Springen naar inhoud

4gamers.be

Foto

Vluchtelingenproblematiek

• Please log in to reply
192 replies to this topic

#1 TAFKAB

TAFKAB

x.x

• Banned
  • PipPipPip
  • 1454 berichten

Posted 26 August 2015 - 14:06

http://deredactie.be...7?eid=1.2422996

Interessant allemaal:

-Ongeveer 60% van de huidige asielaanvragen worden goedgekeurd. Op een geschatte groep van 25 000 asielaanvragers is dat een goede 15 000 mensen die gelegaliseerd zijn in ons land dit jaar.

-Grootste groep komt uit oorlogsgebied

-In het verleden waren er meer asielaanvragen en asielzoekers dan nu, toch vindt de media het haar taak om te doen uitschijnen dat we een vloedgolf van mensen krijgen (cijfers spreken dit dus absoluut tegen).

-Geen Europese aanpak (bewust ?) en landen die dus een muur of hek aan het bouwen zijn. Lijkt mij nog niet zo een achterlijk idee.

-Ironish dat net de landen die geen verdeling wilden van asielaanvragen of asielzoekers nu de meeste moeite hebben met de volksverhuizing.

Imo is een beter systeem:

-Alle grenzen hermetisch dicht en geen opvarenden meer gaan redden. Langsheen de volledige europese grenzen een europese grenswacht met bijhorende infrastructuur (zoals Spanje doet in hun exclaves).

-Europese verdeling van asielzoekers naar bevolking en welvaart. Spreekt voor zich dat oost europese landen dan minder moeten opvangen, maar iets is beter dan niets.

-Loterij systeem opzetten voor buitenlanders en mensen die een asielprocedure willen starten. Hetzelfde voor komen studeren in de EU. Met clausule dat indien ze gaan lopen ze onmiddellijk gedporteerd worden en nooit nog een asielprocedure of wat dan ook kunnen starten voor de lest van hun leven.

-Meer geld vrijmaken voor de hulp van mensen in oorlogsgebied. Al die miljoenen mensen die in kampen leven in Turkije, Libanon, Jordanie,... en niet het geld hebben om mensensmokkelaars te betalen moeten geholpen worden. Niet zij die al sowieso een grote hoeveelheid rijkdom bezitten.

De huidige situatie zijn het vooral rijkere asielzoekers die komen, de mensen die onze hulp ECHT nodig hebben worden door Europa totaal genegeerd. Wie 15 000 euro of meer heeft en dus eigenlijk rijk is in land van herkomst die wordt met open armen ontvangen op zee en ter land.

Wat extra info en beelden:

Voedselpakketten worden uitgedeeld maar geweigerd door de vluchtelingen omdat ze niet worden doorgelaten. Honger zullen ze dus al niet hebben:

http://www.skoften.n...d_kruis_op_staa

Journalist die de situatie zelf is gaan bekijken in Griekenland, wij krijgen op TV altijd beelden te zien van mensen met kinderen die huilen of uitgemergelde negers, wel de realiteit is blijkbaar toch een stuk genuanceerder. Het eerste wat die vluchtelingen doen is geld afhalen bij WU of MoneyGram en Iphones kopen of een hotel boeken, want de opvangcentra die gratis zijn, zijn niet luxues genoeg.

http://nieuws.tpo.nl...en-gevaar-liep/

Nog wat leuke sfeerbeelden uit Calais en verhalen die bij ons nooit de media halen. Wederom zien wij enkel arme negers en afghanen in het bos zonder voedsel of drank.

http://nieuws.tpo.nl...telingenaanpak/

Edited by Bl4ck, 26 August 2015 - 14:10.

• 0

#2 Xagneto

Xagneto

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 645 berichten

Posted 26 August 2015 - 14:37

Wat ik wil weten is wat de Hongaren zelf vinden van die muur aan de grenzen. Vinden ze dit een goede oplossing of vinden ze het inhumaan?

En trouwens:

"Loterij systeem opzetten voor buitenlanders en mensen die een asielprocedure willen starten"

Wat voor een oplossing is dit? Als je wegvlucht uit een oorlogsgebied moet je maar hopen dat jouw naam uit de pot word geplukt om asiel te krijgen? Akkoord, het systeem moet dringend verbeterd worden, maar gewoon at random mensen aanvaarden en weigeren is niet rechtvaardig

Edited by Xagneto, 26 August 2015 - 14:38.

• 1

Earth. Fire. Air. Water. Only the Avatar can master all four elements and bring balance to the world.

#3 TAFKAB

TAFKAB

x.x

• Topic Starter
  • Banned
  • PipPipPip
  • 1454 berichten

Posted 26 August 2015 - 14:51

Wat ik wil weten is wat de Hongaren zelf vinden van die muur aan de grenzen. Vinden ze dit een goede oplossing of vinden ze het inhumaan?

En trouwens:

"Loterij systeem opzetten voor buitenlanders en mensen die een asielprocedure willen starten"

Wat voor een oplossing is dit? Als je wegvlucht uit een oorlogsgebied moet je maar hopen dat jouw naam uit de pot word geplukt om asiel te krijgen? Akkoord, het systeem moet dringend verbeterd worden, maar gewoon at random mensen aanvaarden en weigeren is niet rechtvaardig

Gezien die rechtse regering verkozen is door de Hongaren zelf denk ik wel dat de meesten erachter staan.

Dat loterij systeem zou ervoor zorgen dat mensen die geen 10-15k euro hebben om smokkelaars te betalen ook de kans zouden krijgen om naar ons te kunnen komen mits voorwaarden.

Worden deze geschonden is het gedaan. Zo kan je meer controleren hoeveel er jaarlijks kunnen komen en verloopt het wat gereguleerder dan via criminele mensensmokkelaars die nu big money verdienen.

Edited by Bl4ck, 26 August 2015 - 14:52.

• 0

#4 Tomba

Tomba

Crew

• Crew
  • 1073 berichten

Posted 26 August 2015 - 14:59

Imo is een beter systeem:

-Alle grenzen hermetisch dicht en geen opvarenden meer gaan redden. Langsheen de volledige europese grenzen een europese grenswacht met bijhorende infrastructuur (zoals Spanje doet in hun exclaves).

-Loterij systeem opzetten voor buitenlanders en mensen die een asielprocedure willen starten. Hetzelfde voor komen studeren in de EU. Met clausule dat indien ze gaan lopen ze onmiddellijk gedporteerd worden en nooit nog een asielprocedure of wat dan ook kunnen starten voor de lest van hun leven.

De huidige situatie zijn het vooral rijkere asielzoekers die komen, de mensen die onze hulp ECHT nodig hebben worden door Europa totaal genegeerd. Wie 15 000 euro of meer heeft en dus eigenlijk rijk is in land van herkomst die wordt met open armen ontvangen op zee en ter land.

Wat extra info en beelden:

Voedselpakketten worden uitgedeeld maar geweigerd door de vluchtelingen omdat ze niet worden doorgelaten. Honger zullen ze dus al niet hebben:

http://www.skoften.n...d_kruis_op_staa

Journalist die de situatie zelf is gaan bekijken in Griekenland, wij krijgen op TV altijd beelden te zien van mensen met kinderen die huilen of uitgemergelde negers, wel de realiteit is blijkbaar toch een stuk genuanceerder. Het eerste wat die vluchtelingen doen is geld afhalen bij WU of MoneyGram en Iphones kopen of een hotel boeken, want de opvangcentra die gratis zijn, zijn niet luxues genoeg.

http://nieuws.tpo.nl...en-gevaar-liep/

Nog wat leuke sfeerbeelden uit Calais en verhalen die bij ons nooit de media halen. Wederom zien wij enkel arme negers en afghanen in het bos zonder voedsel of drank.

http://nieuws.tpo.nl...telingenaanpak/

Alle grenzen hermetisch dicht: onbetaalbaar, en een terugkeer naar de middeleeuwen.

Geen opvarenden redden: mensen dus gewoon voor onze ogen laten verdrinken. Van mij mogen ze iedereen die dat voorstelt ook gewoon ergens in de zee dumpen.

Loterij systeem: "Spijtig, u hebt niet gewonnen, gelieve terug te keren naar uw land om daar gemarteld te worden tot u sterft!"

Wat een degoutante ideeën.

Verder mogen blijkbaar enkel straatarme en uitgehongerde mensen gered worden van de dood? En het is niet omdat mensen héél hun hebben en houden verkocht hebben en zichzelf voor de rest van hun leven in de schulden gestoken hebben bij mensensmokkelaars, dat ze "rijk" zijn.

En van "journalisten" verwacht dat ze zonder fouten kunnen schrijven, wat alleszins het geval niet is bij die sites die jij bezoekt. En hun bronnen zijn filmpjes die ze naar hun eigen voorkeur interpreteren of een gesprek met iemand die eerst zeggen hoe de vluchtelingen zijn zaak geld kosten, en vervolgens beweert dat ze "allemaal geld zat hebben" en vieze luieriken zijn. En als vluchtelingen zeggen dat ze geen geld hebben, zijn het leugenaars die gewoon hun fortuin verborgen hebben... Als bronnen dus vooral lokale racisten zijn, is de voorkeur van de schrijver ook vrij duidelijk. Maar jij haalt uit anekdotische verhalen van compleet onbetrouwbare figuren natuurlijk: "ALLE vluchtelingen zijn rijk, kopen smartphones, zitten op hotel,...."

Beelden van ginder die op normale nieuwsmedia verschijnen, komen trouwens ook gewoon van journalisten die ginder zelf zijn gaan kijken hoor... Ik vraag me trouwens af welk complot je nu weer ziet in hoe de media de vluchtelingencrisis verslaan? Wordt er hier iemand beter van veel vluchtelingen toe te laten? Je zou denken dat de machthebbers er meer mee gediend zijn om die problemen verborgen te houden want het opvangen van al die asielzoekers kost iedereen alleen maar geld.... Of ben je vergeten dat je hier normaal de extreem linkse trol uithangt en nu per ongeluk extreem rechtse prietpraat verkoopt?

Edit: 5 seconden over nagedacht, en ik gok dat jij denkt dat de media wil dat mensen overtuigd raken van de vluchtelingenproblematiek zodat ze een aanval op Assad gaan steunen. En aangezien jij denkt dat Poetin en zijn vriendjes toffe gasten zijn, is dàt uiteindelijk wat men hier wil bereiken...?

• 2

#5 Tomba

Tomba

Crew

• Crew
  • 1073 berichten

Posted 26 August 2015 - 15:06

Die muur is volgens hun waarschijnlijk perfect normaal.

Als West Europa daarentegen morgen een muur zou optrekken tegen Oost Europese immigranten, zouden ze dat uiteraard compleet onaanvaardbaar vinden.

• 1

#6 smitske

smitske

Wannabe-Spambear

• Member
  • PipPipPip
  • 4298 berichten

Posted 26 August 2015 - 15:33

Je kan natuurlijk moeilijk ontkennen dat de media zo veel mogelijk enkel de "positieve" beelden over de migranten zelf laat zien, wat ook verre van correct is. Over agressieve bedelmethodes die ze toepassen of gewoon ronduit diefstallen wordt nooit gesproken in de media (nuja belgische media we weten allemaal wat voor een belabberd niveau dat is), de mensen worden gestuurd naar zoveel mogelijk medelijden te hebben terwijl ze zeker niet allemaal zo'n schatjes zijn zoals de media vaak willen laten uitschijnen. Als je bvb zelfs nog maar naar een Calais gaat waar het vluchtelingen zijn die door de tunnel willen zie je toch ook wel wat andere verhalen die niet worden verteld.

Dat gezegd zijnde mensen uit oorlogsgebied opvangen is iets dat we sowieso moeten doen, maar dit wil ook niet zeggen dat het eenrichtingsverkeer moet zijn, ze komen naar hier en leven op het sociale vangnet en gaat het weer goed dan zijn ze weg, zo werkt solidariteit niet (wel de juiste versie niet), ze moeten zich dan ook opstellen als constructieve medemens zodat ze zelf gaan bijdragen. Ook moeten we opletten dat we geen mensen "makkelijk" binnen laten die geen oorlogsvluchtelingen zijn en enkel uit economisch oogpunt.

Edited by smitske, 26 August 2015 - 15:40.

• 1
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." Albert E.

#7 Tomba

Tomba

Crew

• Crew
  • 1073 berichten

Posted 26 August 2015 - 16:24

En welke reden zou onze media in hemelsnaam hebben om vluchtelingen per se positief te willen voorstellen?

Tenzij de redenering natuurlijk is "onze media is niet extreem rechts genoeg , dus god weet wat die domme sossen allemaal proberen te bereiken!!!!"...

• 0

#8 smitske

smitske

Wannabe-Spambear

• Member
  • PipPipPip
  • 4298 berichten

Posted 26 August 2015 - 17:02

Want laten zien dat het niet enkel mensen zijn met goeie bedoelingen moet wel extreem rechts zijn. Nuja we weten al langer dan vandaag dat je op vlak van arrogantie en overtuigd zijn van de grote alwetendheid  en gigantisch ego niet moet onderdoen voor Black dusja.

Zeg mij is heb jij ook maar een fractie niet positieve verhalen gezien in de media van de andere waar we dagelijks mee overstelpt worden? Ik alleszins niet hoewel die er ook zeker wel zijn dus dan kan je toch vaststellen, als je toch een beetje objectief bent dat de media het volk stuurt medelijden hebben met, voor whatever reason.

Edited by smitske, 27 August 2015 - 10:12.

• 0
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." Albert E.

#9 Herr Doktor

Herr Doktor

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 323 berichten

Posted 26 August 2015 - 17:24

Ik vind dat men iedereen moet trachten op te vangen, zeker indien ze hun dossier voldoende kunnen verdedigen (politieke vluchtelingen etc.). Dit wil niet zeggen dat we hier sinterklaas moeten gaan spelen en zou de steun zich moeten beperken tot voeding, hygiëne en onderdak. 

Ik vind dat er wel ergere dingen zijn dan de "asielcrisis", bv. het feit dat we 7 regeringen hebben. Als je het overheidsapparaat een beetje efficiënt hervormt lijkt me al veel budgettaire problemen opgelost. Natuurlijk gaat dat nooit lukken maar bon. 

• 0

#10 TAFKAB

TAFKAB

x.x

• Topic Starter
  • Banned
  • PipPipPip
  • 1454 berichten

Posted 26 August 2015 - 17:27

Alle grenzen hermetisch dicht: onbetaalbaar, en een terugkeer naar de middeleeuwen.

Waarom is dat een terugkeer naar de middeleeuwen ? Elk vooraanstand land ter wereld sluit zijn of haar grenzen degelijk af zodat de eigen bevolking wordt beschermd en mensen op een geregulariseerde manier het land kunnen betreden.
Gij zijt dan voorstander van een opengrenzen beleid zonder fysieke barriere ?

Geen opvarenden redden: mensen dus gewoon voor onze ogen laten verdrinken. Van mij mogen ze iedereen die dat voorstelt ook gewoon ergens in de zee dumpen.

Alé merci, uw hypocrisie kent geen grenzen als ge dat zegt. Ondertussen minder geld uitgeven aan hulporganisaties die tentenkampen en voedsel uitdelen aan tientallen miljoenen vluchtelingen => mensen leven daar in de kou, zonder voedsel of verwarming.
Maar we gaan wel alle mensen die het financieel en fysiek aankunnen om hun bootje 5 peddels in de Middellandse Zee te duwen wel belonen.

Net als Europa zijt gij blijkbaar voorstander van enkel zij te helpen die de overtocht al hebben gemaakt of hebben ingezet, al de achtergeblevenen (te weinig geld of fysiek niet in staat) hebben dikke pech en mogen omkomen.
Rare redenering van uw kant toch wel en echt wel die selectieve blindheid die het europese beleid belichaamt.

Loterij systeem: "Spijtig, u hebt niet gewonnen, gelieve terug te keren naar uw land om daar gemarteld te worden tot u sterft!"

Hier ga ik niet op in, als ge een degelijk antwoord wilt waarin ik het idee verder uitleg verwacht ik ook dat ge dat op een normale manier kunt vragen ipv alles altijd in het overdreven dramatische en belachelijke te gaan trekken.

Wat een degoutante ideeën.

Verder mogen blijkbaar enkel straatarme en uitgehongerde mensen gered worden van de dood? En het is niet omdat mensen héél hun hebben en houden verkocht hebben en zichzelf voor de rest van hun leven in de schulden gestoken hebben bij mensensmokkelaars, dat ze "rijk" zijn.

Neen, maar die mensen die in honger leven en fysiek niet in staat zijn te peddelen of te stappen hebben onze hulp meer nodig dan bendeleden die een soort van eigen afghaanse rijkswacht hebben opgericht in Calais. Dat is net het hele punt, nu gaat de hulp vooral naar zij die veel geld hebben en fysiek op en top zijn. Al die ouderen, verhongerden of gewonden geraken niet bij ons terwijl zij de hulp het hardste nodig hebben.
Ons focussen op zij die het meeste hulp nodig hebben is een basisprincipe.

En als vluchtelingen zeggen dat ze geen geld hebben, zijn het leugenaars die gewoon hun fortuin verborgen hebben... Als bronnen dus vooral lokale racisten zijn, is de voorkeur van de schrijver ook vrij duidelijk. Maar jij haalt uit anekdotische verhalen van compleet onbetrouwbare figuren natuurlijk: "ALLE vluchtelingen zijn rijk, kopen smartphones, zitten op hotel,...."

Alé het woord racist is al gevallen. Lokale racisten dat is uw interpretatie, maar als mensen per persoon 10 000 euro kunnen neerleggen en geld liggen af te halen voor hun Iphones, liggen te boeken in 4 sterren hotels om te kunnen zwemmen durft een mens al eens na te denken over hoe hard die mensen aan het vluchten zijn.
Als ge een echte vluchteling zijt die hulp nodig heeft gaat ge al blij zijn als ge gratis water,voedsel en een dak boven uw hoofd krijgt aangeboden.

Maar goed, wie anders durft te beweren haalt zijn info bij lokale racisten en anekdotes.
Dat gij gerust wilt geloven dat die mensen die naar hier komen getrokken allemaal op de vlucht zijn voor het geweld en echt hulp nodig hebben is uw volste recht, ik durf dat beeld al wat te nuanceren en in vraag te stellen.

Beelden van ginder die op normale nieuwsmedia verschijnen, komen trouwens ook gewoon van journalisten die ginder zelf zijn gaan kijken hoor... Ik vraag me trouwens af welk complot je nu weer ziet in hoe de media de vluchtelingencrisis verslaan? Wordt er hier iemand beter van veel vluchtelingen toe te laten? Je zou denken dat de machthebbers er meer mee gediend zijn om die problemen verborgen te houden want het opvangen van al die asielzoekers kost iedereen alleen maar geld.... Of ben je vergeten dat je hier normaal de extreem linkse trol uithangt en nu per ongeluk extreem rechtse prietpraat verkoopt?
Edit: 5 seconden over nagedacht, en ik gok dat jij denkt dat de media wil dat mensen overtuigd raken van de vluchtelingenproblematiek zodat ze een aanval op Assad gaan steunen. En aangezien jij denkt dat Poetin en zijn vriendjes toffe gasten zijn, is dàt uiteindelijk wat men hier wil bereiken...?

Complot ?
  • 1

#11 switchblade

switchblade

Crew

• Supermoderator
  • 2339 berichten

Posted 27 August 2015 - 06:53

Waarschijnlijk ga ik hier olie op het vuur gieten tot en met, anderen gaan met hun ogen rollen, maar /care

Ik vraag mij echt af hoeveel "vluchtelingen" een lidkaartje hebben bij IS om hier op Europese bodem cellen op te starten.

Niemand dat ik al dezelfde vraag heb horen stellen. Criminaliteit zoekt nochtans de makkelijkste weg, en als het gaat om de EU binnen te raken, is je aanmelden als vluchteling wel de makkelijkste weg denk ik dan.

Voor de rest heb ik mixed feelings.
Als hier morgen oorlog zou uitbreken, dan zal ik zelfs mijn valiezen niet meer pakken, ik zou gewoon proberen te vluchten met m'n familie naar betere oorden. Net zoals de meerderheid van die mensen doen. Langs de andere kant gaat het plots wel over een serieus grote massa, terwijl de oorlog in Syrië/Irak/Afghanistan niet vorige week pas begonnen is. What changed?

Dit laatste is een oprechte vraag, iemand die daar meer uitleg over kan geven?

• 0
PSN/Steam: tngninja
Ostend Pirates

#12 Tomba

Tomba

Crew

• Crew
  • 1073 berichten

Posted 27 August 2015 - 08:49

Want laten zien dat het niet enkel mensen zijn met goeie bedoelingen moet wel extreem rechts zijn. Nuja we weten al langer dan vandaag dat je op vlak van arrogantie en overtuigd zijn van de grote alwetendheid  en gigantisch ego niet moet onderdoen voor Black bent dusja.

Zeg mij is heb jij ook maar een fractie niet positieve verhalen gezien in de media van de andere waar we dagelijks mee overstelpt worden? Ik alleszins niet hoewel die er ook zeker wel zijn dus dan kan je toch vaststellen, als je toch een beetje objectief bent dat de media het volk stuurt medelijden hebben met, voor whatever reason.

Zeggen dat er tussen de vluchtelingen mensen zitten met slechte bedoelingen is niet extreem rechts. Beweren dat ze allemaal rijkaards, criminelen of terroristen zijn die daar op hotel zitten voor hun plezier, dàt is extreem rechts. Dat jij problemen hebt met iemand die niet klakkeloos jouw mening overneemt of dat je ook vanalles denkt te zien dat er niet staat, zoals Black; is mijn probleem niet.

Moet de media extra aandacht besteden aan een minderheid van die vluchtelingen met slechte bedoelingen dan? Om het racisme nog méér aan te wakkeren? Zodat extreem rechts hier kan zeggen: "ziè je wel, allemaal crapuul!"? Het lijkt me normaal dat iemand medelijden krijgt bij beelden van honderdduizenden ontheemde mensen die radeloos zijn...

Waarschijnlijk ga ik hier olie op het vuur gieten tot en met, anderen gaan met hun ogen rollen, maar /care

Ik vraag mij echt af hoeveel "vluchtelingen" een lidkaartje hebben bij IS om hier op Europese bodem cellen op te starten.

Niemand dat ik al dezelfde vraag heb horen stellen. Criminaliteit zoekt nochtans de makkelijkste weg, en als het gaat om de EU binnen te raken, is je aanmelden als vluchteling wel de makkelijkste weg denk ik dan.

Als hier morgen oorlog zou uitbreken, dan zal ik zelfs mijn valiezen niet meer pakken, ik zou gewoon proberen te vluchten met m'n familie naar betere oorden. Net zoals de meerderheid van die mensen doen. Langs de andere kant gaat het plots wel over een serieus grote massa, terwijl de oorlog in Syrië/Irak/Afghanistan niet vorige week pas begonnen is. What changed?

Dat lijkt me een domme strategie te zijn. Er vertrekken hier genoeg westerse moslims om voor IS te gaan vechten. Als je dus terroristische cellen wil opstarten in Europa, zou het veel zinniger zijn om degenen die hier wettelijk verblijven iets te laten oprichten. Vluchtelingen uit die landen zullen veel dichter opgevolgd worden, terwijl een ogenschijnlijk brave moslim rustig zijn ding kan doen.

De grote toevloed lijkt me nu een sneeuwbaleffect te zijn. Zolang buren, familie, vrienden blijven, zal iemand sneller geneigd zijn om ook te blijven. Maar als die langzaam vertrekken zullen meer en meer mensen volgen omdat ze elkaar aansteken. Tel daarbij op dat er waarschijnlijk ook wel goede verhalen terugkwamen vanuit het westen over vluchtelingen die (toen nog) goed opgevangen werden. Daarnaast breidt de oorlog zich ook steeds uit. Dus vluchtelingen die vroeger lokaal nog opgevangen werden, moeten nu steeds verder vluchten, en de bevolking van die gebieden komen op dat moment ook mee.

Er is ook een verschil tussen de klassieke burgeroorlogen en territoriale oorlogen die er vroeger waren, en de IS veroveringen die nu aan de gang zijn. Je kan op zich als burger je wel schikken onder nieuwe machthebbers, zelfs als je het niet met hun eens bent en ze je onderdrukken. Maar de verhalen van IS zijn dusdanig beangstigend dat je als burger bijna zeker bent dat je vermoord zal worden...

• 0

#13 smitske

smitske

Wannabe-Spambear

• Member
  • PipPipPip
  • 4298 berichten

Posted 27 August 2015 - 09:14

Zeggen dat er tussen de vluchtelingen mensen zitten met slechte bedoelingen is niet extreem rechts. Beweren dat ze allemaal rijkaards, criminelen of terroristen zijn die daar op hotel zitten voor hun plezier, dàt is extreem rechts. Dat jij problemen hebt met iemand die niet klakkeloos jouw mening overneemt of dat je ook vanalles denkt te zien dat er niet staat, zoals Black; is mijn probleem niet.

Moet de media extra aandacht besteden aan een minderheid van die vluchtelingen met slechte bedoelingen dan? Om het racisme nog méér aan te wakkeren? Zodat extreem rechts hier kan zeggen: "ziè je wel, allemaal crapuul!"? Het lijkt me normaal dat iemand medelijden krijgt bij beelden van honderdduizenden ontheemde mensen die radeloos zijn...

Dat lijkt me een domme strategie te zijn. Er vertrekken hier genoeg westerse moslims om voor IS te gaan vechten. Als je dus terroristische cellen wil opstarten in Europa, zou het veel zinniger zijn om degenen die hier wettelijk verblijven iets te laten oprichten. Vluchtelingen uit die landen zullen veel dichter opgevolgd worden, terwijl een ogenschijnlijk brave moslim rustig zijn ding kan doen.

De grote toevloed lijkt me nu een sneeuwbaleffect te zijn. Zolang buren, familie, vrienden blijven, zal iemand sneller geneigd zijn om ook te blijven. Maar als die langzaam vertrekken zullen meer en meer mensen volgen omdat ze elkaar aansteken. Tel daarbij op dat er waarschijnlijk ook wel goede verhalen terugkwamen vanuit het westen over vluchtelingen die (toen nog) goed opgevangen werden. Daarnaast breidt de oorlog zich ook steeds uit. Dus vluchtelingen die vroeger lokaal nog opgevangen werden, moeten nu steeds verder vluchten, en de bevolking van die gebieden komen op dat moment ook mee.

Er is ook een verschil tussen de klassieke burgeroorlogen en territoriale oorlogen die er vroeger waren, en de IS veroveringen die nu aan de gang zijn. Je kan op zich als burger je wel schikken onder nieuwe machthebbers, zelfs als je het niet met hun eens bent en ze je onderdrukken. Maar de verhalen van IS zijn dusdanig beangstigend dat je als burger bijna zeker bent dat je vermoord zal worden...

En pin mij is vast om dat gezegd te hebben, of ga je nu ook de schizofrenen uithangen?Jij bent diegene die zoals gewoonlijk weer de grote meneer met de grote mond gaat spelen die tegenspraak niet duldt, oh jij bent het niet met me eens moet wel extreem rechts zijn tja dan ben je exact zoals een vorengenoemd persoon, hé junior, een blaaskaak die vooral overtuigd is van zijn eigen alwetendheid maar waar niks mee aan te vangen is. Nogmaals het zoveelste bewijs dat waar je politiek ook staat extreme bekrompenheid is er overal of je nu links rechts of centrum bent. Nuja als je niets intelligent in te brengen hebt is het uitmaken van de tegenstander voor iets dat maatschappelijk beschimpt wordt altijd simpel om je gelijk te halen bij de gelijkgezinden.

De media moet objectieve feiten geven en enkel positieve dingen laten zien is alles behalve objectief. Als dan blijkbaar objectiviteit willen extreem rechts is dan weet je hoe slecht het gesteld is met de gigantische bekrompenheid van sommigen.

Edited by smitske, 27 August 2015 - 09:27.

• 2

#14 Tomba

Tomba

Crew

• Crew
  • 1073 berichten

Posted 27 August 2015 - 09:57

Waarom is dat een terugkeer naar de middeleeuwen ? Elk vooraanstand land ter wereld sluit zijn of haar grenzen degelijk af zodat de eigen bevolking wordt beschermd en mensen op een geregulariseerde manier het land kunnen betreden.
Gij zijt dan voorstander van een opengrenzen beleid zonder fysieke barriere ?

Alé merci, uw hypocrisie kent geen grenzen als ge dat zegt. Ondertussen minder geld uitgeven aan hulporganisaties die tentenkampen en voedsel uitdelen aan tientallen miljoenen vluchtelingen => mensen leven daar in de kou, zonder voedsel of verwarming.
Maar we gaan wel alle mensen die het financieel en fysiek aankunnen om hun bootje 5 peddels in de Middellandse Zee te duwen wel belonen.

Net als Europa zijt gij blijkbaar voorstander van enkel zij te helpen die de overtocht al hebben gemaakt of hebben ingezet, al de achtergeblevenen (te weinig geld of fysiek niet in staat) hebben dikke pech en mogen omkomen.
Rare redenering van uw kant toch wel en echt wel die selectieve blindheid die het europese beleid belichaamt.

Hier ga ik niet op in, als ge een degelijk antwoord wilt waarin ik het idee verder uitleg verwacht ik ook dat ge dat op een normale manier kunt vragen ipv alles altijd in het overdreven dramatische en belachelijke te gaan trekken.

Neen, maar die mensen die in honger leven en fysiek niet in staat zijn te peddelen of te stappen hebben onze hulp meer nodig dan bendeleden die een soort van eigen afghaanse rijkswacht hebben opgericht in Calais. Dat is net het hele punt, nu gaat de hulp vooral naar zij die veel geld hebben en fysiek op en top zijn. Al die ouderen, verhongerden of gewonden geraken niet bij ons terwijl zij de hulp het hardste nodig hebben.
Ons focussen op zij die het meeste hulp nodig hebben is een basisprincipe.

Alé het woord racist is al gevallen. Lokale racisten dat is uw interpretatie, maar als mensen per persoon 10 000 euro kunnen neerleggen en geld liggen af te halen voor hun Iphones, liggen te boeken in 4 sterren hotels om te kunnen zwemmen durft een mens al eens na te denken over hoe hard die mensen aan het vluchten zijn.
Als ge een echte vluchteling zijt die hulp nodig heeft gaat ge al blij zijn als ge gratis water,voedsel en een dak boven uw hoofd krijgt aangeboden.

Maar goed, wie anders durft te beweren haalt zijn info bij lokale racisten en anekdotes.
Dat gij gerust wilt geloven dat die mensen die naar hier komen getrokken allemaal op de vlucht zijn voor het geweld en echt hulp nodig hebben is uw volste recht, ik durf dat beeld al wat te nuanceren en in vraag te stellen.

Complot ?

Hermetisch dicht betekent: zeer strenge grenscontroles waarbij alles en iedereen uitgebreid gecontroleerd moet worden. Dat is compleet onhaalbaar in onze wereldeconomie, tenzij je zoals Noord Korea wil eindigen. Ik spreek niet over alles open gooien. Dat is geen binaire keuze

Ik wens mensen die anderen nodeloos kwaad toewensen, kwaad toe ja. Jij mag dat hypocriet vinden als je dat wil.

Ik zeg dat we iedereen moeten proberen te helpen, wie kan vluchten èn wie niet kan vluchten. Het is nu eenmaal makkelijker om de mensen te helpen die voor onze deur staan, dan degenen die zich in oorlogsgebied bevinden.  Beter nog is om de oorzaken van het vluchten aan te pakken natuurlijk... Opnieuw, geen binaire keuze.

Jouw optie om in plaats van iedereen te helpen, is willekeurig mensen uit te loten, en de rest te laten sterven. Dat is volgens jouw een betere optie dan op zijn minst iedereen die aan onze grenzen staan te helpen en vervolgens ook de rest? Dat is belachelijk genoeg om zo'n antwoorden te verdienen.

Onze hulp zo doeltreffend mogelijk gebruiken is veel zinniger dan mensen te rangschikken op hulpbehoevendheid. Op dit moment is het gewoon een kwestie van triage, en als we kunnen kiezen om voor dezelfde inspanning 10 mensen in Europa te helpen, of één mens in Syrie; is dat een harde, maar eenvoudige keuze...

Hoe weet jij dat die mensen tienduizenden euro's bezitten, iphones kopen, in dure hotels zitten? Omdat één of ander lokale random gast dat zegt aan één of andere onbetrouwbare wannabe journalist? Dat is gewoon onzin die op geen enkele manier bewezen is buiten door die lokale man gewoon blindelings te vertrouwen. Dat is cafépraat waarin het verhaal begint met een vluchteling die een telefoon koopt om te kunnen communiceren met het thuisfront, wat vervolgens "een dure telefoon!", "een smartphone!" en uiteindelijk "een iphone!" wordt. Net zoals vluchtelingen die bij gebrek aan beter opgevangen worden in lokale hotels ineens transformeren in sjeiks die in het zwembad liggen te genieten van de zon. Mensen overdrijven zo al graag, en als ze tijdens dat overdrijven ook nog buitenlanders kunnen zwart maken zullen ze nog een beetje extra overdrijven. Dus tenzij dat er effectief bewijs is, zijn al die verhalen gewoon bullshit van, inderdaad, lokale racisten. Als die vluchtelingen trouwens zo rijk waren, konden ze ook gewoon het vliegtuig genomen hebben naar west europa in plaats van aan die grens te wachten hoor... 

En als iemand van pakweg de Syrische middenklasse, al zijn bezittingen verkoopt, is het toch niet abnormaal dat die persoon hier dat geld cash afhaalt?

Beweren dat jij iets nuanceert is de omgekeerde wereld. Volgens jouw artikel is er niemand gevlucht omdat zijn leven gevaar liep... Ga je dan ook ontkennen dat er in Syrie, Irak,... oorlog is? Of is een leger van waanzinnige moslims fanatici geen goede reden om je land te ontvluchten?

Het complot dat er duidelijk aan de gang moet zijn, waarom zouden de media anders niet tonen dat  vluchtelingen eigenlijk helemaal geen hulp nodig hebben?

• 1

#15 Tomba

Tomba

Crew

• Crew
  • 1073 berichten

Posted 27 August 2015 - 10:39

En pin mij is vast om dat gezegd te hebben, of ga je nu ook de schizofrenen uithangen?Jij bent diegene die zoals gewoonlijk weer de grote meneer met de grote mond gaat spelen die tegenspraak niet duldt, oh jij bent het niet met me eens moet wel extreem rechts zijn tja dan ben je exact zoals een vorengenoemd persoon, hé junior, een blaaskaak die vooral overtuigd is van zijn eigen alwetendheid maar waar niks mee aan te vangen is. Nogmaals het zoveelste bewijs dat waar je politiek ook staat extreme bekrompenheid is er overal of je nu links rechts of centrum bent. Nuja als je niets intelligent in te brengen hebt is het uitmaken van de tegenstander voor iets dat maatschappelijk beschimpt wordt altijd simpel om je gelijk te halen bij de gelijkgezinden.

De media moet objectieve feiten geven en enkel positieve dingen laten zien is alles behalve objectief. Als dan blijkbaar objectiviteit willen extreem rechts is dan weet je hoe slecht het gesteld is met de gigantische bekrompenheid van sommigen.

Black zegt duidelijk dat het allemaal zo'n mensen zijn. Jij insinueert dat het over een groot deel gaat...

Ik duld alle mogelijke tegenspraak, ze moet wel gebaseerd zijn op iets dat tenminste op feiten lijkt. Ik baseer mij op de beschikbare informatie. Als jij dan gaat roepen dat de beschikbare informatie gewoon fout is omdat de media corrupt/links/incompetent/... is (omdat de informatie die ze geeft jou gewoon niet aanstaat), is het aan jou om betrouwbare informatie aan te leveren in plaats van gewoon jouw mening als bewijs te verkondigen. Ik ben prima in staat om mijn mening te herzien als iemand effectief met argumenten afkomt.

Je mag mij ook uitleggen hoe vluchtelingen beschuldigen van criminaliteit, terrorisme,... zonder enig bewijs iets anders is dan puur racisme?

• 0

#16 smitske

smitske

Wannabe-Spambear

• Member
  • PipPipPip
  • 4298 berichten

Posted 27 August 2015 - 10:47

Ik insinueer niets van aantallen dat maak jij er zelf van vanuit je vooringenomenheid en omdat het je uitkomt.

Je duldt absoluut geen tegenspraak tegen wat je er zelf van vindt aangezien je respons in dat iemand die het er niet mee eens is maar extreem rechts is, getuigd niet van tegenspraak dulden eerder het omgekeerde jij hebt het grote gelijk en al wie iets anders beweerd is extreem.

Je baseert je op beschikbare informatie die vooral in je eigen kraam past, ik beweer nergens dat wat de media zegt fout is enkel dat het eenzijdig is noch dat ze corrupt/links is, nogmaals dit ben jij weer eens die iemand die iets anders dan jou denkt  wilt beschimpen/in het belachelijke te trekken want Tomba heeft het grote gelijk en de enige grote waarheid. 

Zoals jij ook doet? Want iedereen die het niet eens is met jou is ook een racist, blijkbaar is als ik zeg dat ze niet allemaal schatjes het probleem dat ik een racist ben, een strafbaar feit overigens. En dan verschieten mensen er van dat de term racist zo uitgehold is als elke halve zool het zo misbruikt omdat ze geen tegenspraak dulden tov hun eigen visie.

Edited by smitske, 27 August 2015 - 11:22.

• 1

#17 TAFKAB

TAFKAB

x.x

• Topic Starter
  • Banned
  • PipPipPip
  • 1454 berichten

Posted 27 August 2015 - 10:51

Zou ik ook wel eens willen weten. Al die westerse IS strijders die vertrekken kunnen niet terugkeren door even het vliegtuig te nemen en te landen in Zaventem waar ze dan zullen worden opgewacht. Er zullen er dus heel wat via de illegaliteit terugkeren, maar aangezien het nu meer weg heeft van een zootje ongeregeld zullen we die cijfers niet krijgen.

What's changed ? Jaren terug werden bootvluchtelingen niet uit internationale wateren opgevist en kregen ze geen bussen en treinen ingelegd naar west europa. Men zou nogal gek moeten zijn om hier niet op in te gaan. Eens ge Europa bereikt wordt alles voor u geregeld en als ge uit het juiste land komt krijgt ge nog eens een vaste verblijfsvergunning ook.
Vandaar dat ik in twijfel trek of al die mensen wel politieke vluchtelingen zijn. Lijkt me dat het grootste deel net economische vluchtelingen zijn (en voor die hebben we al jaren geen plek meer, hoe cru het ook moge klinken).
  • 0

#18 TAFKAB

TAFKAB

x.x

• Topic Starter
  • Banned
  • PipPipPip
  • 1454 berichten

Posted 27 August 2015 - 11:01

Noch smitske noch ik hebben beweerd dat alle vluchtelingen criminelen zijn. Wat wij WEL beweren (of althans ik toch) is dat die groep helemaal niet zo hulpbehoevend is als men doet uitschijnen op onze media. Wanneer er een reportage over vluchtelingen wordt gemaakt zien we enkel de honger, de miserie, de arme schaapjes. Waarom zien we dan ook geen reportages van vluchtelingen die boeken in 4 of zelfs 5 sterren hotels en Iphones liggen te kopen ? Waarom zien we geen vluchtelingen die hun eigen rijkswacht hebben opgericht ?
Willen we dat zien moeten we op zoek gaan naar alternatieve media die gij dan ook afschildert als een bende racisten.

Wat wel extreem links is, is denken dat alle vluchtelingen brave schaapjes zijn die naar hier zullen komen om te werken.

Radeloos, laat mij niet lachen. Ik ben ervan overtuigd dat slechts een minderheid echt 'radeloos' is zoals gij dat hier voorstelt. Die mensen weten allemaal zeer goed waar ze mee bezig zijn en het is niet dat die zonder richting als gekken wat door het bos lopen voor hun leven terwijl er op hen gejaagd wordt.
De echte radeloze mensen zijn zij die achtergebleven zijn omdat ze geen 10 000 euro aan een mensensmokkelaar konden geven.

En de media moet een compleet beeld schetsen. Enkel het positieve kantje aan het licht brengen en de negatieve kanten of verhalen gemoedwillig verstoppen is een vorm van censuur en stemmingmakerij.

Edited by Bl4ck, 27 August 2015 - 11:02.

• 0

#19 TAFKAB

TAFKAB

x.x

• Topic Starter
  • Banned
  • PipPipPip
  • 1454 berichten

Posted 27 August 2015 - 11:19

Hermetisch dicht betekent: zeer strenge grenscontroles waarbij alles en iedereen uitgebreid gecontroleerd moet worden. Dat is compleet onhaalbaar in onze wereldeconomie, tenzij je zoals Noord Korea wil eindigen. Ik spreek niet over alles open gooien. Dat is geen binaire keuze

Raar dat ge zoiets zegt. Ik heb u althans niet gehoord toen Spanje besliste een 2de hek in Melilla te plaatsen en extra grenscontrole te sturen naar Ceuta net vanwege de overrompeling door Afrikanen van die enclaves.
Ik zal u eens een reality check geven (eentje die ook wordt gegeven door uw linkse academische vrienden). Ge zijt een idealist als gij denkt dat Europa al die miljoenen mensen onderdak kan geven en wij tegelijkertijd onze standaard kunnen behouden.

Mijn punt om de grenzen hermetisch af te sluiten is niet alleenstaand, het is een onderdeel van andere punten die ik ook voorstel en samen een soort van plan kunnen zijn imo voor deze problematiek.

Ik wens mensen die anderen nodeloos kwaad toewensen, kwaad toe ja. Jij mag dat hypocriet vinden als je dat wil.
Ik zeg dat we iedereen moeten proberen te helpen, wie kan vluchten èn wie niet kan vluchten. Het is nu eenmaal makkelijker om de mensen te helpen die voor onze deur staan, dan degenen die zich in oorlogsgebied bevinden.

Ik hoop dat ge beseft dat er van al die vluchtelingen zeker en vast een groot deel is dat zelf in het leger zat en martelde en nu de vlucht is op gegaan wanneer de grond onder hun voeten wegzakte ?
Gij wenst dan al die vluchtelingen ook kwaad toe ?

Beter nog is om de oorzaken van het vluchten aan te pakken natuurlijk... Opnieuw, geen binaire keuze.

Voila, net daarmee dat Europa in mijn plan moet inzetten op hulp voor mensen die zich daar bevinden of dichtbij worden opgevangen in kampen. Verbeter die kampen en maak het leven daar aangenamer, dan moeten ze niet de zee over en bij ons te komen om toch een iets of wat aanvaardbare standaard te hebben.

Jouw optie om in plaats van iedereen te helpen, is willekeurig mensen uit te loten, en de rest te laten sterven. Dat is volgens jouw een betere optie dan op zijn minst iedereen die aan onze grenzen staan te helpen en vervolgens ook de rest? Dat is belachelijk genoeg om zo'n antwoorden te verdienen.

Simplicity troef weeral bij here Tomba. Nee dat is niet mijn idee of optie. Via die optie van een loterij krijgen mensen uit vluchtelingenkampen of gevaarlijk gebied de kans zich in te schrijven en naar ons te komen voor hulp/studies/werk zonder dat ze daarvoor een overlevingstocht door de woestijn en ter zee hoeven te maken die hen dan nog eens enorm veel geld kost ook.
Hetgeen gij voorstelt is dat wel. Mensen die tot bij ons komen helpen we en de rest, tjah tant pis het is te moeilijk dus sterf maar. Wederom, hulp volgens u gaat dan naar zij die het het minste nodig hebben.

Onze hulp zo doeltreffend mogelijk gebruiken is veel zinniger dan mensen te rangschikken op hulpbehoevendheid. Op dit moment is het gewoon een kwestie van triage, en als we kunnen kiezen om voor dezelfde inspanning 10 mensen in Europa te helpen, of één mens in Syrie; is dat een harde, maar eenvoudige keuze...

Daarin verschillen wij dan hard (en noem me weer extreem rechts of links of weet ik wat), maar dan gaat ge anderen aanmoedigen om de gevaarlijke oversteek te wagen. Indien er 1 iemand daar goed geholpen wordt komt het besef dat men ook vanuit Europa hulp kan krijgen zonder dat ze al aan de voordeur moeten staan.

Hoe weet jij dat die mensen tienduizenden euro's bezitten, iphones kopen, in dure hotels zitten? Omdat één of ander lokale random gast dat zegt aan één of andere onbetrouwbare wannabe journalist? Dat is gewoon onzin die op geen enkele manier bewezen is buiten door die lokale man gewoon blindelings te vertrouwen. Dat is cafépraat waarin het verhaal begint met een vluchteling die een telefoon koopt om te kunnen communiceren met het thuisfront, wat vervolgens "een dure telefoon!", "een smartphone!" en uiteindelijk "een iphone!" wordt. Net zoals vluchtelingen die bij gebrek aan beter opgevangen worden in lokale hotels ineens transformeren in sjeiks die in het zwembad liggen te genieten van de zon. Mensen overdrijven zo al graag, en als ze tijdens dat overdrijven ook nog buitenlanders kunnen zwart maken zullen ze nog een beetje extra overdrijven. Dus tenzij dat er effectief bewijs is, zijn al die verhalen gewoon bullshit van, inderdaad, lokale racisten. Als die vluchtelingen trouwens zo rijk waren, konden ze ook gewoon het vliegtuig genomen hebben naar west europa in plaats van aan die grens te wachten hoor... 
En als iemand van pakweg de Syrische middenklasse, al zijn bezittingen verkoopt, is het toch niet abnormaal dat die persoon hier dat geld cash afhaalt?

Kan u hetzelfde vragen hé Tomba, als ge zo wilt beginnen ?
Hoe weet gij dat al die vluchtelingen hulp nodig hebben ? Door die ene blonde bimbo bij VTM die niet eens hare micro recht kan houden ?

Beweren dat jij iets nuanceert is de omgekeerde wereld. Volgens jouw artikel is er niemand gevlucht omdat zijn leven gevaar liep... Ga je dan ook ontkennen dat er in Syrie, Irak,... oorlog is? Of is een leger van waanzinnige moslims fanatici geen goede reden om je land te ontvluchten?

Het complot dat er duidelijk aan de gang moet zijn, waarom zouden de media anders niet tonen dat  vluchtelingen eigenlijk helemaal geen hulp nodig hebben?

Zeg anders gewoon dat ik het artikel zelf heb geschreven ?
Die persoon en in dat artikel zegt de schrijver en journalist dat hij met zijn ogen niemand heeft gezien die echt uit levensgevaar is gaan vluchten (geen gewonden bvb).

Omdat onze klassieke media net het tegenovergestelde zeggen heb ik een mix gemaakt en zeg ik (zoals in mijn beginposts) dat de groep genuanceerder is dan enkel mensen die omkomen van ontbering. Het totale beeld is dus niet correct indien ge stelt dat het allemaal rijkaards en profiteurs zijn, maar ook niet correct als ge denkt of zegt dat ze allemaal hulp nodig hebben en radeloos zijn.
Beweert ge dat toch, zijt ge ofwel te naief ofwel te simpel om alles te kunnen begrijpen.

Over uw complotgedoe ga ik niet in, obvious dat ge mij daarmee probeert te trollen en mij in discrediet wilt brengen bij iedereen die het met me eens zou kunnen zijn (Pasop, het is ne zot die overal een complot in ziet).
  • 0

#20 Tomba

Tomba

Crew

• Crew
  • 1073 berichten

Posted 27 August 2015 - 11:33

Ik insinueer niets van aantallen dat maak jij er zelf van vanuit je vooringenomenheid en omdat het je uitkomt.

Je duldt absoluut geen tegenspraak tegen wat je er zelf van vindt aangezien je respons in dat iemand die het er niet mee eens is maar extreem rechts is, getuigd niet van tegenspraak dulden eerder het omgekeerde jij hebt het grote gelijk en al wie iets anders beweerd is extreem.

Je baseert je op beschikbare informatie die vooral in je eigen kraam past, ik beweer nergens dat wat de media zegt fout is enkel dat het eenzijdig is noch dat ze corrupt/links is, nogmaals dit ben jij weer eens die iemand die iets anders dan jou denkt  wilt beschimpen/in het belachelijke te trekken want Tomba heeft het grote gelijk en de enige grote waarheid.

Zoals jij ook doet? Want iedereen die het niet eens is met jou is ook een racist, blijkbaar is als ik zeg dat ze niet allemaal schatjes het probleem dat ik een racist ben, een strafbaar feit overigens. En dan verschieten mensen er van dat de term racist zo uitgehold is als elke halve zool het zo misbruikt omdat ze geen tegenspraak dulden tov hun eigen visie.

Mensen kunnen het perfect oneens met mij zijn, zonder racist te zijn. Wie echter beweert dat alle (of de meeste) vluchtelingen rijk of crimineel zijn (zoals Black beweert), kan ik moeilijk anders benoemen. Als jij ook gewoon toegeeft dat er maar een kleine groep van die vluchtelingen problematisch zijn, ben je geen racist, en heb je op dat vlak zelfs gelijk. Het wordt pas een probleem als je daaruit afleidt dat we maar ineens àlle vluchtelingen "voor de zekerheid" zo moeten behandelen.

Maar waarom zou je dan willen dat de media buitenproportioneel veel aandacht geeft aan die kleine groep? Je bent er op gebrand om vluchtelingen negatief in het nieuws te laten komen ofzo?

What's changed ? Jaren terug werden bootvluchtelingen niet uit internationale wateren opgevist en kregen ze geen bussen en treinen ingelegd naar west europa. Men zou nogal gek moeten zijn om hier niet op in te gaan. Eens ge Europa bereikt wordt alles voor u geregeld en als ge uit het juiste land komt krijgt ge nog eens een vaste verblijfsvergunning ook.
Vandaar dat ik in twijfel trek of al die mensen wel politieke vluchtelingen zijn. Lijkt me dat het grootste deel net economische vluchtelingen zijn (en voor die hebben we al jaren geen plek meer, hoe cru het ook moge klinken).

Vroeger werden bootvluchtelingen ook gewoon gered, het waren er gewoon veel minder als vroeger, aangezien de landgrenzen nog niet vol zaten.

Je moet eens aan die mensen gaan vertellen wat al dagen, weken, maanden vast zitten dat alles voor hun geregeld worden.

Als mensen vluchten uit OORLOGSgebied, zijn het geen economische vluchtelingen. Ze vluchten voor OORLOG. Of ze na die oorlog terug willen gaan, is een andere kwestie, het lijkt me dat zo'n vluchtelingen ook terug moeten gaan eens het daar terug leefbaar is.

• 0

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users