Springen naar inhoud

4gamers.be

Foto

Grand Theft Auto V

• Please log in to reply
204 replies to this topic

#1 Black

Black

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 497 berichten

Posted 13 January 2015 - 18:29

Raar dat er hier nog geen topic over is in het PC gedeelte...

Pc-versie GTA V uitgesteld, specs bekend, Heists op komst

De afgelopen weken doken al enkele geruchten op dat GTA V zijn release op pc deze maand niet zou halen, maar die geruchten werden door Rockstar de kop ingedrukt. Nu is evenwel toch uitstel aangekondigd. De pc-release staat nu gepland voor 24 maart. Volgens Rockstar heeft men nog "enkele weken" extra nodig om de game extra op te poetsen en te testen zodat men de best mogelijk ervaring kan bieden. In realiteit wordt de release natuurlijk wel bijna 2 maanden verschoven in plaats van enkele weken.

Voorts gaf Rockstar nog een hoop informatie mee over de pc-versie. Die ondersteunt 30 spelers in GTA Online en komt met 1080p in combinatie met 60fps, maar ook een resolutie tot 4K wordt ondersteund, evenals configuraties met drie schermen en Nvidia 3D Vision. De pc-versie komt ook met een nieuwe Rockstar Editor, die spelers meer mogelijkheden geeft om gameplay clips te creëren en ze te uploaden naar de Social Club en YouTube. Ook de de vereiste en aanbevolen systeemspecificaties zijn bekend:

Minimum specifications:

OS: Windows 8.1 64 Bit, Windows 8 64 Bit, Windows 7 64 Bit Service Pack 1, Windows Vista 64 Bit Service Pack 2* (*NVIDIA video card recommended if running Vista OS)
Processor: Intel Core 2 Quad CPU Q6600 @ 2.40GHz (4 CPUs) / AMD Phenom 9850 Quad-Core Processor (4 CPUs) @ 2.5GHz
Memory: 4GB
Video Card: NVIDIA 9800 GT 1GB / AMD HD 4870 1GB (DX 10, 10.1, 11)
Sound Card: 100% DirectX 10 compatible
DVD Drive
HDD Space: 65GB
Recommended specifications:

OS: Windows 8.1 64 Bit, Windows 8 64 Bit, Windows 7 64 Bit Service Pack 1
Processor: Intel Core i5 3470 @ 3.2GHZ (4 CPUs) / AMD X8 FX-8350 @ 4GHZ (8 CPUs)
Memory: 8GB
Video Card: NVIDIA GTX 660 2GB / AMD HD7870 2GB
Sound Card: 100% DirectX 10 compatible
DVD Drive
HDD Space: 65GB

Dikke meh en jammer, keek echt uit om dit spel te spelen eind deze maand. Die 2 maand extra gaan het natuurlijk niet doen, maar blijft wel jammer.

Indien de game bij release nu nog een glitch en bugfest is zoals bij GTA IV ga ik echt wel zot worden.

Zoniet, hoop ik dat meer devs hun voorbeeld nemen en de ballen hebben games uit te stellen tot ze degelijk afgewerkt zijn. Stel dus ook geen belachelijke releasedatums op.

Specs zijn wat aan de lage, mediocore kant vind ik, maar goed. Zolang ik ze haal ben ik tevreden!
AUB GEEN 30 FPS CAP ROCKSTAR AUB!

Edited by Black, 13 January 2015 - 18:31.

• 0

#2 Enzime

Enzime

Big Poster

• Member
  • PipPipPip
  • 750 berichten

Posted 13 January 2015 - 18:39

In uw quote staat zelfs al dat 60 fps support is no idea why je dat laatste zinnetje zegt :p

Een 60 fps cap zou ook zwak zijn tho, zou unlimited moeten kunnen (of toch zeker 144 supporten).

Edited by Enzime, 13 January 2015 - 18:40.

• 1

#3 Black

Black

On a roll

• Topic Starter
  • Member
  • PipPip
  • 497 berichten

Posted 13 January 2015 - 18:43

Assassins creed games hebben ook altijd 60fps support, tot ge V sync opzet en de game zichzelf op 30 capt. :p
Als ge gewoon zijt van 60 te spelen is 30 echt slecht vind ik.

Is er eigenlijk nieuws over eventuele adware zoals rockstar social club en andere brol ?
  • 0

#4 Enzime

Enzime

Big Poster

• Member
  • PipPipPip
  • 750 berichten

Posted 13 January 2015 - 18:44

Social Club is zeker van de partij maar dat is dan ook het enige denk ik (ivg met GTA IV waar je ook nog GFWL moest hebben).

Other requirements: Installation and online play requires log-in to Rockstar Games Social Club (13+) network

Edited by Enzime, 13 January 2015 - 18:46.

• 0

#5 Black

Black

On a roll

• Topic Starter
  • Member
  • PipPip
  • 497 berichten

Posted 13 January 2015 - 18:54

Betekent dat ook da als de servers plat liggen ge ni kunt spelen (of ni kunt saven) zoals bij GFWL ?
  • 0

#6 eXistenZ

eXistenZ

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 335 berichten

Posted 14 January 2015 - 00:27

En nog geen week geleden wast van "jaja, tkomt allemaal in orde op 27 januari"

http://www.pcgamer.c...-v-launch-date/

• 0

#7 rafbanaan

rafbanaan

Crew

• Crew
  • 12905 berichten

Posted 14 January 2015 - 08:11

Betekent dat ook da als de servers plat liggen ge ni kunt spelen (of ni kunt saven) zoals bij GFWL ?

Niet als je offline speelt. De installatie heeft een connectie nodig en wanneer je online wil gaan (GTA Online).

• 1

PSN ID/STEAM ID/ORIGIN ID: Tha_soh

Xbox Live ID: Tha soh

The 4Gamers PC-build generator

#8 Fenumeher

Fenumeher

Big Poster

• Member
  • PipPipPip
  • 993 berichten

Posted 15 January 2015 - 11:24

Vrij belachelijk dat ze meer tijd nodig hebben (een paar weken) en ze lappen er gewoon 2 maand bij. Dat is een eeuwigheid voor een gamer! EEN EEUWIGHEID!

• 1
One does not simply have a creative signature.

#9 Black

Black

On a roll

• Topic Starter
  • Member
  • PipPip
  • 497 berichten

Posted 15 January 2015 - 13:52

Liever dit dan een baggerrelease a la Ubisoft, of ben ik de enigste die zo denkt ?
  • 1

#10 papfles

papfles

Crew

• Administrator
  • 6638 berichten

Posted 15 January 2015 - 18:49

Liever dit dan een baggerrelease a la Ubisoft, of ben ik de enigste die zo denkt ?

Ik denk dat de verkoop van deze game zal bewijzen dat er meer dan genoeg mensen zitten te wachten op de pc-release hoor :)

• 3

#11 Black

Black

On a roll

• Topic Starter
  • Member
  • PipPip
  • 497 berichten

Posted 15 January 2015 - 21:10

9/10 wel dat het online gedeelte weer een soep gaat worden, 2 maand extra of niet.

• 0

#12 Fenumeher

Fenumeher

Big Poster

• Member
  • PipPipPip
  • 993 berichten

Posted 15 January 2015 - 22:14

Soms geloof ik het dat ze echt extra tijd nodig hebben voor te ontwikkelen maar nu om 1 of andere reden gewoon niet ...

• 0
One does not simply have a creative signature.

#13 switchblade

switchblade

Crew

• Supermoderator
  • 2339 berichten

Posted 16 January 2015 - 19:53

Soms geloof ik het dat ze echt extra tijd nodig hebben voor te ontwikkelen maar nu om 1 of andere reden gewoon niet ...

Waarom niet?
  • 0
PSN/Steam: tngninja
Ostend Pirates

#14 Eveliciouz

Eveliciouz

Unstoppable

• Clan Rookie
  • 2921 berichten

Posted 09 April 2015 - 12:31

Nieuwe 4K screens:

Spoiler

Wat heb je nodig om GTA 5 met 4K-resolutie en 60FPS te draaien?

Edited by Eveliciouz, 09 April 2015 - 12:33.

• 0

Live. Love. Laugh.

PSN Evilienn .:. Twitter evelienn .:. Twitch Eveliciouz

#15 switchblade

switchblade

Crew

• Supermoderator
  • 2339 berichten

Posted 09 April 2015 - 12:34

PC upgrade onderdelen zijn onderweg, GTA 5 is al aangekocht. Ik kan niet wachten :D

Weet er iemand of het mogelijk zal zijn om je character vanaf console te migreren naar pc?

• 0
PSN/Steam: tngninja
Ostend Pirates

#16 TAFKAB

TAFKAB

x.x

• Banned
  • PipPipPip
  • 1454 berichten

Posted 09 April 2015 - 15:59

Nieuwe 4K screens:

Wat heb je nodig om GTA 5 met 4K-resolutie en 60FPS te draaien?

"To run the game on a 4K display at 30fps," says Hoare, "you’ll need at minimum an AMD HD 7870 or Nvidia GTX 760 with 2GB of VRAM." As for the 4K at 60 frames-per-second, that'll require a "high-end SLI or Crossfire setup."

Die 4K aan 30FPS valt eigenlijk nog serieus mee. Ik speel wel liever in lagere resolutie en met hogere FPS.
Ofwel is deze game serieus goed geooptimaliseerd ofwel lult Rockstar weer uit hun nek en haalt ge met GTX 760 amper 25 FPS als ge door de stad aan het rijden zijt op 1080P

De opties zien er ander wel zalig uit (ja dit mag vermeld worden want bij de meeste AAA games komen ze niet verder dan texture quality en 'graphical settings'.
Jammer dat er geen FOV inzit.

Bron:
http://www.pcgamer.c...gta-5-pc-in-4k/

Grafische opties:
http://www.pcgamer.c...ptions-in-full/

Edited by Bl4ck, 09 April 2015 - 16:04.

• 0

#17 Booka

Booka

Crew

• Clan Legend
  • 4463 berichten

Posted 09 April 2015 - 16:07

"To run the game on a 4K display at 30fps," says Hoare, "you’ll need at minimum an AMD HD 7870 or Nvidia GTX 760 with 2GB of VRAM." As for the 4K at 60 frames-per-second, that'll require a "high-end SLI or Crossfire setup."

Die 4K aan 30FPS valt eigenlijk nog serieus mee. Ik speel wel liever in lagere resolutie en met hogere FPS.
Ofwel is deze game serieus goed geooptimaliseerd ofwel lult Rockstar weer uit hun nek en haalt ge met GTX 760 amper 25 FPS als ge door de stad aan het rijden zijt op 1080P

De opties zien er ander wel zalig uit (ja dit mag vermeld worden want bij de meeste AAA games komen ze niet verder dan texture quality en 'graphical settings'.

Bron:

Grafische opties:

Daar heb ik toch mijn twijfels over.

• 0
<p>Mama always said life was like a box of chocolates, you never know what you're gonna get.

#18 TAFKAB

TAFKAB

x.x

• Banned
  • PipPipPip
  • 1454 berichten

Posted 09 April 2015 - 16:11

Daar heb ik toch mijn twijfels over.

Lijkt mij toch ook sterk. Ik heb een 770GTX en dat betekent dat ik deze game op 4K met gemak op 30+FPS ga moeten kunnen runnen. Ain't buying that crap.

Ik haal deze pas in huis na hem zelf te testen met een torrent gezien er geen demo is en als ik hem deftig kan draaien koop ik hem. Zolang de servers platliggen en er niet degelijk gespeeld kan worden steek ik mijn tijd wel in Cities Skylines, met wat geluk zakt de game al wat in prijs tegen dat alles degelijk gefixt is.

Voor de ridders hun paarden uit de stal halen en hier komen janken, ik heb in de tijd GTA IV op launch gekocht en het spel werkte langs geen kanten hoewel ik met gemak de recommended specs haalde. Heb de game dan tweedehands verkocht met verlies omdat het maar niet werkte.

Een jaar later gedownload om te zien of het was gefixt en toen werkte het perfect. Om maar te zeggen dat een ezel zichzelf geen tweemaal aan dezelfde steen stoot. Been there, done that.

Velen vergeten dat de hype voor GTA IV even groot was als nu en iedereen al lachend de failput inviel om erna massaal te zagen. Ge zou denken dat mensen leren uit hun fouten maar gezien iedereen en masse deze game pre-ordert om een hoeveelheid geld te krijgen online dat ge op een halfuur zelf kunt verzamelen geeft mij al een slecht gevoel.

Edited by Bl4ck, 09 April 2015 - 16:14.

• 0

#19 Ge0force

Ge0force

Nieuwe Man

• Crew
  • 7068 berichten

Posted 09 April 2015 - 16:20

Ik betwijfel ook sterk of een HD7870 de game aan 4K kan draaien aan een stabiele 30fps. Na GTA4 geloof ik Rockstar pas als ik het met mijn eigen ogen gezien heb.

• 0

Steam: Ge0force

PSN: Ge0force2008

#20 Eveliciouz

Eveliciouz

Unstoppable

• Clan Rookie
  • 2921 berichten

Posted 09 April 2015 - 16:51

Bron:

Grafische opties:

Oei, het was geen vraag :p  Het was een link naar de frontpage, maar ik veronderstel dat die diie niet zo duidelijk is als de dark theme gebruikt wordt ^^  

Toch merci voor de uitleg, Black :)

• 2

Live. Love. Laugh.

PSN Evilienn .:. Twitter evelienn .:. Twitch Eveliciouz

2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users