Springen naar inhoud

4gamers.be

Foto

Het Badminton Topic

• Please log in to reply
21 replies to this topic

#1 trakken

trakken

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 718 berichten

Posted 11 January 2016 - 23:19

Heb vroeger nog competitie gespeeld (15 jaar geleden). Ik was toen C2 klassement. Dat is een klasse hoger dan D. Men gebruikt dezelfde klassering als bij tennis. Dus A is het hoogste.

So yeah, terug begonnen. Het is mijn tweede week en ik moet zeggen dat ik er deugd van heb! Ik denk er zelfs aan om terug competitie te spelen volgend jaar. Het is blijkbaar een stuk makkelijker dan vroeger om te promoveren naar het volgende klassement. Gaat er natuurlijk wat vanaf hangen hoe ik presteer op het veld.

Dit is de racket die ik gebruik "Yonex Titanium Mesh ti-6". Het ding is 15 jaar oud, maar het speelt nog altijd even goed. Zeker na het laten leggen van nieuwe snaren.

$_35.JPG

Iemand die hier badminton speelt of gespeeld heeft? Interesse om (terug) te beginnen? Let me know! Ik kan wel wat advies geven over techniek en waar je best op let bij de aankoop van rackets. Ik kan al zeggen dat je best niet een racket koopt met een t-stuk die blad & steel verbind. Best altijd gaan voor een racket die dus uit 1 geheel bestaat.

• 0

"vi veri veniversum vivus vici": By the power of truth, I, while living, have conquered the universe

#2 MiniJeffrey

MiniJeffrey

Crew

• Administrator
  • 8007 berichten

Posted 12 January 2016 - 00:10

Speel badminton, maar enkel op recreatieve basis. Speel vrij goed, maar 1 probleem, met mijn backhand kan ik te weinig kracht genereren heb ik de indruk. Ik heb ook een beetje een tennisslag :p.

• 0

- 4Gamers Forum Administrator -

#3 trakken

trakken

On a roll

• Topic Starter
  • Member
  • PipPip
  • 718 berichten

Posted 12 January 2016 - 00:34

Speel badminton, maar enkel op recreatieve basis. Speel vrij goed, maar 1 probleem, met mijn backhand kan ik te weinig kracht genereren heb ik de indruk. Ik heb ook een beetje een tennisslag :p.

Ah yep, er zijn er veel die dat hebben. Beste dat je kan doen is met je rug naar het net draaien, racket naar beneden bewegen en dan een omgekeerde clear doen. Na de backhand draai je terug naar het net toe in dezelfde richting dat je draaide van het net weg. Je voetenwerk is dus heel belangrijk.

Deze video legt het goed uit

• 0

"vi veri veniversum vivus vici": By the power of truth, I, while living, have conquered the universe

#4 :-)

:-)

First baby steps

• Member
  • Pip
  • 27 berichten

Posted 12 January 2016 - 05:57

Ik speel ongeveer 5 jaar, recreatief (om in beweging te zijn ;-)

Grappig, ik heb veel meer kracht in mijn backhand dan forehand. Ik ben gelukkig één van de weinige linkshandige spelers in mijn club.

Ik speel met een Yonnex Nanospeed.

Succes

mvg,

Den :-)

• 0

#5 Dr.Gordon

Dr.Gordon

Wannabe-Spambear

• Member
  • PipPipPip
  • 5006 berichten

Posted 12 January 2016 - 09:01

Vroeger veel gespeeld, maar niet in groepsverband ofzo. Gewoon thuis een netje spannen en in de tuin spelen. Supertof en als ik een sport in groepsverband zou spelen, zou het wss badminton zijn. Zalige sport.

• 0

Steam ID: Dr.Gordon - PSN: Dr_Gordon17
Cooler Master MasterCase Maker 5 | Gigabyte GA-Z87-D3HP | Intel i5-4670K | CM Hyper 212 Evo | Gigabyte G1 Gaming GTX 1070 | XFX 550 | Corsair XMS3 8Gb | Crucial MX300 525 Gb SSD | Seagate 1TB HDD | PS4

#6 trakken

trakken

On a roll

• Topic Starter
  • Member
  • PipPip
  • 718 berichten

Posted 12 January 2016 - 12:13

Ik speel ongeveer 5 jaar, recreatief (om in beweging te zijn ;-)

Grappig, ik heb veel meer kracht in mijn backhand dan forehand. Ik ben gelukkig één van de weinige linkshandige spelers in mijn club.

Ik speel met een Yonnex Nanospeed.

Succes

mvg,

Den :-)

Mijn dubbelpartner was ook links, als er dan nen pluim in het midden belandde was het twijfel wie de pluim nu moest terugslaan :D

Ik heb trouwens ook een nanospeed 4500 als reserve.

Vroeger veel gespeeld, maar niet in groepsverband ofzo. Gewoon thuis een netje spannen en in de tuin spelen. Supertof en als ik een sport in groepsverband zou spelen, zou het wss badminton zijn. Zalige sport.

It is! Misschien eens overwegen om ermee te beginnen ofzo é? Zeker een aanrader.

Anyway, on another note... dat high lvl play :o

• 1

#7 Dr.Gordon

Dr.Gordon

Wannabe-Spambear

• Member
  • PipPipPip
  • 5006 berichten

Posted 12 January 2016 - 12:30

It is! Misschien eens overwegen om ermee te beginnen ofzo é? Zeker een aanrader.

Awel ja, kga eens rondkijken. Kvond het altijd leuk en ik zocht toch iets om te doen want niks van sport doen is ook maar lame.  :p

• 1

Steam ID: Dr.Gordon - PSN: Dr_Gordon17
Cooler Master MasterCase Maker 5 | Gigabyte GA-Z87-D3HP | Intel i5-4670K | CM Hyper 212 Evo | Gigabyte G1 Gaming GTX 1070 | XFX 550 | Corsair XMS3 8Gb | Crucial MX300 525 Gb SSD | Seagate 1TB HDD | PS4

#8 Booka

Booka

Crew

• Clan Legend
  • 4463 berichten

Posted 12 January 2016 - 14:25

Ik heb het ook een 3-tal jaar gespeeld naast het voetbal dan. Moet zeggen dat ik toen als jeugdspeler toch wel vrij gemakkelijk mee kon met de seniors van de club. Had enorm goed dieptezicht om echt dodelijke dropshots te plaatsen :D

• 0
<p>Mama always said life was like a box of chocolates, you never know what you're gonna get.

#9 trakken

trakken

On a roll

• Topic Starter
  • Member
  • PipPip
  • 718 berichten

Posted 12 January 2016 - 14:28

Ik heb het ook een 3-tal jaar gespeeld naast het voetbal dan. Moet zeggen dat ik toen als jeugdspeler toch wel vrij gemakkelijk mee kon met de seniors van de club. Had enorm goed dieptezicht om echt dodelijke dropshots te plaatsen :D

Lol, nice. Dat is een van mijn specialiteiten eigenlijk: aanstalten maken om te smashen en dan nen dropke plaatsen. Ge ziet ze dan zo zuchten. Funny.

• 0

#10 Booka

Booka

Crew

• Clan Legend
  • 4463 berichten

Posted 12 January 2016 - 14:31

Lol, nice. Dat is een van mijn specialiteiten eigenlijk: aanstalten maken om te smashen en dan nen dropke plaatsen. Ge ziet ze dan zo zuchten. Funny.

Dat was het bij mij ook, die Fake shots! Laten merken dat de smash er komt en dan links of rechts in de hoek juist over het netje plaatsen. Schitterend als dat lukt :)

• 0
<p>Mama always said life was like a box of chocolates, you never know what you're gonna get.

#11 :-)

First baby steps

• Member
  • Pip
  • 27 berichten

Posted 12 January 2016 - 17:19

Iets waar ik me sinds vorig jaar op "train" is "verborgen" slagen.

Half achterwaarts een drop shot doen, lastig voor tegenstander om die te zien komen.

@trakken : in het midden laat ik het vrijwel altijd over aan de rechtshandige.

Anders kletteren de rackets toch tegen elkaar.

ps: vanavond eerste badmintonavond, donderdag de tweede.

Vanavond vooral de ancien die komen, dus niveautje hoger en intensiever.

Donderdag vooral nieuwelingen erbij, dan kan je wat meer zaken testen.

• 0

#12 MiniJeffrey

MiniJeffrey

Crew

• Administrator
  • 8007 berichten

Posted 12 January 2016 - 21:49

Vandaag mijn racket gebroken, oeps. 80 euro in de vuilbak :(.

• 0

#13 trakken

trakken

On a roll

• Topic Starter
  • Member
  • PipPip
  • 718 berichten

Posted 12 January 2016 - 21:53

Vandaag mijn racket gebroken, oeps. 80 euro in de vuilbak :(.

oei oei, das minder :(. Hoe is het gebeurd mss?

• 0

#14 MiniJeffrey

MiniJeffrey

Crew

• Administrator
  • 8007 berichten

Posted 12 January 2016 - 21:58

oei oei, das minder :(. Hoe is het gebeurd mss?

Ik was eigenlijk nog niet helemaal genezen, beetle flauw, geen energie, duizelig en dan is badmintonnen blijkbaar niet zo'n goed idee. Hele tijd start stop zorgde ervoor dat ik geen energie had en dus geen kracht kon ontwikkelen en de hele tijd fouten maakte. Uit frustratie racket gewoon kapot geslegen... zo ben ik helaas wel. Meestal de kalmte zelf, maar in tennis/badminton kan ik soms eens kortsluiten. XD

Een duur flipmomentje :p

• 0

#15 trakken

trakken

On a roll

• Topic Starter
  • Member
  • PipPip
  • 718 berichten

Posted 12 January 2016 - 22:01

Ik was eigenlijk nog niet helemaal genezen, beetle flauw, geen energie, duizelig en dan is badmintonnen blijkbaar niet zo'n goed idee. Hele tijd start stop zorgde ervoor dat ik geen energie had en dus geen kracht kon ontwikkelen en de hele tijd fouten maakte. Uit frustratie racket gewoon kapot geslegen... zo ben ik helaas wel. Meestal de kalmte zelf, maar in tennis/badminton kan ik soms eens kortsluiten. XD

Een duur flipmomentje :p

Ai ai ai, MJ toch. Nieuwe racket dan maar lol. Ik heb ook al een men racket weggegooid ze, was op een wedstrijd zelfs, maar het kwam doordat ik teveel zweette. Het ding vloog zo in de verte :D best dat ik niemand geraakt had, buiten wat boze gezichten.

• 0

#16 MiniJeffrey

MiniJeffrey

Crew

• Administrator
  • 8007 berichten

Posted 12 January 2016 - 22:04

Gelukkig in de golf nog geen clubs int water gekiepd ofzo :D. In tennis al zeker 8 rackets kapot gemept. Best erg eigenlijk lol.

• 0

#17 trakken

trakken

On a roll

• Topic Starter
  • Member
  • PipPip
  • 718 berichten

Posted 12 January 2016 - 22:10

Gelukkig in de golf nog geen clubs int water gekiepd ofzo :D. In tennis al zeker 8 rackets kapot gemept. Best erg eigenlijk lol.

Oh man, anger management! Ja, ken dat hoor, ik was vroeger rap kwaad op mezelf. Probleem is dan wel dat je je focus verliest. Ben der al nen groot stuk in verbeterd.

• 0

#18 MiniJeffrey

MiniJeffrey

Crew

• Administrator
  • 8007 berichten

Posted 14 January 2016 - 22:35

Trakken, geef eens wat tips voor een goede racket? Wat is beter, licht frame of zwaarder frame? Voor- nadelen?

Ben op zoek naar frame om makkelijk kracht te ontwikkelen, maar ook met enige controle. Mijn vorige was erg licht en daarmee had ik soms moeite om energie om te zetten in kracht.

• 0

#19 trakken

trakken

On a roll

• Topic Starter
  • Member
  • PipPip
  • 718 berichten

Posted 14 January 2016 - 23:13

Als je moeite hebt met kracht dan is het best dat je een flexibele racket neemt. Daardoor moet de kracht veel minder vanuit je techniek komen.

Een ander aspect is de center of gravity van uw racket. Die kan meer in de richting van het blad liggen of eerder in de richting van het handvat (wat het dus lichter doet aanvoelen).

Nuja, je moet wel je racket kunnen testen, is heel belangrijk want iedereen heeft z'n eigen speelstijl.

• 0

#20 :-)

First baby steps

• Member
  • Pip
  • 27 berichten

Posted 15 January 2016 - 06:29

Best vragen in de sportwinkel zelf. Ik heb een Yonex Nanospeed 850 (goudkleurig).

Aanvankelijk had ik niet veel slagkracht voor verre slagen maar door deze racket wel.

Door de "wijze" raad van de sportwinkeluitbater.

Regio Waasland

• 0

4 user(s) are reading this topic

0 members, 4 guests, 0 anonymous users