Springen naar inhoud

4gamers.be

Foto

Het schaamtelijke-praktijken-van-gamedevs topic

dlc microtransaction paytowin ea ubisoft

• Please log in to reply
649 replies to this topic

#41 Ge0force

Ge0force

Nieuwe Man

• Crew
  • 7073 berichten

Posted 18 December 2015 - 16:28

Als Geo zijn doel was om de dev/publisher van Destiny een lesje te leren door het goedkoper te kopen dan denk ik dat hij inderdaad verkeerd bezig is :p. Men moet consequent blijven, klagen over een game/microtransacties/dlc/season pass om ze dan later minder geld te geven zal niets uithalen. Waarom zou het? Er zullen anderen zijn die het aan de volle prijs hebben gekocht, en x maand later krijgen ze iets minder geld maar weliswaar nog altijd geld.

Ik ben inderdaad van mening dat de "vanilla" versie van Destiny veel te weinig content en variatie had, en ik heb deze dan ook niet gekocht. Ook de drie DLC-pakketten vind ik schandalig duur voor wat ze bieden, dus die zou ik nooit aan die prijs kopen.

Het voorbije weekend stond echter de legendary edition (basisspel + alle DLC) te koop voor amper €29.99. Dat vond ik een heel schappelijke prijs en daarmee vielen de twee redenen waarom ik Destiny niet wou kopen (gebrek aan content + te duur) volledig weg. Van microtransacties was er op dat moment nog geen sprake.

Ik zou denken dat ik wel degelijk een signaal heb gegeven aan Activision door het spel pas te kopen als het aan een sterk verminderde prijs en met voldoende content werd aangeboden. Hadden ze dat van de eerste keer gedaan, dan hadden ze een pak meer geld aan mij verdiend.

• 1

Steam: Ge0force

PSN: Ge0force2008

#42 papfles

papfles

Crew

• Administrator
  • 6638 berichten

Posted 18 December 2015 - 16:32

Ik ben inderdaad van mening dat de "vanilla" versie van Destiny veel te weinig content en variatie had, en ik heb deze dan ook niet gekocht. Ook de drie DLC-pakketten vind ik schandalig duur voor wat ze bieden, dus die zou ik nooit aan die prijs kopen.

Het voorbije weekend stond echter de legendary edition (basisspel + alle DLC) te koop voor amper €29.99. Dat vond ik een heel schappelijke prijs en daarmee vielen de twee redenen waarom ik Destiny niet wou kopen (gebrek aan content + te duur) volledig weg. Van microtransacties was er op dat moment nog geen sprake.

Ik zou denken dat ik wel degelijk een signaal heb gegeven aan Activision door het spel pas te kopen als het aan een sterk verminderde prijs en met voldoende content werd aangeboden. Hadden ze dat van de eerste keer gedaan, dan hadden ze een pak meer geld aan mij verdiend.

Och joeng, DLC-fanboy! Je bent een enabler, Ge0, een ENABLER!

• 2

#43 Hybride Zalm

Hybride Zalm

Unstoppable

• Member
  • PipPipPip
  • 2722 berichten

Posted 18 December 2015 - 17:57

De vraag is of die bedenking daar wel gemaakt wordt. En misschien beter, aan u zouden ze meer geld hebben kunnen verdiend, maar ofdat ze in het totaalplaatje meer geld verdiend hebben is een andere zaak.

• 0

死んでください

#44 GuerrillaDawg

GuerrillaDawg

Crew

• Crew
  • 2559 berichten

Posted 18 December 2015 - 18:48

De legendary edition van Destiny voor €29,99 is ook gewoon een goeie deal. Ik zie geen graten in het feit dat Ge0 meerdere problemen had met "Vanilla" Destiny maar nu beslist heeft om die legendarische editie te kopen. Game is compleet veranderd en voor die prijs heb je echt véél content. Dit hoeft ook niet te betekenen dat je plotseling oké bent met alle DLC/micro-transactie plannen die Activision in petto heeft.

Bewijs daarvan is die recente level booster die ongeveer €30 kost. Hetzelfde bedrag dat Ge0 betaald heeft voor de voltallige game en al de DLC. Met zo'n zaken ga ik absoluut niet akkoord. Los van het feit dat ik geen fan ben van level boosters (ook al zijn ze optioneel) is de prijs gewoon ridicuul. Het duurt echt niet zo lang om level 25 te halen. En ik snap ook gewoon niet waarom je zo'n level booster zou willen kopen.

Probleem is: wat doe je als je niet akkoord bent met deze praktijken maar de game toch wilt spelen? Niet kopen? Dat is altijd een optie, maar wat als de basisgame toch genoeg content heeft? Als een spel genoeg content heeft voor de prijs maar toch optionele micro transacties bevat, koop je het dan niet uit principe? Want zo zijn er de laatste tijd veel games.

Ik koop nooit micro-transacties. Maar van de games die ik jaarlijks koop, zitten er altijd wel tussen die ze hebben. Bijna onmogelijk om dat te vermijden. Meestal zijn het van die typische boosters of de mogelijkheid om snel in-game geld te kopen. Zelfs Metal Gear Solid V had ze. Dat is een goed voorbeeld trouwens. Die game kan je makkelijk meer dan honderd uur spelen. De micro-transacties zijn "optioneel" maar vergemakkelijken wel het grinden van resources. Dat is een minpunt (stond ook in de review trouwens) maar de game is nog steeds heel erg goed en qua content/lengte beter dan de gemiddelde game zonder micro-transacties.

Batman: Arkham Knight is een ander voorbeeld. Die game had immens veel pre-order dlc (wagen skins enzo) en dan nog post-game dlc. Ik heb daar niets van gekocht, maar vond het wel oneerlijk dat alle extra skins voor je wagens (en batman skins) exclusief waren voor mensen die pre-orderen in een bepaalde winkel. Maar ik weet ook dat het uiteindelijk "maar" skins zijn. Vroeger zouden dat waarschijnlijk in-game unlocks geweest zijn maar de tijden zijn helaas veranderd. Dat gezegd zijnde, de game is nog steeds erg goed en voelt zeker en vast compleet aan zonder de dlc. En eigenlijk is dat wel iets dat me meermaals opvalt. Het mag dan wel kloppen dat bepaalde DLC eigenlijk thuishoort in de basisgame... maar het is niet zo dat ik vaak onvolledige games tegenkomen dezer dagen.

Integendeel, naar mijn mening zitten we momenteel op een punt waar de gemiddelde game qua content en lengte zeker de moeite is. Ze zijn veel langer dan de games van vroeger, getuige daarvan mijn backlog :/ Ik weet ook wel dat langere games niet gelijk staan aan kwaliteit. Zeker nu dat iedereen open world gaat, dat terwijl het vaak van het type "ubisoft open world" is. Maar... ik vind dat we zeker niet mogen klagen over de prijs die we betalen voor een game. Dit telt natuurlijk niet voor elke game. Denk maar aan vanilla Destiny dat tijdens de launch te weinig content had en waar elke DLC je nog eens €15 à €20 kostte.

Maar ik heb in ieder geval geen probleem om games te kopen die DLC en/of micro-transacties bevatten, zo lang als de eigenlijke game voldoende content bevat en ook gewoon goed is. Iedereen zal daar wel in verschillen, maar ik speel gewoon graag games. Ik steun die micro-transacties dus niet, maar ik koop wel de game. Een game niet kopen omwille van het feit dat ik niet akkoord ga met de praktijken van een bepaalde publisher, dat gaat gewoon niet. Koop gewoon die micro-transacties niet. Als niemand ze koopt, dan blijven die ook weg. Maar ik weet natuurlijk ook wel dat er altijd mensen zullen zijn die ze wél kopen, waardoor publishers ze zullen blijven aanbieden. Een beetje een vicieuze cirkel.

• 1

ruh roh

#45 TAFKAB

TAFKAB

x.x

• Topic Starter
  • Banned
  • PipPipPip
  • 1454 berichten

Posted 18 December 2015 - 20:30

Ik was vroeger ook iemand die bij het woord DLC zijn grote arsenaal scheldwoorden bovenhaalde en iedereen die dat maar durfde goedpraten een retard ging noemen.
Feit is en blijft, dat wanneer er genoeg content voor uw geld gegeven wordt, mensen niet gaan klagen.

Da's nu simpel ook de rede waaarom PDX een dlc fest kan houden bij hun games en zo games op oude engines kan verdubbelen in levensduur, net omwille van hun contentrijke DLC.
Ja ze spammen dlc met momementen, maar gaan ontkennen dat die DLC content bevat die de prijs al dan niet waard is is imo niet eerlijk.

Het probleem bij AAA games is dat vaak content wordt aangeboden tegen een prijs die niet in verhouding staat. Vaak voelen gamers zich dan bedrogen en beginnen de irritaties en frustraties te komen.
Vaak gaan AAA devs ook altijd een systeem uitwerken dat niet draait om hoe zoveel mogelijk kwalitatieve content bij de gebruiker te krijgen, maar eerder hoe men zoveel mogelijk geld kan halen uit de gamer zijn zakken.
Men is eerder blij indien men een dividend kan, uitkeren of stijgt op de beurs, dan dat men een goede tevreden community heeft.

En papfles, beweren dat mensen niet willen betalen voor content is echt niet juist. Het tegendeel, op de dag van vandaag (zeker de jongste generatie) betaalt liever voor content, dan dat men ergens louche moet gaan downloaden om het gratis te krijgen.
Games waren nog nooit in de geschiedenis zo populair. Nog nooit werden er zo'n hhoge inkomsten uit games gehaald. Ik vind het dan enorm frustrerend om te zien dat de zoveelste klassieker wordt verkracht door microtransactions en andere pay to win brol, die totaal geen meerwaarde geeft aan de game.

Wat ik dan nog erger vind is dat er blijkbaar genoeg eerlijke en goede devs zijn die WEL hun klanten goed kunnen behandelen (op un fora, refunds, uitleg,...) en kwalitatieve content kunnen brengen zonder mensen af te rippen.
Het valt ook op dat het vooral de allergrootsten zijn die geen grenzen blijken te kennen en telkens met nieuwe bullshit afkomen om nog maar eens de grens te verleggen tot wat acceptabel is.

Stemmen met uw portemonee is 1 ding, af en toe uw stem te laten horen is iets anders. Hiervan zijn genoeg voorbeelden te vinden hoor, dat wanneer de community in het algemeen samen een stem uitbrengt, dat men wel tweemaal nadenkt voor men iets zal uitbrengen.
Deus Ex was hier onlangs nog een prachtig voorbeeld van en we hebben zelfs excuses gekregen van de uitgever en developers.
  • 0

#46 eXistenZ

eXistenZ

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 335 berichten

Posted 18 December 2015 - 22:16

Dus ge toont uw beklag door het spel te kopen? Denk jij nu echt dat het iets zal uitmaken of je nu het spel koopt voor 100% of 50%? Het is niet dat die publishers zullen denken van. 'Goh, plots kopen mensen het goedkoper op keystores. Misschien moeten we het goedkoper maken'. De prijzen zullen hetzelfde blijven, ze zullen de keystores proberen aanpakken en de paar die het kopen bij de keystores zal hen verder niet echt interesseren. 

Tenzij als iedereen dat doet. Maar hoe ga jij het aan iedereen zeggen zonder anderen te 'ambeteren'. Ambeteren in aanhalingstekens aangezien een beetje kritiek voor sommigen al genoeg is om het te bestempelen als irritatie.

Het zal meer uitmaken dan op een forum tegen hoop en al 50 man van u tak maken, waarvan de helft de game nooit zou gekocht hebben anyway. Of het moet op het officiële forum zijn waar de developpers meelezen.

En ik ben nu eenmaal een persoon die voor zijn plezier niet kan teren op het "kijk eens hoe flink ik ben geweest" gevoel. Ik game nu eenmaal graag, het is een vreselijke gewoonte.....

Van sommigen bedrijven koop ik principieel niks, zoals EA en square Enix. Maar ik heb de nood niet om dat bij elk nieuwsfeitje nog eens aan mensen hun neus te hangen. Net zoals ik de nood (en zeker het recht) niet heb om te zeggen,  wat andere mensen met hun geld mogen doen. Veronderstellen dat die mensen zelf de afweging niet kunnen maken en iemand anders het voor hen moet doen, is vreselijk egocentrisch.

Edited by eXistenZ, 18 December 2015 - 22:18.

• 0

#47 papfles

papfles

Crew

• Administrator
  • 6638 berichten

Posted 19 December 2015 - 10:09

Ik was vroeger ook iemand die bij het woord DLC zijn grote arsenaal scheldwoorden bovenhaalde en iedereen die dat maar durfde goedpraten een retard ging noemen.
Feit is en blijft, dat wanneer er genoeg content voor uw geld gegeven wordt, mensen niet gaan klagen.

Da's nu simpel ook de rede waaarom PDX een dlc fest kan houden bij hun games en zo games op oude engines kan verdubbelen in levensduur, net omwille van hun contentrijke DLC.
Ja ze spammen dlc met momementen, maar gaan ontkennen dat die DLC content bevat die de prijs al dan niet waard is is imo niet eerlijk.

Het probleem bij AAA games is dat vaak content wordt aangeboden tegen een prijs die niet in verhouding staat. Vaak voelen gamers zich dan bedrogen en beginnen de irritaties en frustraties te komen.
Vaak gaan AAA devs ook altijd een systeem uitwerken dat niet draait om hoe zoveel mogelijk kwalitatieve content bij de gebruiker te krijgen, maar eerder hoe men zoveel mogelijk geld kan halen uit de gamer zijn zakken.
Men is eerder blij indien men een dividend kan, uitkeren of stijgt op de beurs, dan dat men een goede tevreden community heeft.

En papfles, beweren dat mensen niet willen betalen voor content is echt niet juist. Het tegendeel, op de dag van vandaag (zeker de jongste generatie) betaalt liever voor content, dan dat men ergens louche moet gaan downloaden om het gratis te krijgen.
Games waren nog nooit in de geschiedenis zo populair. Nog nooit werden er zo'n hhoge inkomsten uit games gehaald. Ik vind het dan enorm frustrerend om te zien dat de zoveelste klassieker wordt verkracht door microtransactions en andere pay to win brol, die totaal geen meerwaarde geeft aan de game.

Wat ik dan nog erger vind is dat er blijkbaar genoeg eerlijke en goede devs zijn die WEL hun klanten goed kunnen behandelen (op un fora, refunds, uitleg,...) en kwalitatieve content kunnen brengen zonder mensen af te rippen.
Het valt ook op dat het vooral de allergrootsten zijn die geen grenzen blijken te kennen en telkens met nieuwe bullshit afkomen om nog maar eens de grens te verleggen tot wat acceptabel is.

Stemmen met uw portemonee is 1 ding, af en toe uw stem te laten horen is iets anders. Hiervan zijn genoeg voorbeelden te vinden hoor, dat wanneer de community in het algemeen samen een stem uitbrengt, dat men wel tweemaal nadenkt voor men iets zal uitbrengen.
Deus Ex was hier onlangs nog een prachtig voorbeeld van en we hebben zelfs excuses gekregen van de uitgever en developers.

Ik heb jarenlang in de scouts gezeten en ben nu ook ontzettend veel met jeugd bezig en die zijn allemaal "pfft, betalen voor games, muziek en films? Goed zot" hoor. Uiteraard zijn er bij die dat wel doen, maar het "alles is gratis, omdat ik eraan geraak"-gevoel zit er écht wel hard in tegenwoordig, omdat het nu eenmaal zo gemakkelijk is via het internet. 

Je uitspraak over dividenden, ik ben er eigenlijk redelijk van overtuigd dat als er geen beursnotering was, dat veel van die bedrijven anders zouden handelen (als ze nu van de beurs gaan, zal het niet snel veranderen, omdat ze nog in die "gewoonte" zitten van meer-meer-meer). Daarom zie je vooral bij niet-beursgenoteerde bedrijven dat ze precies veel meer feeling hebben met hun consumenten.

Dat mensen mogen klagen over kwalijke praktijken, lijkt me evident. Echter, dat wordt altijd touwlopen, om niet af te glijden in "gezaag" of in "betweterigheid" vrees ik. Bij heel wat zaken lijkt het wel zo te zijn dat de grotere community wel in actie schiet (zoals je zelf zei bij je Deus Ex-voorbeeld) en het lijkt vooral over "kleinere" zaken te zijn waarover nogal wat verschillende meningen bestaan, waardoor het onderling vaak bikkelen wordt.

Het zal meer uitmaken dan op een forum tegen hoop en al 50 man van u tak maken, waarvan de helft de game nooit zou gekocht hebben anyway. Of het moet op het officiële forum zijn waar de developpers meelezen.

En ik ben nu eenmaal een persoon die voor zijn plezier niet kan teren op het "kijk eens hoe flink ik ben geweest" gevoel. Ik game nu eenmaal graag, het is een vreselijke gewoonte.....

Van sommigen bedrijven koop ik principieel niks, zoals EA en square Enix. Maar ik heb de nood niet om dat bij elk nieuwsfeitje nog eens aan mensen hun neus te hangen. Net zoals ik de nood (en zeker het recht) niet heb om te zeggen,  wat andere mensen met hun geld mogen doen. Veronderstellen dat die mensen zelf de afweging niet kunnen maken en iemand anders het voor hen moet doen, is vreselijk egocentrisch.

Ik denk dat er ook heel wat mensen zijn die denken "alle kleine beetjes helpen" en dat dus ook hier zullen doen in de hoop mensen te overtuigen. Daar is op zich niks mis mee (het is en blijft een mening die ze mogen delen), maar zoals ik al tegen ge0 zei, kan dat bij anderen mensen wel het "de plaat blijft hangen" overkomen en ook de manier van aanpak maakt veel uit, omdat er anders gewoon tegenkanting is omwille van de aanpak en niet omwille van de boodschap.

• 1

#48 Marginal0

Marginal0

Gettin warmed up?

• Member
  • PipPip
  • 237 berichten

Posted 01 January 2016 - 16:39

Ik denk dat die keysites een reactie zijn op die evolutie in AAA games als ontkleedde versies van wat ze zouden moeten zijn (als we der vergelijking maken met vroeger, niet de tijd van NES maar eerder N64, ik zou zeggen dat games toen toch groter waren). Ok, de spellen zijn kleiner, dan betalen we ook minder. Het heeft er alleszins voor gezorgd dat de illegale games serieus in decline zijn. Als reactie daarop zien we dan weer die DLC-trent, die vaak exclusief is aan Steam en de devs zelf. Zo kunnen de devs toch hun beoogd bedrag eruit halen. Het levert imo ook geen problemen op als het gaat om cosmetische dingen.

Ik speelde gisteren eindelijk de nieuwe Mortal Kombat en verschoot echt van de "extra" content die erin zit. Gepersonaliseerde taunts enzo. Dergelijke dingen vind je amper terug in deze generatie omdat alle content maximaal benut moet worden. Er is geen tijd meer voor alternatieve verhaallijnen die circa 30% van de userbase uiteindelijk te zien krijgt, of exclusieve 100% endings voor de hardcore 5% (zelfs al ziet iedereen ze op youtube als ze willen). Je maakt één propere narratief en schotelt die aan iedereen voor. Op zich niets mis mee, maar gamers gaan voelen dat het keuzegevoel helemaal weg is. Je kiest enkel nog of je baddies neermaait met de uzi of de handgun (beetje overdreven maar daar komt het soms op neer). 

Frustrerend is het wel die DLC. Ik bezit alle Mass Effect DLC op 360, maar het ding ligt nu stop te happen al meer dan een jaar en ik zou het nu op de PC willen spelen. De spellen zelf kun je kopen voor 3 euro het stuk, maar de DLC kost nog steeds de volle pot. Beetje ambetant wel, gezien er één is die'k nog niet heb gedaan (Citadel) en waarvoor ik dus (nog maar eens) 12 euro moet dokken. Maar goed: dat is hun recht zeker? Je ziet dat meer: de 'core' versie van een spel gratis geven en dan meer vragen voor de rest. King's Quest bijvoorbeeld atm. Ook Dead or Alive is daar kampioen in. De prijs van die DLC (ook cosmetisch) steekt het beruchte treinentextures en het Horse Armor van Oblivion naar de kroon.

• 0

#49 Staticated

Staticated

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1391 berichten

Posted 02 January 2016 - 01:21

Ook Dead or Alive is daar kampioen in. De prijs van die DLC (ook cosmetisch)

Toch wel opmerken dat al die DLC(zever) van DoA volledig puur optioneel is en NIKS! toevoegd aan u gameplayervaring. Aangezien het toch banale skins zijn, die niks toevoegen aan je speelervaring. Maar die DLc blijft dan ook maar komen, dus...
...dus iemand moet het toch kopen? En voldoende mensen toch ook?
Er was zelfs een season pass voor al die cosmetische zaken, alleen dat?!

Edited by Staticated, 02 January 2016 - 01:28.

• 0

#50 Staticated

Staticated

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1391 berichten

Posted 02 January 2016 - 01:28

Maar ik heb gisteren in Destiny de Dark Below DLC-missies uitgespeeld en het is echt schandalig dat ze daar 20 euro voor durven vragen.

Die DLC was dan ook meer dan de verhaalmissies alleen...

MP-maps, nieuwe raid... (interessantse aan de zaak)
€15 was nipt ervoor IMO, alsook voor de tweede expansie [€15/expansie als je de €30 season pass pakt wel te verstaan]

• 0

#51 Staticated

Staticated

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1391 berichten

Posted 02 January 2016 - 01:41

mja, ma je bent een minderheid
de massa die het aan €60 heeft gekocht...

Ik zie eerder, zoals met SW: Battlefront gebeurd op de Playstation Store, gebeuren dat ze hun games zo snel mogelijk na de initiele €60 verkoopperiode afprijzen als promotie.

SW: Battlefront is nu een maand en half na release te koop voor €35 tot acht januari.

http://www.playstati...ing-to-analyst/

'Game zou 12 000 000 stuks verkocht hebben, en nu is ie afgeprijst (ja, nu al).
Dus voor zij die de €60 teveel vonden, nu mss oké?

• 0

#52 Caliber

Caliber

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1451 berichten

Posted 02 January 2016 - 05:18

Wat een popcorn-topic dit :p

• 0

PSN: WookieSandwich - Steam ID: guzzlemysack

Q5wRaPu.png

#53 Marginal0

Marginal0

Gettin warmed up?

• Member
  • PipPip
  • 237 berichten

Posted 02 January 2016 - 12:43

Toch wel opmerken dat al die DLC(zever) van DoA volledig puur optioneel is en NIKS! toevoegd aan u gameplayervaring. Aangezien het toch banale skins zijn, die niks toevoegen aan je speelervaring. Maar die DLc blijft dan ook maar komen, dus...
...dus iemand moet het toch kopen? En voldoende mensen toch ook?
Er was zelfs een season pass voor al die cosmetische zaken, alleen dat?!

Ik zeg toch dat het puur cosmetisch is? En ik ben akkoord: ik ga er niet om zagen zoals veel kindjes op fora dat alle content aan hun moet behoren voor zo weinig mogelijk geld. Het is inderdaad banaal, maar het creëert toch een begeerte (nu niet meteen in't geval van DOA maar ME bijv. zeker wel).

Wel grappig dat velen denken een signaal te geven aan de dev door hun persoonlijk koopgedrag. Er zullen er nog wel meer zijn die het zo doen, maar ze kijken helaas naar de statistiekjes en die bevestigen dat de meeste het door hun beoogde koopgedrag vertonen en het dus meteen aanschaffen. Men gaat dan maar over tot het uitmaken van doorsneeklanten als "hersenloze schapen", maar men gaat voorbij aan het feit dat mensen zelf uitmaken waar ze hun geld aan geven en wel degelijk overwegen wat men ervoor krijgt. De massa dicteert de praktijk van het gaming nog steeds. Meer en meer lijken de passionele gamers zich naar indiegames te richten (die soms verbazend goed zijn).

Edited by Marginal0, 02 January 2016 - 12:44.

• 1

#54 Ge0force

Ge0force

Nieuwe Man

• Crew
  • 7073 berichten

Posted 02 January 2016 - 12:50

'Game zou 12 000 000 stuks verkocht hebben, en nu is ie afgeprijst (ja, nu al).
Dus voor zij die de €60 teveel vonden, nu mss oké?

35 euro lijkt me inderdaad een correcte prijs voor de spelinhoud die Battlefront biedt. Maar ik vrees dat het gros van die 12 miljoen kopers de volle prijs betaald heeft. Wegens het beperkt aantal maps is de kans bovendien groot dat veel van hen toegeven aan die season pass van 50 euro. En zo komen we weer een stapje dichterbij het games-as-a-service concept waar EA naartoe wil.
  • 1

#55 trakken

trakken

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 734 berichten

Posted 02 January 2016 - 13:48

Ik vind €35 nog steeds teveel voor de erbarmelijke replay value in SW: BF (als die er al is). Map design trekt op niks (cosmetics wel, maar ik doel dan op de doorstroming van spelers op mappen en de respawn locations). Het is gewoon een pile of shit. Het is COD in een nieuw jasje. Je moet nooit voor jezelf denken. Er is geen singleplayer campaign, je kunt niet modden, je hebt geen controle over je server, etc etc. Alles wat je doet is rondlopen gelijk nen kerel die dringend moet schijten zonder enig noemenswaardig doel. Dat is hoe dat spel voelt. Ik vind het verschrikkelijk dat ze er zelfs dat nog voor durven vragen. Als men dit de standaard van gaming noemt van 2015/16 dan is het echt serieus belabberd met de AAA bedrijven als je het mij vraagt.

• 1

"vi veri veniversum vivus vici": By the power of truth, I, while living, have conquered the universe

#56 rafbanaan

rafbanaan

Crew

• Crew
  • 12906 berichten

Posted 02 January 2016 - 13:54

Of de gamers die er maar al te graag hun geld aan geven. Net zoals de microtransacties waar iedereen over weent. Als niemand het kocht was het wss nooit doorgebroken.

• 1

PSN ID/STEAM ID/ORIGIN ID: Tha_soh

Xbox Live ID: Tha soh

The 4Gamers PC-build generator

#57 trakken

trakken

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 734 berichten

Posted 02 January 2016 - 13:56

Of de gamers die er maar al te graag hun geld aan geven. 

yep, klopt, maar velen willen dat natuurlijk niet gehoord hebben :)

Edit: We zitten dan ook met een hele hoop ... dommeriken die er hun geld aan geven. Jammer genoeg.

Edited by trakken, 02 January 2016 - 13:58.

• 1

"vi veri veniversum vivus vici": By the power of truth, I, while living, have conquered the universe

#58 Ge0force

Ge0force

Nieuwe Man

• Crew
  • 7073 berichten

Posted 02 January 2016 - 15:05

Map design trekt op niks (cosmetics wel, maar ik doel dan op de doorstroming van spelers op mappen en de respawn locations). Het is gewoon een pile of shit. Het is COD in een nieuw jasje. Je moet nooit voor jezelf denken. Er is geen singleplayer campaign, je kunt niet modden, je hebt geen controle over je server, etc etc. Alles wat je doet is rondlopen gelijk nen kerel die dringend moet schijten zonder enig noemenswaardig doel. Dat is hoe dat spel voelt. Ik vind het verschrikkelijk dat ze er zelfs dat nog voor durven vragen. Als men dit de standaard van gaming noemt van 2015/16 dan is het echt serieus belabberd met de AAA bedrijven als je het mij vraagt.

Schitterend verwoord! :rofl:

Maar inderdaad, ik deel volledig je mening. Audiovisueel is Battlefront top, maar op zowat elk ander gebied vind ik het spel zwaar ondermaats. Thans lijken heel wat gamers het wel ongelooflijk leuk te vinden, net zoals diverse andere recente AAA games die uitblinken in oppervlakkigheid en eentonigheid.

Helaas is het wel waar AAA-gaming naartoe gaat. Games maken is zo duur geworden dat men de centen van de casual gamer nodig heeft om er winst uit te maken. Het is een logische gevolg dat games hoe langer hoe meer op die doelgroep worden afgestemd.

Een ander gevolg is wel dat hoe langer hoe meer gepassioneerde gameontwikkelaars zich afkeren van AAA-gaming en met een beperkt budget en behulp van early access of kickstarter toch nog deftige games weten te ontwikkelen voor het core publiek. XCOM 2, Pillars of Eternity en Dirt Rally zijn daar drie recente (en imo zeer geslaagde) voorbeelden van.

• 4

#59 YoniVL

YoniVL

Crew

• Crew
  • 4424 berichten

Posted 02 January 2016 - 15:37

Schitterend verwoord! :rofl:

Maar inderdaad, ik deel volledig je mening. Audiovisueel is Battlefront top, maar op zowat elk ander gebied vind ik het spel zwaar ondermaats. Thans lijken heel wat gamers het wel ongelooflijk leuk te vinden, net zoals diverse andere recente AAA games die uitblinken in oppervlakkigheid en eentonigheid.

Helaas is het wel waar AAA-gaming naartoe gaat. Games maken is zo duur geworden dat men de centen van de casual gamer nodig heeft om er winst uit te maken. Het is een logische gevolg dat games hoe langer hoe meer op die doelgroep worden afgestemd.

Een ander gevolg is wel dat hoe langer hoe meer gepassioneerde gameontwikkelaars zich afkeren van AAA-gaming en met een beperkt budget en behulp van early access of kickstarter toch nog deftige games weten te ontwikkelen voor het core publiek. XCOM 2, Pillars of Eternity en Dirt Rally zijn daar drie recente (en imo zeer geslaagde) voorbeelden van.

Brr, ik huiver echt van de manier waarop je over de casual gamer praat... Doet me denken aan mensen die klagen over de muziek en dan zeggen dat er niets goed meer te vinden is. Alleen gaat het erover dat je iets langer en beter moet zoeken. De mensen die zichzelf per se hardcore gamer willen noemen, hebben een beetje het gevoel gekregen dat zowat elke game naar hun doelgroep moet worden gemaakt. Is dat niet het geval, dan moet die game afgebroken worden en is het gemaakt voor de domme massa die zomaar alles koopt. Volgens jouw idee en dat van veel anderen had een game als SW Battlefront gemaakt moeten worden voor een kleine groep ipv voor de grote groep die het nu duidelijk leuk vindt.
  • 4
Suit up!

#60 Ge0force

Ge0force

Nieuwe Man

• Crew
  • 7073 berichten

Posted 02 January 2016 - 16:26

Brr, ik huiver echt van de manier waarop je over de casual gamer praat... Doet me denken aan mensen die klagen over de muziek en dan zeggen dat er niets goed meer te vinden is. Alleen gaat het erover dat je iets langer en beter moet zoeken. De mensen die zichzelf per se hardcore gamer willen noemen, hebben een beetje het gevoel gekregen dat zowat elke game naar hun doelgroep moet worden gemaakt. Is dat niet het geval, dan moet die game afgebroken worden en is het gemaakt voor de domme massa die zomaar alles koopt. Volgens jouw idee en dat van veel anderen had een game als SW Battlefront gemaakt moeten worden voor een kleine groep ipv voor de grote groep die het nu duidelijk leuk vindt.

Je begrijpt me verkeerd. Ik schreef in mijn vorige post letterlijk dat ik het niet meer dan normaal vind dan peperdure games op maat gemaakt worden van de grootste doelgroep. Verder is het gewoon een feit dat de casual gamer het liefst games speelt zonder complexiteit en uitdaging. Dit was niet negatief of beledigend bedoeld. Denk je dat ik nooit een casual spelletje speel op m'n smartphone?

Imo mis je gewoon het hele punt waar het hier om gaat. Geen enkele hardcore gamer zal klagen dat er casual games gemaakt worden. Je bent immers vrij om die games gewoonweg te negeren als ze je niet aanstaan. Maar het lijkt me niet meer dan normaal dat gamers teleurgesteld zijn als hun favoriete franchise die aanvankelijk gemaakt werd voor hun doelgroep, ineens gigantisch versimpeld wordt om een andere doelgroep aan te spreken. Fans van Metallica zouden ook teleurgesteld zijn als hun nieuwe plaat ineens dubstep zou zijn. Dat is een enorm verschil met verlangen dat elke game gemaakt wordt voor de doelgroep waar je zelf toe behoort. Want dat is absoluut niet hoe ik er over denk.
  • 1

Also tagged with one or more of these keywords: dlc, microtransaction, paytowin, ea, ubisoft

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users