Springen naar inhoud

4gamers.be

Foto

(Wie is) De Mol?

Tv

• Please log in to reply
170 replies to this topic

#41 Marginal0

Marginal0

Gettin warmed up?

• Member
  • PipPip
  • 237 berichten

Posted 04 February 2016 - 19:07

Dat is ook waar. Als het die laatste gast was zou die dat idd goed gespeeld hebben. :)

Allicht heeft het productieteam alles reeds bekeken en de nodige selecties gemaakt in het materiaal om het niet obvious te doen lijken, en zelfs wsl om mensen op het verkeerde pad te sturen (en tegelijk toch genoeg materiaal laten om achteraf de aha-erlebnissen te oogsten in de laatste ep).

• 0

#42 YoniVL

YoniVL

Crew

• Crew
  • 4424 berichten

Posted 04 February 2016 - 19:39

Dat is ook waar. Als het die laatste gast was zou die dat idd goed gespeeld hebben. :)

Allicht heeft het productieteam alles reeds bekeken en de nodige selecties gemaakt in het materiaal om het niet obvious te doen lijken, en zelfs wsl om mensen op het verkeerde pad te sturen (en tegelijk toch genoeg materiaal laten om achteraf de aha-erlebnissen te oogsten in de laatste ep).

Tuurlijk, dat is onderdeel van de charme. Net genoeg info geven zodat je het kan uitdokteren, maar niet genoeg om het eenvoudig te maken.
  • 0
Suit up!

#43 MiniJeffrey

MiniJeffrey

Crew

• Administrator
  • 8007 berichten

Posted 06 February 2016 - 09:48

Tijdens de eerste proef was er één team dat op een bepaald moment nog met 2 overbleef omdat er 3 gesneuveld waren in die tussenproeven. Daar kan dus heel makkelijk gesjoemeld geweest zijn met de proef, wat kan verklaren waarom ze er zover naast zaten. Waarom de andere ploeg er dan ook zover naast zat is natuurlijk een ander paar mouwen.

Tijdens de lama's pakte Ruth wel de meest tamme (witte, grote kans op bankroet lama), maar als ik het goed voorheb was dat op aanraden van iemand anders (een vrouw, de namen ken ik nog niet zo goed...). En er was inderdaad wel heel snel een akkoord bij de 2 om toch voor het prijsbeest te gaan... Maar het kan natuurlijk allemaal heel goed gemonteerd zijn ook, we zien uiteindelijk maar een fractie van wat gebeurt en dat kan zo in beeld gebracht worden dat we allemaal foute hints krijgen.

Bij de eerste proeven als mol zou ik me nog niet teveel uithalen. Bij veel proeven is er een vrij reeële kans dat het uit zichzelf fout gaat (eerste proef bvb), dus daar wacht je beter met ingrijpen tot het té goed begint te gaan. Als je vanaf proef 1 weet wie de mol is, is er ook geen fun meer aan natuurlijk. Daarom denk ik dat alle hints die tot nu toe gevallen zijn bewust foute hints zijn. Volgens mij zit het hem veel meer in subtiliteiten.

• 0

- 4Gamers Forum Administrator -

#44 papfles

papfles

Crew

• Topic Starter
  • Administrator
  • 6638 berichten

Posted 09 February 2016 - 08:34

Weer veel beelden in de tweede aflevering die er imho bewust in gestoken waren om verdenking te leggen op bepaalde personen, waardoor het analysewerk quasi onmogelijk wordt :p

• 1

#45 TAFKAB

TAFKAB

x.x

• Banned
  • PipPipPip
  • 1454 berichten

Posted 09 February 2016 - 08:50

Weer veel beelden in de tweede aflevering die er imho bewust in gestoken waren om verdenking te leggen op bepaalde personen, waardoor het analysewerk quasi onmogelijk wordt :p

Ik heel de tijd bij ons thuis:

Spoiler

De proeven waren wel tof vond ik, maar heb nu echt geen idee meer wie de mol is.

Mijn buikgevoel zegt Bruno, maar datzelfde gevoel is altijd al fout geweest :')

Onbegrijpelijk dat men zoveel jaar dit programma niet meer heeft gemaakt.

• 0

#46 Dr.Gordon

Dr.Gordon

Wannabe-Spambear

• Member
  • PipPipPip
  • 5011 berichten

Posted 09 February 2016 - 08:53

Spoiler

De proeven waren wel tof vond ik, maar heb nu echt geen idee meer wie de mol is.

Mijn buikgevoel zegt Bruno, maar datzelfde gevoel is altijd al fout geweest :')

Onbegrijpelijk dat men zoveel jaar dit programma niet meer heeft gemaakt.

Bwa, dat snap ik wel. Een goed format melk je geen 10 jaar uit want dat is niet echt goed voor de creativiteit. Ik vind het persoonlijk wel goed maar het is niet meer hetzelfde als vroeger imo.

Edited by Dr.Gordon, 09 February 2016 - 08:53.

• 0

Steam ID: Dr.Gordon - PSN: Dr_Gordon17
Cooler Master MasterCase Maker 5 | Gigabyte Aorus X470 Ultra Gaming  AMD Ryzen 5 2600X | NZXT Kraken X52 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1070 | XFX 550 | Corsair Vengeance 16 Gb | Crucial MX300 525 Gb SSD | Seagate 1TB HDD | PS4

#47 TAFKAB

TAFKAB

x.x

• Banned
  • PipPipPip
  • 1454 berichten

Posted 09 February 2016 - 08:59

Bwa, dat snap ik wel. Een goed format melk je geen 10 jaar uit want dat is niet echt goed voor de creativiteit. Ik vind het persoonlijk wel goed maar het is niet meer hetzelfde als vroeger imo.

De host is een pak zwakker natuurlijk :p

En ge ziet ook dat het duidelijk minder geld mocht kosten dan vroeger.

Elk jaar had niet perse gehoeven, maar om de 2 jaar zou perfect zijn. Als ge ziet hoeveel mensen ernaar kijken, dan zou ik het zelf wel elk jaar doen... Een jaar BV en dan een jaar zonder, zo afwisselen.

Of holland tegen Belgie. Of tegen Walen.

• 0

#48 valies

valies

Crew

• Crew
  • 8825 berichten

Posted 09 February 2016 - 09:21

Dit exactly.

• 0

PSN valies - 3DS 1908-2322-5163 - twitter @valies
As long as people continue to pursue the meaning of freedom, they will never cease to be o/
Baka!

#49 YoniVL

YoniVL

Crew

• Crew
  • 4424 berichten

Posted 09 February 2016 - 10:04

Thibaud, ik blijf er bij. Nu had hij weer een platte band. Altijd iets met die kerel.

• 0
Suit up!

#50 TAFKAB

TAFKAB

x.x

• Banned
  • PipPipPip
  • 1454 berichten

Posted 09 February 2016 - 10:14

Thibaud, ik blijf er bij. Nu had hij weer een platte band. Altijd iets met die kerel.

Met Martinne ist altijd wel iets ja.

Op haren bek met de lamas, ne witte vangen ipv nen bruinen en nu met het fietsen weer op hare smoel en opgegeven.

Schrijft ook nooit iets op en is er puur om haar te amuseren. Bij het rijden over de zoutvlakte kon ze ook amper juiste richtingen geven...

Maar zo'n types zijn het niet. TOO IZI

• 0

#51 papfles

papfles

Crew

• Topic Starter
  • Administrator
  • 6638 berichten

Posted 09 February 2016 - 10:31

De beste move dat die gedaan heeft, was die "het is Vaesen en zonen NV" terwijl het dan PVBA was. Als je echter De Mol bent, dan mep je nu wel de makers, want als ze dat laten zien in een edit, dan is dat gewoon stom. 

Met Martinne ist altijd wel iets ja.

Op haren bek met de lamas, ne witte vangen ipv nen bruinen en nu met het fietsen weer op hare smoel en opgegeven.

Schrijft ook nooit iets op en is er puur om haar te amuseren. Bij het rijden over de zoutvlakte kon ze ook amper juiste richtingen geven...

Maar zo'n types zijn het niet. TOO IZI

Dat is ook slim imho, want iedereen denkt "de mol gaat saboteren" in deze rit naar de top, maar als je gewoon eens totaal NIET aanwezig bent en weet dat de kans groot is dat die 14 stappen te moeilijk zijn, dan haal je alle verdenking weg (aangezien ze nu door niemand verdacht wordt en ook in de eerste aflevering al niet). Kan op zich heel slim zijn. Als ze er echter nog paar afleveringen in blijft en niks blijft noteren, dan wordt ze verdachter imho.

Stijn heeft zichzelf ook dubbelzinnig gemaakt, door mee te gaan in het "we gaan een verhaaltje vertellen", want als de rest gelooft wat de twee dames zeggen als deel van het complot, dan maakt hij zich verdacht en dat wil je net niet als De Mol.

• 0

#52 YoniVL

YoniVL

Crew

• Crew
  • 4424 berichten

Posted 09 February 2016 - 10:53

De beste move dat die gedaan heeft, was die "het is Vaesen en zonen NV" terwijl het dan PVBA was. Als je echter De Mol bent, dan mep je nu wel de makers, want als ze dat laten zien in een edit, dan is dat gewoon stom. 

Dat is ook slim imho, want iedereen denkt "de mol gaat saboteren" in deze rit naar de top, maar als je gewoon eens totaal NIET aanwezig bent en weet dat de kans groot is dat die 14 stappen te moeilijk zijn, dan haal je alle verdenking weg (aangezien ze nu door niemand verdacht wordt en ook in de eerste aflevering al niet). Kan op zich heel slim zijn. Als ze er echter nog paar afleveringen in blijft en niks blijft noteren, dan wordt ze verdachter imho.

Stijn heeft zichzelf ook dubbelzinnig gemaakt, door mee te gaan in het "we gaan een verhaaltje vertellen", want als de rest gelooft wat de twee dames zeggen als deel van het complot, dan maakt hij zich verdacht en dat wil je net niet als De Mol.

Af en toe moet je als maker ook een hint geven aan je publiek ook natuurlijk. En dan creëer je nog altijd verwarring, want mensen zullen zeggen "als het de mol is, dan laten ze dat niet zien". Ik blijf er bij, bij die kerel loopt er te veel mis, maar nooit op zo'n manier dat de andere kandidaten er last van hebben. En het valt ook op dat de anderen nooit tegen hem zeggen "ik vertrouw jou niet!". Dus op dat vlak doet hij het nog altijd goed.

• 0
Suit up!

#53 Zobator

Zobator

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1868 berichten

Posted 09 February 2016 - 19:38

Spoiler

Ik had exact hetzelfde. Zeker op die proef op t water dacht ik het echt. Blijkt dat het gewoon een onhandige paljas was.

Stijn en Gilles kunt ge volgens mij sowieso uitsluiten. Die hebben die proeven té goed gedaan denk ik om de mol te kunnen zijn.

Cathy aan de andere kant kan het echt wel zijn, maar dan speelt ze het slecht. Het kan ook gewoon zijn dat het een gigantisch irritant mens is :p

Thibaud kan ook wel. Die zat altijd achter dat groepje, maar hij is ondanks die platte band ook wel boven geraakt.

Bruno verdenken er nog verschillende mensen precies, maar dat denk ik niet tbh...

• 0

#54 MiniJeffrey

MiniJeffrey

Crew

• Administrator
  • 8007 berichten

Posted 09 February 2016 - 21:35

Ik heb er geen flauw idee van. Iedereen maakt fouten en gedraagt zich bij momenten verdacht.

Gilles kan van zijn intelligentie ook bewust misbruik maken zodat ze hem naar binnen sturen en dan kan hij bewust dat klein foutje gemaakt hebben. Ik zou die nog niet meteen 100% deelnemer beoordelen, het lijkt me iets té goed voor hem.

Hanne wil heel sympathiek en los overkomen, maar heeft tot nu toe toch weinig gepresteerd in de opdrachten. Aan de andere kant hielp ze wel om Ruth terug te brengen en dus 5.000 eventueel te verdienen...

Ik heb er geen flauw benul van. Ik blijf er ook bij dat het zodanig in beeld gebracht wordt dat alles en iedereen verdacht lijkt.

• 0

- 4Gamers Forum Administrator -

#55 papfles

papfles

Crew

• Topic Starter
  • Administrator
  • 6638 berichten

Posted 10 February 2016 - 07:50

Ik heb er geen flauw idee van. Iedereen maakt fouten en gedraagt zich bij momenten verdacht.

Gilles kan van zijn intelligentie ook bewust misbruik maken zodat ze hem naar binnen sturen en dan kan hij bewust dat klein foutje gemaakt hebben. Ik zou die nog niet meteen 100% deelnemer beoordelen, het lijkt me iets té goed voor hem.

Hanne wil heel sympathiek en los overkomen, maar heeft tot nu toe toch weinig gepresteerd in de opdrachten. Aan de andere kant hielp ze wel om Ruth terug te brengen en dus 5.000 eventueel te verdienen...

Ik heb er geen flauw benul van. Ik blijf er ook bij dat het zodanig in beeld gebracht wordt dat alles en iedereen verdacht lijkt.

Als je al merkt dat het 5 vs 4 is en je op voorhand weet dat ze nummerplaten moet zoeken, dan kan je natuurlijk "meedoen", omdat je weet dat het dan al quasi onmogelijk is. Zo scoor je inderdaad punten, terwijl je eigenlijk ideaal bezig bent als Mol.

• 0

#56 Tomba

Tomba

Crew

• Crew
  • 1073 berichten

Posted 10 February 2016 - 11:58

Ik denk dat de kandidaten nu ook slim genoeg zijn om zèlf af en toe verdacht over te komen. Als je ervoor kan zorgen dat de rest van de groep denkt dat jij de mol bent, ben je zelf in een betere positie bij de eliminaties natuurlijk. 

En dan komt er nog eens bij dat de makers precies vooral verdeeldheid en drama willen veroorzaken, terwijl er in de vorige seizoenen (dacht ik toch) meer naar een groepsgevoel toe gewerkt werd.

• 0

#57 YoniVL

YoniVL

Crew

• Crew
  • 4424 berichten

Posted 10 February 2016 - 12:00

Ik denk dat de kandidaten nu ook slim genoeg zijn om zèlf af en toe verdacht over te komen. Als je ervoor kan zorgen dat de rest van de groep denkt dat jij de mol bent, ben je zelf in een betere positie bij de eliminaties natuurlijk. 

En dan komt er nog eens bij dat de makers precies vooral verdeeldheid en drama willen veroorzaken, terwijl er in de vorige seizoenen (dacht ik toch) meer naar een groepsgevoel toe gewerkt werd.

Die verdeeldheid was er in vroegere seizoenen ook al hoor en daar zorgen de kandidaten voor een stuk zelf voor. Er waren er een paar die na 1 dag al zeiden "ik vertrouw die en die niet...". Tja...

• 0
Suit up!

#58 landloper

landloper

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 721 berichten

Posted 15 February 2016 - 21:30

Thibaud was weer zeer subtiel:

Spoiler

En Cathy doet alsof ze de mol is ....

• 0

"You don't have power, until you have all the power" - Ari Gold

"I'm not a businessman , I'm a business, man" - Jay Z

#59 Sproetje

Sproetje

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1772 berichten

Posted 15 February 2016 - 21:50

Ik vertrouw Stijn niet, vraag me niet waarom hoor....

Schaamteloze zelfquote. Hij wordt meer en meer verdacht voor mij
  • 0
~Memento Mori~

#60 landloper

landloper

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 721 berichten

Posted 15 February 2016 - 21:54

Schaamteloze zelfquote. Hij wordt meer en meer verdacht voor mij

Tijdens paintball kon hij toch wel meer bewegen....

• 0

"You don't have power, until you have all the power" - Ari Gold

"I'm not a businessman , I'm a business, man" - Jay Z

Also tagged with one or more of these keywords: Tv

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users