Springen naar inhoud

4gamers.be

Foto

Switch: Nieuw game platform van Nintendo

• Please log in to reply
46 replies to this topic

#1 Phazon

Phazon

Crew

• Crew
  • 12910 berichten

Posted 18 March 2015 - 10:42

Tijdens de persconferentie met DeNA heeft Nintendo ook meteen te kennen gegeven dat men niet van plan is om te stoppen met het maken van game platformen en hardware. Een nieuw systeem, dat momenteel gekend staat als 'NX', is momenteel in de maak.

Nintendo zal ergens in 2016 beginnen praten over dit game platform. Het is vooralsnog niet geweten of het om een console, handheld of een hybride gaat, dus op dat vlak kan het alle kanten uit. Het is in ieder geval geen telefoon.

hzcFDyB.png

Wel zal de opvolger van het Club Nintendo-systeem de kern vormen voor het NX-systeem.

28lrsudw.jpg

• 0

Guild Wars 2: Calista Arganan

Steam & Uplay ID: Phazon13 / 3DS-friendcode: 5026-4413-7898 / Wii U ID: Phazon4G / PSN: Phazon_4G

Wii (U) | XB1 | PS4 | New 3DS | PSV | Nexus 7 FHD | Xiaomi Redmi 3S

#2 rafbanaan

rafbanaan

Crew

• Crew
  • 12897 berichten

Posted 18 March 2015 - 11:04

Hmm, feit dat het apart staat als bolletje laat me denken dat het geen opvolger voor de Wii U is.

• 0

PSN ID/STEAM ID/ORIGIN ID: Tha_soh

Xbox Live ID: Tha soh

The 4Gamers PC-build generator

#3 YoniVL

YoniVL

Crew

• Crew
  • 4424 berichten

Posted 18 March 2015 - 11:17

Die NX doet met denken aan Nintendo Cross, wat me naar cross-platform stuurt. Ik gok op een service waarbij je bepaalde games op meerdere platformen kan spelen.

• 0
Suit up!

#4 Phazon

Phazon

Crew

• Topic Starter
  • Crew
  • 12910 berichten

Posted 18 March 2015 - 11:32

Hmm, feit dat het apart staat als bolletje laat me denken dat het geen opvolger voor de Wii U is.

De beruchte 'third pillar'. Dat hebben we destijds ook gehad met de DS (De Game Boy brand had men nog even in leven gehouden met de Micro, maar uiteindelijk was dat na 1-2 jaar ook gedaan).

Drie volwaardige systemen lijkt me wat te veel te zijn, maar het zou wel kunnen dat men het eerst zo plaatst of naar voren brengt ja.

Die NX doet met denken aan Nintendo Cross, wat me naar cross-platform stuurt. Ik gok op een service waarbij je bepaalde games op meerdere platformen kan spelen.

Ik geloof dat het wel effectief nog een 'eigen hardware' systeem zou zijn

• 0

Steam & Uplay ID: Phazon13 / 3DS-friendcode: 5026-4413-7898 / Wii U ID: Phazon4G / PSN: Phazon_4G

#5 Tomba

Tomba

Crew

• Crew
  • 1073 berichten

Posted 18 March 2015 - 11:38

Een nieuw hardware platform terwijl één van hun huidige hardwareplatformen het slecht doet.

Maar owee wie durft denken dat het een opvolger is van de WiiU!

Djeezes

• 0

#6 Phazon

Phazon

Crew

• Topic Starter
  • Crew
  • 12910 berichten

Posted 18 March 2015 - 11:49

Een nieuw hardware platform terwijl één van hun huidige hardwareplatformen het slecht doet.

Maar owee wie durft denken dat het een opvolger is van de WiiU!

Djeezes

1) Ik blijft bij mijn eerder reactie, je thread titel was clickbait. (het artikel dat je linkt ' Nintendo NX is "new hardware with a brand new concept' omschrijft het thans wel mooi). Niet boos op mij worden als ik dat dan zeg he. Ik hecht veel belang aan juiste en goede info.

2) Als je de presentatie en info wat gelezen hebt, dan weet je dat er nog niets over gezegd is. Kan het een opvolger van de Wii U zijn? Ja. Is dat zeker? Nee

Nogmaals: Belang van juiste info te delen met je publiek (als redacteur moet je dat toch weten). £Dat heeft niets met fanboyisme te maken 

---------------------------

Los daarvan vind ik de reactie van sommige mensen best wel hilarisch. Bij de slechte verkopen van de Wii U was het 'omg, dat ze maar rap met een nieuw systeem komen'. Nu laat men weten dat men idd aan iets nieuw bezig is (shocking news: de ps5, nieuwe xbox zijn ook in de maak) en dat men ergens in 2016 zal beginnen praten over dit platform, wat meestal een late 2016 of 2017 release betekent. Lijkt me gewoon niet meer dan logisch. Voor de Wii U komt er meer dan genoeg uit intussen.

• 0

#7 steez

steez

Crew

• Crew
  • 681 berichten

Posted 18 March 2015 - 13:48

Mijn speculaas: een soort next Gen WiiU Gamepad die (via de oude WiiU of met apart verkrijgbaar bakje) kan afspelen op de grote TV indien gewenst. Maar deze keer alle processing power in het draagbare gedeelte. Op die manier past dit ook beter in hun focus op andere draagbare devices en de DeNA back-end. 

• 0

#8 papfles

papfles

Crew

• Administrator
  • 6638 berichten

Posted 18 March 2015 - 14:09

Mijn speculaas: een soort next Gen WiiU Gamepad die (via de oude WiiU of met apart verkrijgbaar bakje) kan afspelen op de grote TV indien gewenst. Maar deze keer alle processing power in het draagbare gedeelte. Op die manier past dit ook beter in hun focus op andere draagbare devices en de DeNA back-end. 

De Wii U kwam voor een deel van de community al over als "ah, extensie van..." en dat is een heel erg moeilijke marketingoefening geweest om die visie weg te werken. Ik betwijfel dat ze bij een volgende toestel dan net wél die richting uit zouden willen

• 0

#9 steez

steez

Crew

• Crew
  • 681 berichten

Posted 18 March 2015 - 15:05

De Wii U kwam voor een deel van de community al over als "ah, extensie van..." en dat is een heel erg moeilijke marketingoefening geweest om die visie weg te werken. Ik betwijfel dat ze bij een volgende toestel dan net wél die richting uit zouden willen

Ja de WiiU is volledig verkeerd in de market gezet, 100% akkoord. Wat een ramp :) 

Persoonlijke speculatie: 

Nintendo heeft geld genoeg in kas, dat speelt zeker geen rol (op dit moment). 

N snijdt in eigen vlees door zich te "moeten" focussen op zowel mobiel platform als TV-console. Dit op gebied van strategie, waar studios aan werken, marketing etc etc. Je kan wel zeggen dat de (3)DS vooral buitenshuis wordt gebruikt maar dit is al lang niet meer zo. Peoples (gemakkelijke veralgemening) zitten even graag met hun iPad of 3DS in de zetel te gamen terwijl ze voor hun neus een flatscreen hebben. 

Nu gaan ze met DeNA in zee, dit vooral voor 1 ding: de know-how en back-end server infrastructuur (die volledig op mobiele devices gericht is). Niet voor de games, niet voor de IP, niet voor de F2P/shady IAP ervaring (waar N volgens mij gelukkig ver van gaat wegblijven). 

De nood aan focus en consolidatie van de platformen + de gekozen partner en openheid naar mobile doen me denken dat de "NX" 100% op portable gaming gaat inzetten. Mobiele hardware 2015 moet volgens mij niet eens veel onder doen (op pure rekenkracht , ik heb het niet over grafische libraries etc waar je ook veel verschil mee maakt) t.o.v. WiiU hardware. Mochten ze zo een nieuwe draagbare console in de markt kunnen zetten is het maar een klein kunstje om er functionaliteit in te steken om naar je TV te streamen. Dit is volgens mij ook waar de industrie uiteindelijk naartoe gaat (nog niet voor morgen natuurlijk). Streaming wordt links en rechts meer normaal, we zien het bij Sony (Sony NOW, PS Vita & PS4), Xbox & Surface & PC, Mobiles naar AppleTV of Chromecast/sticks etc etc. 

TLDR: De volgende en enige "console" van N wordt iets draagbaar.

Maar elk zijn gedacht natuurlijk, het filosoferen/fantaseren erover maakt het enkel interessanter. 

• 0

#10 Phazon

Phazon

Crew

• Topic Starter
  • Crew
  • 12910 berichten

Posted 18 March 2015 - 18:52

You also just announced “NX,” something you described as a platform that’s “a brand new concept.” Can you confirm whether this is indeed hardware, and what it’s intended to follow system-wise?

The reason why I announced “NX,” which by the way, is not directly related to our alliance with DeNA, was because I wanted to avoid any misunderstandings such as, “Nintendo might have lost its passion for the dedicated game system business,” and because I wanted many people to understand that Nintendo will continue its dedicated game system business with even stronger passion and motivation. I am sorry, but as I said during the press conference yesterday, we cannot make any further announcements about “NX” until next year.

• 0

#11 Naradia

Naradia

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1577 berichten

Posted 19 March 2015 - 11:00

Yeah, klinkt me als hardware tbh.

En, als je al hun game consoles (niet handhelds) optelt kom je op 9 (incl Color tv game series, Panasonic Q en wii mini), dus de volgende zou 10 (of X) kunnen zijn.

• 0
Dust of a star is forever

#12 dutch guy

dutch guy

Gettin warmed up?

• Member
  • PipPip
  • 123 berichten

Posted 10 May 2015 - 10:06

Nintendo onderzoekt mogelijkheid om NX region-free te maken

http://twitter.com/F...2370560/photo/1

• 0

#13 omegahealer

omegahealer

Gettin warmed up?

• Member
  • PipPip
  • 195 berichten

Posted 10 May 2015 - 10:09

zou een grote + zijn, want tegenwoordig proberen bepaalde uitgevers hier in den EU veel te hard digital only te pushen... in combinatie met een veel te dure webshop voor CE's... zelfde games kosten in USA maar de helft met importkosten erbovenop...

• 0

#14 Phazon

Phazon

Crew

• Topic Starter
  • Crew
  • 12910 berichten

Posted 22 August 2015 - 11:15

Nieuw patent voor een Nintendo game console

opnxkm4.png

It's a game console! The example console has no disc drive. You connect it to a television and play video games.

The example is totally of a Digital-only console but this in no way restricts any other NX hardware to be exactly that, says patent. Digital-only can be made on the cheap tho, says patent.

Passage literally confirming NX device with disc drive :
The first basic program 24(NX kernel) and the second basic program 25(NX OS) also operate in, for example, a game apparatus including an optical disk drive or a game apparatus not including the internal HDD 13.

Other hardware configs need not neccessarily include an HDD. (Like, say a portable device? Hmm?)

Has HDD, Internet, CPU, GPU, RAM, like a home console would

OS Kernel has it's own memory, and it's fast so the console can boot faster

Can check if the main OS has been tampered with by checking additional storage and restore corrupted high-security data

OS has full multitasking support

You can download games to the console

Games installed to HDD

Games have code for more than one hardware configuration and the hardware determines what code is the right one to run (NX is a platform like iOS, duh it has this)

External hard drives can be connected and you can install games to them

Can emulate different HDD read/write speeds primarily for games that have special code for external HDDs, can seemingly pretend that the HDD is an optical disc as well. SPEED CONTROL

Controller with rechargeable battery (Pro Controller?)

Interesting passages:
The controller 3 is provided exclusively for the game apparatus 1. The controller 3 includes a processor 31, a wireless communication unit 32, an operation unit 33, a display unit 34, a battery 35, a connection unit 36 and the like.
The operation unit 33 is constituted by a push button, a cross key, an analog stick, a touch panel or the like.
Controller with screen. GamePad support? Could be new controller, too. Will probably have at LEAST the functionality of the GamePad.
Can charge the GamePad equivalent by plugging it into the console.

Save files are stored on the HDD 
It is to be noted that the internal HDD 13 can store various data such as, for example, stationary data, video data, sound data, text data, additional data of a game, or data obtained through communication.
Bolded could be interpreted as being the oft-touted "high texture download" option.

Can read/write SD cards. This allows for retail distribution or OS updates using SD cards. Really any data that you can think of putting on an SD card, can be used. No confirmation on anything.

• 1

#15 Staticated

Staticated

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1315 berichten

Posted 23 March 2016 - 09:56

Bon, sorry voor de dubbele post maar het is nogal moeilijk te vinden waar ik dit het best plaats.
Wii U productie stopt dit jaar?

http://www.ign.com/a...ction-this-year

• 0

#16 defrulleux

defrulleux

On a roll

• Clan God
  • 394 berichten

Posted 23 March 2016 - 10:42

Bon, sorry voor de dubbele post maar het is nogal moeilijk te vinden waar ik dit het best plaats.
Wii U productie stopt dit jaar?

http://www.ign.com/a...ction-this-year

Looool. Das snel
  • 0
<p>psn: defrulleux </p>
<p><a data-ipb='nomediaparse' href='https://www.youtube....rulleux</a></p>
<p>THE BEST NEVER REST

#17 Mass

Mass

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1249 berichten

Posted 23 March 2016 - 10:47

Nintendo heeft het (voorlopig) ondertussen al ontkracht, voordat geruchten de vrije loop beginnen te nemen :p

http://tweakers.net/...stop-wii-u.html

• 0

Love is like a fart ... If you have to force it, it's probably crap.

#18 'Soul

'Soul

Unstoppable

• Member
  • PipPipPip
  • 2737 berichten

Posted 23 March 2016 - 15:09

Nintendo heeft het (voorlopig) ondertussen al ontkracht, voordat geruchten de vrije loop beginnen te nemen :p

http://tweakers.net/...stop-wii-u.html

klopt niet volledig , in de originele bron zeggen ze dat ze de komende kwartalen nog zullen produceren, dat wilt dus niet zeggen dat ze ontkennen dat er eind 2016 gestopt wordt met Wii-U productie, ze maken het gewoon wat vager.

"From the next quarter and thereafter as well, production [of the Wii U] is scheduled to continue.

Edited by 'Soul, 23 March 2016 - 15:13.

• 0

Amaducias, Lord of Darkness.

GW 2 ID: Soul.6572
3DS FC: 2191-7797-7252

#19 Phazon

Phazon

Crew

• Topic Starter
  • Crew
  • 12910 berichten

Posted 23 March 2016 - 23:29

Zou wel eens de controller kunnen zijn, maar uiteraard onbevestigd:

pkfWmFK.jpg

GB8lTkz.jpg

YsGkiV7.jpg

• 0

#20 Staticated

Staticated

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1315 berichten

Posted 24 March 2016 - 10:27

Fysieke knoppen vervangen door "digitale" touchpach, à-la table, knoppen.
't Is een idee, dan iedere developper gewoon kan doen wat hij wil qua button layout.

• 0

4 user(s) are reading this topic

0 members, 4 guests, 0 anonymous users