Springen naar inhoud

4gamers.be

Foto

Vluchtelingenproblematiek

• Please log in to reply
192 replies to this topic

#41 Tomba

Tomba

Crew

• Crew
  • 1073 berichten

Posted 27 August 2015 - 16:05

Ik begin mij serieus af te vragen of ge het artikel van die mens überhaupt gelezen hebt ?
Wat die persoon daar wil zeggen is dat vele van deze zogeheten vluchtelingen al onderdak kregen in Turkije (appartement zelfs, wtf ?) en Libanon of Jordanie, maar het leven hun daar niet beviel en ze het vliegtuig namen richting Turkije om naar Griekenland te varen.
Die mensen hun leven was niet in gevaar noch in Turkije noch in Libanon noch in Jordanie. Toch beslisten ze de oversteek te maken en zijn het imo economische vluchtelingen geworden.
Dat gij dat niet wilt geloven is uw volste recht, maar wat gij nu eigenlijk zegt (zoals in elke discussie met hier opt forum eigenlijk) is dat indien de bron u niet bevalt of het niet in uw mening past ge het gewoon gaat negeren en doen alsof het niet zo is. Al wat ik zeg zijn leugens,ondanks het bewijs van een professor in de Knack en van een journalist die ter plekke was.
Sterk.

Zeg ik dat ? Dat maakt gij er altijd van. Net zoals ge ervan hebt gemaakt dat smitske en ik extreem rechtse gekken zijn. Ge begint uw eigen zever te geloven en te doen alsof ik die zaken daadwerkelijk gezegd heb.

Voila, maar waarom toont onze media die kant van het verhaal nooit ? Net dat is een van mijn punten.

In dat geval zou ik al blij zijn indien ik in Turkije een gratis appartement zou krijgen. Dan zou ik niet de ondankbare opportunist gaan uithangen en toch willen doorreizen naar Europa, 'omdat het daar beter bij me past'.

Lol.

Ik heb dat artikel gelezen ja. En ik geloof er juist niets van, aangezien hij zich puur op anekdotische verhalen baseert zonder ook maar enig onderzoek te doen naar die lokale figuren. Als ik die man morgen vertel dat ik regelmatig door marsmannetjes ontvoerd wordt, zou hij ook publiceren dat de meeste Belgen regelmatig op vakantie gaan naar andere planeten.

En die professor stelt ook wel dat we véél meer moeten investeren in die gebieden, en dan kunnen we vluchtelingen best tegenhouden. Maar zolang mensen niet ter plaatse geholpen (kunnen) worden, is dat geen mogelijkheid...

Het kan best zijn dat er mensen vluchten via andere landen, maar ik betwijfel ten zeerste dat er in Libanon bepaald veel voorzieningen zijn om die mensen op te vangen...

JA, jij zegt dat. Je blijft beweren dat die mensen niet geholpen mogen worden omdat ze geld genoeg hebben.

• 0

#42 Tomba

Tomba

Crew

• Crew
  • 1073 berichten

Posted 27 August 2015 - 16:32

Raar dat ge zoiets zegt. Ik heb u althans niet gehoord toen Spanje besliste een 2de hek in Melilla te plaatsen en extra grenscontrole te sturen naar Ceuta net vanwege de overrompeling door Afrikanen van die enclaves.
Ik zal u eens een reality check geven (eentje die ook wordt gegeven door uw linkse academische vrienden). Ge zijt een idealist als gij denkt dat Europa al die miljoenen mensen onderdak kan geven en wij tegelijkertijd onze standaard kunnen behouden.

Mijn punt om de grenzen hermetisch af te sluiten is niet alleenstaand, het is een onderdeel van andere punten die ik ook voorstel en samen een soort van plan kunnen zijn imo voor deze problematiek.

Ik hoop dat ge beseft dat er van al die vluchtelingen zeker en vast een groot deel is dat zelf in het leger zat en martelde en nu de vlucht is op gegaan wanneer de grond onder hun voeten wegzakte ?
Gij wenst dan al die vluchtelingen ook kwaad toe ?

Voila, net daarmee dat Europa in mijn plan moet inzetten op hulp voor mensen die zich daar bevinden of dichtbij worden opgevangen in kampen. Verbeter die kampen en maak het leven daar aangenamer, dan moeten ze niet de zee over en bij ons te komen om toch een iets of wat aanvaardbare standaard te hebben.

Simplicity troef weeral bij here Tomba. Nee dat is niet mijn idee of optie. Via die optie van een loterij krijgen mensen uit vluchtelingenkampen of gevaarlijk gebied de kans zich in te schrijven en naar ons te komen voor hulp/studies/werk zonder dat ze daarvoor een overlevingstocht door de woestijn en ter zee hoeven te maken die hen dan nog eens enorm veel geld kost ook.
Hetgeen gij voorstelt is dat wel. Mensen die tot bij ons komen helpen we en de rest, tjah tant pis het is te moeilijk dus sterf maar. Wederom, hulp volgens u gaat dan naar zij die het het minste nodig hebben.

Daarin verschillen wij dan hard (en noem me weer extreem rechts of links of weet ik wat), maar dan gaat ge anderen aanmoedigen om de gevaarlijke oversteek te wagen. Indien er 1 iemand daar goed geholpen wordt komt het besef dat men ook vanuit Europa hulp kan krijgen zonder dat ze al aan de voordeur moeten staan.

Kan u hetzelfde vragen hé Tomba, als ge zo wilt beginnen ?
Hoe weet gij dat al die vluchtelingen hulp nodig hebben ? Door die ene blonde bimbo bij VTM die niet eens hare micro recht kan houden ?

Zeg anders gewoon dat ik het artikel zelf heb geschreven ?
Die persoon en in dat artikel zegt de schrijver en journalist dat hij met zijn ogen niemand heeft gezien die echt uit levensgevaar is gaan vluchten (geen gewonden bvb).

Omdat onze klassieke media net het tegenovergestelde zeggen heb ik een mix gemaakt en zeg ik (zoals in mijn beginposts) dat de groep genuanceerder is dan enkel mensen die omkomen van ontbering. Het totale beeld is dus niet correct indien ge stelt dat het allemaal rijkaards en profiteurs zijn, maar ook niet correct als ge denkt of zegt dat ze allemaal hulp nodig hebben en radeloos zijn.
Beweert ge dat toch, zijt ge ofwel te naief ofwel te simpel om alles te kunnen begrijpen.

Over uw complotgedoe ga ik niet in, obvious dat ge mij daarmee probeert te trollen en mij in discrediet wilt brengen bij iedereen die het met me eens zou kunnen zijn (Pasop, het is ne zot die overal een complot in ziet).

Europa kan mensen prima tijdelijk onderdak geven... Het is ook niet de bedoeling om al die mensen hier permanent te huisvesten, maar ze een veilig onderdak te geven tot ze terug naar huis kunnen.

Bij een goed plan zou het hermetisch afsluiten van grenzen niet nodig mogen zijn. Een goed plan is een plan dat ervoor zorgt dat die mensen niet meer moeten vluchten.

Nu zijn de meeste van die vluchtelingen al folteraars ook?

Mijn voorstel is om zoveel mogelijk mensen te helpen. Jouw voorstel gaat al van het absurde concept uit dat we zomaar willekeurig burgers uit Syrie gaan kunnen halen omdat ze de loterij gewonnen hebben...

Die vluchtelingen hebben hulp nodig omdat hun land verscheurd wordt door oorlog. Of is dat ook allemaal verzonnen?

Natuurlijk zou het beter zijn om mensen ginder te helpen, maar jij mag dan eerst uitleggen hoe je dat praktisch precies ziet gebeuren?

Als jij het artikel zelf had geschreven, had ik er inderdaad evenveel vertrouwen aan gehecht. Niets erin wijst op ook maar enig onderzoek buiten "ik was daar en heb 2 minuten rondgekeken en met iemand gebabbeld".

Ik snap ook niet goed waarom men er van uit gaat dat de enige keuzes zijn om mensen ofwel buiten te houden, ofwel ze in Europa voor de rest van hun leven "op onze kosten te laten leven". Wat is er mis met die mensen gewoon op te vangen tot ze terug naar huis kunnen?

• 0

#43 belgianbonzai

belgianbonzai

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 621 berichten

Posted 27 August 2015 - 19:35

Wat ik wil weten is wat de Hongaren zelf vinden van die muur aan de grenzen. Vinden ze dit een goede oplossing of vinden ze het inhumaan?

Hier in Boedapest kan de meeste dat hek geen ene reet schelen, aangezien het toch niet écht werkt, enige dat ze kunnen hopen is dat het een ontradend effect heeft en er zich een andere route vormt waarin Hongarije ontzien wordt. Want momenteel is het in de EU duidelijk nog steeds ieder land voor zich.

Mensen hier willen gewoon een oplossing voor de problematiek want het wordt er enkel maar smeriger op.

Die muur is volgens hun waarschijnlijk perfect normaal.
Als West Europa daarentegen morgen een muur zou optrekken tegen Oost Europese immigranten, zouden ze dat uiteraard compleet onaanvaardbaar vinden.

Waarom zouden ze daar tegen zijn? Hongaren mogen vrij in de EU bewegen ;) Dus als de douanes dichtgaan moeten ze gewoon even in de rij staan.
Maar wel leuk veralgemeend.
  • 1

#44 belgianbonzai

belgianbonzai

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 621 berichten

Posted 27 August 2015 - 20:02

Die vluchtelingen hebben hulp nodig omdat hun land verscheurd wordt door oorlog. Of is dat ook allemaal verzonnen?

Maar niet al die vluchtelingen komen uit zulke landen.

Als ze op de vlucht zijn voor de oorlog, dan zouden ze content moeten zijn om in een veilig land terecht te komen, en hun laten registreren waar ze ook toekomen in Europa. Niét zoals nu het geval is proberen om toch maar in een van de West-Europese landen te geraken, kost wat kost.

Zelfde met de gemiddelde gelukszoeker, btw.

Van zodra ze in de EU zitten en niet willen registreren in het land waar ze de eerste keer worden opgepakt: asiel aanvraag afkeuren en terug. Als ze gemotiveerd zijn kunnen ze binnen de 3 jaar een permanente verblijfsvergunning versieren (in Hongarije toch, mits ze permanent tewerk gesteld zijn, anders 5 jaar) en daarna kunnen ze doortrekken voor mijn part. Dus dan moeten ze 3 jaar hun steentje bijdragen om door te kunnen trekken tot waar ze maar willen (niet te veel gevraagd, toch?).

Verder werken met quota en de rest is dan een loterij waar je rekening houdt met gezinshereniging.

Ik snap ook niet goed waarom men er van uit gaat dat de enige keuzes zijn om mensen ofwel buiten te houden, ofwel ze in Europa voor de rest van hun leven "op onze kosten te laten leven". Wat is er mis met die mensen gewoon op te vangen tot ze terug naar huis kunnen?

Sommige conflicten slepen decennia aan, als je die mensen al die tijd gewoon opvangt wordt dat natuulijk wel "op onze kosten laten leven", afhankelijk van hoe je het aanpakt.

Edited by belgianbonzai, 27 August 2015 - 20:05.

• 1

#45 rafbanaan

rafbanaan

Crew

• Crew
  • 12906 berichten

Posted 28 August 2015 - 15:02

http://www.apache.be...f/?sh=1b8ceef-5

grafiek-syrische-vluchtelingen.png

Edit: Geen bash ofzo, maar vond het wel een interessant artikel om hier te delen.

• 4

PSN ID/STEAM ID/ORIGIN ID: Tha_soh

Xbox Live ID: Tha soh

The 4Gamers PC-build generator

#46 Tomba

Tomba

Crew

• Crew
  • 1073 berichten

Posted 28 August 2015 - 15:30

Hier in Boedapest kan de meeste dat hek geen ene reet schelen, aangezien het toch niet écht werkt, enige dat ze kunnen hopen is dat het een ontradend effect heeft en er zich een andere route vormt waarin Hongarije ontzien wordt. Want momenteel is het in de EU duidelijk nog steeds ieder land voor zich.

Mensen hier willen gewoon een oplossing voor de problematiek want het wordt er enkel maar smeriger op.

Waarom zouden ze daar tegen zijn? Hongaren mogen vrij in de EU bewegen ;) Dus als de douanes dichtgaan moeten ze gewoon even in de rij staan.
Maar wel leuk veralgemeend.

Excuses, ik vermoed dat er ook wel genoeg Hongaren tegen het beleid van de regering zijn (net zoals de meeste Belgen ook tegen het beleid van de Belgische regering zijn).

En als het van het VK afhangt, zal die bewegingsvrijheid niet meer zo heel lang duren :p

• 0

#47 Tomba

Tomba

Crew

• Crew
  • 1073 berichten

Posted 28 August 2015 - 15:42

Maar niet al die vluchtelingen komen uit zulke landen.

Als ze op de vlucht zijn voor de oorlog, dan zouden ze content moeten zijn om in een veilig land terecht te komen, en hun laten registreren waar ze ook toekomen in Europa. Niét zoals nu het geval is proberen om toch maar in een van de West-Europese landen te geraken, kost wat kost.

Zelfde met de gemiddelde gelukszoeker, btw.

Van zodra ze in de EU zitten en niet willen registreren in het land waar ze de eerste keer worden opgepakt: asiel aanvraag afkeuren en terug. Als ze gemotiveerd zijn kunnen ze binnen de 3 jaar een permanente verblijfsvergunning versieren (in Hongarije toch, mits ze permanent tewerk gesteld zijn, anders 5 jaar) en daarna kunnen ze doortrekken voor mijn part. Dus dan moeten ze 3 jaar hun steentje bijdragen om door te kunnen trekken tot waar ze maar willen (niet te veel gevraagd, toch?).

Verder werken met quota en de rest is dan een loterij waar je rekening houdt met gezinshereniging.

Sommige conflicten slepen decennia aan, als je die mensen al die tijd gewoon opvangt wordt dat natuulijk wel "op onze kosten laten leven", afhankelijk van hoe je het aanpakt.

Van iemand die nu nog uit pakweg Tunesie vlucht, kan je inderdaad moeilijk zeggen dat hij nog een oorlogsvluchteling is, dan zijn het eerder politieke of economische vluchtelingen.

Maar je kan moeilijk verwachten dat ze zomaar werk vinden in een land waar ze de taal niet kennen èn waar op zich al heel wat werklozen zijn (zowat heel Europa?), toch?

Om dat te vermijden, èn het op-onze-kosten-leven probleem te verhinderen, lijkt het mij dan ook veel logischer om in de grensgebieden (Griekenland, Italie, Hongarije,...) waar nu veel vluchtelingen aankomen ter plekke opvang te voorzien. In Griekenland is er plaats zat om een paar gigantische "permanente" kampen te voorzien. Als de andere EU-landen dan gewoon het geld dat ze zouden gebruiken om zelf vluchtelingen op te vangen, investeren in zo'n kampen kunnen de vluchtelingen veel efficienter opgevangen worden èn voorziet men ineens heel wat Grieken van een job...

En vanuit zo'n kampen kan je dan inderdaad nog mondjesmaat gezinnen die dat willen (want de meerderheid zal ook gewoon veel liever terug naar huis gaan als de situatie het toe laat) de mogelijkheid geven door te reizen naar de rest van de EU als economische vluchteling(via een loterij of hoe dan ook)

• 0

#48 TAFKAB

TAFKAB

x.x

• Topic Starter
  • Banned
  • PipPipPip
  • 1454 berichten

Posted 28 August 2015 - 18:28

Edit: Geen bash ofzo, maar vond het wel een interessant artikel om hier te delen.

Zag het ook ergens op FB passeren. Indien de cijfers kloppen is dit nog triestiger. Vooral omdat de EU liever die weinigen wilt helpen die al tot hier komen ipv al die miljoenen mensen in kampen in Turkije en Libanon.

Om dat te vermijden, èn het op-onze-kosten-leven probleem te verhinderen, lijkt het mij dan ook veel logischer om in de grensgebieden (Griekenland, Italie, Hongarije,...) waar nu veel vluchtelingen aankomen ter plekke opvang te voorzien. In Griekenland is er plaats zat om een paar gigantische "permanente" kampen te voorzien. Als de andere EU-landen dan gewoon het geld dat ze zouden gebruiken om zelf vluchtelingen op te vangen, investeren in zo'n kampen kunnen de vluchtelingen veel efficienter opgevangen worden èn voorziet men ineens heel wat Grieken van een job...

En vanuit zo'n kampen kan je dan inderdaad nog mondjesmaat gezinnen die dat willen (want de meerderheid zal ook gewoon veel liever terug naar huis gaan als de situatie het toe laat) de mogelijkheid geven door te reizen naar de rest van de EU als economische vluchteling(via een loterij of hoe dan ook)

Ter uwer informatie, zo'n kampen en opvangplekken zijn er al genoeg, maar die vluchtelingen willen daar niet naartoe. Ze willen allemaal naar West-Europa (Duitsland,Belgie,Frankrijk,UK,Nederland) of Scandinavië omdat het leven daar beter is en die landen volgens hen beter bij hen passen.

Dan heeft het nog weinig met vluchtelingen te maken, maar zijn het eerder economische vluchtelingen die op zoek zijn naar een beter leven.

• 0

#49 Tomba

Tomba

Crew

• Crew
  • 1073 berichten

Posted 28 August 2015 - 18:53

Zag het ook ergens op FB passeren. Indien de cijfers kloppen is dit nog triestiger. Vooral omdat de EU liever die weinigen wilt helpen die al tot hier komen ipv al die miljoenen mensen in kampen in Turkije en Libanon.

Ter uwer informatie, zo'n kampen en opvangplekken zijn er al genoeg, maar die vluchtelingen willen daar niet naartoe. Ze willen allemaal naar West-Europa (Duitsland,Belgie,Frankrijk,UK,Nederland) of Scandinavië omdat het leven daar beter is en die landen volgens hen beter bij hen passen.

Dan heeft het nog weinig met vluchtelingen te maken, maar zijn het eerder economische vluchtelingen die op zoek zijn naar een beter leven.

Het lijkt mij anders bijzonder duidelijk af te leiden uit die grafiek dat het slechts een zéér kleine minderheid is die naar Europa vlucht, en dat de overgrote meerderheid dicht bij huis wil blijven...

• 0

#50 TAFKAB

TAFKAB

x.x

• Topic Starter
  • Banned
  • PipPipPip
  • 1454 berichten

Posted 28 August 2015 - 19:02

Om dat te vermijden, èn het op-onze-kosten-leven probleem te verhinderen, lijkt het mij dan ook veel logischer om in de grensgebieden (Griekenland, Italie, Hongarije,...) waar nu veel vluchtelingen aankomen ter plekke opvang te voorzien. In Griekenland is er plaats zat om een paar gigantische "permanente" kampen te voorzien.

Ik reageerde op dan ook op deze post van u, waar ge praat over permanente kampen binnen Europa.

Dat de meesten in kampen in buurlanden verblijven zeg ik al sinds mijn eerste post en ik riep dan ook vooral die mensen te helpen.

Knap van u wel, dat ge beweert dat de meesten daar WILLEN blijven. Mij lijkt het eerder een zaak van niet anders kunnen ipv willen. Wie vrijwillig in een vluchtelingenkamp wil blijven waar er eten moet worden gerantsoeneerd omdat de EU minder geld vrijmaakt voor hen moet echt wel op zijn hoofd gevallen zijn.

Ik raad u anders eens ten stelligste aan dit stuk van een blog te lezen:

http://www.moniquesa...gen-in-libanon/

Dan zult ge het verschil wel zien tussen de 'arme rakkers' die hier bij ons rondlopen en de mensen die onze hulp ECHT nodig hebben.

• 0

#51 smitske

smitske

Wannabe-Spambear

• Member
  • PipPipPip
  • 4299 berichten

Posted 28 August 2015 - 23:56

Het lijkt mij anders bijzonder duidelijk af te leiden uit die grafiek dat het slechts een zéér kleine minderheid is die naar Europa vlucht, en dat de overgrote meerderheid dicht bij huis wil blijven...

In Turkije krijgen ze die opvang die je hier voorstelde dat wij geven in bvb griekenland met tentenkampen, dan kan je het ook zien als zij die naar hier komen meer willen dan zomaar dat tentenkamp, wat je toch ook wel ziet dat als ze is vragen voor waarom naar DE/UK w/e dat het is omdat we daar x en y krijgen/denken te krijgen.

In die zin lijkt het mij dus helemaal niet zo vergezocht dat vele van zij die per se naar Europa willen dit doen voor die extra's en wellicht ook niet tevreden zullen zijn met een kamp in Griekenland. 

Edited by smitske, 28 August 2015 - 23:57.

• 0
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." Albert E.

#52 TAFKAB

TAFKAB

x.x

• Topic Starter
  • Banned
  • PipPipPip
  • 1454 berichten

Posted 30 August 2015 - 12:48

Daarnet nog in het Journaal: Aankomen en slefies liggen nemen, op facebookgroepen horen welk land het 'beste' is, uitleggen om naar Duitsland te gaan zodat ge meer kans hebt in Zwitserland en Oostenrijk ook, als minderjarige naar Nederland gaan omdat ge dan na anderhalve maand papieren krijgt,...

Ondertussen als men ze oppakt aan de grens ter registratie gaan ze lopen omdat ze hun vingerafdrukken niet willen geven, zodat ze in elk land kunnen blijven proberen.

Serieus, dit heeft dus totaal niets meer met vluchtelingen te maken.

• 0

#53 MrThom

MrThom

Gettin warmed up?

• Member
  • PipPip
  • 242 berichten

Posted 30 August 2015 - 13:23

Ik WIST dat ik deze grafiek ergens had gezien! Bedankt, ik ga 'm in mijn lessen gebruiken.

• 0

www.twitch.tv/mrthomart

Af en toe stream ik hierop, een follow wordt altijd teruggegeven!

#54 TAFKAB

TAFKAB

x.x

• Topic Starter
  • Banned
  • PipPipPip
  • 1454 berichten

Posted 03 September 2015 - 09:24

Er is een kindje verdronken en plots staat iedereen moord en brand te schreeuwen, wat een domme samenleving hebben wij toch.
  • 3

#55 jesitim

jesitim

Member

• Member
  • Pip
  • 83 berichten

Posted 03 September 2015 - 09:37

Er is een kindje verdronken en plots staat iedereen moord en brand te schreeuwen, wat een domme samenleving hebben wij toch.

Dat is nog het ergste, nu pas komt al die drama terwijl we verdomd goed weten dat er al tientallen kinderen verdronken zijn. Dat men nu pas moord en brand schreeuwt... Te erg voor woorden eigenlijk.

• 1

#56 Tomba

Tomba

Crew

• Crew
  • 1073 berichten

Posted 03 September 2015 - 10:21

Ja stom kind, waarschijnlijk was het een terroristische crimineel met honderdduizend euro en 10 iPhones  op zak, dat verdronken is nadat het van zijn privé jacht is gevallen op weg naar Belgie om er hier van onze sociale zekerheid te profiteren.

(Ja, al die andere kinderen die al verdronken zijn, zijn even dramatisch, maar als deze foto ervoor zorgt dat mensen een béétje minder egoistisch zijn, lijkt me dat vooruitgang)

• 1

#57 Unexpected

Unexpected

Wannabe-Spambear

• Clan Legend
  • 6363 berichten

Posted 03 September 2015 - 10:47

Die ironie eigenlijk toch hé ;)

Al maanden dat je zowat elke week hoort: "weer zoveel verdronken hier, weer zoveel verdronken daar".

Maar nee, nu is er is een bekendere fotograaf die een wat meer mensen bereikt en heel europa zit op hun paard, want dit kan toch echt niet meer hé!

En dan die halfdwaze hollander deze morgen op radio1 dat ze maar wil laten komen en komen omdat god t hem zegt  :facepalm:

• 0

“...a minority is only thought of as a minority if it constitutes some kind of threat to the majority, real or imaginary. And no threat is ever quite imaginary...” Christopher Isherwood
"Arguing on the internet is like running in the Special Olympics... Even if you win, you're still retarded."

#58 Booka

Booka

Crew

• Clan Legend
  • 4463 berichten

Posted 03 September 2015 - 10:53

Een beeld is sterker dan duizend woorden.

• 0
<p>Mama always said life was like a box of chocolates, you never know what you're gonna get.

#59 valies

valies

Crew

• Crew
  • 8825 berichten

Posted 03 September 2015 - 11:04

We moeten hier nu ook niet de hipster gaan uithangen: "wie er eerst bij was is cool en al de rest dat nu maar wakker geschud is, is te laat". Het is idd laat en het is ironisch en het is nog veel meer, maar imo is het nog altijd beter laat dan nooit. Al is het natuurlijk wel echt erg.

• 1

PSN valies - 3DS 1908-2322-5163 - twitter @valies
As long as people continue to pursue the meaning of freedom, they will never cease to be o/
Baka!

#60 Dr.Gordon

Dr.Gordon

Wannabe-Spambear

• Member
  • PipPipPip
  • 5011 berichten

Posted 03 September 2015 - 12:05

Ik heb er zo een paar op facebook die het "allemaal heel erg en schrijnend vinden maar dat we beter wat meer aan onze kinderen met kanker en dure medicijnen en behandelingen etc zouden denken"

Wat een vergelijking...

Denk dat kinderen (ook al zijn hun problemen ook erg) hier veel geluk hebben dat ze hier de beste zorgen krijgen of dat nu duur is of niet en dat er mensen naar omkijken, zoiets gaan vergelijken met een kind dat niks had vind ik laag.

Edited by Dr.Gordon, 03 September 2015 - 12:15.

• 1

Steam ID: Dr.Gordon - PSN: Dr_Gordon17
Cooler Master MasterCase Maker 5 | Gigabyte Aorus X470 Ultra Gaming  AMD Ryzen 5 2600X | NZXT Kraken X52 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1070 | XFX 550 | Corsair Vengeance 16 Gb | Crucial MX300 525 Gb SSD | Seagate 1TB HDD | PS4

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users