Springen naar inhoud

4gamers.be

Foto

Rainbow Six: Siege

Rainbow six siege Tom Clancy Ubisoft

• Please log in to reply
67 replies to this topic

#21 YoniVL

YoniVL

Crew

• Crew
  • 4424 berichten

Posted 05 December 2015 - 18:47

De multiplayer is totaal geen rainbow six maar call of duty met slechte graphics en minder gadgets.
Nul tactiek of strategie. Iedereen doet maar wat en teamplay wordt totaal niet aangemoedigd

Wat ik wel tof vind Is terrorist hunt op realistic met 4 a 5 personen. Fan is er een veel betere teamplay en het spel verloopt veel trager. I like.

Maar die graphics.. Amai. Het is precies cell shaded meets realism. Dat je daarvoor een mid-high-end pc voor nodig hebt snap ik niet.

Sorry, maar dat iedereen maar wat doet, dat is niet de fout van de game. Speel het met een team en je zal 99% van je potjes winnen.

• 4
Suit up!

#22 switchblade

switchblade

Crew

• Supermoderator
  • 2339 berichten

Posted 06 December 2015 - 12:30

Zal waarschijnlijk wel kloppen, maar de kans dat je alleen online gaat en in een team terecht komt Is miniem. Daarvoor moet je al met een party van 5 zijn.

Als je vergelijkt met pakweg arma dan kun je stellen dat het publiek die RSS speelt, niet echt het publiek Is dat tactisch en traag wil spelen, niet?
  • 2
PSN/Steam: tngninja
Ostend Pirates

#23 TAFKAB

TAFKAB

x.x

• Banned
  • PipPipPip
  • 1454 berichten

Posted 06 December 2015 - 14:42

Sorry, maar dat iedereen maar wat doet, dat is niet de fout van de game. Speel het met een team en je zal 99% van je potjes winnen.

Niet iedereen heeft zomaar 5 vrienden die even mee een online spel willen spelen.

Hetzelfde geldt voor GTA V multiplayer en al de andere team MP games. Zolang ge solo de game joint gaat het niet zo tof zijn, hebt ge de chance wat volk te kennen die deftig in team spelen dan is het waarschijnlijk een pak leuker.

• 0

#24 YoniVL

YoniVL

Crew

• Crew
  • 4424 berichten

Posted 06 December 2015 - 15:02

Niet iedereen heeft zomaar 5 vrienden die even mee een online spel willen spelen.

Hetzelfde geldt voor GTA V multiplayer en al de andere team MP games. Zolang ge solo de game joint gaat het niet zo tof zijn, hebt ge de chance wat volk te kennen die deftig in team spelen dan is het waarschijnlijk een pak leuker.

Het is dan ook de opzet van het spel dat je met een team speelt. Ik snap wat je wil zeggen, maar kritiek in de vorm van 'iedereen doet maar wat en dat is de schuld van de game' vind ik dan gewoon bizar. Het is nu eenmaal een teambased shooter. Zeggen dat spelen als team niet wordt beloond, is volgens mij dan ook niet waar, want een team dat wat samenwerkt zal het altijd beter doen dan een groepje dat maar wat doet.

Allez, een Halo 5 krijgt toch ook niet de kritiek dat in de coop de andere spelers niet doen wat ze horen te doen. Dat is het probleem van die spelers, niet van de game.

Zal waarschijnlijk wel kloppen, maar de kans dat je alleen online gaat en in een team terecht komt Is miniem. Daarvoor moet je al met een party van 5 zijn.

Als je vergelijkt met pakweg arma dan kun je stellen dat het publiek die RSS speelt, niet echt het publiek Is dat tactisch en traag wil spelen, niet?

Nogmaals, niet de fout van het spel, maar van de spelers. En dat geef je ook toe in je vergelijking met Arma. Daar kan het wel, omdat de spelers het zo willen spelen. Als dat niet zo was, dan ga je toch niet plots zeggen dat het een slechtere game is.

Ik heb al van het begin gezegd dat het een probleem zou zijn voor RSS dat het een spel is waar een team echt nodig is. Dat is geen kritiek op de kwaliteit van het spel, maar het zorgt er wel voor dat de markt in principe een stuk kleiner is. Het is nu ook niet dat ze bij Ubisoft niet duidelijk hebben gemaakt dat RSS een teambased shooter is.

• 3
Suit up!

#25 rafbanaan

rafbanaan

Crew

• Crew
  • 12905 berichten

Posted 06 December 2015 - 15:54

• 1

PSN ID/STEAM ID/ORIGIN ID: Tha_soh

Xbox Live ID: Tha soh

The 4Gamers PC-build generator

#26 MiniJeffrey

MiniJeffrey

Crew

• Administrator
  • 8007 berichten

Posted 08 December 2015 - 22:40

Mijn ongezouten mening

De eerste paar minuten dat je het speelt is het WOW, zalig! Maar hoe langer je speelt hoe meer dingen je beginnen op te vallen:

- erbarmelijke graphics. Hoe kan dit zwaarder zijn dan BF4, en zo lelijk zijn?

- glitches en bugs

- AI die ofwel retedom is, ofwel met een belachelijk superduper aimbot iedereen afmaakt, door deuren, muren enal.

- Vijanden die uit het niets spawnen terwijl je net heel de building gecleared had (vooral op defuse bomb)

- Multiplayer die zowat alle positieve dingen uit de co-op overboord gooit en denkt 'laten we een timer gebruiken zodat het rush rush wordt en al het tactische zoek en ilfitreerwerk wegvalt'.

De euforie is dus al snel omgeslagen in een 'meh ok'-gevoel. Gelukkig niet de volle pot betaald. 

Het spel doet nochtans goed zijn best om al het leuke tactische uit de co-op teniet te doen in multiplayer.

Waarom een timer? Dat is echt zeggen tegen de aanvallers 'haast je, snel snel naar binnen en iedereen afmaken'. Waarom krijgen de aanvallers eerst dertig seconden drone time? Laat ze zoals in co-op hun drones of andere gadgets pas gebruiken tijdens de game zelf en niet wanneer de defenders nog alles aan het klaarmaken zijn. Waarom spawnt de bom of hostage op vaste locaties, waarom kan het defending team niet kiezen welke ruimte zij tactisch het best te verdedigen vinden?

Multiplayer is zware ontgoocheling voor mij.

• 0

- 4Gamers Forum Administrator -

#27 FnaTic_H0B0

FnaTic_H0B0

Impressive man...

• Clan Rookie
  • 1453 berichten

Posted 08 December 2015 - 22:50

Waarom een timer? 

Wat suggereert gij dan als alternatief? (niet aanvallend bedoeld, idc about this game, gewoon curieus hoe ge vindt da t zou moeten werken)

• 1

PSN/Steam : xloiiiiiicx
Soundcloud: https://soundcloud.com/collossusmusic

#28 YoniVL

YoniVL

Crew

• Crew
  • 4424 berichten

Posted 08 December 2015 - 23:13

Mijn ongezouten mening

De eerste paar minuten dat je het speelt is het WOW, zalig! Maar hoe langer je speelt hoe meer dingen je beginnen op te vallen:

- erbarmelijke graphics. Hoe kan dit zwaarder zijn dan BF4, en zo lelijk zijn?
- glitches en bugs
- AI die ofwel retedom is, ofwel met een belachelijk superduper aimbot iedereen afmaakt, door deuren, muren enal.
- Vijanden die uit het niets spawnen terwijl je net heel de building gecleared had (vooral op defuse bomb)
- Multiplayer die zowat alle positieve dingen uit de co-op overboord gooit en denkt 'laten we een timer gebruiken zodat het rush rush wordt en al het tactische zoek en ilfitreerwerk wegvalt'.

De euforie is dus al snel omgeslagen in een 'meh ok'-gevoel. Gelukkig niet de volle pot betaald.

Het spel doet nochtans goed zijn best om al het leuke tactische uit de co-op teniet te doen in multiplayer.

Waarom een timer? Dat is echt zeggen tegen de aanvallers 'haast je, snel snel naar binnen en iedereen afmaken'. Waarom krijgen de aanvallers eerst dertig seconden drone time? Laat ze zoals in co-op hun drones of andere gadgets pas gebruiken tijdens de game zelf en niet wanneer de defenders nog alles aan het klaarmaken zijn. Waarom spawnt de bom of hostage op vaste locaties, waarom kan het defending team niet kiezen welke ruimte zij tactisch het best te verdedigen vinden?

Multiplayer is zware ontgoocheling voor mij.

Die timer is voor mij nochtans redelijk logisch. Hoe ga je anders de verdedigers een optie geven om te winnen naast iedereen dood te schieten? De aanvallers hebben immers ook altijd een andere optie naast iederen te doden. Die drone tijd is er dan ook voornamelijk om een beetje tempo in het spel te brengen, zodat de aanvallers niet eerst een uur moeten rondlopen om de verdedigers te vinden. Die vaste plekken zijn er om dezelfde reden, want anders moet je de verdedigers nog meer tijd geven om hun verdediging op te zetten.
  • 1
Suit up!

#29 MiniJeffrey

MiniJeffrey

Crew

• Administrator
  • 8007 berichten

Posted 09 December 2015 - 18:42

Wat suggereert gij dan als alternatief? (niet aanvallend bedoeld, idc about this game, gewoon curieus hoe ge vindt da t zou moeten werken)

Op zich kan een timer wel, maar niet op 3 minuten. Zet die timer dan op 15' ofzo. Ruim tijd genoeg om tactisch aanvallend/verdedigend te spelen.

Het zou gewoon zoals co-op moeten zijn. En het is ook gewoon idioot dat defenders net dezelfde operators hebben als attackers in multiplayer. Dus eig speel je tegen je eigen classes online, hoe onnozel. Ze hadden op zijn minst voor de terro's iets anders kunnen uitwerken.

Die timer is voor mij nochtans redelijk logisch. Hoe ga je anders de verdedigers een optie geven om te winnen naast iedereen dood te schieten? De aanvallers hebben immers ook altijd een andere optie naast iederen te doden. Die drone tijd is er dan ook voornamelijk om een beetje tempo in het spel te brengen, zodat de aanvallers niet eerst een uur moeten rondlopen om de verdedigers te vinden. Die vaste plekken zijn er om dezelfde reden, want anders moet je de verdedigers nog meer tijd geven om hun verdediging op te zetten.

Timer van 15' + inlooptijd van 2' ofzo. Het spel is bedoeld als tactische trage shooter, dan moet de MP ook zo opgebouwd worden. Terwijl de defenders een locatie kiezen en opzetten kunnen de aanvallers trainen of een minigame spelen voor een extra gadget of weet ik veel. Alles zou beter zijn dan dit.

• 1

- 4Gamers Forum Administrator -

#30 TAFKAB

TAFKAB

x.x

• Banned
  • PipPipPip
  • 1454 berichten

Posted 09 December 2015 - 19:08

Rainbow six siege is verre van een trage tactische shooter. De vorige games in de reeks waren dit wel, maar da's om de een of andere reden door Ubisoft afgeschaft voor de zoveelste COD kloon te maken.

• 0

#31 papfles

papfles

Crew

• Administrator
  • 6638 berichten

Posted 09 December 2015 - 19:14

Rainbow six siege is verre van een trage tactische shooter. De vorige games in de reeks waren dit wel, maar da's om de een of andere reden door Ubisoft afgeschaft voor de zoveelste COD kloon te maken.

Van de sessies die ik heb gespeeld, speelt de game allerminst als een COD kloon tbh..
  • 1

#32 TAFKAB

TAFKAB

x.x

• Banned
  • PipPipPip
  • 1454 berichten

Posted 09 December 2015 - 19:15

Ge gaat nu toch niet ontkennen dat de game meer van COD wegheeft dan van een klassieke Rainbow Six game ?

• 0

#33 rafbanaan

rafbanaan

Crew

• Crew
  • 12905 berichten

Posted 09 December 2015 - 19:21

Ah, heb je het gespeeld?

• 0

#34 TAFKAB

TAFKAB

x.x

• Banned
  • PipPipPip
  • 1454 berichten

Posted 09 December 2015 - 19:25

Ah, heb je het gespeeld?

Niet gekocht wel gespeeld. 'demoke' geprobeerd hé :)

• 0

#35 rafbanaan

rafbanaan

Crew

• Crew
  • 12905 berichten

Posted 09 December 2015 - 19:26

Wel, ik kan van Arma ook gerust een CoD maken in mijn speelstijl en afkomen dat het speelt als CoD.

• 2

#36 TAFKAB

TAFKAB

x.x

• Banned
  • PipPipPip
  • 1454 berichten

Posted 09 December 2015 - 22:07

Als ge het in het belachelijke wil trekken, be my guest. Typisch.

Edited by Bl4ck, 09 December 2015 - 22:07.

• 0

#37 Eveliciouz

Eveliciouz

Unstoppable

• Topic Starter
  • Clan Rookie
  • 2921 berichten

Posted 10 December 2015 - 09:24

Ge gaat nu toch niet ontkennen dat de game meer van COD wegheeft dan van een klassieke Rainbow Six game ?

Zeker nooit de oudere Rainbow Six games gespeeld?

• 0

Live. Love. Laugh.

PSN Evilienn .:. Twitter evelienn .:. Twitch Eveliciouz

#38 papfles

papfles

Crew

• Administrator
  • 6638 berichten

Posted 10 December 2015 - 09:27

Als ge het in het belachelijke wil trekken, be my guest. Typisch.

Ik denk dat hij echter wel een punt heeft (en zaken in het belachelijke trekken of overdrijven is één van uw sterke punten, dus niet jammeren als iemand anders het doet he :p), namelijk dat mensen het misschien kunnen proberen spelen zoals ze COD spelen, maar dat dat niet betekent dat de game die richting uit wil of dat de gameplay dat toelaat.

Deze game (van wat ik gespeeld heb) is zeker al niet zo "snel" als een COD, is ook veel minder twitchy, veel minder reflex-gericht. Ook het lone gunman-gedoe uit een COD heb ik in mijn speelsessies niet gezien. Het is bijzonder frustrerend om mensen gewoon hun gang te zien gaan in plaats van het teamgerichte na te streven (in dezelfde mate dat "ik doe maar wat"-mensen in CS GO ook facepalmwaardig zijn), maar COD is echt niet wat ik associeer qua gameplay (los van inhoudelijk) met Rainbow Six Siege tbh 

• 4

#39 TAFKAB

TAFKAB

x.x

• Banned
  • PipPipPip
  • 1454 berichten

Posted 10 December 2015 - 10:39

Zeker nooit de oudere Rainbow Six games gespeeld?

Ik wel,, gij ook ?

• 0

#40 TAFKAB

TAFKAB

x.x

• Banned
  • PipPipPip
  • 1454 berichten

Posted 10 December 2015 - 10:46

Ik denk dat hij echter wel een punt heeft (en zaken in het belachelijke trekken of overdrijven is één van uw sterke punten, dus niet jammeren als iemand anders het doet he :p), namelijk dat mensen het misschien kunnen proberen spelen zoals ze COD spelen, maar dat dat niet betekent dat de game die richting uit wil of dat de gameplay dat toelaat.

Deze game (van wat ik gespeeld heb) is zeker al niet zo "snel" als een COD, is ook veel minder twitchy, veel minder reflex-gericht. Ook het lone gunman-gedoe uit een COD heb ik in mijn speelsessies niet gezien. Het is bijzonder frustrerend om mensen gewoon hun gang te zien gaan in plaats van het teamgerichte na te streven (in dezelfde mate dat "ik doe maar wat"-mensen in CS GO ook facepalmwaardig zijn), maar COD is echt niet wat ik associeer qua gameplay (los van inhoudelijk) met Rainbow Six Siege tbh 

Tuurlijk ga ik daar niet over zagen, alleen als ik het doe komt alleman kreften en dreigen ze met reports. Maar soit.

Dit is geen RS game, dit is gewoon een MP shooter zoals eentje uit het dozijn. RS was net altijd gekend vanwege de tactiek die ge moest gebruiken, het dirrigeren van uw teammembers (die eenbs dood nooit meer terugkomen), uitgebreide mission briefings,...

Ge ging een locatie binnen met een missie en die moest ge uitvoeren met zo weinig mogelijk bang en lawaai.

Het feit dat ze de SP er helemaal hebben uitgehaald en het MP only (ja tegen bots is exact hetzelfde) gemaakt hebben zegt ook al genoeg. Maar goed, overal haken de hardcore rainbow six fans af, behalve op 4gamers, waar mn zelfs ontkent dat deze game meer op COD lijkt dan op de klassieke RS.

Ik zeg niet dat het een slechte game is, heb er ook wel wat fun mee beleefd met momenten.

Wat ik wel vind is dat dit een slechte rainbow six game is, net omdat er geen campaign inzit, het tactische nog meer op de achtergrond gezet wordt en met MP only het doelpubliek van COD/BF4 probeert af te snoepen.

Samengevat: meh game, slechte RS game, cava shooter

PS: Ik denk dat Ubisoft mij gewoon haat en elke gameserie van hen die ik goed vond aan het verkrachten is.

• 0

Also tagged with one or more of these keywords: Rainbow six, siege, Tom Clancy, Ubisoft

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users