon gewoon laten doorrijden en die persoon die uit de zijstraat komt even laten wachten tot er ruimte op de baan is. Ik heb al gemerkt dat mensen die klagen over het niet toepassen van de voorrang van rechts, meestal de zotten zijn die hem per se willen pakken en daarmee vaak anderen in gevaar brengen.

• 0
Suit up!

#9 smitske

smitske

Wannabe-Spambear

• Member
  • PipPipPip
  • 4298 berichten

Posted 09 December 2014 - 16:51

Die is er natuurlijk wel vanwege een andere reden, onze soms belachelijke kruispunten waar ze geen lichten op zetten. Typisch Belgisch we hebben een probleem, laten we het oplossen op een manier die het allemaal nog wat verwarrender maakt en mogelijks tot meer problemen leidt. 

Mijn grootste ergernis zijn bumperklevers, ik rijd zo goed als altijd hoeveel er mag en toch vinden sommige het nodig om in u bumper te zitten, nog extremer ik als je trager moet rijden omdat er een paar voor u zijn en er dan ene in u bumper zit, ge ziet toch dat het niet rapper kan.

Edited by smitske, 09 December 2014 - 16:57.

• 0
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." Albert E.

#10 Dr.Gordon

Dr.Gordon

Wannabe-Spambear

• Member
  • PipPipPip
  • 5009 berichten

Posted 09 December 2014 - 16:54

Die is er natuurlijk wel vanwege een andere reden, onze soms belachelijke kruispunten waar ze geen lichten op zetten. Typisch Belgisch we hebben een probleem, laten we het oplossen op een manier die het allemaal nog wat verwarrender maakt en mogelijks tot meer problemen leidt. 

Ja laten we alle kruispunten vol lichten zetten

*hoera*

Er is meestal een reden waarom er geen lichten op een kruispunt staan.

• 0

Steam ID: Dr.Gordon - PSN: Dr_Gordon17
Cooler Master MasterCase Maker 5 | Gigabyte Aorus X470 Ultra Gaming  AMD Ryzen 5 2600X | NZXT Kraken X52 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1070 | XFX 550 | Corsair Vengeance 16 Gb | Crucial MX300 525 Gb SSD | Seagate 1TB HDD | PS4

#11 smitske

smitske

Wannabe-Spambear

• Member
  • PipPipPip
  • 4298 berichten

Posted 09 December 2014 - 17:05

Want dat zeg ik inderdaad :rolleyes:. Feit is wel op sommige zouden ze het beter doen want daar is voorrang van rechts een merde, maar uiteraard zijn er nog andere oplossingen mogelijk zoals bvb in Spanje waar het grotendeels ronde punten zijn, ik zal het er ook ineens bij zetten dat dit ook niet noodzakelijk zaligmakend is. Een rede zal er wel zijn, maar een goede of logische is het verre van altijd.

• 0
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." Albert E.

#12 Dr.Gordon

Dr.Gordon

Wannabe-Spambear

• Member
  • PipPipPip
  • 5009 berichten

Posted 09 December 2014 - 17:11

Want dat zeg ik inderdaad :rolleyes:

Net hetzelfde als zeggen "tis weer typisch Belgisch" terwijl elk land grote en kleine problemen kent op vlak van verkeer of iets anders. Ik dacht, ik smijt er eens een hyperbool tussen net als jij.

• 0

Steam ID: Dr.Gordon - PSN: Dr_Gordon17
Cooler Master MasterCase Maker 5 | Gigabyte Aorus X470 Ultra Gaming  AMD Ryzen 5 2600X | NZXT Kraken X52 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1070 | XFX 550 | Corsair Vengeance 16 Gb | Crucial MX300 525 Gb SSD | Seagate 1TB HDD | PS4

#13 tomke009

tomke009

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1852 berichten

Posted 09 December 2014 - 18:37

• Mensen die hun richtingaanwijzers niet gebruiken.
  • Mensen die anderen bij het invoegen op een autostrade er niet tussen laten of voor express gas bijgeven zodat diegene die de autostrade opkomt niet kan optrekken.
  • Mensen die geen afstand bewaren (al dan niet bij slecht weer)
  • Tractoren op de weg die ervoor zorgen dat er 20 auto's achter blijven hangen omdat hij/zij niet meer aan de zijkant van de weg gaat rijden.
  • Mensen die bumperkleven is al erg genoeg, laat staan dat ze het doen als het aan het stortregenen is wanneer ge op een autostrade aan het rijden zijt... Seriously. Sommigen zouden hun examen eens opnieuw mogen doen  :facepalm:

Ik geef u bij alle punten gelijk behalve punt2. Degene die oprijdt doet een maneuvre en moet bijgevolg dus voorrang verlenen. De helft van de besturrders rijden gewoonweg te traag als ze de autosnelweg oprijden. Eens je begint in te voegen moet je minstens 80-90 km/h rijden (Akkoord, bij bepaalde opritten is dit niet mogelijk) anders moet het verkeer op de snelweg beginnen afremmen omdat jij wilt invoegen. 

Als ik op het 1e baanvak aan 90 rij en er komt iemand naast mij aan 90 oprijden, is het aan degene die oprijdt om te versnellen of te vertragen zodat hij kan invoegen en niet degene op de snelweg die zijn snelheid moet veranderen.

Natuurlijk, als uw punt gewoonweg hoffelijkheid betreft dan kan ik niet anders dan u gelijk geven, want met de hoffelijkheid onder bestuurders is het dezer dagen triestig gesteld.

• 0
PSN/steam/xblive/twitch:
Tomke009

#14 Black

Black

On a roll

• Topic Starter
  • Member
  • PipPip
  • 497 berichten

Posted 09 December 2014 - 18:50

Voorrang van rechts is niet goed, omdat het veel te vaak mensen dwingt om te stoppen waar dat helemaal niet nodig is. In alle andere landen ter wereld gebruiken ze dat niet en daar hebben ze er toch geen last van?

Nee inderdaad, in vele andere landen zijn er geen regels daaromtrent en staan alle kruispunten vol stopborden. Dan moet ge aan elk kruispunt volledig stoppen en diegene die het eerste aan het kruispunt is mag eerst doorrijden. Dat vind ik toch een vele slechtere regeling, ook voor de doorstroming.

Als ik aan het rijden ben op een baan, vind ik het belachelijk dat ik moet stoppen, omdat er iemand van rechts komt. Zou veel logischer zijn als ik gewoon kon doorrijden en dat de persoon die een manoeuvre doet (namelijk de straat in rijden en afslaan) even moet wachten. Met al de rest is het zo, behalve bij dat. Verder is het die voorrang van rechts die meestal tot frustraties leidt, zoals bij mensen die dat koste wat kost willen afdwingen. Dat heeft trouwens niets te maken met te lui of te achterlijk, maar common sense.

Dat zou er dan in resulteren dat mensen die uit kleine straten komen en een iets grotere baan of drukkere weg op willen rijden er dan waarschijnlijk ook een eeuw gaan moeten staan.

Het zorgt er ook voor dat er een soort van uniformiteit is, auto van rechts heeft altijd voorrang, tenzij bij een uitzondering en het verkeersbord anders aangeeft. Zo moeten de straten dus niet volstaan met borden elke 5 meter en elk kruispunt, maar weten de bestuurders (of de meeste toch) wel wat de regel is daar.

Wat lijkt er logischer? Iemand die op snelheid op een baan rijdt, laten afremmen en stoppen, zodat iemand die uit een zijstraat komt kan afslaan of die persoon gewoon laten doorrijden en die persoon die uit de zijstraat komt even laten wachten tot er ruimte op de baan is.

Dat heeft vaak totaal niets met logisch te maken, wel met doorstroming en het vermijden van files. Ik kan zo al uit mijn hoofd een paar punten of straten geven daar waar er geen voorrang van rechts gold er echt een lange file zou staan voor mensen die zouden willen indraaien. Voor het aankomende verkeer resulteert dit in misschien 30 seconden stoppen, een wagen of 2 doorlaten, en weer verdergaan.

Ik heb al gemerkt dat mensen die klagen over het niet toepassen van de voorrang van rechts, meestal de zotten zijn die hem per se willen pakken en daarmee vaak anderen in gevaar brengen.

Lol, das lame van u.
Ik heb dan ook ineens gemerkt dat mensen die hme willen afschaffen ook diegene zijn die hem niet begrijpen en nooit toepassen.

Nota bene: voorrang moet ge krijgen, niet nemen.

EDIT:Trouwens nog een epic rage vanochtend die ik was vergeten te vermelden: vuilnisophaling in de ochtendspits met een belachelijke file als gevolg.

Edited by Black, 09 December 2014 - 18:50.

• 0

#15 rafbanaan

rafbanaan

Crew

• Crew
  • 12897 berichten

Posted 09 December 2014 - 19:24

EDIT:Trouwens nog een epic rage vanochtend die ik was vergeten te vermelden: vuilnisophaling in de ochtendspits met een belachelijke file als gevolg.

Wanneer moeten ze het dan doen? Die hebben een vast schema.

• 0

PSN ID/STEAM ID/ORIGIN ID: Tha_soh

Xbox Live ID: Tha soh

The 4Gamers PC-build generator

#16 Black

Black

On a roll

• Topic Starter
  • Member
  • PipPip
  • 497 berichten

Posted 09 December 2014 - 19:47

Wanneer moeten ze het dan doen? Die hebben een vast schema.

Tijdens de avondspits zodat gij er inzit en ik niet :D

Nee, serieus. Ipv om 8uur, doe het om 10-11uur smorgens???? Ge past het schema toch wat aan aan de drukte op de maan. Is meteen ook veiliger en gemakkelijker werken.
In antwerpen doen ze het smachts, waarom kan dat niet overal?
  • 0

#17 Tomba

Tomba

Crew

• Crew
  • 1073 berichten

Posted 09 December 2014 - 19:52

Voorrang van rechts is niet goed, omdat het veel te vaak mensen dwingt om te stoppen waar dat helemaal niet nodig is. In alle andere landen ter wereld gebruiken ze dat niet en daar hebben ze er toch geen last van? Als ik aan het rijden ben op een baan, vind ik het belachelijk dat ik moet stoppen, omdat er iemand van rechts komt. Zou veel logischer zijn als ik gewoon kon doorrijden en dat de persoon die een manoeuvre doet (namelijk de straat in rijden en afslaan) even moet wachten. Met al de rest is het zo, behalve bij dat. Verder is het die voorrang van rechts die meestal tot frustraties leidt, zoals bij mensen die dat koste wat kost willen afdwingen. Dat heeft trouwens niets te maken met te lui of te achterlijk, maar common sense.

Wat lijkt er logischer? Iemand die op snelheid op een baan rijdt, laten afremmen en stoppen, zodat iemand die uit een zijstraat komt kan afslaan of die persoon gewoon laten doorrijden en die persoon die uit de zijstraat komt even laten wachten tot er ruimte op de baan is. Ik heb al gemerkt dat mensen die klagen over het niet toepassen van de voorrang van rechts, meestal de zotten zijn die hem per se willen pakken en daarmee vaak anderen in gevaar brengen.

Op kruispunten is voorrang van rechts een goed idee aangezien iedereen daar rechtdoor kan rijden. Het bespaart geld (geen verkeerslichten) en tijd (niet wachten op verkeerslichten als er niemand van de andere kant komt). Verder komt voorrang van rechts voor iemand uit een zijstraat tegenwoordig vooral voor in de bebouwde kom, daarbuiten is de rechtdoorlopende baan meestal een voorrangsweg. Binnen de bebouwde kom is het een goede motivatie om niet te hard te rijden als je bij iedere zijstraat moet vertragen. Nog een reden dat voorrang van rechts niet vervangen is op sommige plaatsen is omdat er uit de zijstraat soms veel verkeer komt dat gewoon de hoofdweg niet op raakt als ze moeten wachten tot er plaats is. Er zijn natuurlijk nog altijd wel wat plaatsen waar voorrang van rechts niet zinnig is, maar tegenwoordig heeft het meestal wel een reden.

Ik geef u bij alle punten gelijk behalve punt2. Degene die oprijdt doet een maneuvre en moet bijgevolg dus voorrang verlenen. De helft van de besturrders rijden gewoonweg te traag als ze de autosnelweg oprijden. Eens je begint in te voegen moet je minstens 80-90 km/h rijden (Akkoord, bij bepaalde opritten is dit niet mogelijk) anders moet het verkeer op de snelweg beginnen afremmen omdat jij wilt invoegen. 

Als ik op het 1e baanvak aan 90 rij en er komt iemand naast mij aan 90 oprijden, is het aan degene die oprijdt om te versnellen of te vertragen zodat hij kan invoegen en niet degene op de snelweg die zijn snelheid moet veranderen.

Natuurlijk, als uw punt gewoonweg hoffelijkheid betreft dan kan ik niet anders dan u gelijk geven, want met de hoffelijkheid onder bestuurders is het dezer dagen triestig gesteld.

Als jij op het eerste baanvak 90 rijdt, ben jij zowiezo een bron van ergernis :)

Afval gaat niet magischerwijze verdwijnen hoor... Veel mensen die last hebben van de vuilkar tijdens de spits, rijden ook niet waar ze zouden moeten rijden, maar zijn van de autostrade afgereden om ergens binnendoor te rijden naar hun bestemming. En het lijkt me normaal dat gemeentes geen extra kosten of moeite gaan doen voor mensen die daar helemaal niet moeten zijn.

• 0

#18 hatetn

hatetn

Wannabe-Spambear

• Member
  • PipPipPip
  • 3526 berichten

Posted 09 December 2014 - 20:13

de persoon op de snelweg heeft meerdere vakken en kan over het algemeen wel opschuiven. degene die oprijdt moet in veel gevallen gewoon hopen dat ze schuiven want die oprit loopt meestal niet lang door en als je helemaal stilstaat zit je met een probleem. en zowat iedereen hier in de regio gaat mooi schuiven om de mensen er op te laten en het lijkt me ook een van de dingen waar er nog het meeste hoffelijkheid in is binnen het verkeer.

• 0

#19 YoniVL

YoniVL

Crew

• Crew
  • 4424 berichten

Posted 09 December 2014 - 20:25

Nee inderdaad, in vele andere landen zijn er geen regels daaromtrent en staan alle kruispunten vol stopborden. Dan moet ge aan elk kruispunt volledig stoppen en diegene die het eerste aan het kruispunt is mag eerst doorrijden. Dat vind ik toch een vele slechtere regeling, ook voor de doorstroming.

Dat zou er dan in resulteren dat mensen die uit kleine straten komen en een iets grotere baan of drukkere weg op willen rijden er dan waarschijnlijk ook een eeuw gaan moeten staan.

Het zorgt er ook voor dat er een soort van uniformiteit is, auto van rechts heeft altijd voorrang, tenzij bij een uitzondering en het verkeersbord anders aangeeft. Zo moeten de straten dus niet volstaan met borden elke 5 meter en elk kruispunt, maar weten de bestuurders (of de meeste toch) wel wat de regel is daar.

Dat heeft vaak totaal niets met logisch te maken, wel met doorstroming en het vermijden van files. Ik kan zo al uit mijn hoofd een paar punten of straten geven daar waar er geen voorrang van rechts gold er echt een lange file zou staan voor mensen die zouden willen indraaien. Voor het aankomende verkeer resulteert dit in misschien 30 seconden stoppen, een wagen of 2 doorlaten, en weer verdergaan.

Lol, das lame van u.
Ik heb dan ook ineens gemerkt dat mensen die hme willen afschaffen ook diegene zijn die hem niet begrijpen en nooit toepassen.

Nota bene: voorrang moet ge krijgen, niet nemen.

Ik geef altijd voorrang van rechts als het moet en ik ken de regel goed genoeg. Je moet niet eerst uitdelen door iedereen die geen fan is van voorrang van rechts bij wijze van spreken achterlijk te noemen en dan op de teentjes getrapt zijn, als je moet incasseren. Verder is de regel dat je voorrang van rechts moet nemen en niet moet krijgen. Als je op je rijexamen je voorrang niet neemt, dan ben je gebuisd. Er zijn veel betere oplossingen dan een regel die bij zowat 90% van de rijdende bevolking voor frustratie zorgt, om verschillende redenen. Als een regel niet werkt, dan moet je daar een oplossing voor zoeken.

Die voorbeelden van "op bepaalde punten zou er dan een lange rij staan voor mensen die van rechts komen", dat kan gemakkelijk opgelost worden door lichten of een rond punt. Verder heeft dat ook veel minder te maken met de voorrang van rechts en veel meer met een beetje hoffelijkheid en degelijk ritsen. Als de mensen dat al eens zouden leren, dan zouden er al heel wat van dergelijke problemen opgelost zijn.

• 0
Suit up!

#20 tomke009

tomke009

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1852 berichten

Posted 09 December 2014 - 21:17

Als jij op het eerste baanvak 90 rijdt, ben jij zowiezo een bron van ergernis :)

Aangezien mijn camionnette begrensd is aan 90, en ik even rap rij als de camions zie ik niet in wat er mensen ergert. Degene die op het derde aan 90 rijden zijn ergerlijk :p 

OT: ik erger mij aan mensen die remmen zonder reden, terwijl ze evengoed gewoon hun gas kunnen lossen en laten bollen.

• 0
PSN/steam/xblive/twitch:
Tomke009

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users