Springen naar inhoud

4gamers.be

Foto

[Spoiler-topic] Star Wars Episode VII: The Force Awakens

Film

• Please log in to reply
52 replies to this topic

#21 'Soul

'Soul

Unstoppable

• Member
  • PipPipPip
  • 2737 berichten

Posted 21 December 2015 - 13:42

nuja ik heb dus de film ook gezien, woord vooraf: ik ben geen star wars fan, ik vond 1 abominabel en 2 & 3 matige tot slechte films. Episode 4, 5 en 6 vond ik dan wel weer cava, en als ik ze in die tijd zou kunnen gezien hebben (ik ben van 91 dusja dat was niet mogelijk :p) ben ik er zeker van dat de films fenomenaal goed zouden zijn.

Nuja, episode 7 dan: the good: character developtment vond ik erg goed, rey en finn waren echt leuke personages om naar te kijken. The bad: zelfs ik vond dat de film wat leek op voorgaande films, voor sommigen is dat geweldig, voor anderen is het een argument dat de film alles behalve origineel was. Ikzelf leun wat neutraal tussenin beide standpunten.

Ik zou de film een 7.8/10 geven. Misschien omdat ik de vorige episodes al meer dan vijf jaar niet meer gezien heb. Nen vriend die mee was had ze nog maar deze week gezien en die stoorde zich dan meer aan de copy paste shizzle.

• 0

Amaducias, Lord of Darkness.

GW 2 ID: Soul.6572
3DS FC: 2191-7797-7252

#22 landloper

landloper

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 721 berichten

Posted 29 December 2015 - 00:19

Nieuwe theorie over Rey

Ze is een Kenobi

• 1

"You don't have power, until you have all the power" - Ari Gold

"I'm not a businessman , I'm a business, man" - Jay Z

#23 Hybride Zalm

Hybride Zalm

Unstoppable

• Member
  • PipPipPip
  • 2722 berichten

Posted 30 December 2015 - 18:07

Had slechter verwacht. Finn en Rey hebben het zeer goed gedaan. 8/10

Minpunten: antagonisten boeien me allesbehalve. Kylo Ren, really... Hij had z'n helm moeten blijven aanhouden, ik hoop dat hij in de volgende films een badass wordt want nu voelde ik niets. En Supreme leader Snoke. Die naam en titel :|. Al die imperial leaders eigenlijk. 't Is alsof ze General Hux hebben gekozen puur omdat hij een Brits accent heeft.

• 0

死んでください

#24 smitske

smitske

Wannabe-Spambear

• Member
  • PipPipPip
  • 4298 berichten

Posted 30 December 2015 - 18:18

skywalkers good at losing hands! :')

(of bad at keeping w/e)

Edited by smitske, 30 December 2015 - 18:19.

• 0
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." Albert E.

#25 papfles

papfles

Crew

• Administrator
  • 6638 berichten

Posted 31 December 2015 - 10:45

Had slechter verwacht. Finn en Rey hebben het zeer goed gedaan. 8/10

Minpunten: antagonisten boeien me allesbehalve. Kylo Ren, really... Hij had z'n helm moeten blijven aanhouden, ik hoop dat hij in de volgende films een badass wordt want nu voelde ik niets. En Supreme leader Snoke. Die naam en titel :|. Al die imperial leaders eigenlijk. 't Is alsof ze General Hux hebben gekozen puur omdat hij een Brits accent heeft.

Snoke als naam was brol inderdaad, maar ik vond het eigenlijk goed dat Kylo Ren niet zo badass was. Hij wil het allemaal wel zijn, maar hij kan zijn eigen woede niet onder controle houden (foreshadowing :p), dus hij kan niet tippen aan wat Vader was (tot zijn terugval). 

Toen hij zijn masker afdeed, was het wel "is het dit broekventje...", maar dat draagt wel bij tot de "hij kan niet tippen"-vibe imho. 

Kylo Ren is wel heel cool gedaan qua stemvervormer. Niet gewoon identiek aan de vorige films, maar een eigen touch, nice one imho

• 0

#26 rafbanaan

rafbanaan

Crew

• Crew
  • 12905 berichten

Posted 31 December 2015 - 12:03

Misschien een tip om de spoiler tag als eerste in de titel te zetten? ;)

• 0

PSN ID/STEAM ID/ORIGIN ID: Tha_soh

Xbox Live ID: Tha soh

The 4Gamers PC-build generator

#27 papfles

papfles

Crew

• Administrator
  • 6638 berichten

Posted 31 December 2015 - 13:16

Done :p

• 0

#28 GuerrillaDawg

GuerrillaDawg

Crew

• Crew
  • 2559 berichten

Posted 31 December 2015 - 14:02

Het is eigenlijk maar normaal dat Kylo Ren een "zwakkeling" is. Hij heeft nooit echt kunnen vechten tegen iemand van eigen niveau. Het eerste deel van de film leek hij een echte "badass" maar dat was vooral omdat hij een sith is en zijn vijanden maar gewone mensen waren. Dus leken zijn krachten veel sterker dan ze eigenlijk waren.

Rey was zijn eerste echte uitdaging en hij zal dat wat onderschat hebben. Als je al jaren de enigste bent met ietwat superieure krachten, dan treedt er al snel grootheidswaanzin op. Ook daarom dat hij zo snel kwaad wordt in deze film, omdat blijkt dat hij toch niet zo superieur is als hij dacht :p

Ik verwacht dat de volgende film(s) Kylo Ren zal veranderen. Ik denk dat het "broekventje" imago met opzet gemaakt is in deze film zodat je in de sequels een veel sterker iemand zal zien.

• 0

ruh roh

#29 FnaTic_H0B0

FnaTic_H0B0

Impressive man...

• Clan Rookie
  • 1453 berichten

Posted 31 December 2015 - 14:07

Het verwondert mij dat iedereen Kylo als zwakkelin ziet. HE STOPPED A FREAKING LASER BOLT THINGY FFS

• 2

PSN/Steam : xloiiiiiicx
Soundcloud: https://soundcloud.com/collossusmusic

#30 Arghtonyrgoth

Arghtonyrgoth

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 719 berichten

Posted 31 December 2015 - 18:23

Snoke = Darth Plagius, da zit er zo dik in. Wie niet weet wie het is, das de master van Palpatine, die het geheim van de dood heeft gevonden.

Kylo is zijn apprentice, die nog veel moet leren. Hij moet ook nog zijn opleiding afmaken, dus van een Sith lord spreken we nog niet.

(zijn motieven zijn nota bene, uitzonderlijk. alsof hij plannen heeft waarom hij een sith wil worden... )

hij is heethoofdig en jong, reden waarom hij Rey serieus onderschat.

Maar vergeet niet dat hij geraakt is geweest door Chewie zijn boog. hij moest zich constant op peppen tegen de pijn

Dus physisch gezien had hij al een achterstand tegen Rey, die jong, jeugdig en super fit is.

Rey is een uitzondering in de force, het kwam haar zoals nature. dat was ook zo bij jonge annakin (hij heeft de podrace gewonnen for christ sake :p ) it runs in the familie..... ;)

Edited by Arghtonyrgoth, 31 December 2015 - 18:28.

• 0

- I'm commander Shepard and this is my favourite comment on 4gamers - 

#31 Arghtonyrgoth

Arghtonyrgoth

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 719 berichten

Posted 31 December 2015 - 18:37

Ik ben vooral benieuwd naar de Knights of Ren, die duidelijk de Sith moeten vervangen, aangezien die eigenlijk niet meer bestaan. Ook de achtergrond van Snoke moet interessant zijn, alhoewel er in de originele trilogie ook bijzonder weinig geweten was over de emperor.

Zeggen dat de sith niet meer bestaan is zoals zeggen dat de jedi niet meer bestaan.

de jedi order is er niet meer, maar er zijn nog jedi.

De master Sith is dood, maar er zijn nog sith's.

Er is altijd een Sith in de schaduw. altijd. in dit geval is het Snoke, die waarschijnlijk al in de schaduw leeft sinds palpatine. door zijn dood kon hij optreden. Zo heeft hij de leiding van het oude Empire (nu first order) overgenomen. Wie weet zijn er nog Sith's die rondlopen, maar in de schaduw blijven.

Dit komt door de 'rule of 2'. oude regel van de Sith, zodat de macht geconcentreerd blijft. dus komt er een derde sith uit, dan neemt die de plaats in van de leerling of meester (wie hij ook verslaat).
Op die manier blijven de 2 scherp en op hun hoede. De meester ook trouwens van de leerling. de leerling zijn enigste taak is de meester zijn plaats innemen. kan hij dit niet, dan dood de meester zijn leerling en gaat op zoek naar een andere.

Snoke is (zoals gezegd hierboven) waarschijnlijk, Darth Plagius. voor de eerste keer vermeld door Palpatine in Ep. 2 )

Wie de knights of Ren zijn, kan ik niet zeggen (nieuw, komt niet uit de boeken)

Maar zijn dus geen vervanging van de Sith. wss meer een sub class, aangezien Kylo de enigste was met een lightsaber...

Edited by Arghtonyrgoth, 31 December 2015 - 19:06.

• 0

#32 YoniVL

YoniVL

Crew

• Crew
  • 4424 berichten

Posted 31 December 2015 - 22:38

Zeggen dat de sith niet meer bestaan is zoals zeggen dat de jedi niet meer bestaan.
de jedi order is er niet meer, maar er zijn nog jedi.
De master Sith is dood, maar er zijn nog sith's.

Er is altijd een Sith in de schaduw. altijd. in dit geval is het Snoke, die waarschijnlijk al in de schaduw leeft sinds palpatine. door zijn dood kon hij optreden. Zo heeft hij de leiding van het oude Empire (nu first order) overgenomen. Wie weet zijn er nog Sith's die rondlopen, maar in de schaduw blijven.
Dit komt door de 'rule of 2'. oude regel van de Sith, zodat de macht geconcentreerd blijft. dus komt er een derde sith uit, dan neemt die de plaats in van de leerling of meester (wie hij ook verslaat).
Op die manier blijven de 2 scherp en op hun hoede. De meester ook trouwens van de leerling. de leerling zijn enigste taak is de meester zijn plaats innemen. kan hij dit niet, dan dood de meester zijn leerling en gaat op zoek naar een andere.

Snoke is (zoals gezegd hierboven) waarschijnlijk, Darth Plagius. voor de eerste keer vermeld door Palpatine in Ep. 2 )

Wie de knights of Ren zijn, kan ik niet zeggen (nieuw, komt niet uit de boeken)
Maar zijn dus geen vervanging van de Sith. wss meer een sub class, aangezien Kylo de enigste was met een lightsaber...

Plagius is dood. En zeg nu niet 'in de boeken...' in de films is hij dood en dat telt. Snoke is iemand helemaal nieuw volgens mij. Daarbij, de sith zijn niet de enige gebruikes van de dark side van de force, dus ze kunnen best vervangen worden door een andere groep met eenzelfde instelling.
  • 0
Suit up!

#33 christophebraem

christophebraem

Gettin warmed up?

• Member
  • PipPip
  • 135 berichten

Posted 01 January 2016 - 04:33

The knights of Ren boeien me ook. Mijn eerste gedacht van hun was dat ze allemaal dark side users zouden zijn en tegen Luke zijn Jedi Order zouden vechten. Een handvol jedi vs dark jedi. maar sinds enkel Kylo Ren een lightsaber heeft, denk dat hij de enige is die de force kan gebruiken. Wie zijn ze dan? Wel na het bekijken van de film (2 keer), denk ik dat ze gewoon allemaal geobsedeerd zijn door Darth Vader. Ze hebben allemaal een helm gebaseerd op dat van Darth Vader, maar ieder zijn eigen touch.

En Kylo Ren zwak? Op het eerste zicht lijkt het wel zo. En het moest wel om hem zo wat ontwikkeling geven. Hij is gewoon onzeker in de film, vooral omdat hij de dark side niet volledig had omarmd. Na de dood van Han Solo heeft hij de voornaamste taak van een dark sider z'n training gedaan, namelijk iemand vermoorden waar je om geeft.

En ook niet vergeten dat hij was geschoten door Chewbacca's bowcaster in zijn heup. En als je de film hebt gezien, weet je dat die bowcaster een goeie impact heeft op de gene die geraakt werden. Meters achteruit vliegen ze. Kylo zakt gewoon eventjes in elkaar en gebruikt zijn woede om gewoon verder te gaan, sterker nog. In plaats van weg te vluchten zoekt hij de confrontatie op zelf wetend dat hij verzwakt is. Hij kon niet op 100% vechten. In de volgende film zal zijn training waarschijnlijk afgerond zijn door Snoke en meer baddass zijn.

• 2

#34 Arghtonyrgoth

Arghtonyrgoth

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 719 berichten

Posted 01 January 2016 - 16:52

Plagius is dood. En zeg nu niet 'in de boeken...' in de films is hij dood en dat telt. Snoke is iemand helemaal nieuw volgens mij. Daarbij, de sith zijn niet de enige gebruikes van de dark side van de force, dus ze kunnen best vervangen worden door een andere groep met eenzelfde instelling.

Ik zeg nergens 'in de boeken'.

Maar nergens word 'bevestigd' dat hij dood is. en nergens word 'bevestigd' wat canon is en wat niet. 
We weten alleen wat palpatine zegt, dat hij zijn meester gedood heeft en dat hij het geheim kent van de dood. Thats it. word zijn herrijzenis meegenomen in de canon? niemand weet het. Maar er zijn wel aaanwijzingen dat het wel zo kan zijn. fancy a little wager? :p

Ik betwijfel ten zeerste ook dat ze de Sith zullen vervangen ook.
Want zover we weten is Snoke geen knight of ren. Hij spreekt over 'de opleiding afwerken' van Kylo Ren. Snoke is dus een Sith (tzou zelfs niet logisch zijn om na 6 films en series die wel canon zijn, de sith weg te laten. because that would make sense :/ )

Edited by Arghtonyrgoth, 01 January 2016 - 16:55.

• 0

#35 landloper

landloper

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 721 berichten

Posted 01 January 2016 - 23:06

Ter info Plagius is gekend om de dood te snel af te zijn.

Palpatine heeft dit verteld aan Anakin. Dus kan Plagius nog altijd leven. Ookal zou Palpatine hem vermoord hebben.

Maar het kan ook Palpatine zijn aangezien hij geleerd heeft van Plagius om de dood te cheaten.

Palpatine is dan wel gedood door Anakin (denk ik?)

• 2

#36 FnaTic_H0B0

FnaTic_H0B0

Impressive man...

• Clan Rookie
  • 1453 berichten

Posted 02 January 2016 - 09:21

Ter info Plagius is gekend om de dood te snel af te zijn.
Palpatine heeft dit verteld aan Anakin. Dus kan Plagius nog altijd leven. Ookal zou Palpatine hem vermoord hebben.

Maar het kan ook Palpatine zijn aangezien hij geleerd heeft van Plagius om de dood te cheaten.
Palpatine is dan wel gedood door Anakin (denk ik?)

Palpatine zou ik nogal heel dom vinden want hij werd door force lightning geraakt (en hij was al verzwakt), en in een abyss gegooid, EN de DSII is ontploft. Dan is de kans even groot dat Solo ook nog leeft en da's belachelijk.
  • 2

PSN/Steam : xloiiiiiicx
Soundcloud: https://soundcloud.com/collossusmusic

#37 landloper

landloper

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 721 berichten

Posted 02 January 2016 - 12:21

Palpatine zou ik nogal heel dom vinden want hij werd door force lightning geraakt (en hij was al verzwakt), en in een abyss gegooid, EN de DSII is ontploft. Dan is de kans even groot dat Solo ook nog leeft en da's belachelijk.

True. De kans is dus groot dat het Plagius zou zijn.

• 0

#38 YoniVL

YoniVL

Crew

• Crew
  • 4424 berichten

Posted 02 January 2016 - 15:32

True. De kans is dus groot dat het Plagius zou zijn.

Of gewoon iemand nieuw. Veel mensen hangen ietsje te hard vast aan namen die ze al kennen. Zo moet Rey voor velen ook per se iemand zijn met een link naar de Skywalkers ofzo, maar het kan ook gewoon iemand compleet nieuw zijn. Allez, de emperor in de originele trilogie was ook niet iemand met een achtergrond. Die achtergrond kwam pas later in de prequels. Ik wacht op dat vlak liever af dan 100 theorieën te zoeken om een mogelijke verklaring voor elk personage te vinden.
  • 1
Suit up!

#39 Arghtonyrgoth

Arghtonyrgoth

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 719 berichten

Posted 02 January 2016 - 16:47

True. 

Ik hoop gewoon ergens dat het Plagius zou zijn, that would be so cool :p

Hij werd ook al eerder vernoemd (en heeft een liedje met zijn naam), terwijl Rey volledig nieuw is.

Maar iemand nieuw kan ik ook mee leven :)

Ik denk dat de link Rey - Skywalker er is door:

ep 1-2-3 main jedi: Anakin Skywalker

ep 4-5-6 main jedi: Luke Skywalker

ep 7-8-9 main jedi: Rey Skywalker? (speculatie natuurlijk)

Word ook een beetje geinsinueerd vind ik. met de overhanding van de light saber (anakin-luke-rey) en in de trailer spraken ze weer over 'the force is strong in my family...' Dat kan natuurlijk over Ben gaan (maar die is een Solo) ...

Edited by Arghtonyrgoth, 03 January 2016 - 10:11.

• 0

#40 Staticated

Staticated

Impressive man...

• Topic Starter
  • Member
  • PipPipPip
  • 1361 berichten

Posted 02 January 2016 - 21:20

De flashback is eerder iets meer in de trend van, Rey die werd verkocht als slaaf op Jakku, zoals Shmi  en Anakin Skywalker.

De flashback met Kylo is niet echt een flashback maar een visioen net zoals Luke heeft op Dagobah waar hij zijn eigen gezicht ziet onder het masker van Darth Vader.

http://www.slashfilm...=zergnet_821825

During these flashes is when Ewan McGregor, Alec Guinness and Frank Oz can all be heard. There are a few snippets of echoing dialogue from Obi-Wan Kenobi and Yoda as Rey makes this strange journey through the past and eventually into the future as well. Yoda’s line is one from The Empire Strikes Back that was re-recorded by Frank Oz while Obi-Wan Kenobi’s was something new entirely, and the way it was created with both Ewan McGregor and Alec Guinness is cool.

• 0

Also tagged with one or more of these keywords: Film

2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users