Springen naar inhoud

4gamers.be

Foto

Rainbow Six: Siege

Rainbow six siege Tom Clancy Ubisoft

• Please log in to reply
67 replies to this topic

#41 trakken

trakken

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 734 berichten

Posted 10 December 2015 - 12:28

Ik heb eventjes de beta gespeeld en ik moet zeggen dat het toch wel een teleurstelling was. Hier mijn gedachten op een rijtje.

Eerst en vooral is de multiplayer P2P, dat wil dus zeggen dat als de host in Iran zit met een 56k modem, dan zit je met verschrikkelijke rubberbanding en lagg. Ik had liever dedicated servers gezien. Of toch een betere service had toch op zijn plaats geweest.

De AI is erbarmelijk, ze zijn verschrikkelijk dom. Het enige waar ze goed in zijn is u oneshotten als ge ze toevallig niet spot.

Waar is de singleplayer voor deze game? Doet men dat niet meer ofzo? Moeten we echt €59,99 neertellen voor enkel een MP met een beperkt aantal modes? Ik wil hier niet meer dan €25 voor geven, want is ook niet meer waard dan dat.

Features gelijk enemies spotten en taggen is ook weer zo ...ja... typsich tegenwoordig. Waar is de challenge? Nee, ik wil niet weten waar elke enemy zit, dat is namelijk deel van een uitdaging. De spanning bestaat erin dat je niet weet waar het gevaar zit zodat je op je hoede moet zijn. Maar dit is gewoon weer... urgh.

Ik ga niet akkoord dat het zou spelen als COD, maar het is wel zo dat HEEL wat features van de originele serie achterwege gelaten hebben: singleplayer zoals ik al zei, planning system, robust MP, ... Het is gewoonweg geen rainbow six, dit is iets anders.

De gameplay is goed te noemen, je hebt veel opties om te defenden en aan te vallen (remote bombs, deur reinforcements, etc) Je hebt veel animaties om posities in te nemen. De gunplay voelt vlot aan. Het is fun voor wat het is. Maar het is niet €59,99 waard. Ik raad aan om deze te kopen in een sale. En als je een waardige opvolger verwacht van Rainbow Six, dan sla je deze beter over tot je aanvaardt dat het geen Rainbow Six game is. Koop de game ook best aan als je met een paar samen kunt spelen, want alleen gaat het grotendeels tegenvallen vrees ik, omwille van de punten die verschillende mensen reeds aangehaald hebben.

TL;DR te weinig value for money, fun indien je met vrienden speelt.

• 3

"vi veri veniversum vivus vici": By the power of truth, I, while living, have conquered the universe

#42 eXistenZ

eXistenZ

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 335 berichten

Posted 10 December 2015 - 12:55

Denk dat het belachelijke al lang was gepasseerd wanneer mensen meer posten over games die ze vreselijk vinden en jammeren over het verleden dan posten over games die ze daadwerkelijk spelen (als ze daar al tijd voor hebben tussen al hun gejammer).

Om medespelers te vinden moet je blijkbaar dus niet op 4gamers zoeken. Ook wanneer de give away nog maar eens pc uitsluit.....

Edited by eXistenZ, 10 December 2015 - 12:55.

• 0

#43 papfles

papfles

Crew

• Administrator
  • 6638 berichten

Posted 10 December 2015 - 12:58

Denk dat het belachelijke al lang was gepasseerd wanneer mensen meer posten over games die ze vreselijk vinden en jammeren over het verleden dan posten over games die ze daadwerkelijk spelen (als ze daar al tijd voor hebben tussen al hun gejammer).

Om medespelers te vinden moet je blijkbaar dus niet op 4gamers zoeken. Ook wanneer de give away nog maar eens pc uitsluit.....

Mensen die een game niet leuk vinden, hebben echter wel het recht om daar over te klagen. Ik krijg het gevoel dat je nu gewoon Bl4ck viseert en vervolgens alles gaat veralgemenen.

Trakken geeft hierboven zelf een volledig onderbouwde redenering van waarom hij het spel niet leuk vindt en dan kom jij met een dooddoener over gejammer.

Over de giveaway: denk jij dat wij dat zelf niet opperen? Als een partij zegt dat zij zelf geen pc-versie ter beschikking hebben, dan valt er weinig aan te doen lijkt me. Ik vind het op dat vlak altijd frappant dat mensen iets gratis kunnen winnen en dan nog komen jammeren ... (of zijn we plots de pc-exclusieve prijsacties zoals muizen, SSD's en andere zaken vergeten?)

• 2

#44 YoniVL

YoniVL

Crew

• Crew
  • 4424 berichten

Posted 10 December 2015 - 13:09

Lol, wat papfles zegt... We geven idd nooit pc-prijzen weg. Wij beslissen nog altijd niet wat partijen aan ons geven qua wedstrijden, maar we doen nog altijd alles wat mogelijk is om niemand in de kou te laten staan. Er zijn ook wedstrijden waar enkel PS4-gamers kunnen winnen of mensen met een andere console/handheld.

• 0
Suit up!

#45 eXistenZ

eXistenZ

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 335 berichten

Posted 10 December 2015 - 13:17

Mensen die een game niet leuk vinden, hebben echter wel het recht om daar over te klagen. Ik krijg het gevoel dat je nu gewoon Bl4ck viseert en vervolgens alles gaat veralgemenen.

Trakken geeft hierboven zelf een volledig onderbouwde redenering van waarom hij het spel niet leuk vindt en dan kom jij met een dooddoener over gejammer.

Over de giveaway: denk jij dat wij dat zelf niet opperen? Als een partij zegt dat zij zelf geen pc-versie ter beschikking hebben, dan valt er weinig aan te doen lijkt me. Ik vind het op dat vlak altijd frappant dat mensen iets gratis kunnen winnen en dan nog komen jammeren ... (of zijn we plots de pc-exclusieve prijsacties zoals muizen, SSD's en andere zaken vergeten?)

Met het verschil dat Trakken 1 keer goed onderbouwd post, en anderen er 2 pagina's over doorgaan met mijmeren over het verleden en over hoe alles naar de zak is (en natuurlijk heel selectief). Toffe bezigheid, dat allemaal doorbladeren om te zien wie er post om spelers te vinden. En ik mag toch de opmerking maken dat er mensen zijn van wie hun posts voor 95% bestaat uit klagen en absoluut niks interessants bijbrengen? Moesten ze nu nog wat kunnen posten over de games die ze wel speelden en daar wat over vertelden, maarja, daar krijg je geen kick van.....

Laatste keer dat ik iets gratis won, werd ik de huid bijna volgescholden omdat ik het niet kon gebruiken (xbox versie van south park) en wou verkopen, omdat ik niet had gezien dat er maar voor 1 console was. Dus ze konden het hier krijgen voor de helft van de normale prijs, en toen kloegen ze ook.....

En een beetje denkende pc-gamer heeft al een ssd en deftige muis liggen....

Edited by papfles, 10 December 2015 - 13:25.

• 0

#46 papfles

papfles

Crew

• Administrator
  • 6638 berichten

Posted 10 December 2015 - 13:24

Met het verschil dat Trakken 1 keer goed onderbouwd post, en anderen er 2 pagina's over doorgaan met mijmeren over het verleden en over hoe alles naar de zak is (en natuurlijk heel selectief). Toffe bezigheid, dat allemaal doorbladeren om te zien wie er post om spelers te vinden.

Laatste keer dat ik iets gratis won, werd ik de huid bijna volgescholden omdat ik het niet kon gebruiken (xbox versie van south park) en wou verkopen, omdat ik niet had gezien dat er maar voor 1 console was. Dus ze konden het hier krijgen voor de helft van de normale prijs, en toen kloegen ze ook.....

Mensen zullen nu eenmaal altijd klagen en praten over dat klagen. Dat is inherent, zeker aan de internetgeneratie en de eenvoud om op een forum of op social media te klagen. 

Anderen gaan daarop in en zo ontstaan (al dan niet nutteloze) discussies. (en niemand houdt je tegen om te reageren, maar om dan te veralgemenen vind ik wat flauw)

Over jouw laatste "winst": veel mensen vinden het inderdaad sneu als mensen winnen en er dan niks mee doen of het vervolgens verkopen. Echter, lijkt me sterk dat je je dat aantrekt aangezien het nu eenmaal terecht gewonnen werd en je er dus mee kan doen wat je wil. Zo zijn er ook heel wat vloekende en tierende mensen als ze tickets voor Werchter of een optreden niet kunnen krijgen, maar alsof dat de mensen die wél een ticket hebben, iets kan schelen?

Wat je opmerking over de "beetje denkende pc-gamer" betreft: raakt kant noch wal wat de inhoud van de wedstrijden betreft, noch over het feit dat het geenszins kan gebruikt worden als argument om te beweren dat de pc-gamer in de kou blijft staan qua wedstrijden.

• 0

#47 FnaTic_H0B0

FnaTic_H0B0

Impressive man...

• Clan Rookie
  • 1453 berichten

Posted 10 December 2015 - 13:26

Met het verschil dat Trakken 1 keer goed onderbouwd post, en anderen er 2 pagina's over doorgaan met mijmeren over het verleden en over hoe alles naar de zak is (en natuurlijk heel selectief) en met moeite een deftige zin bijeen kunnen rapen. Toffe bezigheid, dat allemaal doorbladeren om te zien wie er post om spelers te vinden. En ik mag toch de opmerking maken dat er mensen zijn die zich voor 95% bezighouden met klagen en niks positief bijbrengen?

To be fair vind ik het ook wel een beetje lelijk dat ge gaat zitten zagen over wedstrijden. Voor hetzelfde geld zegt iedereen foert en kunt ge alles zelf gaan kopen ipv al eens een cool tshirt of zelfs monitor ofzo te winnen. En over uw laatste zin : tkan altijd wel zijn da het een of het andere kapot gaat he. Ik heb zelf ook maar een muis en keyboard die bij mijn pc werd geleverd :')

• 0

PSN/Steam : xloiiiiiicx
Soundcloud: https://soundcloud.com/collossusmusic

#48 papfles

papfles

Crew

• Administrator
  • 6638 berichten

Posted 10 December 2015 - 13:27

En nu terug ontopic 

• 3

#49 rafbanaan

rafbanaan

Crew

• Crew
  • 12905 berichten

Posted 10 December 2015 - 16:20

En nu terug ontopic 

Negeer elkaar. Je kan elkaar niet horen of zien, dus doe dat. Misschien een idee? En copy paste uw comment in een pm naar hem, black. Anders blijft het spelletje duren.

• 2

PSN ID/STEAM ID/ORIGIN ID: Tha_soh

Xbox Live ID: Tha soh

The 4Gamers PC-build generator

#50 MiniJeffrey

MiniJeffrey

Crew

• Administrator
  • 8007 berichten

Posted 11 December 2015 - 13:07

Ik heb eventjes de beta gespeeld en ik moet zeggen dat het toch wel een teleurstelling was. Hier mijn gedachten op een rijtje.

Eerst en vooral is de multiplayer P2P, dat wil dus zeggen dat als de host in Iran zit met een 56k modem, dan zit je met verschrikkelijke rubberbanding en lagg. Ik had liever dedicated servers gezien. Of toch een betere service had toch op zijn plaats geweest.

De AI is erbarmelijk, ze zijn verschrikkelijk dom. Het enige waar ze goed in zijn is u oneshotten als ge ze toevallig niet spot.

Waar is de singleplayer voor deze game? Doet men dat niet meer ofzo? Moeten we echt €59,99 neertellen voor enkel een MP met een beperkt aantal modes? Ik wil hier niet meer dan €25 voor geven, want is ook niet meer waard dan dat.

Features gelijk enemies spotten en taggen is ook weer zo ...ja... typsich tegenwoordig. Waar is de challenge? Nee, ik wil niet weten waar elke enemy zit, dat is namelijk deel van een uitdaging. De spanning bestaat erin dat je niet weet waar het gevaar zit zodat je op je hoede moet zijn. Maar dit is gewoon weer... urgh.

Ik ga niet akkoord dat het zou spelen als COD, maar het is wel zo dat HEEL wat features van de originele serie achterwege gelaten hebben: singleplayer zoals ik al zei, planning system, robust MP, ... Het is gewoonweg geen rainbow six, dit is iets anders.

De gameplay is goed te noemen, je hebt veel opties om te defenden en aan te vallen (remote bombs, deur reinforcements, etc) Je hebt veel animaties om posities in te nemen. De gunplay voelt vlot aan. Het is fun voor wat het is. Maar het is niet €59,99 waard. Ik raad aan om deze te kopen in een sale. En als je een waardige opvolger verwacht van Rainbow Six, dan sla je deze beter over tot je aanvaardt dat het geen Rainbow Six game is. Koop de game ook best aan als je met een paar samen kunt spelen, want alleen gaat het grotendeels tegenvallen vrees ik, omwille van de punten die verschillende mensen reeds aangehaald hebben.

TL;DR te weinig value for money, fun indien je met vrienden speelt.

²nd, in het begin is het heel leuk. Tot je merkt dat het eig altijd op hetzelfde neerkomt. En dan begin je op alles te letten: de spuuglelijke gfx, de vele glitches en bugs, de AI die ofwel belachelijk stom is ofwel met een 300% aimbot schiet.

Ben het al beu gespeeld tbh.

• 0

- 4Gamers Forum Administrator -

#51 papfles

papfles

Crew

• Administrator
  • 6638 berichten

Posted 11 December 2015 - 13:45

²nd, in het begin is het heel leuk. Tot je merkt dat het eig altijd op hetzelfde neerkomt. En dan begin je op alles te letten: de spuuglelijke gfx, de vele glitches en bugs, de AI die ofwel belachelijk stom is ofwel met een 300% aimbot schiet.

Ben het al beu gespeeld tbh.

Niet om tegendraads te doen, maar doe je in CS Go, in Team Fortress 2, ... eender welke online shooter ook niet "altijd hetzelfde"?

• 1

#52 Dr.Gordon

Dr.Gordon

Wannabe-Spambear

• Member
  • PipPipPip
  • 5011 berichten

Posted 11 December 2015 - 14:06

Beta ook geprobeerd maar het sprak mij niet echt aan, manieren van verdediging zijn leuk maar het is idd veel geld voor MP only zoals Trakken zei.

Edited by rafbanaan, 11 December 2015 - 16:46.
Offtopic weg

• 0

Steam ID: Dr.Gordon - PSN: Dr_Gordon17
Cooler Master MasterCase Maker 5 | Gigabyte Aorus X470 Ultra Gaming  AMD Ryzen 5 2600X | NZXT Kraken X52 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1070 | XFX 550 | Corsair Vengeance 16 Gb | Crucial MX300 525 Gb SSD | Seagate 1TB HDD | PS4

#53 MiniJeffrey

MiniJeffrey

Crew

• Administrator
  • 8007 berichten

Posted 12 December 2015 - 11:03

Niet om tegendraads te doen, maar doe je in CS Go, in Team Fortress 2, ... eender welke online shooter ook niet "altijd hetzelfde"?

Uhm, in bepaalde games wel. Counter Strike bvb speel ik ook zo goed als nooit meer door deze reden, maar een TF2 bvb heeft zodanig veel verschillende spelmodi dat het altijd wel wat anders aanvoelt. Maar bij Siege... ik weet het niet goed. Het is vast een combinatie met de andere ergernissen uit dit spel die de teneur dan helemaal doet omslaan.

• 0

#54 Ge0force

Ge0force

Nieuwe Man

• Crew
  • 7068 berichten

Posted 30 April 2016 - 16:36

Heb gisteren Dark Souls 3 uitgespeeld en eindelijk ook R6 Siege gekocht. Geweldige game, zoveel mogelijkheden! Zijn er nog mensen die deze game nog spelen? Voeg me dan gerust toe op juupleej! (id=Ge0force, eerste 0 is nul)
  • 0

Steam: Ge0force

PSN: Ge0force2008

#55 Unexpected

Unexpected

Wannabe-Spambear

• Clan Legend
  • 6361 berichten

Posted 01 May 2016 - 10:18

Ik heb je toegevoegd ;)

• 1

“...a minority is only thought of as a minority if it constitutes some kind of threat to the majority, real or imaginary. And no threat is ever quite imaginary...” Christopher Isherwood
"Arguing on the internet is like running in the Special Olympics... Even if you win, you're still retarded."

#56 MiniJeffrey

MiniJeffrey

Crew

• Administrator
  • 8007 berichten

Posted 01 May 2016 - 12:44

Spel had zoveel potentieel, helaas een ontgoocheling gebleken.

• 0

#57 Ge0force

Ge0force

Nieuwe Man

• Crew
  • 7068 berichten

Posted 02 May 2016 - 12:40

Spel had zoveel potentieel, helaas een ontgoocheling gebleken.

Op welk gebied?

• 0

#58 MiniJeffrey

MiniJeffrey

Crew

• Administrator
  • 8007 berichten

Posted 02 May 2016 - 14:19

Op welk gebied?

Vooral dit:

* AI die superdom is of je headshot zodra je 20cm achter een hoek uitkomt.

* Vijanden die spawnen, zelfs als je alles gecleared hebt (bij defuse)

* Multiplayer waar al het tactische uitgehaald werd. Defenders krijgen locatie toegewezen, kunnen niet zelf kiezen waar ze de objective wensen te verdedigen. Timer zorgt dat aanvallers rushen waardoor het infiltreren en tactisch spelen gewoon wegvalt en vervaagt in een rondje team deathmatch. 

* Spotten van ennemies. Waar is het tactische nog als je een vijand kan spotten en hem dan door muren en plafonds/vloeren weet zitten?

* Defenders en Attackers hebben zelfde classes/items/gadgets.

• 0

#59 rafbanaan

rafbanaan

Crew

• Crew
  • 12905 berichten

Posted 02 May 2016 - 15:26

Defenders hebben dezelfde wapens, items en gadgets als de attackers.. voorbeeld?

Wanneer was het de laatste keer dat je speelde?
  • 1

PSN ID/STEAM ID/ORIGIN ID: Tha_soh

Xbox Live ID: Tha soh

The 4Gamers PC-build generator

#60 Ge0force

Ge0force

Nieuwe Man

• Crew
  • 7068 berichten

Posted 02 May 2016 - 15:45

Vooral dit:

* AI die superdom is of je headshot zodra je 20cm achter een hoek uitkomt.

* Vijanden die spawnen, zelfs als je alles gecleared hebt (bij defuse)

* Multiplayer waar al het tactische uitgehaald werd. Defenders krijgen locatie toegewezen, kunnen niet zelf kiezen waar ze de objective wensen te verdedigen. Timer zorgt dat aanvallers rushen waardoor het infiltreren en tactisch spelen gewoon wegvalt en vervaagt in een rondje team deathmatch. 

* Spotten van ennemies. Waar is het tactische nog als je een vijand kan spotten en hem dan door muren en plafonds/vloeren weet zitten?

* Defenders en Attackers hebben zelfde classes/items/gadgets.

Ik heb nog maar een paar uur gespeeld, maar daar ben ik het niet mee eens. Van AI heb ik geen last want ik speel enkel PvP. Als defender kies je nog steeds waar je verdedigt, je bent niet verplicht om in de kamer van je objective te blijven. De timer is ruim genoeg om tactiek toe te laten. Rushen = gegarandeerd dood. Spotten van enemies is zeer beperkt, kan maar door één operator en is trouwens makkelijk te omzeilen door in beweging te blijven. Defenders en attackers hebben compleet verschillende operators.

• 0

Also tagged with one or more of these keywords: Rainbow six, siege, Tom Clancy, Ubisoft

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users