Springen naar inhoud

4gamers.be

Foto

Must-read: waarom PC games nooit Universal "Apps" mogen worden

• Please log in to reply
259 replies to this topic

#241 Staticated

Staticated

Big Poster

• Member
  • PipPipPip
  • 969 berichten

Posted 16 February 2017 - 12:24

Discussie verloopt vrij fatsoenlijk vind ik nochtans. Van beide kanten.

idem

'volg het met veel interesse

en vooral met een mentaliteit van: Zonde van Cuphead, Killer Instinct en Forza Horizon 3, ma fuck it (die Store heb ik er niet voor over met al zijn xxxxx...).

• 1

#242 Ge0force

Ge0force

Nieuwe Man

• Topic Starter
  • Crew
  • 6809 berichten

Posted 16 February 2017 - 14:16

idem

'volg het met veel interesse

en vooral met een mentaliteit van: Zonde van Cuphead, Killer Instinct en Forza Horizon 3, ma fuck it (die Store heb ik er niet voor over met al zijn xxxxx...).

Cuphead komt volgens de officiële website ook naar Steam. Inderdaad wel zonde van Killer Instinct en Forza Horizon 3. Maar er zijn nog zooooveel andere topgames te spelen (heb er op Steam alleen al meer dan 50 op m'n wenslijst staan) dat ik er niet echt van wakker lig.

• 1

#243 Caliber

Caliber

Big Poster

• Member
  • PipPipPip
  • 976 berichten

Posted 16 February 2017 - 21:39

Zolang er gezond discutie gevoerd kan worden en er geen BL4CK (rest his soul) toestanden gebeuren is alles in orde, ik lees het ook graag :p

• 2

PSN: WookieSandwich - Steam ID: guzzlemysack

Q5wRaPu.png

#244 Ge0force

Ge0force

Nieuwe Man

• Topic Starter
  • Crew
  • 6809 berichten

Posted 27 February 2017 - 14:39

Nu Microsoft toch bezig is aan versie van Windows om enkel "apps" vanuit de Windows Store toe te laten, kunnen ze er net zo goed een optie van maken in alle versies van Windows 10:

https://mspoweruser....-in-windows-10/

Het misleidende is dat deze optie wordt voorgesteld als "veiliger" en "anti-bloatware", terwijl het in werkelijkheid ALLE win32 programma's èn alle concurrerende stores blokkeert. Thans kan een 3rd party stores net zo goed apps verifiëren zodat er geen malware tussen zit.

Dit is absoluut geen drama omdat het een OPTIE is, maar het geeft alweer een duidelijk beeld waar Microsoft langzaam maar zeker naartoe wil. 

• 2

#245 Ge0force

Ge0force

Nieuwe Man

• Topic Starter
  • Crew
  • 6809 berichten

Posted 10 April 2017 - 15:18

De UWP-versie van Minecraft krijgt ondersteuning voor community content, en mijn voorspelling dat het gesloten karakter van UWP zou leiden tot monetizing lijkt uit te komen: de enige manier om user-made textures en skins te verkrijgen is door ze te kopen in een ingebouwde marktplaats. Dit in tegenstelling tot de Java-versie, waarvoor er een gigantische hoeveelheid gratis content te verkrijgen is. 

Interessant is ook hoe Microsoft (net zoals in de begindagen van XBLA) de hoeveelheid ingame coins die je kan aankopen beperkt tot vaste hoeveelheden, die weliswaar meestal niet overeenkomen met de hoeveelheid coins die je nodig hebt om iets te kopen:

Packs of 320, 840 and 1,720 coins will be available at launch, priced at $1.99, $4.99 and $9.99 respectively. To put this into perspective, Microsoft is looking to charge 960 coins for adventure maps, 480 coins for texture packs and 320 coins for skin packs.

Bron: http://www.windowsce...aft-marketplace

• 1

#246 Ge0force

Ge0force

Nieuwe Man

• Topic Starter
  • Crew
  • 6809 berichten

Posted 02 May 2017 - 16:29

Zoals te verwachten levert Microsoft de nieuwe Surface laptops met Windows S. Wie apps/programma's/games uit andere stores/bronnen dan de Windows Store wil gebruiken moet een betalende upgrade kopen. Een zoveelste anti-competitieve zet van Microsoft om mensen in de Windows Store te schoppen...

• 0

#247 hatetn

hatetn

Wannabe-Spambear

• Member
  • PipPipPip
  • 3424 berichten

Posted 02 May 2017 - 17:58

Zoals te verwachten levert Microsoft de nieuwe Surface laptops met Windows S. Wie apps/programma's/games uit andere stores/bronnen dan de Windows Store wil gebruiken moet een betalende upgrade kopen. Een zoveelste anti-competitieve zet van Microsoft om mensen in de Windows Store te schoppen...

ik zou halo wars nog eens kopen op steam. mss helpt het. 

• 0

#248 Ge0force

Ge0force

Nieuwe Man

• Topic Starter
  • Crew
  • 6809 berichten

Posted 03 May 2017 - 08:30

ik zou halo wars nog eens kopen op steam. mss helpt het.

Hahaha ik betwijfel het, dit heeft niks meer te maken met de Xbox devisie. We kunnen maar hopen dat de consument Windows S even hard negeert dan Windows RT.

Wat Halo Wars betreft: de Steam versie heeft gemiddeld meer dan 2000 spelers online, in de Windows Store versie is er nog steeds geen enkele game te vinden. Ik denk dat dat wel duidelijk is.

Voor de Steam versie zijn trouwens ook al de eerste Mods verschenen, o.a. om de unit cap te verhogen.
  • 0

#249 Unexpected

Unexpected

Wannabe-Spambear

• Clan Legend
  • 6019 berichten

Posted 03 May 2017 - 10:38

Deze laptops zijn dan ook eerder school gericht of mensen die niet veel meer doen dan wat browsen en filmpjes kijken. 

• 0

“...a minority is only thought of as a minority if it constitutes some kind of threat to the majority, real or imaginary. And no threat is ever quite imaginary...” Christopher Isherwood
"Arguing on the internet is like running in the Special Olympics... Even if you win, you're still retarded."

#250 Snertie

Snertie

Big Poster

• Member
  • PipPipPip
  • 808 berichten

Posted 03 May 2017 - 13:39

Deze laptops zijn dan ook eerder school gericht of mensen die niet veel meer doen dan wat browsen en filmpjes kijken. 

Ja dat klopt. Ik volg die redenering ook. Toch stel ik mij vragen bij een licht OS voor laptops met zo'n stevige CPU's en prijzen. De programma's die ik voor school gebruik vind ik niet op de store. Moesten ze goedkopere laptops er mee aankondigen dan kan ik het begrijpen.

• 0

#251 Ge0force

Ge0force

Nieuwe Man

• Topic Starter
  • Crew
  • 6809 berichten

Posted 03 May 2017 - 21:04

Ja dat klopt. Ik volg die redenering ook. Toch stel ik mij vragen bij een licht OS voor laptops met zo'n stevige CPU's en prijzen. De programma's die ik voor school gebruik vind ik niet op de store. Moesten ze goedkopere laptops er mee aankondigen dan kan ik het begrijpen.

Dit. Een Surface laptop van meer dan 1000 euro is heus niet enkel bedoeld voor op scholen. Windows S zal de komende maanden/jaren Windows Home vervangen op consument gerichte laptops en pc's.
  • 0

#252 Ge0force

Ge0force

Nieuwe Man

• Topic Starter
  • Crew
  • 6809 berichten

Posted 04 May 2017 - 16:24

Microsoft heeft de befaamde parity clause uitgebreid, waardoor indies verplicht worden om een Windows Store versie van hun game te maken als ze op Xbox willen releasen.

"We're talking to [Xbox], and if it's low-friction, we'd definitely love to get it out this year," said Brown. "But if we're forced to do the open Windows version [as well] just to be able to release, then that's more work. And there are restrictions on that platform that are currently concerning, in terms of development."

http://www.gamesindu...box-one-release

En dan maar roepen hoe enthousiast indies zijn voor Play Anywhere...

• 0

#253 Ge0force

Ge0force

Nieuwe Man

• Topic Starter
  • Crew
  • 6809 berichten

Posted 09 May 2017 - 13:53

Speciaal voor @hatetn:

Microsoft is reportedly bringing Halo Wars 2 to Steam

Jez Cordon, the Senior Editor of Window Central, has reported that Halo Wars 2 will be coming to Steam. Last month, Halo Wars: Definitive Edition released on Steam, bringing the game away from Xbox/Windows 10 Store exclusivity and allowing the game to be played by a larger gaming audience.  

Halo Wars: Definitive Edition has been a huge success on Steam, selling around 50,000 copies on Valve's gaming platform. This has prompted Microsoft to rethink their Windows 10 Store Exclusivity model, which forced games to be UWP apps and forces gamers to use the badly designed Windows 10 Storefront.

Bron: https://www.overcloc...rs_2_to_steam/1

• 1

#254 hatetn

hatetn

Wannabe-Spambear

• Member
  • PipPipPip
  • 3424 berichten

Posted 09 May 2017 - 17:44

ik ga u alvast niet tegen houden om ieder ms game te kopen die op steam uitkomt om uw punt te maken. je moet enkel voor uzelf uitmaken of je games gaat blijven kopen die je niet echt wilt. mijn manier van een punt maken is pakken goedkoper dan dat van u en ze zullen het veel harder voelen. 

• 0

#255 Ge0force

Ge0force

Nieuwe Man

• Topic Starter
  • Crew
  • 6809 berichten

Posted 09 May 2017 - 18:48

ik ga u alvast niet tegen houden om ieder ms game te kopen die op steam uitkomt om uw punt te maken. je moet enkel voor uzelf uitmaken of je games gaat blijven kopen die je niet echt wilt. mijn manier van een punt maken is pakken goedkoper dan dat van u en ze zullen het veel harder voelen.

Welk was uw manier van een punt maken ook weer? :)

Hoe je het ook draait of keert, dit is het zoveelste voorbeeld dat stemmen met je portemonnee wel degelijk iets uithaalt bij Microsoft. Het is weliswaar triestig dat dat bedrijf pas doet wat haar klanten willen na een boycot, maar zo gaat dat met grote bedrijven I guess?

Ik hoop in elk geval dat Microsoft werk maakt van Steam integratie in de Xbox App, en vanaf nu alle games met cross-play in beide stores uitbrengt. Ze kunnen alsnog features als Play Anywhere als extra troef gebruiken om gamers te overtuigen om in de Windows Store te kopen. Op die manier is competitie effectief voordelig voor pc gamers.
  • 1

#256 hatetn

hatetn

Wannabe-Spambear

• Member
  • PipPipPip
  • 3424 berichten

Posted 09 May 2017 - 19:22

mijn manier van een punt maken is geen games kopen of ze eens oppikken aan 5 euro of minder. in het geval van pc games is het gewoon niets meer kopen. 

• 0

#257 Ge0force

Ge0force

Nieuwe Man

• Topic Starter
  • Crew
  • 6809 berichten

Posted 15 May 2017 - 11:04

Onrustwekkende tweet van Jez van WindowsCentral, die beweert dat EA, Ubisoft en Activision zullen overstappen naar UWP:

https://twitter.com/...169775438090248

Hoewel de games van deze uitgevers nu niet bepaald bekend staan om mods en gratis community content, is het een serieuze bedreiging voor het behoud van win32 voor core pc-games.

• 0

#258 Staticated

Staticated

Big Poster

• Member
  • PipPipPip
  • 969 berichten

Posted 15 May 2017 - 11:16

Onrustwekkende tweet van Jez van WindowsCentral, die beweert dat EA, Ubisoft en Activision zullen overstappen naar UWP: https://twitter.com/...169775438090248

Hoewel de games van deze uitgevers nu niet bepaald bekend staan om mods en gratis community content, is het een serieuze bedreiging voor het behoud van win32 voor core pc-games.

Die eerste twee hebben al hun eigen "store" zonder mod-support.

Dus moesten ze hun krachten bundellen in één grote non-mod-support store... :/

Edited by Staticated, 15 May 2017 - 11:17.

• 0

#259 Unexpected

Unexpected

Wannabe-Spambear

• Clan Legend
  • 6019 berichten

Posted 15 May 2017 - 11:31

Oh god, please no. 

• 0

“...a minority is only thought of as a minority if it constitutes some kind of threat to the majority, real or imaginary. And no threat is ever quite imaginary...” Christopher Isherwood
"Arguing on the internet is like running in the Special Olympics... Even if you win, you're still retarded."

#260 Ge0force

Ge0force

Nieuwe Man

• Topic Starter
  • Crew
  • 6809 berichten

Posted 15 May 2017 - 12:47

Die eerste twee hebben al hun eigen "store" zonder mod-support.

Ja en nee. Origin en uPlay hebben geen alternatief voor Workshop, en EA en uPlay hebben bij mijn weten geen recente games met ingebouwde mod support uitgebracht. Maar hun games zijn wel nog steeds win32 en kunnen dus door de community gemod worden. De eerste Dragon Age ziet er bijvoorbeeld fantastisch uit met een paar high-res textures + facial mods en SweetFX. Moesten Origin en uPlay UWP games gaan verkopen, dan kan zelfs dat niet meer.

• 1

2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users