Springen naar inhoud

4gamers.be

Foto

Amerikaanse politiek / presidentsverkiezingen

• Please log in to reply
140 replies to this topic

#1 TAFKAB

TAFKAB

x.x

• Banned
  • PipPipPip
  • 1454 berichten

Posted 02 March 2016 - 07:34

Negers die blijven stemmen op Clinton. Martin Luther King draait zich om in zijn graf.
Loempe negers, ni normaal!
  • 1

#2 papfles

papfles

Crew

• Administrator
  • 6632 berichten

Posted 02 March 2016 - 08:03

Negers die blijven stemmen op Clinton. Martin Luther King draait zich om in zijn graf.

Ik denk dat het merendeel van de buitenwereld eerder facepalmt bij de stemmen die Trump blijft binnenhalen hoor :)

• 2

#3 Unexpected

Unexpected

Wannabe-Spambear

• Clan Legend
  • 6166 berichten

Posted 02 March 2016 - 08:15

Voor wie zijt gij dan voorstander? Ik kan me precies niet vinden in geen enkele kandidaat...

• 0

“...a minority is only thought of as a minority if it constitutes some kind of threat to the majority, real or imaginary. And no threat is ever quite imaginary...” Christopher Isherwood
"Arguing on the internet is like running in the Special Olympics... Even if you win, you're still retarded."

#4 smitske

smitske

Wannabe-Spambear

• Member
  • PipPipPip
  • 4281 berichten

Posted 02 March 2016 - 08:26

Drumpf of course is dat nog niet duidelijk geworden?

Edited by smitske, 02 March 2016 - 08:28.

• 0
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." Albert E.

#5 TAFKAB

TAFKAB

x.x

• Topic Starter
  • Banned
  • PipPipPip
  • 1454 berichten

Posted 02 March 2016 - 10:56

Voor wie zijt gij dan voorstander? Ik kan me precies niet vinden in geen enkele kandidaat...

Sanders/Trump

Het gaat me om het feit dat zij ONAFHANKELIJK campagne voeren en niet worden gesponsord door banken, grote bedrijven,...

Maar goed, Sanders is zo goed als verloren nu. Dus hopen dat Trump president wordt.

Alles liever dan een heks die op de tonen van elke grootbank van amerika danst.

Ik denk dat het merendeel van de buitenwereld eerder facepalmt bij de stemmen die Trump blijft binnenhalen hoor :)

Dit vind ik nu echt een rare uitspraak.

Waarom denkt ge dat Trump zoveel stemmen haalt, serieus ?

Omdat em moslims zogezegd uitmaakt of mexicanen haat ?

Nee, het is omdat die man klare en normale taal spreekt die jan modaal verstaat.

Het is ook iemand die ingaat tegen de hele zever van de politieke spelletjes en gewoon op zijn punt staat en blijft staan, ongeacht wat de rest doet.

Hetzelfde voor Sanders trouwens. Geen fake zeverspeech over vanalles en nog wat in fake en politieke uitdrukkingen, maar gewoon in klare duidelijke normale alledaagse taal zaken uitleggen.

Bart De Wever bij ons beheerst dat ook goed en dat is een van de redenen van zijn succes. Dus nu allemaal plots ogen trekken waarom mensen voor eenzelfde soort figuur in de VS stemmen is op zijn minst merkwaardig en bewijst nog maar eens wat voor een wereldvreemde mensen er hier zitten.

• 0

#6 papfles

papfles

Crew

• Administrator
  • 6632 berichten

Posted 02 March 2016 - 11:19

Sanders/Trump

Het gaat me om het feit dat zij ONAFHANKELIJK campagne voeren en niet worden gesponsord door banken, grote bedrijven,...

Maar goed, Sanders is zo goed als verloren nu. Dus hopen dat Trump president wordt.

Nee, het is omdat die man klare en normale taal spreekt die jan modaal verstaat.

Het is ook iemand die ingaat tegen de hele zever van de politieke spelletjes en gewoon op zijn punt staat en blijft staan, ongeacht wat de rest doet.

Hetzelfde voor Sanders trouwens. Geen fake zeverspeech over vanalles en nog wat in fake en politieke uitdrukkingen, maar gewoon in klare duidelijke normale alledaagse taal zaken uitleggen.

Bart De Wever bij ons beheerst dat ook goed en dat is een van de redenen van zijn succes. Dus nu allemaal plots ogen trekken waarom mensen voor eenzelfde soort figuur in de VS stemmen is op zijn minst merkwaardig en bewijst nog maar eens wat voor een wereldvreemde mensen er hier zitten.

Groot verschil tussen een Trump die zulke uitspraken doet en Bart De Wever imho. 

Op zijn punt staat en blijft staan? Vandaar dat er elfendertig duizend uitspraken gepakt worden van zelfs nog maar de afgelopen 6 maanden waarin hij beide kanten van een discussie aanhangt? 

• 0

#7 YoniVL

YoniVL

Crew

• Crew
  • 4413 berichten

Posted 02 March 2016 - 11:23

Heb je die mens al eens horen praten? Daar is kop noch staart aan te krijgen. Het enige dat hij doet is schelden op andere kandidaten, andere nationaliteiten en de media. Trump speelt net wel alle politieke spelletjes, alleen doet hij dat in het extreme. Haatcampagnes naar andere kandidaten zijn schering en inslag in de VS. Trump doet het alleen heel laag bij de gronds. En ja, hij krijgt ook bijzonder veel stemmen vanwege zijn xenofobe uitspraken. Dat kan je gewoon niet ontkennen.

Trouwens, die man blijft helemaal niet op zijn strepen staan. Die draait en keert met de wind, op momenten dat het hem uitkomt. Die kerel is zijn eigen hoogstpersoonlijke spin doctor. Het is al meer dan genoeg aangetoond dat hij zit te liegen waar iedereen bijstaat.

#MakeDonaldDrumpfAgain

• 1
Suit up!

#8 Hybride Zalm

Hybride Zalm

Unstoppable

• Member
  • PipPipPip
  • 2713 berichten

Posted 02 March 2016 - 11:30

Sanders/Trump

Want Trump hoort duidelijk niet bij de banken/grote bedrijven hé. Het is maar belachelijk om te zeggen dat de rest gesteund wordt door de die terwijl dat Trump zelf bij die behoort. Je ben wel zeer naïef als je denkt dat Trump onafhankelijk is, zeker als je eens zoekt en vindt dat Trump zelf donaties heeft gekregen van grote bedrijven.

'Normale' taal, geen klare taal. Hij beledigt mensen en doordat hij durft mensen te beledigen stemmen mensen op hen. Pak een random redneck, geef hem een kostuum, een paar miljoen laat hem zeggen wat hij wilt en mensen zullen blijkbaar daar ook op stemmen. 'Hij heeft geen manieren, wat een geweldige man!'

'Hij blijft op z'n punt staan', buiten dat het al bewezen is dat hij even makkelijk z'n mening verandert en nog harder liegt dan Clinton. 

• 0

死んでください

#9 TAFKAB

TAFKAB

x.x

• Topic Starter
  • Banned
  • PipPipPip
  • 1454 berichten

Posted 02 March 2016 - 11:49

Groot verschil tussen een Trump die zulke uitspraken doet en Bart De Wever imho. 

Op zijn punt staat en blijft staan? Vandaar dat er elfendertig duizend uitspraken gepakt worden van zelfs nog maar de afgelopen 6 maanden waarin hij beide kanten van een discussie aanhangt? 

Hij spreekt dan ook voor een ander publiek. Als ge hier in Vlaanderen het woord moslim of neger gebruikt is het fin de carriere.

In de VS is men wel wat meer gewend. 

De basis blijft hetzelfde, iemand die zonder verpinken zijn gedacht zegt, net zoals de Wever. Take it or leave it mentaliteit.

Dat zien mensen liever dan de zoveelste gladde slijmerige politicus.

Heb je die mens al eens horen praten? Daar is kop noch staart aan te krijgen. Het enige dat hij doet is schelden op andere kandidaten, andere nationaliteiten en de media. Trump speelt net wel alle politieke spelletjes, alleen doet hij dat in het extreme. Haatcampagnes naar andere kandidaten zijn schering en inslag in de VS. Trump doet het alleen heel laag bij de gronds. En ja, hij krijgt ook bijzonder veel stemmen vanwege zijn xenofobe uitspraken. Dat kan je gewoon niet ontkennen.

Trouwens, die man blijft helemaal niet op zijn strepen staan. Die draait en keert met de wind, op momenten dat het hem uitkomt. Die kerel is zijn eigen hoogstpersoonlijke spin doctor. Het is al meer dan genoeg aangetoond dat hij zit te liegen waar iedereen bijstaat.

#MakeDonaldDrumpfAgain

Check voorgaande antwoord op papfles.

En indien ik in uw logica meega, heeft de NVA en de Wever zelf ook vooral stemmen gekregen vanwege zijn rechtse standpunten op migratie en integratie. Grappig dat al de NVA-ers liggen te roepen wanneer men durft zeggen dat er een hele hoop VB-ers een NVA switch hebben gemaakt, maar dan nu wel durven zeggen dat men enkel op Trump stemt vanwege zijn 'xenofobe' uitspraken.

Welke uitspraak was dan xenofoob vraag ik mij af ?

En op welke zaken is hij gedraaid met de wind ?

@hybride zalm: quote aub deftig, geen zin om alles te liggen over te typen of te kopieren omdat ge het quotesysteem weigert deftig te gebruiken.

Over de donaties:

Clinton top 3:

Soros Fund Management $7,025,000 Euclidean Capital $3,500,000 Pritzker Group

$2,800,000

Trump top 3:

Manchester Financial Group $50,000 AON Corp $25,000 Ajd Construction $25,000

Maar goed, nu gaan er hier sowieso weer een paar komen zeggen: ZIE MANCHESTER IS EEN FINANCIELE GROEP HIJ IS VOOR DE BANKEN.

Ja, want financiele groepen gaan kandidaten niet steunen met miljoenen, maar met schamele 50 k dollar, die niet eens zijn vlucht expenses covert.

Nog wat cijfers:

Sanders:

Alphabet Inc $162,339 University of California $81,407 Microsoft Corp $55,041

Ted Cruz:

Wilks Brothers $15,000,000 Renaissance Technologies $11,000,000 Caprock Partners $10,001,000

En nog wat cijfers: Trump heeft een goede 17 miljoen uit eigen zak in zijn campagne steken. Clinton 1 miljoen.

Zowel Cruz als Clinton hebben beide budgetten van over de 100 miljoen dollar, bijna uitsluitend van donaties van financiele groepen.

Edited by Bl4ck, 02 March 2016 - 11:57.

• 0

#10 rafbanaan

rafbanaan

Crew

• Crew
  • 12694 berichten

Posted 02 March 2016 - 12:12

http://www.politifac...s/donald-trump/

Of is het ook weer iemand die tegen Trump is? Ik zie ze feiten bovenhalen en als je je ogen opendoet, zie je dat zelf ook.

Week 1 is hij tegen wapens

Week 2 is hij ervoor

Heb je die zijn uitspraak gehoord over IS? 'Ga die mannen hun families uitmoorden'... goed bezig! Stem ervoor!

• 0

PSN ID/STEAM ID/ORIGIN ID: Tha_soh

Xbox Live ID: Tha soh

The 4Gamers PC-build generator

#11 YoniVL

YoniVL

Crew

• Crew
  • 4413 berichten

Posted 02 March 2016 - 12:13

En indien ik in uw logica meega, heeft de NVA en de Wever zelf ook vooral stemmen gekregen vanwege zijn rechtse standpunten op migratie en integratie. Grappig dat al de NVA-ers liggen te roepen wanneer men durft zeggen dat er een hele hoop VB-ers een NVA switch hebben gemaakt, maar dan nu wel durven zeggen dat men enkel op Trump stemt vanwege zijn 'xenofobe' uitspraken.

Welke uitspraak was dan xenofoob vraag ik mij af ?

En op welke zaken is hij gedraaid met de wind ?

Alleen ben ik geen NVA-er, dus maakt dat helemaal niet uit ivm wat ik zeg.

"Mexicans don't bring their best, they bring rapists etc..."

"A complete ban on all muslims entering the country..."

Draaien als de wind:

http://www.charisman...rtion-confusing

Onlangs was er ook nog dat gedoe met die van de Ku Klux Klan, die zei dat iedereen op hem moest stemmen. Toen kende hij plots die mens (en ook de Ku Klux Klan...) niet, terwijl hij eerder van die mens al had gezegd dat hij hem niet moest hebben...

http://www.nbcnews.c...g-about-n527576

En zo zijn er wel meer voorbeelden.

Je bent toch fan van John Oliver? Bekijk zijn laatste aflevering. Genoeg punten waarop hij hem met beelden aanpakt over uitspraken waarin hij de ene keer wit en de andere keer zwart zegt.

• 0
Suit up!

#12 TAFKAB

TAFKAB

x.x

• Topic Starter
  • Banned
  • PipPipPip
  • 1454 berichten

Posted 02 March 2016 - 12:26

Bekijk dat straks allemaal, merci voor de links Yoni.

Maar je kan dezelfde zaken toch ook maken van alle andere kandidaten ? Maakt dat Trump dan speciaal?

Edited by papfles, 02 March 2016 - 12:45.

• 0

#13 YoniVL

YoniVL

Crew

• Crew
  • 4413 berichten

Posted 02 March 2016 - 12:40

Bekijk dat straks allemaal, merci voor de links Yoni.

Maar je kan dezelfde zaken toch ook maken van alle andere kandidaten ? Maakt dat Trump dan speciaal?

http://www.politifac...illary-clinton/

http://www.politifac...ities/bernie-s/

http://www.politifac...s/barack-obama/

http://www.politifac...es/marco-rubio/

http://www.politifac...s/donald-trump/

Ik vind de verschillen toch redelijk extreem. En ja, elke politicus heeft al zo'n zaken gedaan. Alleen doet Trump dat net iets erger in mijn ogen. Als van al je uitspraken er 1 correct is (en wat voor eentje dan nog)... Van de 101 uitspraken die ze daar checken zijn er ocharme 22 niet fout.

En nogmaals, bekijk eens een volledige of zelfs gewoon een halve toespraak van die man. Dat is gewoon Palin in een mannenlichaam. Meer dan eens slaat hij incoherente onzin uit zijn nek. Hij is niet beter dan Haroon van Temptation Island met zijn 'je hebt flirten en je hebt flirten flirten'.

Om nog maar te zwijgen van het feit dat de man meer dan één financiële slechte beslissing op zijn conto heeft...

• 1
Suit up!

#14 TAFKAB

TAFKAB

x.x

• Topic Starter
  • Banned
  • PipPipPip
  • 1454 berichten

Posted 02 March 2016 - 13:21

Polifacts, seriously Yoni?

Aan de hand van de mening die sowieso biased is (al verschillende studies uitgewezen btw) gaat gij hier vernelden dat Trump meer liegt dan andere kandidaten, of dit erger doet?

...

En kom aub niet af met die pullitzer prijs :) de eindredacteur van de Tampa Bay gazet zetelt daar in de board :')

Die delen dus eigenlijk prijzen aan zichzelf uit, om daarmee te kunnen uitpakken.

Ja, zo triestig is het gesteld in de VS als het aankomt op objectieve media.

Edited by Bl4ck, 02 March 2016 - 13:25.

• 0

#15 YoniVL

YoniVL

Crew

• Crew
  • 4413 berichten

Posted 02 March 2016 - 13:33

Polifacts, seriously Yoni?

Aan de hand van de mening die sowieso biased is (al verschillende studies uitgewezen btw) gaat gij hier vernelden dat Trump meer liegt dan andere kandidaten, of dit erger doet?

...

En kom aub niet af met die pullitzer prijs :) de eindredacteur van de Tampa Bay gazet zetelt daar in de board :')

Die delen dus eigenlijk prijzen aan zichzelf uit, om daarmee te kunnen uitpakken.

Ja, zo triestig is het gesteld in de VS als het aankomt op objectieve media.

In de VS bestaan geen objectieve media. Allemaal hebben ze een bias. Dat krijg je in een land dat volledig gepolariseerd is.

Allez, vrijwel nergens bestaan er 100% objectieve media, dat is dan ook een utopie.

Zelfs dan nog zijn de leugens en de manier van oreren bij Drumpf van een ander niveau dan bij de andere kandidaten. Drumpf is een populist, hoe je het ook draait of keert.

• 1
Suit up!

#16 TAFKAB

TAFKAB

x.x

• Topic Starter
  • Banned
  • PipPipPip
  • 1454 berichten

Posted 02 March 2016 - 13:44

True, net zoals de Wever een populist is. Dat was dus al enkele posts terug mijn punt. Ik begrijp ook niet wat er mis is met een populist te zijn.

En stop met Drumpf te gebruiken. Is echt mega flauw, weeral de zoveelste zielige niet inhoudelijke belachelijke aanval op Trump van zijn tegenstanders.

Ik zit toch ook niet constant Clinton of andere kandidaten hun naam te vervormen om hen uit te maken? Als ik dat al kan, moet een lid van de crew dat toch ook kunnen ?

• 0

#17 papfles

papfles

Crew

• Administrator
  • 6632 berichten

Posted 02 March 2016 - 14:09

True, net zoals de Wever een populist is. Dat was dus al enkele posts terug mijn punt. Ik begrijp ook niet wat er mis is met een populist te zijn.

En stop met Drumpf te gebruiken. Is echt mega flauw, weeral de zoveelste zielige niet inhoudelijke belachelijke aanval op Trump van zijn tegenstanders.

Ik zit toch ook niet constant Clinton of andere kandidaten hun naam te vervormen om hen uit te maken? Als ik dat al kan, moet een lid van de crew dat toch ook kunnen ?

Al een geluk dat hij zelf zo eerbaar is en anderen in hun waarde laat en vooral niet belachelijk probeert te maken.... Op dat vlak is het voor velen "oogsten wat je zaait" vrees ik. 

• 0

#18 YoniVL

YoniVL

Crew

• Crew
  • 4413 berichten

Posted 02 March 2016 - 14:10

Ik vind Drumpf funny. Als ik dat wil gebruiken, dan gebruik ik dat. En het is eigenlijk helemaal geen zielige, niet-inhoudelijke poging om hem aan te pakken. Het is vooral een manier om de hypocrisie van die man aan te tonen. Komt trouwens gewoon uit Last Week Tonight hoor...

Btw: Ted Cruz is de Zodiac Killer!

• 0
Suit up!

#19 TAFKAB

TAFKAB

x.x

• Topic Starter
  • Banned
  • PipPipPip
  • 1454 berichten

Posted 02 March 2016 - 14:20

Al een geluk dat hij zelf zo eerbaar is en anderen in hun waarde laat en vooral niet belachelijk probeert te maken.... Op dat vlak is het voor velen "oogsten wat je zaait" vrees ik. 

Dus daar over klagen en dan is jullie oplossing het zelf doen?

Ik doe hetzelfde hier op het forum sinds ik lid ben en heb al meer reports achter mijn naam staan dan dat er reviews zijn verschenen op 5 jaar.

Maarja consequentie is vaak ver zoek bij de leden en de crew hier.

Ik vind Drumpf funny. Als ik dat wil gebruiken, dan gebruik ik dat. En het is eigenlijk helemaal geen zielige, niet-inhoudelijke poging om hem aan te pakken. Het is vooral een manier om de hypocrisie van die man aan te tonen. Komt trouwens gewoon uit Last Week Tonight hoor...

Btw: Ted Cruz is de Zodiac Killer!

Kunt ge mij dan uitleggen waar Drumpf van komt ?

Indien dit uw manier van discussieren is: het is funny dus ik gebruik dat; vraag ik me serieus af waarom ik zelfs tijd verdoe met op u te reageren.

OMG OMG OMG Last Week tonight heeft dat gebruikt dus is alles automatisch waar en grappig hihihih.

• 0

#20 YoniVL

YoniVL

Crew

• Crew
  • 4413 berichten

Posted 02 March 2016 - 14:42

Kunt ge mij dan uitleggen waar Drumpf van komt ?

Indien dit uw manier van discussieren is: het is funny dus ik gebruik dat; vraag ik me serieus af waarom ik zelfs tijd verdoe met op u te reageren.

OMG OMG OMG Last Week tonight heeft dat gebruikt dus is alles automatisch waar en grappig hihihih.

Bekijk het segment van Last Week Tonight en je zal zien waarom ik dat gebruik. Ik vind het gewoon komisch, dus ik zie niet in waarom ik dat niet mag gebruiken. Mensen schrijven ook M$. Ik vind dat niet grappig, maar mensen mogen dat van mij gebruiken.

Tot slot, me geen woorden in de mond leggen. Ik heb nooit gezegd dat het automatisch waar en grappig is omdat het uit Last Week Tonight komt. Vergeet trouwens niet dat je enkele dagen geleden zelf een verhaal uit de doeken hebt gedaan op deze site over het aanvragen van identiteitskaarten in de VS. Dat kwam toen ook uit Last Week Tonight en volgens mij heb je die bedenking toen niet gemaakt.

Het is bovendien wel heel eenvoudig om een discussie te stoppen omdat ik 1 woord gebruik dat je niet aanstaat. Dan gaan er heel veel discussies met jou snel stopgezet worden en niet omdat ik het woord Drumpf gebruik hoor.

#MakeDonaldDrumpfAgain

• 0
Suit up!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users