Springen naar inhoud

4gamers.be

Foto

Op zoek naar de filmtitel van...

• Please log in to reply
23 replies to this topic

#1 LittleC

LittleC

Member

• Member
  • Pip
  • 72 berichten

Posted 05 December 2015 - 01:47

Ik start dit topic omdat er bepaalde films zijn die ik in de loop der jaren heb gezien (de meeste vrij lang geleden), maar de titel niet van terugvind - ook niet na intensief zoekwerk. Ik heb flarden van herinneringen neergepend in de hoop dat iemand ze ook zou herkennen en me verder kan helpen. Maar indien jij zelf met filmherinneringen zit die steevast aan je knagen, kan je dat voor mij part ook gewoon kwijt in dit topic.

Let op: beschrijvingen zijn puur op basis van wat ik me herinner, en hier kan nog wel eens wat foute informatie tussen zitten (zoals het verleden bewezen heeft).

» Een tekenfilm waar de focus ligt op een territorium-"gevecht" tussen ratten en muizen. Kleurrijk en speelt zich af rond een haven. Ander decor in de film is ook een bibliotheek. De muizen zijn veelal vriendelijk maar de ratten willen het overnemen. Geen idee of andere dieren en/of mensen een rol spelen.

Ik heb de hoop nog niet opgegeven, maar vind het wel vreemd dat ik door sleutelwoorden niets vind via Google. Zeker bij eerste en derde; en dat nadat ik al verschillende andere films wél heb gevonden met de meest vage beschrijvingen.

Thanks in advance; alleen al voor diegenen die de moeite nemen het volledig te lezen.

Edited by LittleC, 21 December 2015 - 14:51.

• 0

#2 Xagneto

Xagneto

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 647 berichten

Posted 05 December 2015 - 03:12

Laatste is waarschijnlijk The Secret of Nimh

• 1

Earth. Fire. Air. Water. Only the Avatar can master all four elements and bring balance to the world.

#3 Sproetje

Sproetje

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1772 berichten

Posted 05 December 2015 - 10:09

Heb je op imdb al gezocht met trefwoorden?
  • 0
~Memento Mori~

#4 LittleC

LittleC

Member

• Topic Starter
  • Member
  • Pip
  • 72 berichten

Posted 05 December 2015 - 15:13

Laatste is waarschijnlijk The Secret of Nimh

Ik ken beide TSON-films via de Nostalgia Critic, en de eerste is veeeeel te duister om de juiste film te zijn. Diegene die ik zoek is simpel, kleurrijk en heel wat onschuldiger (of zo herinner ik het me toch). Niet overladen door magie, bombastisch en een episch verhaal zoals TSON is.

De tweede zou het in dat opzicht kunnen zijn, maar speelt zich grotendeels af in een bos en volgt een heel ander plot.

Spoiler

Heb je op imdb al gezocht met trefwoorden?

Nee, niet rechtstreeks. Ik heb al mijn zoekopdrachten uitgevoerd via Google, maar kwam dan wel vaak op IMDB-pagina's terecht. Ik heb zo al tientallen films gevonden, alleen diegene die hier staan, niet. Heb je meer kans als je de trefwoorden rechtstreeks via IMDB zoekt?

• 0

#5 'Soul

'Soul

Unstoppable

• Member
  • PipPipPip
  • 2737 berichten

Posted 05 December 2015 - 23:31

alhoewle ik totaal geen idee heb welke films je zoekt ga ik dees topic zeker in het oog houden, lijkt me leuk om te weten welke het uiteindelijk waren :D

• 0

Amaducias, Lord of Darkness.

GW 2 ID: Soul.6572
3DS FC: 2191-7797-7252

#6 LittleC

LittleC

Member

• Topic Starter
  • Member
  • Pip
  • 72 berichten

Posted 05 December 2015 - 23:57

Ik hoop dat we er beiden achter zullen komen. 

Ik snap bij sommigen (vooral de eerste en derde) gewoon niet dat ik via trefwoorden geen match vind via Google. Hoe kan "hotel snot fight" nu niet tot de juiste titel leiden?  :dry:

• 0

#7 LittleC

LittleC

Member

• Topic Starter
  • Member
  • Pip
  • 72 berichten

Posted 06 December 2015 - 19:52

Heb de films samen met broer gekeken, en hem dus gevraagd of hij wat extra informatie wist boven te halen. Dus ik heb nog wat extra informatie vergaard bij deze twee films:

» Jongen zit achter meisje aan, maar hij is niet zeker of ze wel bestaat. De film begint met hem die rond sluipt in een aangrenzende appartementskamer, waar hij in de prullenbak een gescheurde LP-plaat vindt. Hij plakt de stukjes terug aan elkaar en ziet dit als zijn eerste aanwijzing in zijn zoektocht naar het mysterieuze meisje. We komen er als kijker later achter dat dit meisje en haar vriendin deze plaat expres hebben gescheurd om hem op een dwaalspoor te brengen. Verder herinner ik me nog enkele losse scenes: in het begin heeft het hoofdpersonage een relatie met gothic-like chick, die hij beft in het park en waarbij zijn tong blijft steken achter haar klitpiercing (yeah..). Dit gebeurt in de bosjes van een park; of daar hebben ze later een gesprek over de mysterieuze figuur die hij achterna zit. Tegen het einde van de film is er ook een scene in een hotel waarbij de perverse conciërge dubbele wanden heeft geplaatst om de vrouwelijke hotelgasten te kunnen bespioneren, en wordt dan betrapt door het hoofdpersonage (of zijn beste vriend) en die hebben dan een showdown met een slow-motion snotgevecht. Letterlijk: ze laten hun snot door de kamer vliegen. Geef je goed beeld van hoe kinderachtig deze film was.

Op het einde kijkt het hoofdpersonage met het meisje buiten op een bankje naar een projectorscherm.

» Een trilogie van kinderfilms (uitgezonden op Ketnet) in een buitenlandse taal: Deens, Zweeds oid. Speelt zich af rond Kerstmis, en de versieringen zijn dan ook in huis en omgeving aanwezig. De films kan je los van elkaar bekijken, maar er zit wel een rode draad in. Steeds met dezelfde familie en hoofdpersonage. Scenes in huis zijn redelijk donker van beeld, maar de focus van de film ligt voornamelijk op humor. Een glansrol is weggelegd voor het irritante broertje van het hoofdpersonage. Het hoofdpersonage is verliefd op een meisje dat hij een ring wil geven, maar zijn broertje heeft de ring vervangen door een valse spin. Ze freakt out in het klaslokaal en gooit achteraf een emmer water over zijn hoofd van de eerste verdieping. De familie is in één van de eerste twee films naar een bos getrokken om een kerstboom te vinden en om te kappen, waar ze een hecht moment beleven met de vader. In de derde film wordt de setting wat aangepast en draait het verhaal rond paardenraces. Het hoofdpersonage krijgt een ros onder zijn hoede dat hij moet zien op te leiden en proberen te winnen (wat hij ook doet). Kan je ietwat vergelijken met Seabiscuit. Hier wint hij ook het hart van zijn crush (of heeft hij eerder gewonnen en dat resulteert nu iig in een kus).

Scene in gevangenis met dieven die op bepaald moment ook in huis van hoofdpersonage binnendringen. Ze zouden een tamelijk grote rol spelen, en iemand - waarschijnlijk het hoofdpersonage - ook opsluiten. In de scenes in huis, wordt ook een kerstkalender getoond met achter elke dag een cadeautje of snoepje zit.

Maar aan het aantal reacties te zien, denk ik niet dat dit iemand zal helpen.
  • 0

#8 Koja78

Koja78

Gettin warmed up?

• Member
  • PipPip
  • 123 berichten

Posted 06 December 2015 - 21:36

We willen toch allen die eerste weten niet?

• 0

#9 LittleC

LittleC

Member

• Topic Starter
  • Member
  • Pip
  • 72 berichten

Posted 07 December 2015 - 01:03

En ik begrijp ook waarom. Iemand anders wou het ook graag weten, maar hoewel er staat "question answered", staat de titel niet tussen de reacties.

Ik heb ondertussen mijn post vertaald naar het Engels en op diezelfde site gegooid om mijn kansen te vergroten. Mocht ik nog sites tegenkomen zal ik het ook daar kopiëren. Tot nu toe nog geen reactie(s).
  • 0

#10 Mass

Mass

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1250 berichten

Posted 07 December 2015 - 08:48

Bij de laatste denk ik dat het mogelijks "An American tail" is.

Edited by Mass, 07 December 2015 - 08:49.

• 0

Love is like a fart ... If you have to force it, it's probably crap.

#11 LittleC

LittleC

Member

• Topic Starter
  • Member
  • Pip
  • 72 berichten

Posted 07 December 2015 - 18:58

Bedankt voor de suggestie Mass, maar dat is 'm niet. De 'look and feel' van de stad zijn veel moderner. Ik kwam ook al voorbij deze film toen ik zocht op "rats and mice". Het zijn de gebruikelijke en bekendere films die je dan te zien krijgt: TSON, AAT, Little Rescuers, Great Mouse Detective et cetera.

Ik heb het gevoel dat de film waar ik naar op zoek ben, heel wat meer low budget en onbekend is en daardoor ook onder de radar vliegt.
  • 0

#12 LittleC

LittleC

Member

• Topic Starter
  • Member
  • Pip
  • 72 berichten

Posted 07 December 2015 - 19:09

Of misschien niet zozeer low budget maar gewoon een animatiefilm zonder al te veel impact zoals er zovelen zijn. Als ik het trouwens zou moeten vergelijken qua beeld met een andere animatiefilm, dan denk ik dat je het best met de vrolijke/kleurrijke scenes van Oliver & Company kunt vergelijken, maar dan net wat moderner (wat ook te zien valt in de kwaliteit). Ik gok dus in (eind) jaren '90 gemaakt.

xoo9pKD.jpg

AAT richt zich op één personage die ook vrij donkere momenten beleeft. Wat ik me van de film herinner, is 'ie overall heel onschuldig zonder duistere momenten, en richt zich op een groep muizen.
  • 0

#13 Mass

Mass

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1250 berichten

Posted 07 December 2015 - 19:20

Aha ... dan heb ik er echt geen gedacht van  :huh:

• 0

#14 LittleC

LittleC

Member

• Topic Starter
  • Member
  • Pip
  • 72 berichten

Posted 09 December 2015 - 15:40

We willen toch allen die eerste weten niet?

Voor iedereen die het (nog steeds) wil weten: de film heet "100 Women" oftewel "Girl Fever", is uit 2002 en in de synopsis op Wikipedia staat:

Spoiler

Dit is de trailer:

Ziet er nog redelijk "normaal" uit, zou je denken. Maar dan pik je er een losse scene uit en...

Ja, dat dus.

Blij dat iemand me hielp herinneren aan "100 Girls", een film die al de revue passeerde in mijn zoektocht naar deze film en waarop 100 Women een 'theatrical sequel' van is. Er stond een link naar op de Wikipedia-pagina van 100 Girls, maar die heb ik blijkbaar altijd over het hoofd gezien.

Ik ben wel vrij gechoqueerd om te zien dat NIEMAND (twee Nederlandstalige, IMDB en twee andere Engelstalige fora) tot nog toe één van deze films kon herkennen. En het is niet dat ik er compleet langs klopte want mijn beschrijving en tijdsaanduiding blijkt vrij accuraat te zijn. Vreemd.
  • 0

#15 Booka

Booka

Crew

• Clan Legend
  • 4463 berichten

Posted 09 December 2015 - 15:58

Zalig :p

• 0
<p>Mama always said life was like a box of chocolates, you never know what you're gonna get.

#16 papfles

papfles

Crew

• Administrator
  • 6638 berichten

Posted 09 December 2015 - 16:16

Ik ben wel vrij gechoqueerd om te zien dat NIEMAND (twee Nederlandstalige, IMDB en twee andere Engelstalige fora) tot nog toe één van deze films kon herkennen. En het is niet dat ik er compleet langs klopte want mijn beschrijving en tijdsaanduiding blijkt vrij accuraat te zijn. Vreemd.

Wij zijn allemaal preuts en zappen weg bij dit soort vuile beelden :(

• 1

#17 LittleC

LittleC

Member

• Topic Starter
  • Member
  • Pip
  • 72 berichten

Posted 09 December 2015 - 16:25

Maar ondertussen wel allemaal een abonnement op het babes-topic n7x9Xj5.gif
  • 0

#18 Sweeneyy

Sweeneyy

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1677 berichten

Posted 09 December 2015 - 18:27

De laatste is ook niet The Great Mouse Detective/De Speurneuzen?

• 0

TITANIA
Equilibrium
3DS: 1048-8802-5704 | PSN: AwesomeSweeneyy | Wii U ID: Sweeneyy

#19 Mass

Mass

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1250 berichten

Posted 09 December 2015 - 18:34

Maar ondertussen wel allemaal een abonnement op het babes-topic n7x9Xj5.gif

Sssstttt ... niemand mag dat weten  :ph34r:

• 0

#20 LittleC

LittleC

Member

• Topic Starter
  • Member
  • Pip
  • 72 berichten

Posted 09 December 2015 - 19:37

De laatste is ook niet The Great Mouse Detective/De Speurneuzen?

Bedankt voor de suggestie Mass, maar dat is 'm niet. De 'look and feel' van de stad zijn veel moderner. Ik kwam ook al voorbij deze film toen ik zocht op "rats and mice". Het zijn de gebruikelijke en bekendere films die je dan te zien krijgt: TSON, AAT, Little Rescuers, Great Mouse Detective et cetera.

Ik heb het gevoel dat de film waar ik naar op zoek ben, heel wat meer low budget en onbekend is en daardoor ook onder de radar vliegt.

Nevertheless bedankt voor de suggestie.

• 0

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users