Springen naar inhoud

4gamers.be

Foto

[Mobiliteit] Uw ergernissen op de weg

• Please log in to reply
596 replies to this topic

#21 smitske

smitske

Wannabe-Spambear

• Member
  • PipPipPip
  • 4298 berichten

Posted 09 December 2014 - 22:04

Mensen die op een linkse inrit in plaats van gas te geven gaan remmen...

• 0
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." Albert E.

#22 Eveliciouz

Eveliciouz

Unstoppable

• Clan Rookie
  • 2919 berichten

Posted 10 December 2014 - 08:58

Ik geef u bij alle punten gelijk behalve punt2. Degene die oprijdt doet een maneuvre en moet bijgevolg dus voorrang verlenen. De helft van de besturrders rijden gewoonweg te traag als ze de autosnelweg oprijden. Eens je begint in te voegen moet je minstens 80-90 km/h rijden (Akkoord, bij bepaalde opritten is dit niet mogelijk) anders moet het verkeer op de snelweg beginnen afremmen omdat jij wilt invoegen. 

Als ik op het 1e baanvak aan 90 rij en er komt iemand naast mij aan 90 oprijden, is het aan degene die oprijdt om te versnellen of te vertragen zodat hij kan invoegen en niet degene op de snelweg die zijn snelheid moet veranderen.

Natuurlijk, als uw punt gewoonweg hoffelijkheid betreft dan kan ik niet anders dan u gelijk geven, want met de hoffelijkheid onder bestuurders is het dezer dagen triestig gesteld.

Ik bedoel dan idd ook eerder de hoffelijkheid. Als ik iemand zie oprijden en het linkse rijvak is vrij, schuif ik gewoon op. Het is zoals hatetn zegt: De oprit loopt nu eenmaal niet eeuwig door.

de persoon op de snelweg heeft meerdere vakken en kan over het algemeen wel opschuiven. degene die oprijdt moet in veel gevallen gewoon hopen dat ze schuiven want die oprit loopt meestal niet lang door en als je helemaal stilstaat zit je met een probleem. en zowat iedereen hier in de regio gaat mooi schuiven om de mensen er op te laten en het lijkt me ook een van de dingen waar er nog het meeste hoffelijkheid in is binnen het verkeer.

Welke regio? :p

• 0

Live. Love. Laugh.

PSN Evilienn .:. Twitter evelienn .:. Twitch Eveliciouz

#23 Tomba

Tomba

Crew

• Crew
  • 1073 berichten

Posted 10 December 2014 - 09:40

Aangezien mijn camionnette begrensd is aan 90, en ik even rap rij als de camions zie ik niet in wat er mensen ergert. Degene die op het derde aan 90 rijden zijn ergerlijk :p 

OT: ik erger mij aan mensen die remmen zonder reden, terwijl ze evengoed gewoon hun gas kunnen lossen en laten bollen.

Dat is een goede reden dan ja :)

Mensen die het omgekeerde doen, zich een kilometer lang laten uitbollen omdat ze in de verte een rood licht zien, zijn anders ook niet zo aangenaam :p

Ik geef altijd voorrang van rechts als het moet en ik ken de regel goed genoeg. Je moet niet eerst uitdelen door iedereen die geen fan is van voorrang van rechts bij wijze van spreken achterlijk te noemen en dan op de teentjes getrapt zijn, als je moet incasseren. Verder is de regel dat je voorrang van rechts moet nemen en niet moet krijgen. Als je op je rijexamen je voorrang niet neemt, dan ben je gebuisd. Er zijn veel betere oplossingen dan een regel die bij zowat 90% van de rijdende bevolking voor frustratie zorgt, om verschillende redenen. Als een regel niet werkt, dan moet je daar een oplossing voor zoeken.

Die voorbeelden van "op bepaalde punten zou er dan een lange rij staan voor mensen die van rechts komen", dat kan gemakkelijk opgelost worden door lichten of een rond punt. Verder heeft dat ook veel minder te maken met de voorrang van rechts en veel meer met een beetje hoffelijkheid en degelijk ritsen. Als de mensen dat al eens zouden leren, dan zouden er al heel wat van dergelijke problemen opgelost zijn.

Die 90% zuig je volgens mij ook maar uit je duim hoor... Ik hoor daar eigenlijk weinig mensen over klagen, en ik hoor mensen véél klagen over vanalles en nogwat in het verkeer.

Lichten lossen zo'n probleem ook niet goed op. Vaak gaat het om een zijstraat waar bvb enkel in de spits véél volk uitkomt. Dan is het belachelijk om daar de rest van de dag het andere verkeer te vertragen. Daar komt nog eens bij dat het heraanleggen van de infrastructuur pakken geld kost, voor een oplossing die zeker niet beter is dan een voorrangsregel die iedereen kent.

• 0

#24 YoniVL

YoniVL

Crew

• Crew
  • 4424 berichten

Posted 10 December 2014 - 09:51

Dat is een goede reden dan ja :)

Mensen die het omgekeerde doen, zich een kilometer lang laten uitbollen omdat ze in de verte een rood licht zien, zijn anders ook niet zo aangenaam :p

Die 90% zuig je volgens mij ook maar uit je duim hoor... Ik hoor daar eigenlijk weinig mensen over klagen, en ik hoor mensen véél klagen over vanalles en nogwat in het verkeer.

Lichten lossen zo'n probleem ook niet goed op. Vaak gaat het om een zijstraat waar bvb enkel in de spits véél volk uitkomt. Dan is het belachelijk om daar de rest van de dag het andere verkeer te vertragen. Daar komt nog eens bij dat het heraanleggen van de infrastructuur pakken geld kost, voor een oplossing die zeker niet beter is dan een voorrangsregel die iedereen kent.

Je kan lichten instellen op bepaalde uren hoor. Dat is niet nieuw...

En tuurlijk zuig ik die 90% uit mijn duim... Of dacht je dat ik een survey was gaan houden?

Maar als ik dan zaken als dit lees, dan vraag ik me toch af wat het nut van een regel is die 30.000 ongevallen per jaar veroorzaakt... http://www.nieuwsbla...140822_01228123

• 0
Suit up!

#25 Tomba

Tomba

Crew

• Crew
  • 1073 berichten

Posted 10 December 2014 - 10:55

Je kan lichten instellen op bepaalde uren hoor. Dat is niet nieuw...

En tuurlijk zuig ik die 90% uit mijn duim... Of dacht je dat ik een survey was gaan houden?

Maar als ik dan zaken als dit lees, dan vraag ik me toch af wat het nut van een regel is die 30.000 ongevallen per jaar veroorzaakt... http://www.nieuwsbla...140822_01228123

Die tijdelijke drukte beperkt zich niet altijd tot vaste tijdstippen. Als ik bvb 's avonds van mijn werk vertrek en op de verbindingsweg moet raken (zonder voorrang van rechts) is het daar, op hetzelfde tijdstip, soms enorm druk en soms is er geen kat te zien.

Jij stelt dat véél mensen zich er aan irriteren door met die 90% af te komen. Ik denk eerder dat het een kleine minderheid is. En die ongevallen hebben niet enkel te maken met voorrang van rechts, maar met àlle voorrangsregels. Dus ook op ronde punten, bij verkeerslichten, invoegen,...

• 0

#26 Black

Black

On a roll

• Topic Starter
  • Member
  • PipPip
  • 497 berichten

Posted 10 December 2014 - 18:28

Ik geef altijd voorrang van rechts als het moet en ik ken de regel goed genoeg. Je moet niet eerst uitdelen door iedereen die geen fan is van voorrang van rechts bij wijze van spreken achterlijk te noemen en dan op de teentjes getrapt zijn, als je moet incasseren.

lol ? Incasseren omdat mensen die de regels wel kennen en toepassen volgens u mongolen zijn ? Idioten zijn het inderdaad, mensen die hun verkeersregels niet kennen of willen toepassen.

Verder is de regel dat je voorrang van rechts moet nemen en niet moet krijgen. Als je op je rijexamen je voorrang niet neemt, dan ben je gebuisd.

Epic zever is me dit lol, op een examen komt ge aan een kruispunt met voorrang van rechts en moet ge ALTIJD vertragen of stoppen en uw voorrang dan nemen nadat iemand hem u gegeven heeft. Als ge op uw examen gewoon uit een straat vliegt omdat ge voorrang van rechts hebt zult ge evenwel mogen terugkeren.

Ik begin me toch serieus af te vragen waar juist gij uw rijbewijs zijt gaan halen.

Er zijn veel betere oplossingen dan een regel die bij zowat 90% van de rijdende bevolking voor frustratie zorgt, om verschillende redenen. Als een regel niet werkt, dan moet je daar een oplossing voor zoeken.

Betere oplossingen vind ik persoonlijk niet.
En 90% voor frustraties zorgt ? Ik moet de eerste persoon nog tegenkomen die zegt dat hij de voorrang van rechts niet begrijpt of een slechte regel vindt. Het zal eerder andersom zijn.

Die voorbeelden van "op bepaalde punten zou er dan een lange rij staan voor mensen die van rechts komen", dat kan gemakkelijk opgelost worden door lichten of een rond punt.

Juist ja, voor die 5 auto's die uit de zijstraat komen en eens moeten worden tussengelaten door het andere verkeer gaan we lichten zetten zodat iedereen daar nog meer stilstaat dan anders. Da's net het slechtste wat ge kunt doen, al die kruispunten gaan volzetten met lichten.
Rondpunten tot daar aan toe, maar ook deze kan men niet zomaar overal gaan zetten vanwege de plaats die ge nodig hebt om dat te maken. Daarnaast hoor ik de vrachtwagenchchauffeurs al afkomen, elke 500meter een smal rondpunt omdat mensen in ons land te achterlijk zijn om een simpele regel te onthouden: Voorrang van rechts.

Verder heeft dat ook veel minder te maken met de voorrang van rechts en veel meer met een beetje hoffelijkheid en degelijk ritsen. Als de mensen dat al eens zouden leren, dan zouden er al heel wat van dergelijke problemen opgelost zijn.

Het punt van mijn eerste rant dus. Als mensen hun regels eens tegoei leren en voorrang geven aan die wagen die van rechts komt, ipv gewoon door te rijden 'want die voor mij rijdt ook door en ik rijd op een grotere baan dus ik rijd lekker door en laat niemand ertussen'.

Vaak genoeg zijn het ook vrouwen die niet aan hoffelijkheid doen en het verkeersinzicht van een walnoot hebben (ja laat de haat nu maar komen).
  • 0

#27 Black

Black

On a roll

• Topic Starter
  • Member
  • PipPip
  • 497 berichten

Posted 10 December 2014 - 18:34

Afval gaat niet magischerwijze verdwijnen hoor... Veel mensen die last hebben van de vuilkar tijdens de spits, rijden ook niet waar ze zouden moeten rijden, maar zijn van de autostrade afgereden om ergens binnendoor te rijden naar hun bestemming. En het lijkt me normaal dat gemeentes geen extra kosten of moeite gaan doen voor mensen die daar helemaal niet moeten zijn.

Maar als men het 2 uur later ophaalt nadat de grootste drukte van de dag voorbij is vergaat de wereld ofzo ?

Dat het niet verdwijnt weet ik ook wel, maar waarom men het juist moet gaan ophalen om 8uur smorgens ipv 10 uur smorgens is mij elke week een raadsel.

En dus als ik na mijn afrit nog een heel stuk op een gewestweg moet rijden om op mijn werk/school te komen ben ik volgens u iemand die binnenwegen neemt om de files op de snelwegen te vermijden ?

Moogt gij mij eens uitleggen hoe ik dan van de E19 naar walem/st katelijne kan zonder ook maar een stuk van de snelweg te gaan.

Ge moogt me dan ook gelijk eens uitleggen hoe ik van deE19 naar de A12 ga, zonder de snelweg te verlaten.
  • 0

#28 hatetn

hatetn

Wannabe-Spambear

• Member
  • PipPipPip
  • 3526 berichten

Posted 10 December 2014 - 18:44

Maar als men het 2 uur later ophaalt nadat de grootste drukte van de dag voorbij is vergaat de wereld ofzo ?

Dat het niet verdwijnt weet ik ook wel, maar waarom men het juist moet gaan ophalen om 8uur smorgens ipv 10 uur smorgens is mij elke week een raadsel.

En dus als ik na mijn afrit nog een heel stuk op een gewestweg moet rijden om op mijn werk/school te komen ben ik volgens u iemand die binnenwegen neemt om de files op de snelwegen te vermijden ?

Moogt gij mij eens uitleggen hoe ik dan van de E19 naar walem/st katelijne kan zonder ook maar een stuk van de snelweg te gaan.

Ge moogt me dan ook gelijk eens uitleggen hoe ik van deE19 naar de A12 ga, zonder de snelweg te verlaten.

je beseft toch dat ze al om 4 uur bezig zijn met afval op te halen? alsof ze maar een paar uur per dag werken en laat ze dan maar schuiven omdat het u niet uitkomt. ik denk dat je niet goed beseft hoeveel ze tegenwoordig moeten ophalen en ze in veel gevallen serieus onder druk staan gewoon om er te raken. straks ga je nog zeggen dat de postbodes niet mogen rondrijden in de spits want die extra fietsen/bestelwagens maken het ook drukker.

• 1

#29 Black

Black

On a roll

• Topic Starter
  • Member
  • PipPip
  • 497 berichten

Posted 10 December 2014 - 19:24

je beseft toch dat ze al om 4 uur bezig zijn met afval op te halen? alsof ze maar een paar uur per dag werken en laat ze dan maar schuiven omdat het u niet uitkomt. ik denk dat je niet goed beseft hoeveel ze tegenwoordig moeten ophalen en ze in veel gevallen serieus onder druk staan gewoon om er te raken. straks ga je nog zeggen dat de postbodes niet mogen rondrijden in de spits want die extra fietsen/bestelwagens maken het ook drukker.

So what ? Dat ze 8 uur moeten werken weet mijn hol ook, maar dat neemt niet weg dat ze zouden moeten worden ontzien op de drukste momenten per dag.

Dat ze onder druk staan kan goed en wel, maar bij mijn weten presteren werknemers beter onder betere omstandigheden. Tijdens de ochtendspits het huisvuil gaan ophalen is gewoonweg achterlijk, einde discussie.

Het kan zijn dat ze eens een keer telaat zijn wegens problemen en dan wel gedwongen pas om 8 uur net aan die baan zijn voor hun ronde, maar elke week ?

Wil ik toch wel eens zien wie die planning doet, groot licht zal het in ieder geval niet zijn.

Tenzij ze, en dan komen we in een andere discussie terecht, met te weinig volk werken en dus noodgedwongen langer werken en grotere rondes moeten doen omdat er wordt bespaard.
  • 0

#30 papfles

papfles

Crew

• Administrator
  • 6637 berichten

Posted 10 December 2014 - 19:28

So what ? Dat ze 8 uur moeten werken weet mijn hol ook, maar dat neemt niet weg dat ze zouden moeten worden ontzien op de drukste momenten per dag.

Dat ze onder druk staan kan goed en wel, maar bij mijn weten presteren werknemers beter onder betere omstandigheden. Tijdens de ochtendspits het huisvuil gaan ophalen is gewoonweg achterlijk, einde discussie.

Het kan zijn dat ze eens een keer telaat zijn wegens problemen en dan wel gedwongen pas om 8 uur net aan die baan zijn voor hun ronde, maar elke week ?

Wil ik toch wel eens zien wie die planning doet, groot licht zal het in ieder geval niet zijn.

Tenzij ze, en dan komen we in een andere discussie terecht, met te weinig volk werken en dus noodgedwongen langer werken en grotere rondes moeten doen omdat er wordt bespaard.

Als die mensen al om 4u 's nachts bezig zijn met vuilophaling, dan doen ze toch al ontzettend veel moeite om mensen te ontzien?

Qua planning ga je imho wel héél erg kort door de bocht. Ik heb eens planningen ingekeken voor bedrijven die gewoon een handvol werknemers moesten sturen naar verschillende locaties en dat zo efficiënt mogelijk.

Voor iets wat zoveel meer omvang heeft, zal zo'n planning niet meteen gemaakt worden die je kan bestempelen als "geen groot licht" gok ik

• 0

#31 Black

Black

On a roll

• Topic Starter
  • Member
  • PipPip
  • 497 berichten

Posted 10 December 2014 - 19:31

Als die mensen al om 4u 's nachts bezig zijn met vuilophaling, dan doen ze toch al ontzettend veel moeite om mensen te ontzien?

Dan gaat ge het zo plannen dat ge om 8 uur de grootste weg aandoet ?
Laat ze dan om 2 uur snachts tot 8 werken bvb ? Ipv nu van 4 tot 10 ?

Komaan, ge gaat nu echt niet doen alsof die planning niet echt vele beter kan indien er wat moeite wordt gedaan en degelijk systeem wordt uitgewerkt ?

Edited by Black, 10 December 2014 - 19:32.

• 0

#32 papfles

papfles

Crew

• Administrator
  • 6637 berichten

Posted 10 December 2014 - 19:36

Komaan, ge gaat nu echt niet doen alsof die planning niet echt vele beter kan indien er wat moeite wordt gedaan en degelijk systeem wordt uitgewerkt ?

Voor planning, zie mijn edit hierboven.

Wat uren betreft: daar zal waarschijnlijk wel een reden (of meerdere) voor zijn. Ik denk bv. aan extra kosten voor nachtwerk ipv toch een paar uur voor "gewone werkuren" of omdat er bepaalde zaken worden aangedaan tegen het begin van de "gewone werkdag" (onderaannemers of zo die pas vanaf dan open zijn).

Verder is het ook weer "ze vallen mij lastig, dus ze moeten maar uit de weg" qua houding. Misschien moeten meer mensen van thuis uit werken, moeten meer mensen carpoolen of moeten meer mensen vroeger / later gaan werken met glijdende uren. Vind het raar dat je hier dan de vuilkar erbij sleept (iets waar ik in Antwerpen hoegenaamd geen last van heb. De drukte is puur door andere wagens, niet door die vuilkar die eens per week ook rondrijdt)

• 0

#33 Koja78

Koja78

Gettin warmed up?

• Member
  • PipPip
  • 123 berichten

Posted 10 December 2014 - 19:48

Na vele jaren fileleed momenteel een filevrije klant.  Echter ik erger mij meer en meer hoe bepaalde groeperingen tweedracht proberen te zaaien tussen de werknemers... tussen diegene met een firmawagen en diegene zonder.  Ze doen precies alsof firmawagens pure subsidie zijn terwijl dit natuurlijk zever is.  De werknemer betaald er belasting voor en de werkgever draagt er de kosten van.

Bovendien hoort met zo'n wagen een zekere flexibiliteit.  In wezen was ik vaak 3 a 4 uur onderweg van en naar werk.  Ik neem aan dat vele van die petitietekenaars links en rechts al zuchten als ze eens langer dan 20 minuten onderweg zijn.

End of rant

• 2

#34 hatetn

hatetn

Wannabe-Spambear

• Member
  • PipPipPip
  • 3526 berichten

Posted 10 December 2014 - 19:57

ga anders een vragen of je hun planning mag doen. indien je het beter kan indelen qua tijd, kosten, routes, personeel gaan ze u meteen een job geven. ik denk dat je serieus onderschat wat er allemaal bij komt kijken.

• 4

#35 Black

Black

On a roll

• Topic Starter
  • Member
  • PipPip
  • 497 berichten

Posted 10 December 2014 - 20:06

Het is voor mij ook goedkoper om met rode mazout rond te rijden, maar ik doe dat toch ook niet ?

Het is goedkoper voor hen om hen gewoon van 8 tot 2 te laten werken misschien, maar daardoor krijgt ge wel veel verkeersoverlast dat altijd meer zal kosten aan de samenleving.

Maar goed, zolang de intercommunale maar winstgevend is dus met liefst zoveel mogelijke kostenbeperking, ongeacht de gevolgen daarvan.

Edited by Black, 10 December 2014 - 20:06.

• 0

#36 papfles

papfles

Crew

• Administrator
  • 6637 berichten

Posted 10 December 2014 - 20:15

Echt, zoals hatetn zegt: als je het beter zou kunnen, dan zullen ze je inderdaad wel een job aanbieden. Gewoon negeren dat er misschien wel meer aan te pas komt dan 'ze hebben een leeghoofd de planning laten doen" en besluiten dat het draait om winst te maken en zoveel mogelijk kosten te besparen zonder dat men rekening probeert te houden met de bevolking en werkpatronen, is wat flauw.

• 0

#37 rafbanaan

rafbanaan

Crew

• Crew
  • 12897 berichten

Posted 10 December 2014 - 20:17

Je kan ook vroeger vertrekken en dan sta je niet in de spits (met de vuilkar).

• 0

PSN ID/STEAM ID/ORIGIN ID: Tha_soh

Xbox Live ID: Tha soh

The 4Gamers PC-build generator

#38 Black

Black

On a roll

• Topic Starter
  • Member
  • PipPip
  • 497 berichten

Posted 10 December 2014 - 20:54

Ik zou inderdaad eens moeten gaan solliciteren daar.
Waarschijnlijk betalen ze een hongerloon en is er amper een motiverende sfeer, dus wel begrijpelijk dat diegene die de planning doet net juist doet waarvoor hij betaald wordt zonder verder te denken.

Jammer.

Je kan ook vroeger vertrekken en dan sta je niet in de spits (met de vuilkar).

Inderdaad, of de vuilkar zou een uur vroeger moeten stoppen zodat al die duizenden passanten niet een uur vroeger moeten opstaan.

Edited by Black, 10 December 2014 - 21:02.

• 0

#39 Koja78

Koja78

Gettin warmed up?

• Member
  • PipPip
  • 123 berichten

Posted 10 December 2014 - 20:59

Ik vond het altijd grappig toen ik nog voorbij Brussel moest dat ze altijd het "groen" op de middenberm aanpakten zowat tussen 7 en 9 uur...   GROEN heb ik me gelachen daar... en schuimbekken :)

• 1

#40 Black

Black

On a roll

• Topic Starter
  • Member
  • PipPip
  • 497 berichten

Posted 10 December 2014 - 21:01

Ik vond het altijd grappig toen ik nog voorbij Brussel moest dat ze altijd het "groen" op de middenberm aanpakten zowat tussen 7 en 9 uur...   GROEN heb ik me gelachen daar... en schuimbekken :)

Moest ge maar 2 uur vroeger vertrekken ?
Die mensen hebben een planning en werken onder druk.

Edited by Black, 10 December 2014 - 21:01.

• 0

2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users