Springen naar inhoud

4gamers.be

Foto

[Spoiler-topic] Star Wars Episode VII: The Force Awakens

Film

• Please log in to reply
52 replies to this topic

#1 Staticated

Staticated

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1234 berichten

Posted 19 December 2015 - 12:33

Allez, hier is nog geen topic van...?

Als je de nieuwe film hebt gezien kan je unaniem wel eens zijn over één zaak: als je hem aan iemand spoiled, verdient die pé een klets in het gezicht.

Goed, zonder meteen met de deur in huis te vallen (maar laten we het toch nog even herhalen):

HIER ALLEEN KOMEN LEZEN ALS JE HEM GEZIEN HEBT, erover praten gaat niet zonder te spoilen.

Wat het toch al goed (spoilervrij) samenvat, zijn deze eerste reacties (van bekende figuren?): 

http://focus.knack.b...letter-RNBDAGKN

Enja, DIE EINDSHOT!!!
oh my lord (vader ^-^ )...
Wanneer komt Episode VIII uit...? :-(
[2017 wordt beweerd naar wat ik hoor, en '19 de IX]

Edited by papfles, 31 December 2015 - 13:16.

• 0

#2 FnaTic_H0B0

FnaTic_H0B0

Impressive man...

• Clan Rookie
  • 1446 berichten

Posted 19 December 2015 - 13:46

Volgend jaar Rogue One-film, over 2 jaar VIII, binnen 3 jaar Han Solo movie en over 4 jaar IX.

Over de film zelf : redelijk veel recyclage van de OT, Captain Phasma haar nut ontgaat mij volledig, kzag Han zijn dood al van mijlen aankomen. Wel props om ons op het verkeerde been te zetten in de trailers door Finn met de lightsaber af te beelden.

Enige vraag waar ik mee zit (buiten de 'hoe moet het nu verder) : is Kylo Ren nu dood?
  • 1

PSN/Steam : xloiiiiiicx
Soundcloud: https://soundcloud.com/collossusmusic

#3 DonSkellitonio

DonSkellitonio

Big Poster

• Member
  • PipPipPip
  • 806 berichten

Posted 20 December 2015 - 00:22

Volgend jaar Rogue One-film, over 2 jaar VIII, binnen 3 jaar Han Solo movie en over 4 jaar IX.

Over de film zelf : redelijk veel recyclage van de OT, Captain Phasma haar nut ontgaat mij volledig, kzag Han zijn dood al van mijlen aankomen. Wel props om ons op het verkeerde been te zetten in de trailers door Finn met de lightsaber af te beelden.

Enige vraag waar ik mee zit (buiten de 'hoe moet het nu verder) : is Kylo Ren nu dood?

Denk persoonlijk niet dat Kylo dood is (althans dat hoop ik) en vond trouwens ook dat ze allemaal vrij lichtjes over het feit dat Han dood is gingen. Geen rouw, geen traan niets. De scene deed me veel denken aan wanneer Luke zich voor dood liet vallen na zijn eerste confrontatie met Vader maar dan toch gered werd. Kunnen we hetzelfe verwachten voor Han Solo? Misschien ver gezocht, maar zette me wel aan het denken. Driver en Ford staan (nog?) niet op de IMDB pagina voor episode VIII, maar dat wil niets zeggen natuurlijk.

Wat Phasma betreft, doet dit me weer denken aan Boba Fett. Een coole outfit zonder inhoud.

Wat denken jullie trouwens over Rey? haar personage was op en top, schitterend gespeeld door Daisy Ridley, maar waar past ze in het plaatje? De Force is zeer sterk aanwezig bij haar waardoor ik in de eerste plaats denk dat ze de dochter wel eens kan zijn van Luke, maar misschien is dat weer iets te obvious? Haar personage doet wel denken aan een Skywalker in elk geval (zie jonge Anakin in episode 1 en Luke in episode 4).

Ik ga morgen voor de 2de keer naar The Force Awakens, want na een eerste keer kan je al wel eens wat missen.

Anyway, I loved it!! :p

• 0

Feel free to subscribe to my YouTube Channel! :

https://www.youtube.com/user/Skell09

#4 FnaTic_H0B0

FnaTic_H0B0

Impressive man...

• Clan Rookie
  • 1446 berichten

Posted 20 December 2015 - 00:30

Ford wou al sinds The Empire Strikes Back uit de franchise stappen, maar kwam toch terug voor ROTJ, dus denk dat het vergezocht is dat hij terugkomt. Ren daarentegen gaat denk ik wel terugkomen. Denk niet dat ze een Darth Mauleke gaan doen, anders hadden ze Rey hem wel laten doden. 

Phasma komt blijkbaar terug voor XIII

Rey is een geweldig personnage, maar ik hoop dat ze niet Luke's (of Leia's, for that matter) dochter is. De grootste Reddit-theorie die circuleert is dat Ren Luke's vrouw heeft vermoord en daarom Rey naar Jakku werd gebracht, maar meh. Another Skywalker discovery on a desert planet, been there done that. Hopelijk doen ze iets creatiefs met haar oorsprong.

Ben wel benieuwd naar die gigantische hologramdude. (Sowieso Darth Jar Jar /s)

• 0

#5 DonSkellitonio

DonSkellitonio

Big Poster

• Member
  • PipPipPip
  • 806 berichten

Posted 20 December 2015 - 00:49

Ford wou al sinds The Empire Strikes Back uit de franchise stappen, maar kwam toch terug voor ROTJ, dus denk dat het vergezocht is dat hij terugkomt. Ren daarentegen gaat denk ik wel terugkomen. Denk niet dat ze een Darth Mauleke gaan doen, anders hadden ze Rey hem wel laten doden. 

Phasma komt blijkbaar terug voor XIII

Rey is een geweldig personnage, maar ik hoop dat ze niet Luke's (of Leia's, for that matter) dochter is. De grootste Reddit-theorie die circuleert is dat Ren Luke's vrouw heeft vermoord en daarom Rey naar Jakku werd gebracht, maar meh. Another Skywalker discovery on a desert planet, been there done that. Hopelijk doen ze iets creatiefs met haar oorsprong.

Ben wel benieuwd naar die gigantische hologramdude. (Sowieso Darth Jar Jar /s)

Van hologram dude weten we al dat het Supreme Leader Snoke is :p

Maar waar die plots vandaan komt wil'k wel weten.

• 0

#6 FnaTic_H0B0

FnaTic_H0B0

Impressive man...

• Clan Rookie
  • 1446 berichten

Posted 20 December 2015 - 09:55

Van hologram dude weten we al dat het Supreme Leader Snoke is :p

Maar waar die plots vandaan komt wil'k wel weten.

Juuust. Kvond "the emperor" toch beter klinken tbh
  • 0

#7 Elegy

Elegy

Wannabe-Spambear

• Member
  • PipPipPip
  • 3402 berichten

Posted 20 December 2015 - 10:38

Rey female Jedi in spe i like. Er zit veel potentieel in haar character en nu ze training gaat krijgen van good ol' Luke himself ben ik wel benieuwd hoe zij gaat veranderen als ze een Jedi wordt. Finn gaat sowieso meer een Han Solo achtige rol spelen, hij zorgde ook voor veel humor in de film etc.

Han Solo's dood zag ik ook van mijlenver aankomen en als het zover was dacht ik van 'Oh nee' maar het is wel een mooi afscheid tbh. Ford heeft heel veel screentime gekregen als Solo en hij heeft super gespeeld. Het zou wel pretty lame zijn mocht hij uiteindelijk toch nog leven...

En ik lees hier en daar dat ze Kylo een echte wimp vinden maar ik kijk echt uit naar hoe hij gaat evolueren naar de ultieme badass, zeker nu hij zo'n mooie tattoo heeft kekregen van Rey :p Snoke zei het zelf: 'It's time to complete Kylo's training' Wel een van de ultieme slechte daden dat je kan doen is één van uw ouders/naasten vermoorden toch? Zou me niets verbazen mocht er iets meer van de Sith in voorkomen in de volgende film en dat Kylo zijn Darth titel krijgt.

Ik kijk er naar uit :D

Edited by Elegy, 20 December 2015 - 10:39.

• 0
Fire and Blood.

#8 Fenumeher

Fenumeher

Big Poster

• Member
  • PipPipPip
  • 993 berichten

Posted 20 December 2015 - 11:04

Iedereen met zen theorieën dat Rey ne Skywalker is snap ik toch niet. Kan toch perfect dat die totaal geen familie is? De force is precies voor velen exclusief voor de familie lol (niet hier btw maar ik hoor da overal).

Laat ons is zot doen. Ik zeg dat het de kleindochter is van Palpatine :D

Edited by Fenumeher, 20 December 2015 - 11:07.

• 0
One does not simply have a creative signature.

#9 FnaTic_H0B0

FnaTic_H0B0

Impressive man...

• Clan Rookie
  • 1446 berichten

Posted 20 December 2015 - 11:18

Iedereen met zen theorieën dat Rey ne Skywalker is snap ik toch niet. Kan toch perfect dat die totaal geen familie is? De force is precies voor velen exclusief voor de familie lol (niet hier btw maar ik hoor da overal).

Laat ons is zot doen. Ik zeg dat het de kleindochter is van Palpatine :D

In een melkwegstelsel waar de good guy, de princes en de bad guy allemaal familie van mekaar zijn zou het mij niet echt verbazen tbh :p

• 0

#10 Xagneto

Xagneto

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 618 berichten

Posted 20 December 2015 - 22:06

Ik denk dat Rey een jonge student van Luke was, maar naar Jakku werd verplaatst omdat Kylo Ren alle Jedi-studenten wou vermoorden. Zou toch de flashbacks verklaren

• 0

Earth. Fire. Air. Water. Only the Avatar can master all four elements and bring balance to the world.

#11 Fenumeher

Fenumeher

Big Poster

• Member
  • PipPipPip
  • 993 berichten

Posted 21 December 2015 - 02:03

Lijkt me wel straf dat ze dat niet meer kan herinneren dat ze een leerling was van Luke tenzij ze het op geheugenverlies steken.

• 0
One does not simply have a creative signature.

#12 DonSkellitonio

DonSkellitonio

Big Poster

• Member
  • PipPipPip
  • 806 berichten

Posted 21 December 2015 - 08:33

Ik denk dat Rey een jonge student van Luke was, maar naar Jakku werd verplaatst omdat Kylo Ren alle Jedi-studenten wou vermoorden. Zou toch de flashbacks verklaren

De flashback is eerder iets meer in de trend van, Rey die werd verkocht als slaaf op Jakku, zoals Shmi  en Anakin Skywalker.

De flashback met Kylo is niet echt een flashback maar een visioen net zoals Luke heeft op Dagobah waar hij zijn eigen gezicht ziet onder het masker van Darth Vader.

• 0

#13 Napke

Napke

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 552 berichten

Posted 21 December 2015 - 10:03

De flashback is eerder iets meer in de trend van, Rey die werd verkocht als slaaf op Jakku, zoals Shmi  en Anakin Skywalker.

De flashback met Kylo is niet echt een flashback maar een visioen net zoals Luke heeft op Dagobah waar hij zijn eigen gezicht ziet onder het masker van Darth Vader.

Idd... Ze zegt ook "Luke Skywalker? I thought he was a legend?" Dus dat doet impliceren dat ze van zijn bestaan niets afwist.

Ben em gisteren gaan kijken en het is idd wat recyclage (laten we een nog grotere Deathstar bouwen), maar aangezien de force nooit in balance is als er enkel dark- of lightforce is, is dit een oneindig uitputbare bron. En zal het cliché altijd blijven. Dat gezegd zijnde, vond ik hem super! Echt een Star Wars gevoel, met integratie van oudere film-elementen die het vertrouwd maken (scene-overgangen enzo). Ben verschillende keren terug recht in mijne stoel gaan zitten om alles op mij af te laten komen. Al mochten de Lightsaber-gevechten wel wat intenser zijn vond ik. Ze waren nog wat braafjes.

• 0

psn: tpalmans
PS4 - PS3 - PSvita

#14 Limskaya

Limskaya

Event Manager

• Crew
  • 2481 berichten

Posted 21 December 2015 - 10:14

Ik moet zeggen dat ik hem ook heel goed vond. 

Ja, er waren veel referenties naar de oude films; maar uiteindelijk heeft Lucas dat altijd gedaan. In de originele trilogie zaten enorm veel scenes uit andere genres. Dat is net deel van wat het zo goed maakt. 

Ik ben wel benieuwd naar Snoke. 

En ja, ik ben compleet verkocht aan BB-8. Die scenes met R2-D2, daaaaamn. 

Ook wel mooi om te zien hoe anders de drie robots zijn. C3PO is naïef en niet helemaal mee met de wereld; R2-D2 is grappig (en plagerig); BB-8 is schattig en kinds, bijna Pixar stijl. 

• 0

#15 YoniVL

YoniVL

Crew

• Crew
  • 4424 berichten

Posted 21 December 2015 - 10:47

Dat mensen een verklaring zoeken voor de oorsprong van Rey bij de Skywalkers is niet zo vreemd. Star Wars was tot nu toe nu eenmaal het verhaal van de familie Skywalker. Het is niet zo bizar om te denken dat het opnieuw zo kan zijn.

Verder vond ik het een heel goede film. De verwijzingen naar de oude trilogie deden me elke keer glimlachen, dus ik ga niet zeggen dat ik dat erg vind. Mensen die daar zo hard over klagen, zijn wsl ook de mensen die riepen dat de prequels niet hard genoeg op de oude films leken.

Ik ben vooral benieuwd naar de Knights of Ren, die duidelijk de Sith moeten vervangen, aangezien die eigenlijk niet meer bestaan. Ook de achtergrond van Snoke moet interessant zijn, alhoewel er in de originele trilogie ook bijzonder weinig geweten was over de emperor.

• 1
Suit up!

#16 Ge0force

Ge0force

Nieuwe Man

• Crew
  • 7017 berichten

Posted 21 December 2015 - 10:52

Vorige week de 2D versie gezien, vanavond nog eens terug om 'm in 3D te zien. :p

• 1

Steam: Ge0force

PSN: Ge0force2008

#17 FnaTic_H0B0

FnaTic_H0B0

Impressive man...

• Clan Rookie
  • 1446 berichten

Posted 21 December 2015 - 11:29

Paar theorieën op Reddit :

Snoke = Darth Plageius

Rey = Skywalker

Finn = zoon v/ Lando

Luke had een vrouw, Ren heeft haar vermoord samen met zijn trainees

• 0

#18 YoniVL

YoniVL

Crew

• Crew
  • 4424 berichten

Posted 21 December 2015 - 12:09

Paar theorieën op Reddit :

Snoke = Darth Plageius

Rey = Skywalker

Finn = zoon v/ Lando

Luke had een vrouw, Ren heeft haar vermoord samen met zijn trainees

Plageius slaat volgens mij echt nergens op, als ik zo lees wie dat is... Als dat de meester was van Palpatine, dan is die dood, want Palpatine heeft zelf gezegd dat hij die heeft vermoord. Allez, hij heeft het stevig geïnsinueerd. En dan heb ik het over de films, want al de rest moet vergeten worden. Ook wel iets waar veel mensen bij in de mist gaan als ze bezig zijn met hun theorieën.

Finn als zoon van Lando zou nog wel kunnen ergens, maar dat is toch ook enkel gebaseerd op 'kijk, allebei zwart... er moet een link zijn!' :)

Dat Rey een Skywalker is, dat is natuurlijk een logische link die iedereen legt. Alleen vraag ik me dan af hoe ze dat allemaal gaan uitleggen, want ze was echt niet zo jong toen ze is achtergelaten, dus dan zou je toch denken dat ze weet wie haar vader en moeder zijn. Maar ja, zoals ik al zei, Star Wars is het verhaal van de familie Skywalker, dus ergens zou het wel kunnen.

• 1
Suit up!

#19 FnaTic_H0B0

FnaTic_H0B0

Impressive man...

• Clan Rookie
  • 1446 berichten

Posted 21 December 2015 - 12:26

Plageius slaat volgens mij echt nergens op, als ik zo lees wie dat is... Als dat de meester was van Palpatine, dan is die dood, want Palpatine heeft zelf gezegd dat hij die heeft vermoord. Allez, hij heeft het stevig geïnsinueerd. En dan heb ik het over de films, want al de rest moet vergeten worden. Ook wel iets waar veel mensen bij in de mist gaan als ze bezig zijn met hun theorieën.

Finn als zoon van Lando zou nog wel kunnen ergens, maar dat is toch ook enkel gebaseerd op 'kijk, allebei zwart... er moet een link zijn!' :)

Dat Rey een Skywalker is, dat is natuurlijk een logische link die iedereen legt. Alleen vraag ik me dan af hoe ze dat allemaal gaan uitleggen, want ze was echt niet zo jong toen ze is achtergelaten, dus dan zou je toch denken dat ze weet wie haar vader en moeder zijn. Maar ja, zoals ik al zei, Star Wars is het verhaal van de familie Skywalker, dus ergens zou het wel kunnen.

In de EU heeft Plagius de aanslag overleefd (because reasons I guess?) wat zijn gezicht zou kunnen uitleggen. Ge zegt natuurlijk dat de EU niet meer canon is, maar dat wilt niet zeggen dat er geen inspiratie uit kan geput worden : in de EU hadden Han en Leia een zoon die naar de Dark Side is getrokken, sounds familiar? Zou natuurlijk ook kunnen dat het Jar Jar Binks is, of gewoon iemand compleet nieuw. We'll see

• 0

#20 YoniVL

YoniVL

Crew

• Crew
  • 4424 berichten

Posted 21 December 2015 - 12:31

In de EU heeft Plagius de aanslag overleefd (because reasons I guess?) wat zijn gezicht zou kunnen uitleggen. Ge zegt natuurlijk dat de EU niet meer canon is, maar dat wilt niet zeggen dat er geen inspiratie uit kan geput worden : in de EU hadden Han en Leia een zoon die naar de Dark Side is getrokken, sounds familiar? Zou natuurlijk ook kunnen dat het Jar Jar Binks is, of gewoon iemand compleet nieuw. We'll see

Uhu, er kan inspiratie uit geput worden, maar als hij het echt zou zijn, dan gaan ze rechtstreeks in tegen de verhalen van de films en dat zal dus niet gebeuren. Dat bedoel ik daar mee. Kylo Ren de naam Ben geven is inspiratie zoeken in het EU, maar je doet daar geen kwaad mee want je verandert niets in de films. De meester van Palpatine ineens terug tot leven wekken zou gewoonweg idioot zijn.

Het is eigenlijk best simpel hoor: heb je een theorie die ingaat tegen iets dat in de vorige films zit, dan zal het niet zo zijn. Het mag dan nog zo hard kloppen met de boeken of whatever. En eerlijk, ik ben er blij om dat ze besloten hebben om het EU niet als canon te zien. Het is echt een kleine minderheid die heel dat EU kent, dus kan je dat beter vergeten. Bovendien zou het er ook nog eens voor zorgen dat de nieuwe films vrijwel nul vrijheid hebben qua verhaal.

• 0
Suit up!

Also tagged with one or more of these keywords: Film

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users