Springen naar inhoud

4gamers.be

Foto

Het schaamtelijke-praktijken-van-gamedevs topic

dlc microtransaction paytowin ea ubisoft

• Please log in to reply
649 replies to this topic

#641 Staticated

Staticated

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1361 berichten

Posted 28 October 2017 - 12:24

Wat meer context ivm Visceral's sluiting

https://kotaku.com/t...game-1819916152
  • 0

#642 Staticated

Staticated

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1361 berichten

Posted 08 November 2017 - 08:33

• 0

#643 Ge0force

Ge0force

Nieuwe Man

• Crew
  • 7068 berichten

Posted 08 November 2017 - 09:18

De nieuwe Need for Speed is ook volledig ontworpen rond loot boxen. Zwaar grinden of betalen is de boodschap.

https://www.gamefaqs...tion-4/75963392

• 0

Steam: Ge0force

PSN: Ge0force2008

#644 Staticated

Staticated

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1361 berichten

Posted 08 November 2017 - 10:56

De nieuwe Need for Speed is ook volledig ontworpen rond loot boxen. Zwaar grinden of betalen is de boodschap.

https://www.gamefaqs...tion-4/75963392

ik was reviews aan het afwachten, en met dit systeem... :/

Het maakt me nerveus voor battlefront, maar goed daar ZOU je de chizzle die je wenst toch kunnen upgraden zonder dat het een lootbox valt.
Das allez,
ik geef het een kans / we zullen zien of het al dan niet (beter?) kan/werkt... :x
  • 0

#645 Ge0force

Ge0force

Nieuwe Man

• Crew
  • 7068 berichten

Posted 08 November 2017 - 13:19

Het maakt me nerveus voor battlefront, maar goed daar ZOU je de chizzle die je wenst toch kunnen upgraden zonder dat het een lootbox valt.
Das allez,
ik geef het een kans / we zullen zien of het al dan niet (beter?) kan/werkt... :x

Ik zou precies toch eerst de reviews afwachten. Ik vertrouw EA voor geen cent meer.

• 0

#646 Staticated

Staticated

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1361 berichten

Posted 17 November 2017 - 06:59

• 0

#647 Ge0force

Ge0force

Nieuwe Man

• Crew
  • 7068 berichten

Posted 17 November 2017 - 09:12

Gamers vs EA: 1-0

Respect voor de mensen die hun ongenoegen hebben uitgedrukt en hun pre-order gecancelled hebben of het spel niet hebben gekocht. Wie dat toch gedaan heeft moest zich schamen.

• 0

#648 Unexpected

Unexpected

Wannabe-Spambear

• Clan Legend
  • 6361 berichten

Posted 17 November 2017 - 09:22

Gamers vs EA: 1-0

Respect voor de mensen die hun ongenoegen hebben uitgedrukt en hun pre-order gecancelled hebben of het spel niet hebben gekocht. Wie dat toch gedaan heeft moest zich schamen.

Maar het zal wel nog terugkomen blijkbaar. Lijkt me dat ze zullen wachten tot de storm is gaan liggen?

• 0

“...a minority is only thought of as a minority if it constitutes some kind of threat to the majority, real or imaginary. And no threat is ever quite imaginary...” Christopher Isherwood
"Arguing on the internet is like running in the Special Olympics... Even if you win, you're still retarded."

#649 Ge0force

Ge0force

Nieuwe Man

• Crew
  • 7068 berichten

Posted 17 November 2017 - 10:54

Maar het zal wel nog terugkomen blijkbaar. Lijkt me dat ze zullen wachten tot de storm is gaan liggen?

Die kans is groot. Blijven vechten en het spel (voorlopig) niet kopen dus!

• 0

#650 Unexpected

Unexpected

Wannabe-Spambear

• Clan Legend
  • 6361 berichten

Posted 22 November 2017 - 08:51

Om even een stukje te kopiëren uit een artikel van tweakers:

In oktober maakte de Europese organisatie PEGI, die leeftijdsclassificaties toekent aan games, bekend dat het lootboxes niet beschouwt als een vorm van gokken. De organisatie vindt echter dat oordelen hierover de verantwoordelijkheid is van nationale commissies die over gokken gaan. De Amerikaanse evenknie ESRB vindt dat lootboxes vergelijkbaar zijn met het verzamelen van bijvoorbeeld fysieke Pokémon-kaarten.

Link: https://tweakers.net...-verbieden.html

Wel interessant hoe men de link legt met Pokémon kaarten. Eigenlijk kan je dit doortrekken naar al dit soort kaarten. Wie verzamelde er als kind nu geen Pokémon-, Yu-Gi-Oh!-, of andere kaarten? Daar wist je ook nooit van wat je kreeg.
Een verbod zoals Geens het wil is er voor mij wel over, maar als dit zou betekenen dat er in het algemeen gekeken wordt naar lootboxes, geen enkel probleem. Ik blijf bij het punt dat de lootboxes van overwatch of tf2 zeker moeten kunnen. Het is niet mijn probleem dat deze cosmetic only lootboxes toch nog gekocht worden, je krijgt zo vaak een lootbox als je speelt, dat het gewoon te zot voor woorden is om deze nog te kopen ook. De zever uit battefront 2 en NFS, die mag, nee moet afgeschaft worden. Dat is een ziekte die al jaren getolereerd wordt op mobiele games, te beginnen met Farmville.

Ook even deze link posten, met dank aan Caliber: https://www.reddit.c..._name=frontpage

Indien er iets zou komen in de trend van 18+ voor lootboxes etc, zal FIFA’s ultimate team dat ook moeten doen. No way dat EA dat zal doen, maar als Europa is doet wat het moet doen, is dat dikke shit voor EA. Want Europa is dé voetbalnatie.

Edited by Unexpected, 22 November 2017 - 10:41.

• 0

“...a minority is only thought of as a minority if it constitutes some kind of threat to the majority, real or imaginary. And no threat is ever quite imaginary...” Christopher Isherwood
"Arguing on the internet is like running in the Special Olympics... Even if you win, you're still retarded."

Also tagged with one or more of these keywords: dlc, microtransaction, paytowin, ea, ubisoft

2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users