Springen naar inhoud

4gamers.be

Foto

Nieuwe laptop/chromebook

Laptop Chromebook

• Please log in to reply
18 replies to this topic

#1 Dr.Gordon

Dr.Gordon

Wannabe-Spambear

• Member
  • PipPipPip
  • 5011 berichten

Posted 28 November 2015 - 14:34

Hi everybody!

Ik ben op zoek naar een laptop/chromebook van max 400 euro voor de usual dingen zoals teksverwerking, browsen, email en films.

Ik merkte vorige week toen ik een week weg was met een kleine oude laptop (1 gig ram) dat ik toch echt wel nood heb aan een deftig laptopje voor simpele dingen als ik ergens ben zonder desktop of onderweg ben. Het mag een Chromebook zijn want ik ben al vertrouwd met de google en android diensten. Niet te duur maar snel genoeg om tegelijkertijd een aantal dingen te doen.

Thanks!

• 0

Steam ID: Dr.Gordon - PSN: Dr_Gordon17
Cooler Master MasterCase Maker 5 | Gigabyte Aorus X470 Ultra Gaming  AMD Ryzen 5 2600X | NZXT Kraken X52 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1070 | XFX 550 | Corsair Vengeance 16 Gb | Crucial MX300 525 Gb SSD | Seagate 1TB HDD | PS4

#2 rafbanaan

rafbanaan

Crew

• Crew
  • 12906 berichten

Posted 28 November 2015 - 14:45

Hi everybody!

Ik ben op zoek naar een laptop/chromebook van max 400 euro voor de usual dingen zoals teksverwerking, browsen, email en films.

Ik merkte vorige week toen ik een week weg was met een kleine oude laptop (1 gig ram) dat ik toch echt wel nood heb aan een deftig laptopje voor simpele dingen als ik ergens ben zonder desktop of onderweg ben. Het mag een Chromebook zijn want ik ben al vertrouwd met de google en android diensten. Niet te duur maar snel genoeg om tegelijkertijd een aantal dingen te doen.

Thanks!

Laptop met een I3 of dergelijke kopen en zwier er een SSD in :) Daar gaat vooral je snelheid van komen.

• 0

PSN ID/STEAM ID/ORIGIN ID: Tha_soh

Xbox Live ID: Tha soh

The 4Gamers PC-build generator

#3 Dr.Gordon

Dr.Gordon

Wannabe-Spambear

• Topic Starter
  • Member
  • PipPipPip
  • 5011 berichten

Posted 29 November 2015 - 11:04

Laptop met een I3 of dergelijke kopen en zwier er een SSD in :) Daar gaat vooral je snelheid van komen.

Alleen zijn bijna alle laptops in die prijscategorie ofwel te lomp ofwel te groot. 13 inch is waar ik op mik.

Die chromebooks lijken mij perfect voor wat ik wil doen. Je mag altijd een suggestie maken ofc :p

• 0

Cooler Master MasterCase Maker 5 | Gigabyte Aorus X470 Ultra Gaming  AMD Ryzen 5 2600X | NZXT Kraken X52 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1070 | XFX 550 | Corsair Vengeance 16 Gb | Crucial MX300 525 Gb SSD | Seagate 1TB HDD | PS4

#4 rafbanaan

rafbanaan

Crew

• Crew
  • 12906 berichten

Posted 29 November 2015 - 11:33

Als je al uw wensen op een chromebook kunt, zou ik zoiets nemen. Dell verkoopt ook een Ubuntu laptop voor 279, maar dat is wel 15".

• 0

#5 TAFKAB

TAFKAB

x.x

• Banned
  • PipPipPip
  • 1454 berichten

Posted 29 November 2015 - 11:35

Koop u een tweedehandse laptop Gordon.
Heb zelf ooit een notebook voor 350 euro gekocht en na een paar jaar te traag, pure rommel.

Tweedehands kunt ge al gemakkelijk een i5 tweede of derde generatie vinden voor dat geld. Steek daar dan nog een SSD in en wat extra ram als ge wilt en ge hebt een degelijke laptop voor minder of hetzelfde geld als een nieuwe zonder SSD en deftige processor.

http://www.2dehands....-254773175.html

In Duitsland en Nederland staan ze al vele verder met refurbished business laptops die na afschrijving worden doorverkocht aan particulieren. Tijd dat men er hier ook wat interesse in krijgt, want is beter voor het milieu en goedkoper.
Garantie van 1 jaar en met winkel, dus een louche handelaar zal het ook niet meteen zijn.

(heb zelf een tweedehandse HP elitebook gekocht voor 200 euro en daar een SSD ingezwierd en dat draait dus PERFECT)

Edited by Bl4ck, 29 November 2015 - 11:42.

• 0

#6 rafbanaan

rafbanaan

Crew

• Crew
  • 12906 berichten

Posted 29 November 2015 - 11:53

2dehands :x

• 0

#7 TAFKAB

TAFKAB

x.x

• Banned
  • PipPipPip
  • 1454 berichten

Posted 29 November 2015 - 11:55

2dehands :x

Das dus de belgische (of eerder vlaamse) mentaliteit.
Tweedehands ? EIK, das voor schooiers en mensen die u willen afrippen.
  • 0

#8 rafbanaan

rafbanaan

Crew

• Crew
  • 12906 berichten

Posted 29 November 2015 - 11:57

Das dus de belgische (of eerder vlaamse) mentaliteit.
Tweedehands ? EIK, das voor schooiers en mensen die u willen afrippen.

Eerder, ik weet niet wat die er met deden en bij zo'n zaken riskeer ik mij dat niet. Funny dat je meteen aan dat laatste denkt. Ik koop mijn games veelal 2dehands :)

Kleine gniffel bij uw link.

"Heel krachtige machine , ideaal voor zware programma's"

-> Processor Intel Core i5 2540m

• 0

#9 TAFKAB

TAFKAB

x.x

• Banned
  • PipPipPip
  • 1454 berichten

Posted 29 November 2015 - 12:19

Eerder, ik weet niet wat die er met deden en bij zo'n zaken riskeer ik mij dat niet. Funny dat je meteen aan dat laatste denkt. Ik koop mijn games veelal 2dehands :)

Kleine gniffel bij uw link.

"Heel krachtige machine , ideaal voor zware programma's"

-> Processor Intel Core i5 2540m

Het is een laptop om te mailen, browsen en aan tekstverwerking te doen hé rafbanaan. Wat is dan het nut vaan nieuw duurder en minderwaardige machine te gaan kopen ?
Al die tweedehandslaptops komen met garantie indien het van een zelfstandige refurbisher komt. Als er iets mis mee is krijgt ge gratis een nieuwe of wordt hij voor u gratis hersteld.
Harde schijven worden helemaal gecontroleerd, net als moederborden.

Slechte laptops worden niet doorverkocht of zelfs overgekocht van grote firma's en worden vernietigd.
En die i5 is nog altijd ontelbare keren beter dan eenders welke i3 in mobiele apparaten.
Als ge toch maar 200-300 euro wilt uitgeven, zorg dan dat ge maximum waar voor uw geld kunt krijgen.
Dit gaat enkel door tweedehands of refurbished business laptops te kopen (en dan zeker met garantie).

Ik heb enkele jaren terug ook zo'n brolmachientje gekocht met in de tijd nog een celeron processor en zelfs met Linux erop is dat ding gewoon te traag geworden (zwaardere websites, zwaardere tekstverwerkingsprogramma's,...).

Al de rest is marketing rafbanaan, ik heb toch ook niet liggen gniffelen bij de martkering bullshit verkoopspraat bij de aankoop van mijn splinternieuw schherm ?

Edited by Bl4ck, 29 November 2015 - 12:21.

• 0

#10 Dr.Gordon

Dr.Gordon

Wannabe-Spambear

• Topic Starter
  • Member
  • PipPipPip
  • 5011 berichten

Posted 29 November 2015 - 13:09

@Black ik heb online zitten kijken maar ze zijn allemaal te groot, te zwaar of gewoon te oud naar mijn goesting.
  • 0

#11 Zobator

Zobator

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1868 berichten

Posted 29 November 2015 - 13:25

Dus: voordat de topic helemaal gekaapt wordt...

Ik heb eens deze search gedaan op Tweakers rap

http://tweakers.net/...sAHGM9YyVamtrAQ

Er zitten wel wat dingen tussen, maar de SSD is telkens echt minuscuul :/

Op Hardware heb ik ook eens gekeken maar dat gaf niet veel anders.

Hoeveel zou je minimum opslag moeten zijn? Want een SSD is wel redelijk essentieel om het vlot te laten lopen allemaal.

• 0

#12 Dr.Gordon

Dr.Gordon

Wannabe-Spambear

• Topic Starter
  • Member
  • PipPipPip
  • 5011 berichten

Posted 29 November 2015 - 14:06

Dus: voordat de topic helemaal gekaapt wordt...

Ik heb eens deze search gedaan op Tweakers rap
http://tweakers.net/...sAHGM9YyVamtrAQ

Er zitten wel wat dingen tussen, maar de SSD is telkens echt minuscuul :/

Op Hardware heb ik ook eens gekeken maar dat gaf niet veel anders.

Hoeveel zou je minimum opslag moeten zijn? Want een SSD is wel redelijk essentieel om het vlot te laten lopen allemaal.

Geen minimum eigenlijk, ik heb een vaste PC en een externe die dienen voor opslag. Ik ga dus niks op die laptop zetten. Puur tekstverwerking, YouTube en surfen. Alles gaat op stick, drive of externe hdd.
  • 0

#13 Zobator

Zobator

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1868 berichten

Posted 29 November 2015 - 14:31

Geen minimum eigenlijk, ik heb een vaste PC en een externe die dienen voor opslag. Ik ga dus niks op die laptop zetten. Puur tekstverwerking, YouTube en surfen. Alles gaat op stick, drive of externe hdd.

Goed :p Ik heb eens gezocht op 32Gb SSD (16Gb is toch écht wel weinig :p)

http://be.hardware.i...1dsAnsEQWzmN8AA

Ik zie verschillende laptops met de Intel Celeron N2840 en de N3050. De N2840 is +-40% krachtiger volgens een benchmarkvergelijking, maar die verbruikt ook wel meer.

Er zijn ook Chromebooks met de Nvidia Tegra 4, maar geen idee hoe goed dat die CPU is...

• 0

#14 Dr.Gordon

Dr.Gordon

Wannabe-Spambear

• Topic Starter
  • Member
  • PipPipPip
  • 5011 berichten

Posted 29 November 2015 - 14:42

Die 2 laatste chromebooks van acer zien er wel interessant uit. Straks eens wat over opzoeken als ik terug thuis ben.
  • 0

#15 TAFKAB

TAFKAB

x.x

• Banned
  • PipPipPip
  • 1454 berichten

Posted 29 November 2015 - 15:07

@Black ik heb online zitten kijken maar ze zijn allemaal te groot, te zwaar of gewoon te oud naar mijn goesting.

Ik vind toch genoeg 13inch en 14inch laptops eerlijk gezegd.Indien design voor u een issue is, is het idd best om een nieuwe te kopen.

Ge gaat dan wel inboeten op het vlak van performance (nu en zeker in de toekomst).

• 0

#16 Zobator

Zobator

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1868 berichten

Posted 29 November 2015 - 15:33

Ik vind toch genoeg 13inch en 14inch laptops eerlijk gezegd.Indien design voor u een issue is, is het idd best om een nieuwe te kopen.

Ge gaat dan wel inboeten op het vlak van performance (nu en zeker in de toekomst).

Voor laptops zou ik eerlijk gezegd ook niet meteen een 2e hands kopen hoor...

Refurbs is dan weer een heel ander verhaal...

• 1

#17 TAFKAB

TAFKAB

x.x

• Banned
  • PipPipPip
  • 1454 berichten

Posted 29 November 2015 - 16:07

refurbs zijn tweedehands laptops

Ik heb het hier dan ook over refurbs vanaf mijn eerste post.

• 0

#18 Zobator

Zobator

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1868 berichten

Posted 29 November 2015 - 16:11

refurbs zijn tweedehands laptops

Ik heb het hier dan ook over refurbs vanaf mijn eerste post.

Er is echt wel een verschil tussen de term tweedehands en refurbished hoor. Don't mix them up...

• 1

#19 TAFKAB

TAFKAB

x.x

• Banned
  • PipPipPip
  • 1454 berichten

Posted 29 November 2015 - 19:34

niet echt. Refurbished is een tweedehands laptop die wordt opgeknapt door derden. (externe firma, hardwarefirma,verkoper,...)

Een splinternieuwe laptop die nog nooit gebruiktis kan ook geen refurbished zijn, want men weet niet of alles perfect werk of niet en of men dus zaken moet refurbishen al dan niet.

Voor men kan refurbishen moet het altijd eerst gebruikt worden eh flippke.

Tweedehands wil zeggen dat een item al eens gebruikt is. Of dat nu door een particulier of onderneming is. Aangezien alle refurbished laptops en pc's van bedrijven komen die deze hebben afgeschreven (of waar het leasecontract mee afgelopen is) kunnen we er dus duidelijk zeggen dat refurbished ALTIJD tweedehands is.

Tzijt gij die niet moet mixen. En stop met de [...] overal uit te hangen in elk topic waar ik post, ik ben lui; respecteer dat.

Edited by rafbanaan, 29 November 2015 - 19:49.
Hang het klein kind niet uit

• 0

Also tagged with one or more of these keywords: Laptop, Chromebook

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users