Springen naar inhoud

4gamers.be

Foto

(Wie is) De Mol?

Tv

• Please log in to reply
170 replies to this topic

#21 Zobator

Zobator

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1868 berichten

Posted 04 February 2016 - 13:47

Bij de brug-proef kon je ook niet veel uit te weten komen. Ik vond de Llama-proef meer iets om te onthouden. Cathy en Thibaud met hunne bankroetlama. Ik vond dat die 2 het verdomd snel eens waren om de bankroetlama te riskeren...

• 0

#22 Booka

Booka

Crew

• Clan Legend
  • 4463 berichten

Posted 04 February 2016 - 13:51

Ook niet vergeten dat ge dan verwarring veroorzaakt. U laten vallen vanop 12 meter in een stromende rivier, ik wil het velen hier eens zien doen.

Ik heb eens in de bergen van 6 meter hoog een plas ingedoken en dat leek al vrij hoog, laat staan dubbel zo hoog en dan hangend.

En ik ben echt niet iemand die schrik heeft van hoogtes of wat dan ook, maar ik herinnerde mij wel dat ik ook altijd zei: ale man wa een pussies das toch ni hoog, tot ge er werkelijk staat.

En zoals ik zei, die opdracht is perfect om verwarring te zaaien. De mol die kan faken dat hij of zij hoogtevrees heeft en dan de mensen die echt gewoon schrik hebben. Voeg daarbij toe dat iedereen moest springen voor het geld binnen was en ge niet zeker zijt dat als gij nu gaat springen diegene die achterblijft ook gaat springen. Hetzelfde voor die andere persoon.

Goeie proef dus.

Ook wel hilarisch hoe die moe bij die proef op haar bek ging lmfao, iedereen aan het lachen bij de deelnemers ook.

Ja, maar als je dan nog met 2 hangt, waarom zou je dan nog moeilijk doen van "ik ga niet eerst, want zie dat jij niet springt". Waarom zou ge daar blijven hangen, ookal weet ge dat een andere persoon niet zou springen. Heeft toch totaal geen nut. En wie zo dom zou zijn geweest om toch niet te springen, die kon evengoed meteen een retourticketje aanvragen. 

Zat gewoon totaal geen spanning in, iedereen was gewoon verplicht te springen.

• 1
<p>Mama always said life was like a box of chocolates, you never know what you're gonna get.

#23 TAFKAB

TAFKAB

x.x

• Banned
  • PipPipPip
  • 1454 berichten

Posted 04 February 2016 - 13:53

Ja, maar als je dan nog met 2 hangt, waarom zou je dan nog moeilijk doen van "ik ga niet eerst, want zie dat jij niet springt". Waarom zou ge daar blijven hangen, ookal weet ge dat een andere persoon niet zou springen. Heeft toch totaal geen nut. En wie zo dom zou zijn geweest om toch niet te springen, die kon evengoed meteen een retourticketje aanvragen. 

Zat gewoon totaal geen spanning in, iedereen was gewoon verplicht te springen.

Er moest aar iemand inzitten die serieuze hoogtevrees heeft en niet durfde te springen en dan onterecht naar huis zou worden gestuurd.

Jammer was dit niet het geval xD

• 0

#24 Booka

Booka

Crew

• Clan Legend
  • 4463 berichten

Posted 04 February 2016 - 13:55

Er moest aar iemand inzitten die serieuze hoogtevrees heeft en niet durfde te springen en dan onterecht naar huis zou worden gestuurd.

Ja, die kans bestaat uiteraard dat er iemand was die echt hoogtevrees had, maar dan nog had die gesprongen. Gewoon om niet naar huis te willen gaan.

• 0
<p>Mama always said life was like a box of chocolates, you never know what you're gonna get.

#25 YoniVL

YoniVL

Crew

• Crew
  • 4424 berichten

Posted 04 February 2016 - 14:07

Waarom zou iemand die niet durfde te springen onterecht naar huis worden gestuurd? Het is niet de meest verdachte die er uit wordt geknikkerd e, maar de persoon die het minst op het goede spoor zit.

Ja, die kans bestaat uiteraard dat er iemand was die echt hoogtevrees had, maar dan nog had die gesprongen. Gewoon om niet naar huis te willen gaan.

Zelfde vraag voor jou, waarom zou iemand die niet springt naar huis moeten?

• 0
Suit up!

#26 papfles

papfles

Crew

• Topic Starter
  • Administrator
  • 6638 berichten

Posted 04 February 2016 - 14:09

Dat zou net geniale strategie zijn tbh.

Mensen denken "dat is de Mol, want die saboteert ons geld-verdienen, dus ik ga de vragen beantwoorden alsof hij de Mol is" en dan pegel je er zo meteen wat volk uit. 

Bewust blijven hangen en weigeren zou (als je de Mol NIET bent) slim zijn als je daarmee volk overtuigt om u in het vizier te nemen met de vragenlijst he

• 1

#27 Booka

Booka

Crew

• Clan Legend
  • 4463 berichten

Posted 04 February 2016 - 14:10

Zelfde vraag voor jou, waarom zou iemand die niet springt naar huis moeten?

Ik denk dat je zelf al wel door had dat zowel bl4ck als ik dachten dat de meeste verdachte naar huis moest :)

• 1

#28 YoniVL

YoniVL

Crew

• Crew
  • 4424 berichten

Posted 04 February 2016 - 14:11

Dat zou net geniale strategie zijn tbh.

Mensen denken "dat is de Mol, want die saboteert ons geld-verdienen, dus ik ga de vragen beantwoorden alsof hij de Mol is" en dan pegel je er zo meteen wat volk uit. 

Bewust blijven hangen en weigeren zou (als je de Mol NIET bent) slim zijn als je daarmee volk overtuigt om u in het vizier te nemen met de vragenlijst he

Klopt, als je als speler begint te denken dat mensen van jou denken dat je de mol bent en je bent het niet... Amai, daar kan je zo hard van profiteren door af en toe iets klein te saboteren.

Ik denk dat je zelf al wel door had dat zowel bl4ck als ik dachten dat de meeste verdachte naar huis moest :)

You new here? :D Toch nooit zo geweest bij De Mol. Ze moeten op het einde vragen beantwoorden over de mol en diegene die het minst goede antwoorden heeft, die mag vertrekken.

• 0
Suit up!

#29 Booka

Booka

Crew

• Clan Legend
  • 4463 berichten

Posted 04 February 2016 - 14:14

Klopt, als je als speler begint te denken dat mensen van jou denken dat je de mol bent en je bent het niet... Amai, daar kan je zo hard van profiteren door af en toe iets klein te saboteren.

You new here? :D Toch nooit zo geweest bij De Mol. Ze moeten op het einde vragen beantwoorden over de mol en diegene die het minst goede antwoorden heeft, die mag vertrekken.

Ik heb het vroeger op de BRT thans altijd gevolgd :p En toen zat ik altijd op het puntje van de zetel om te ontdekken bij wie het rood scherm kwam. Ik was dat dus vergeten, eigenlijk maar logisch. Want anders zou de mol al na 1 aflevering eruit kunnen liggen ^^

• 0

#30 valies

valies

Crew

• Crew
  • 8825 berichten

Posted 04 February 2016 - 14:14

Wat Yoni zegt, daarom ook dat de Mol er nooit kan uitgaan, want die weet alles over "de Mol" (of zou dat toch moeten :')) en zal dus nooit het slechtst scoren.

• 0

PSN valies - 3DS 1908-2322-5163 - twitter @valies
As long as people continue to pursue the meaning of freedom, they will never cease to be o/
Baka!

#31 YoniVL

YoniVL

Crew

• Crew
  • 4424 berichten

Posted 04 February 2016 - 14:31

Wat Yoni zegt, daarom ook dat de Mol er nooit kan uitgaan, want die weet alles over "de Mol" (of zou dat toch moeten :')) en zal dus nooit het slechtst scoren.

Ik denk nu niet dat die echt die lijst moet invullen, valiesje :D

• 0
Suit up!

#32 valies

valies

Crew

• Crew
  • 8825 berichten

Posted 04 February 2016 - 14:48

Ik denk nu niet dat die echt die lijst moet invullen, valiesje :D

oh :(

• 0

PSN valies - 3DS 1908-2322-5163 - twitter @valies
As long as people continue to pursue the meaning of freedom, they will never cease to be o/
Baka!

#33 Darkom

Darkom

Member

• Member
  • Pip
  • 50 berichten

Posted 04 February 2016 - 16:02

naar mijn weten is dat zon klein beestje dat onder de grond leeft en bijna :wacko:

• 0

#34 TAFKAB

TAFKAB

x.x

• Banned
  • PipPipPip
  • 1454 berichten

Posted 04 February 2016 - 16:03

nee dat dat dacht ik niet lol :D

• 0

#35 YoniVL

YoniVL

Crew

• Crew
  • 4424 berichten

Posted 04 February 2016 - 17:09

nee dat dat dacht ik niet lol :D

Wat bedoelde je dan wel?

• 0
Suit up!

#36 TAFKAB

TAFKAB

x.x

• Banned
  • PipPipPip
  • 1454 berichten

Posted 04 February 2016 - 17:23

Wat bedoelde je dan wel?

dat het als mol zijnde de ing is opdrachten te doen mislukken en met die proef was dat eigenlijk ideaal.

• 0

#37 Marginal0

Marginal0

Gettin warmed up?

• Member
  • PipPip
  • 237 berichten

Posted 04 February 2016 - 18:46

Ook niet vergeten dat ge dan verwarring veroorzaakt. U laten vallen vanop 12 meter in een stromende rivier, ik wil het velen hier eens zien doen.

Ik heb eens in de bergen van 6 meter hoog een plas ingedoken en dat leek al vrij hoog, laat staan dubbel zo hoog en dan hangend.

En ik ben echt niet iemand die schrik heeft van hoogtes of wat dan ook, maar ik herinnerde mij wel dat ik ook altijd zei: ale man wa een pussies das toch ni hoog, tot ge er werkelijk staat.

En zoals ik zei, die opdracht is perfect om verwarring te zaaien. De mol die kan faken dat hij of zij hoogtevrees heeft en dan de mensen die echt gewoon schrik hebben. Voeg daarbij toe dat iedereen moest springen voor het geld binnen was en ge niet zeker zijt dat als gij nu gaat springen diegene die achterblijft ook gaat springen. Hetzelfde voor die andere persoon.

Goeie proef dus.

Ook wel hilarisch hoe die moe bij die proef op haar bek ging lmfao, iedereen aan het lachen bij de deelnemers ook.

Hilarisch ja, maar ze was meteen de minst verdachte hoewel ze eigenlijk nog weinig heeft gedaan om de groep vooruit te helpen. Ze doet me denken aan die "Mon" uit seizoen één (als ik het me correct herinner). Zeer gevaarlijk om reeds de assumptie te maken dat zij het niet is. Die mannen van de productie zijn niet dom en het concept zal wel zeer doordacht en voorbereid zijn als ze de reputatie van het programma willen evenaren. Ze maken eigenlijk allemaal wel een kans, en het is een mooie, diverse bende.

Verwarring zaaien bij de kijker is alleszins goed gelukt. Ik heb me ziek gezocht naar de reden waarom men die proef bedacht heeft... Het feit is dat iedereen kan faken dat ze hoogtevrees hebben om hun verdacht te maken. Ok: je verliest geld maar je verhoogt je kansen daar de medespelers foute antwoorden geven, en de kans is toch klein dat jij het haalt als je conformeert met het gezamelijk streven naar geldgewin. Maar aan de andere kant verpest je je status in de groep dus t'is nu ook niet superslim. Dit was alleszins duf om naar te kijken en het dieptepunt van de aflevering imo. Er is niets gebeurd. De mol zou achterlijk zijn als hij het zou saboteren. Trek anders als Mol de fail van de week naar je toe. Misschien denkt de rest zodanig ass-backwards dat ze je niet verdenken. "Ha! Too obvious. Jij bent het sowiezo niet."  :p Uiteindelijk krijg je dan een hypocriet streven naar de eindmeet om een kleine grabbel geld. De Mol hoeft dan gewoon toe te kijken.

Edited by Marginal0, 04 February 2016 - 18:50.

• 0

#38 Zobator

Zobator

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1868 berichten

Posted 04 February 2016 - 18:48

Het feit is dat iedereen kan faken dat ze hoogtevrees hebben om hun verdacht te maken.

Daar had ik ook al aan gedacht dat ze daarom die test er in hadden gestoken :p

• 0

#39 Marginal0

Marginal0

Gettin warmed up?

• Member
  • PipPip
  • 237 berichten

Posted 04 February 2016 - 18:51

Mja maar dus too obvious, en je moet de hypocrisie dan nog consistent houden gedurende die maand. Good luck! :p

Maar ze moeten er subtiele kansen voor sabotage insteken. Het zou nogal banaal zijn om als kandidaat de 'mislukte' of gesaboteerde proeven bij te houden in het boekje en de grootste gemene deler te zoeken.

Mensen maken ook de veronderstelling dat de Mol uitstekend is in zijn job. Als hij suckt krijg je idd een subtiel spel van 'verdachtmaking'. Zo zeggen ze wsl tegen elkaar dat ze gaan voor Jos of Jeanne, en dan gaan voor iemand totaal anders. Want als ze eruit zijn gestemd geeft dat ook informatie.

Ik vraag me ook af waar die "alliances" en "intriges" eigenlijk goed voor zijn. De kans dat je met de Mol afspreekt is natuurlijk klein, maar voorgaande 'hints' (als uw partner afvalt dus) is het enige voordeel dat ik zie. Wat doen ze anders: informatie uitwisselen? Andere 'gamers' verdacht maken is niet bepaald een goede strategie, want dan gaan de mensen die ze bedotten eraf vallen. Je moet eigenlijk de 'gamers' op het verkeerde pad sturen door hen verkeerde info te geven in een privésetting ("Jos heeft die draad gesaboteerd" bijv.).

Maar eigenlijk geniet je best gewoon van de ervaring en let je een beetje op hier en daar. Het échte speurwerk zit bij de kijker. Het gebeurt toch allemaal spontaan. Die gast die zgz. al "zeker" was van zijn stuk is gewoon een beetje aan't lullen, vermoed ik.

Edited by Marginal0, 04 February 2016 - 18:57.

• 0

#40 YoniVL

YoniVL

Crew

• Crew
  • 4424 berichten

Posted 04 February 2016 - 19:02

dat het als mol zijnde de ing is opdrachten te doen mislukken en met die proef was dat eigenlijk ideaal.

Maar je schrijft dat niemand daar ging saboteren met het risico onterecht naar huis te worden en gestuurd. Hoe zou die persoon onterecht naar huis kunnen worden gestuurd?

Mja maar dus too obvious, en je moet de hypocrisie dan nog consistent houden gedurende die maand. Good luck! :p

Maar ze moeten er subtiele kansen voor sabotage insteken. Het zou nogal banaal zijn om als kandidaat de 'mislukte' of gesaboteerde proeven bij te houden in het boekje en de grootste gemene deler te zoeken.

Mensen maken ook de veronderstelling dat de Mol uitstekend is in zijn job. Als hij suckt krijg je idd een subtiel spel van 'verdachtmaking'. Zo zeggen ze wsl tegen elkaar dat ze gaan voor Jos of Jeanne, en dan gaan voor iemand totaal anders. Want als ze eruit zijn gestemd geeft dat ook informatie.

Ik vraag me ook af waar die "alliances" en "intriges" eigenlijk goed voor zijn. De kans dat je met de Mol afspreekt is natuurlijk klein, maar voorgaande 'hints' (als uw partner afvalt dus) is het enige voordeel dat ik zie. Wat doen ze anders: informatie uitwisselen? Andere 'gamers' verdacht maken is niet bepaald een goede strategie, want dan gaan de mensen die ze bedotten eraf vallen. Je moet eigenlijk de 'gamers' op het verkeerde pad sturen door hen verkeerde info te geven in een privésetting ("Jos heeft die draad gesaboteerd" bijv.).

Maar eigenlijk geniet je best gewoon van de ervaring en let je een beetje op hier en daar. Het échte speurwerk zit bij de kijker. Het gebeurt toch allemaal spontaan. Die gast die zgz. al "zeker" was van zijn stuk is gewoon een beetje aan't lullen, vermoed ik.

Papfles deed me daarstraks nochtans aan een gelijkaardige proef denken, waarbij ze een gammele brug over moesten. De mol speelde het toen zo dat ze bijna panisch was, maar het toch deed. Vrijwel niemand verdacht haar nog. Niet elke proef is er op gericht om de mol de kans te geven te saboteren. Sommige proeven geven hem net de mogelijkheid om de verdenking van hem weg te nemen.
  • 0
Suit up!

Also tagged with one or more of these keywords: Tv

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users