Springen naar inhoud

4gamers.be


Foto

BMW Power League: Rules and regulations

Seizoen 1 GT3 PS4 Project Cars

  • This topic is locked This topic is locked
No replies to this topic

#1 cobaltje

cobaltje

    Member

  • Member
  • Pip
  • 79 berichten

Posted 08 March 2016 - 08:42

RULES AND REGULATIONS



Welkom bij 4Racers SEIZOEN 1: BMW POWER LEAGUE ! Als deelnemer van deze league wordt er door de 4R-FIA verondersteld dat u alle regels gelezen en begrepen heeft alvorens deel te nemen aan uw eerste wedstrijd in deze league, veel plezier! Het 4R-FIA-Team.

 

Na het feestgedruis van season 9 (RubberMadness), waarin @cobalt in groep 1 en @Aligatorrr in groep 2 als kampioen bekroond werden, was het rap terug back to reality voor de FIA-leden. Het format voor season 10 moest namelijk uitgeschreven worden.

De FIA deed uitvoerig onderzoek naar enkele knelpunten in S2. Hoe kunnen we het veld dichter bij elkaar brengen? Hoe kunnen we iedereen een gelijke kans geven op een podium plaats? Hoe houden we het titelgevecht zo lang mogelijk in leven? Hoe zorgen we ervoor dat de mensen enthousiast zijn? Hoe zorgen we ervoor dat iedereen altijd aanwezig is? Vragen die een antwoord verdienen dachten wij!

Wat reeds besproken was tussen FIA-leden, kwam tot realisatie bij de publc voting. De volledige grid zal voorzien worden van BMW M3 GT's waar slechts minimaal aan gesleuteld mag worden (Forced default setup). Hierdoor hopen we de echte verschillen tussen de kwaliteiten van de rijders op te zoeken. Geen gedoe meer met setups, verschil in auto's,... voor iedereen geldt dezelde wet.

Het vorig jaar geïntroduceerde format met hoofd- en sprintraces (H-race & S-race) blijft behouden. Beide worden vooraf gegaan door een kwalificatiesessie (resp. Q1 en Q2) van 10 minuten. Deze korte Q-sessies zorgen ervoor dat er niet afhankelijk van circuit tot circuit weinig tijd is om meerdere rondjes te rijden, best direct een goede ronde rijden, stress! De S-race is om en bij de 40% of 20 minuten van de H-race.
 
Wel werd er gesleuteld aan de puntentelling, met punten voor iedereen bij de S-race en een herverdeling van het aantal punten in zowel de Hoofd- en Sprintrace. Gezien de dichte competitie reiken we terug punten uit voor de pole positie! Fastest lap blijft een eervolle vermelding op de ranking website.

Bovenstaand format blijft behouden gezien er elk weekend een middellange afstand afgelegd moet worden waarin uithouding, concentratie en tactiek een rol spelen die maar moeilijk tot uiting zou komen in de kortere races. Dit komt voornamelijk wegens de introductie van een verplichte pitstop tijdens de hoofdrace!
Gebleven is het format waarin de top 6 (bij minder dan 10 deelnemers is dit de top 3) uit de H-race NIET (zij blijven gewoon in hun garage) mag deelnemen aan Q2. Hiermee willen we de snelste jongens achteraan plaatsen voor de kortere S-race. Dit zorgt voor actie op de baan en ondertussen geeft het ook de kans aan de anderen om weg te lopen.
 
Het start uur van 20:30 blijft behouden
Nieuw is de komst van een Sprintweekend! Tijdens 3 korte opeenvolgende races (afstand gelijk aan een sprintrace) wordt het veld enkele malen door elkaar gegooid daar de hoogst geklasseerden van de eerste wedstrijd op de bank zullen zitten tijdens de Q van de 2de wedstrijd. Dit in combinatie met het dit seizoen te verteren Azure circuit zal hoge spanningen meebrengen van P1 tot P 16!
Voor zij die in een van de twee races crashen of een disconnect oplopen wordt de limiet van 50% afgelegde afstand nog steeds gehanteerd om het aantal punten toe te kennen, zie de puntenverdeling. Een DSC voor 50% brengt 15 punten met zich mee voor een H-race. Een DSQ door de FIA heeft nooit recht op punten, als de game een rijder DSQ zal dit geval apart worden bekeken.

 

 

Tekst & Uitleg bij regelgeving Seizoen 1: BMW POWER LEAGUE
Gewijzigde regels t.o.v. season 9 (RubberMadness)

  • Puntentelling
    •  
    • Pole levert terug punten op
    • Puntentelling S-race herzien en doorgetrokken tot 16de deelnemer
    • Puntentelling H-race herzien, beloning podiumpunten + verschaling naar plaats 16
  • Kalender
    • 10 races i.p.v. 12 in season 9
    • Introductie van  "Sprint-weekends"
  • Race-Format
    •  
    • Introductie van "Sprint-weekend"
    • Invoeren verplichte pit-stop tijdens H-race
  • Car
    •  
    • Forced car: BMW M3 GT
    • Forced Default Setup
  • Ongewijzigde regels t.o.v. season 9 (Rubbermadness)1) HET FORUM

    -----

    2) HET RACEWEEKEND

     

    20:30 Q1 10'
    20:40 H-race 50'
    21:30 Q2 10' TOP 3/6(*) mag niet deelnemen (*) afhankelijk van aantal deelnemers
    21:40 S-race 20'
     

    • Race format
      • Concept met Hoofd- en sprintraces blijft behouden
      • Afhankelijk van aantal deelnemers neemt top 3 of 6 geen deel aan Q2
    • ATTITUDE
      • Wij verwachten van onze leden dat ze elkaar met respect behandelen. Dit geldt zowel op de baan (sharing paint principe) als op de chat of op het forum. 
      • Gelieve na een incident geen "stoom af te blazen" in de chat of op het forum door middel van beledigende of kwetsende woorden. Een incident heeft 2 zijden, laat de discussie openbloeien op het forum en voorzie bewijsmateriaal.
    • ACTIVITEIT
      • Be active! Niet enkel op de baan, maar wij zouden graag hebben dat jullie ons forum rijker maken met jullie ervaringen en meningen!  
      • Bevestig jouw aanwezigheid!
        Het is cruciaal dat je laat weten wanneer je niet kan komen naar een race. Gebruik de kalender om aan te geven of je kan of niet! We gaan dit voor seizoen 2 kort opvolgen en de mensen die hier geen rekening meer mee houden kunnen dus een sanctie verwachten.
      • Indien de aanwezigheidslijst onder of gelijk aan 16 is zullen de twee lobbies samen racen.
    • A GENTLEMENS AGREEMENT
      • De FIA heeft unaniem beslist om in te gaan tegen corner cutten, be aware!
      • Wij vragen jou om na elke race op "save replay" te klikken. Wij kunnen door middel van loterij of na vermoeden van schuld in een incident of schuldig verzuim aan corner cutting jou vragen jouw film van de race door te sturen. Je houdt deze replay bij tot de volgende race. Het is ook steeds interessant als je deze gewoon uploadt, iedereen kijkt al eens graag naar die beelden.
    • RACE FORMAT H-RACE
      • Rolling Start: No
      • Practice 1: No
      • Practice 2: 0 minuten
      • Qualifying: 10 minuten
      • Warm-up: No
      • Race: X ronden (45/50minuten)
      • Weersomstandigheden: Clear (tenzij anders vermeld)
      • Assists: All allowed
      • Startuur ingame: 14:00 (tenzij anders vermeld)
      • Weather progression: Real
      • Time progression: Real
      • Tire wear: Real
      • Pit stop: 1 verplichte pitstop  !!! NEW !!!
    • RACE FORMAT S-RACE
      • Rolling Start: No
      • Practice 1: No
      • Practice 2: 0 minuten
      • Qualifying: 10 minuten (Top 6 H-race uitgesloten)
      • Warm-up: No
      • Race: X ronden (20minuten)
      • Weersomstandigheden: Clear (tenzij anders vermeld)
      • Assists: All allowed
      • Startuur ingame: 14:00 (tenzij anders vermeld)
      • Weather progression: Real
      • Time progression: Real
      • Tire wear: Real
    • KALENDER
    • PUNTEN
    • Punten verdien je door minstens 50% van de race uit te rijden. Hij die DSC voor 50% krijgt standaard 15 punten.
    • Geen punten voor fastest lap
    • RACEGEDRAG
      • Contact- na contact tussen twee rijders is het steeds aan de veroorzaker om snel te evalueren of hij in de fout was of niet. Hij moet er dan steeds voor zorgen dat eventueel nadeel opgelopen door het slachtoffer te niet wordt gedaan door een mogelijk switch on track. Duw je iemand van het circuit dan rijd je rustig door tot de andere persoon terug op circuit is. later laat je deze dan zonder hinderen terug door. Duw je dus iemand van het circuit geef je die persoon steeds track positie over jou, zelfs al wil dat zeggen dat jij veel plaatsen verliest.
         
      • De start - de starts is een cruciaal punt in de race. Je kan hier vaak wel een plaatsje goed maken als je goed vertrekt. Wat hier niet kan is van de laatste plaats naar voor rijden. Ben je te optimistisch verpest je vaker je eigen en anderen hun race. Wees dus ten allen tijde extra voorzichtig tijdens de start. Incidenten tijdens de start worden door de stewards ook als ernstig gezien, een roekeloze beweging zal afgestraft worden als die contact had als gevolg.
         
      • Inhalen - Iemand inhalen is niet altijd gemakkelijk. Wees extra voorzichtig en probeer altijd genoeg plaats te laten voor de andere rijder. Het rechte stuk is vaak ideaal maar ook in de bochten kan je inhalen. Hier is het belangrijk dat je jouw lijn houdt en niet zomaar van de buitenkant naar de apex van de bocht vliegt. Zit je aan de binnenkant in een remzone moet je ook tijdig remmen om de binnenkant te houden.
         
      • Verdedigen - Je moet nooit iemand zomaar doorlaten. Verdedigen mag. Dit kan je doen door jezelf aan de binnenkant van de bocht te plaatsen zodat de andere de buitenkant moet nemen. Verdedigen kan je op een recht stuk doen door de binnenkant  op het rechte stuk voor de volgende bocht te nemen, je mag ook terug keren naar de racelijn maar hier moet je dan steeds genoeg ruimte laten voor de andere rijder. Je verdediging bestaat steeds uit een of twee moves, weaven is absoluut verboden.
    • PENALTIES
      • Clean racen is soms zo gemakkelijk dat het moeilijk wordt, daarom beschikken wij over enkele weloverwogen penalties om alles terug in goede banen te leiden.
      • Elke zaak zal afzonderlijk en objectief bekeken worden door de FIA leden in hun privé hoekje. 
        Bij voldoende bewijslast (corner cutting, ongepaste moves, roekeloos gedrag,... ) zullen wij overgaan tot het uitdelen van volgende penalties:
        • +5 seconden
        • +10 seconden
        • +15 seconden
        • +xx seconden
        • Kwalificatie ban
        • Race ban
      • In S1 en S2 zijn er verschillende mensen die een waarschuwing hebben gekregen. Deze worden in rekening gebracht bij incidenten tijdens S3.
      • Het niet kunnen voorleggen van de beelden van jouw wedstrijd zal afzonderlijk geëvalueerd worden. Sancties of penalties zijn hier mogelijk.

Edited by cobaltje, 08 March 2016 - 09:07.

  • 1





Also tagged with one or more of these keywords: Seizoen 1, GT3, PS4, Project Cars

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users