Springen naar inhoud

4gamers.be

Foto

Battalion 1944

• Please log in to reply
40 replies to this topic

#1 BlueSmiley

BlueSmiley

Unstoppable

• Member
  • PipPipPip
  • 2523 berichten

Posted 17 February 2016 - 10:54

top.jpg

Klik hier om naar het Kickstarter project te gaan...

Battalion 1944 recaptures the core of classic multiplayer shooters and propels WW2 into the next generation. Battalion 1944 utilizes the most advanced industry technology to create a visceral and heart-thumping multiplayer experience that has been crafted by the designers who have grown up playing Medal of Honor and Call of Duty 2. 

Fight in real world locations such as the streets of Carentan, the forests of Bastogne and many more in our spiritual successor to the great multiplayer shooters of the past. Precise aim with your Kar98, covering fire with your M1 Garand and quick thinking with your Thompson are key to your success, all packaged into a competitive multiplayer environment. In short, Battalion 1944 is an infantry based first person shooter with an emphasis on raw skill. No grinding, no 'exosuits', just you and your skill as a player.

Join a Battalion and compete season to season with BattleRank, our global competition system. Contribute to your Battalion's season objective to earn cosmetic rewards for your character, weapons and accessories within our realistic art style. Flaunt your success through your player profile to become a renowned player within the community. BattleRank’s highly tuned stat tracking system enables Battalion 1944 to go beyond the standard mould of shooters gone by and enables players to compete globally for rewards, glory and honour.

Fuelled by the power of Unreal Engine 4, Battalion 1944 resurges World War 2 back into the modern gaming spotlight in our spiritual successor to the great multiplayer shooters of the past such as Call of Duty 2 and Enemy Territory. On BattleRank, it’s down to skilled soldiers like you to fight for your battalion.

Edited by BlueSmiley, 17 February 2016 - 11:57.

• 1

#2 BlueSmiley

BlueSmiley

Unstoppable

• Topic Starter
  • Member
  • PipPipPip
  • 2523 berichten

Posted 17 February 2016 - 11:02

I'm stoked. :wub:  Op zoiets als dit ben ik al veel te lang aan 't hopen. Eerlijk gezegd had ik het wel nooit verwacht dat er nog ooit een kleine developer met zou afkomen. Bij deze is dat dus wel gebeurd! Aw yiss, m8.

En ik was blijkbaar niet de enige die zoiets wou, want het project was op drie dagen tijd al volledig gefund. Ondertussen staat de teller op 233 000 pond met nog vijftien dagen te gaan terwijl ze er maar 100 000 vroegen.

De stretchgoals worden gemaakt op basis van de community (http://forums.battaliongame.com/). Ze zijn onderweg... 

Hopelijk komen ze er snel zodat de rest van de afwachtende gamers toch wat centen zullen toezeggen!

De developers hopen te eindigen met 350 000 en zo zou het spel de benodigde centen hebben om er veel meer van te maken dan dat je in de trailer te zien krijgt. Bulkhead Interactive (de studio achter deze game) gooit nog 100 000 pond bovenop de centen dat ze via de Kickstarter verkrijgen, dus ze hebben ondertussen al een mooi bedrag om met te spelen!

Funny fact: De developers spelen CoD 2 en CS:GO als ze hun pauze nemen in de studio. Met die ervaringen in competitieve shooters komt het wel goed volgens mij...

Heeft iemand van jullie dit al gebacked?

• 0

#3 rafbanaan

rafbanaan

Crew

• Crew
  • 12633 berichten

Posted 17 February 2016 - 11:23

20 Euro gebacked.

• 0

PSN ID/STEAM ID/ORIGIN ID: Tha_soh

Xbox Live ID: Tha soh

The 4Gamers PC-build generator

#4 bobby123

bobby123

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 478 berichten

Posted 17 February 2016 - 13:41

Ik zit al op de fora, maar ben nog wat aan het wachten, ik pledge zeker, maar als we gaan wss met 5 van mijn clan een 'platoon pack' kopen, het is nogal een gedoe om dat te regelen :-) maar het ziet er echt geweldig uit.

• 0
BAZINGA!!

#5 BlueSmiley

BlueSmiley

Unstoppable

• Topic Starter
  • Member
  • PipPipPip
  • 2523 berichten

Posted 26 February 2016 - 02:33

De stretch goals staan online! De kickstarter heeft nog zes dagen te gaan, dus als je nog twijfelt is 't nu wel stilaan de moment! ;)

http://www.4gamers.b...goals-te-pakken

• 0

#6 BlueSmiley

BlueSmiley

Unstoppable

• Topic Starter
  • Member
  • PipPipPip
  • 2523 berichten

Posted 02 March 2016 - 13:19

De - waarschijnlijk - laatste stretch goal is vandaag behaald. Nog 24 uur te gaan!

Als je nog wil pledgen is 't nu de moment...

5b502d5d47a5cda63a8f057f1080f794_origina

• 0

#7 PaxtonBE

PaxtonBE

Gettin warmed up?

• Member
  • PipPip
  • 120 berichten

Posted 02 March 2016 - 17:49

Pakket van 15pond paar weken geleden gekocht, kzen alvast benieuwd.

• 0

#8 BlueSmiley

BlueSmiley

Unstoppable

• Topic Starter
  • Member
  • PipPipPip
  • 2523 berichten

Posted 13 August 2016 - 11:32

Update! Eerste weapon tease, Paypal store, nieuwe website + forum, ...

https://www.kickstar...4/posts/1652884

http://www.battaliongame.com/

• 0

#9 BlueSmiley

BlueSmiley

Unstoppable

• Topic Starter
  • Member
  • PipPipPip
  • 2523 berichten

Posted 12 January 2017 - 16:17

De eerste nieuwtjes zijn er!

Dit spel wordt dus een mengeling tussen Call of Duty 2 en 4 Promod.

• 0

#10 stijn-1

stijn-1

Member

• Member
  • Pip
  • 69 berichten

Posted 13 January 2017 - 12:14

De eerste nieuwtjes zijn er!

Dit spel wordt dus een mengeling tussen Call of Duty 2 en 4 Promod.

Weet jij misschien hoe het komt dat er maps van modern warfare in die video te zien zijn?

• 0

#11 bobby123

bobby123

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 478 berichten

Posted 13 January 2017 - 12:28

omdat hij footage van die spellen gebruikt om te praten over de nieuwe informatie dat hij heeft gekregen over battalion. 

Hij zegt toch duidelijk in het begin dat hij geen (nieuwe) gameplay heeft, maar enkel eigen info door zijn bezoek (met eigen mening erbij).

Dus, om niet constant hetzelfde te tonen, voegt hij gameplay van Cod toe, waarschijnlijk omdat hij vindt dat battalion gelijkaardig speelt, dus om een vergelijking te maken ermee (maar vooral omdat je niet naar een zwart scherm hoeft te kijken terwijl hij zit te praten)

• 1
BAZINGA!!

#12 BlueSmiley

BlueSmiley

Unstoppable

• Topic Starter
  • Member
  • PipPipPip
  • 2523 berichten

Posted 13 January 2017 - 15:41

Weet jij misschien hoe het komt dat er maps van modern warfare in die video te zien zijn?

De reply hierboven legt 't uit... :)

+ 't Is een ex-cod4 pro.

• 0

#13 stijn-1

stijn-1

Member

• Member
  • Pip
  • 69 berichten

Posted 13 January 2017 - 22:16

Ik heb het begin van de video nog eens bekeken en hij zegt inderdaad dat het geen nieuwe gameplay bevatte. Het was dus best een domme vraag van mij achteraf bekeken. Anyway dat is toch niet de uiteindelijke versie van cod4, die hij laat zien, ofwel soms? Ik heb alleen de Remastered gespeeld maar daar loop je toch op een totaal andere manier.

Om het toch een beetje over het topic te hebben: Ik vind het spijtig dat deze game geen singleplayer campaign bevat. Dat zou namelijk een goede reden zijn voor mij om deze game te kopen.

• 0

#14 bobby123

bobby123

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 478 berichten

Posted 14 January 2017 - 11:40

Ik heb het begin van de video nog eens bekeken en hij zegt inderdaad dat het geen nieuwe gameplay bevatte. Het was dus best een domme vraag van mij achteraf bekeken. Anyway dat is toch niet de uiteindelijke versie van cod4, die hij laat zien, ofwel soms? Ik heb alleen de Remastered gespeeld maar daar loop je toch op een totaal andere manier.

Om het toch een beetje over het topic te hebben: Ik vind het spijtig dat deze game geen singleplayer campaign bevat. Dat zou namelijk een goede reden zijn voor mij om deze game te kopen.

Over cod4 kan ik niet veel verder helpen, aangezien ik daar enkel de sp van speelde, en dat al een tijdje geleden is.

De singleplayer van battalion 1944, vind ik ook wel een gemis, aangezien ik ook wel (liever) een singleplayer game speel, zeker in die setting. Maar ik denk dat die sp een van de opties was voor 'stretch' goals, maar dat niet behaald werd. Dat wijst er denk ik wel op dat ze het idee hadden, en misschien op een latere datum aan toevoegen. Wat ik heb begrepen zal het ook allemaal (server settings etc) aanpasbaar zijn, of toch zo veel mogelijk, zodat mensen toch een custom ervaring kunnen hebben per server. Ik ben het niet zeker, (ik kan het op day of infamy hebben) maar ik dacht dat ze hun spel ook zouden openzetten voor mods, wat ook een mogelijke antwoord kan zijn. 

• 0
BAZINGA!!

#15 BlueSmiley

BlueSmiley

Unstoppable

• Topic Starter
  • Member
  • PipPipPip
  • 2523 berichten

Posted 18 January 2017 - 16:18

De versie die hij speelt is 'Promod'. Battalion zou dezelfde strafing moeten krijgen als Promod en daar gaat 't dan ook een tijdje over. De competitive scene speelde zich vooral op Promod af en de vanilla game was voor de 'casuals'. Kijk maar eens rond op Youtube of kijk eens op deze link.

De Kickstarter had zoals je in de OP las een stretchgoal om een SP campaign toe te voegen, maar hier zochten ze 1,2 miljoen pond voor. De hoogste stretchgoal die we behaald hebben is die van de D-Day map (300K). 

De D-Day map speelt zich trouwens niet zoals de meesten zouden verwachten op het strand af, maar enkel en alleen in de bunkers. Het blijft een close combat competitive FPS. (zoals de oudere CoD's, MOHAA, CS, ...)

De singleplayer van battalion 1944, vind ik ook wel een gemis, aangezien ik ook wel (liever) een singleplayer game speel, zeker in die setting. Maar ik denk dat die sp een van de opties was voor 'stretch' goals, maar dat niet behaald werd. Dat wijst er denk ik wel op dat ze het idee hadden, en misschien op een latere datum aan toevoegen. Wat ik heb begrepen zal het ook allemaal (server settings etc) aanpasbaar zijn, of toch zo veel mogelijk, zodat mensen toch een custom ervaring kunnen hebben per server. Ik ben het niet zeker, (ik kan het op day of infamy hebben) maar ik dacht dat ze hun spel ook zouden openzetten voor mods, wat ook een mogelijke antwoord kan zijn. 

Zoals ik boven jou quote al zei was de singleplayer campaign inderdaad een stretchgoal die nooit behaald is. Jammer genoeg zal deze ook nooit toegevoegd worden. De developers willen 't liefst de russen nog in het spel krijgen, maar dit zal van de verkoop van het spel afhangen, i'm afraid. 

Al de rest klopt volledig, bobby. De ranked games zullen een vast aantal slots hebben, maar de servers die men zelf huurt kan men volledig naar eigen wens aanpassen. Ook zullen er casual servers zijn en die zullen - tot zover ik zelf weet - maximum 16vs16 zijn.

Qua mod support leggen de developers alles open. Maps, skins, MP campaigns, you name it.. De mod tools van UE4 zijn uiteraard al toegankelijk en zodra de developer de eerste kit geeft zal men er stilaan wel aan beginnen aangezien er nu al veel interesse is!

Edited by BlueSmiley, 19 January 2017 - 11:57.

• 0

#16 BlueSmiley

BlueSmiley

Unstoppable

• Topic Starter
  • Member
  • PipPipPip
  • 2523 berichten

Posted 16 February 2017 - 11:05

De producer is gisteren begonnen aan de Alpha trailer. We zullen eindelijk, na meer dan een jaar wachten, het spel te zien krijgen! De trailer zou in maart moeten komen!

In other news:

"It took months and months to get right but we finally got the animations right. the Kar98 feels identical to the #COD2 Kar98"

https://twitter.com/...166307705606145

Edited by BlueSmiley, 16 February 2017 - 11:06.

• 1

#17 BlueSmiley

BlueSmiley

Unstoppable

• Topic Starter
  • Member
  • PipPipPip
  • 2523 berichten

Posted 09 March 2017 - 13:24

Omg.

• 0

#18 bobby123

bobby123

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 478 berichten

Posted 09 March 2017 - 15:48

De beelden in de achtergrond (op hun schermen) zien er alvast super uit.

En square enix, is zeker niet de minste!

• 0
BAZINGA!!

#19 BlueSmiley

BlueSmiley

Unstoppable

• Topic Starter
  • Member
  • PipPipPip
  • 2523 berichten

Posted 09 March 2017 - 16:52

De beelden in de achtergrond (op hun schermen) zien er alvast super uit.

En square enix, is zeker niet de minste!

Let op de Kar98 handling. Dat ziet er echt zo uit als in CoD2. Love it!

Edit: Hun vorige game (The Turing Test) is ook door Square Enix gepublished. ;)

Edited by BlueSmiley, 10 March 2017 - 02:19.

• 0

#20 BlueSmiley

BlueSmiley

Unstoppable

• Topic Starter
  • Member
  • PipPipPip
  • 2523 berichten

Posted 22 March 2017 - 13:46

Kickstarter Update: https://www.kickstar...4/posts/1838458

• 0

0 user(s) are reading this topic