Springen naar inhoud

4gamers.be

Foto

Must-read: waarom PC games nooit Universal "Apps" mogen worden

• Please log in to reply
346 replies to this topic

#21 Mass

Mass

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1250 berichten

Posted 11 March 2016 - 14:29

Normaal kan je uPlay en Origin games toch toevoegen als niet-Steam game in Steam? In dat geval zou de overlay van Steam correct moeten werken, al lijken heel wat mensen daar problemen mee te hebben.

Bij mij onder andere werkt dit niet altijd even deftig, soms met reboots tot gevolg.

Nu even terug over UWA en UWP. Indien ze wensen dat dit zal werken, zullen ze na eerder genoemde argumenten, ook hun store eens deftig moeten aanpakken imo.

Om de een of andere reden staat de uitleg van Gears of War bij mij in 't spaans

Spoiler

Bij een ander spel dan weer in het arabisch (of welke taal het ook moge wezen)

Spoiler

Erg gebruiksvriendelijk is het imo dus al niet, want aanpassen kan je het niet (heb het toch nog nergens gevonden alleszins). Ik denk dat menig gamer door dergelijke fratskes alleen al durft afhaken.

Bovendien kan ik GoW zelfs niet kopen, als ik zou willen. Want iets in hun store zegt dat mijn systeem niet compatibel zou zijn ... Bende knoeiers daar toch imo :p

• 1

Love is like a fart ... If you have to force it, it's probably crap.

#22 smitske

smitske

Wannabe-Spambear

• Member
  • PipPipPip
  • 4298 berichten

Posted 11 March 2016 - 14:37

MAW zoals met GFWL xp

• 1
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." Albert E.

#23 Ge0force

Ge0force

Nieuwe Man

• Topic Starter
  • Crew
  • 7068 berichten

Posted 21 March 2016 - 08:59

Eurogamer heeft afgelopen weekend een zeer interessant artikel gepubliceerd, waarin digital foundry de problemen met de pc-versie van Gears of War Ultimate bekijkt, en moet vaststellen dat deze momenteel niet kunnen worden opgelost omdat het een universal app is:

"Once in the game, it's clear that Gears Ultimate suffers from frame-pacing issues when the frame-rate cap is engaged. Normally, when we encounter such an issue, the solution is simple - engage adaptive v-sync from the driver level, utilise the 30fps cap in Nvidia Inspector or use the always trusty Riva Tuner Statistics Server. Thanks to the enforced borderless window mode and other frustrating Universal Windows Platform limitations, it's not actually possible to use any of these methods or tools. Simply put, it is not possible to solve this problem at the moment and none of the patch notes have made mention of it."

Why Gears of War Ultimate fails to deliver on PC

• 0

Steam: Ge0force

PSN: Ge0force2008

#24 Ge0force

Ge0force

Nieuwe Man

• Topic Starter
  • Crew
  • 7068 berichten

Posted 31 March 2016 - 08:31

Spencer heeft bevestigd dat mods voor Universal Apps alleen maar mogelijk zullen zijn als de ontwikkelaar hiervoor expliciet ondersteuning inbouwt. Zoals Durante en Sweeney reeds aangaven, heeft dit een behoorlijk negatieve impact op de mod scene:

- de meeste games hebben geen officiële ondersteuning voor mods, of deze laat veel te lang op zich wachten (bv. Fallout 4)

- we hebben niet langer de mogelijkheid om oudere games te "pimpen" met high-res texture packs en dergelijke

- het is niet langer mogelijk om via dll-injection grafische effecten toe te voegen (bv. SweetFX) of de resolutie/framerate te verbeteren (bv. DsFix)

- enkel via officiële kanalen mods toelaten zet de deur open voor monetizing

- indien Nvidia of AMD nieuwe features willen ontwikkelen zoals Freesync, zijn ze volledig afhankelijk van de goodwill van Microsoft om die te ondersteunen

Mijn vrees dat Microsoft pc-gaming wil herleiden tot een hermetisch afgesloten console-ervaring begint hoe langer hoe meer werkelijkheid te worden :(

• 0

#25 demon326

demon326

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 536 berichten

Posted 31 March 2016 - 08:32

Mijn vrees dat Microsoft pc-gaming wil herleiden tot een hermetisch afgesloten console-ervaring begint hoe langer hoe meer werkelijkheid te worden :(

Verbaast uw dat nog? Dit is gewoon een tweede poging om gaming op pc, althans hun games achter grendel en slot te plaatsen.. De eerste poging GFWL faalde en heeft niet lang geleefd.. Ik hoop dat mensen slim genoeg zijn en niets van de store kopen...

Uitgevers hebben niets liever dan dit: een gesloten eco-systeem waar ZIJ bepalen wie wat mag doen met het product.. modding werkt DLC=inkomsten tegen, dus dat moeten zo snel mogelijk verdwijnen..

De rand van Tim Sweeney heeft dus niets uitgehaald :(

Edited by demon326, 31 March 2016 - 08:39.

• 1

#26 Ge0force

Ge0force

Nieuwe Man

• Topic Starter
  • Crew
  • 7068 berichten

Posted 05 April 2016 - 08:43

Mijn vrees dat UWP's er voor zorgen dat devs nog minder moeite doen om pc-specifieke features te implementeren, begint ook stilaan werkelijkheid te worden. Naast het feit dat je in Quantum Break geen mogelijkheid hebt om het type van AA en AO te selecteren (er is enkel een aan/uit switch), is er niet eens een optie voorzien om terug te keren naar het bureaublad:

IZr5Bow.png

Ook de performantie is blijkbaar niet top:

veEIypN.png

• 2

#27 'Soul

'Soul

Unstoppable

• Member
  • PipPipPip
  • 2737 berichten

Posted 05 April 2016 - 08:49

Allé dat is toch te zot voor woorden, dit is nu de zoveelste broken microsoft titel en toch blijven ze zo doorgaan...

• 2

Amaducias, Lord of Darkness.

GW 2 ID: Soul.6572
3DS FC: 2191-7797-7252

#28 smitske

smitske

Wannabe-Spambear

• Member
  • PipPipPip
  • 4298 berichten

Posted 05 April 2016 - 09:00

Spencer heeft bevestigd dat mods voor Universal Apps alleen maar mogelijk zullen zijn als de ontwikkelaar hiervoor expliciet ondersteuning inbouwt. Zoals Durante en Sweeney reeds aangaven, heeft dit een behoorlijk negatieve impact op de mod scene:

- de meeste games hebben geen officiële ondersteuning voor mods, of deze laat veel te lang op zich wachten (bv. Fallout 4)

- we hebben niet langer de mogelijkheid om oudere games te "pimpen" met high-res texture packs en dergelijke

- het is niet langer mogelijk om via dll-injection grafische effecten toe te voegen (bv. SweetFX) of de resolutie/framerate te verbeteren (bv. DsFix)

- enkel via officiële kanalen mods toelaten zet de deur open voor monetizing

- indien Nvidia of AMD nieuwe features willen ontwikkelen zoals Freesync, zijn ze volledig afhankelijk van de goodwill van Microsoft om die te ondersteunen

Dat is toch het beleid dat ze al jaren proberen te voeren, hun hele pc gaming beleid van het afgelopen decennia is daarop gebaseerd, gelukkig met weinig succes. Al hun mislukkingen op pc is door deze strategie, en hoewel ze zeggen er van te hebben geleerd doen ze nu ook weer hetzelfde, hopelijk met dezelfde mislukkingen als gevolg.

• 0
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." Albert E.

#29 rafbanaan

rafbanaan

Crew

• Crew
  • 12905 berichten

Posted 05 April 2016 - 09:03

Ik haat het als ze geen resolutie erbij zetten als ze op de fps bezig zitten.

• 1

PSN ID/STEAM ID/ORIGIN ID: Tha_soh

Xbox Live ID: Tha soh

The 4Gamers PC-build generator

#30 Ge0force

Ge0force

Nieuwe Man

• Topic Starter
  • Crew
  • 7068 berichten

Posted 05 April 2016 - 09:23

Ik haat het als ze geen resolutie erbij zetten als ze op de fps bezig zitten.

Goed punt. Crysis 3 haalt ook maar nipt over de 30fps in 1440p op een 980Ti (maar wel met alle details op maximum).

Op Twitch lijkt iemand het spel wel vlot te kunnen draaien, maar die kerel heeft dan ook een OC i7 en een OC Titan.

• 0

#31 Unexpected

Unexpected

Wannabe-Spambear

• Clan Legend
  • 6361 berichten

Posted 05 April 2016 - 09:30

Goed punt. Crysis 3 haalt ook maar nipt over de 30fps in 1440p op een 980Ti (maar wel met alle details op maximum).

Op Twitch lijkt iemand het spel wel vlot te kunnen draaien, maar die kerel heeft dan ook een OC i7 en een OC Titan.

980 is standaard wel beter dan een Titan, de overclock moet dan al heel veel doen om het verschil te compenseren hoor.

http://www.anandtech...ct/1442?vs=1446

• 0

“...a minority is only thought of as a minority if it constitutes some kind of threat to the majority, real or imaginary. And no threat is ever quite imaginary...” Christopher Isherwood
"Arguing on the internet is like running in the Special Olympics... Even if you win, you're still retarded."

#32 Ge0force

Ge0force

Nieuwe Man

• Topic Starter
  • Crew
  • 7068 berichten

Posted 05 April 2016 - 10:23

980 is standaard wel beter dan een Titan, de overclock moet dan al heel veel doen om het verschil te compenseren hoor.

http://www.anandtech...ct/1442?vs=1446

Het was een Titan X, sorry.

Op Neogaf is er nog iemand die klaagt over de performantie in 1080p. Mogelijk is de SLI het probleem:

Guys, this port is really bad. I have a 4K ready rig (i7 3770, 16GB RAM, 2X980Ti in SLI) but I had to RMA my 4K display, so for now I'm stuck with my old 1080P one. 

Well, at FullHD and max settings the game just doesn't run well at all. With GSYNC enabled it was a slideshow; when I disabled GSYNC it had stuttering all over the place, not to mention blurry textures (probably a left over from the Xbox One version) everywhere. 

Edit: niet dus, SLI uitschakelen maakt geen verschil.

• 0

#33 Unexpected

Unexpected

Wannabe-Spambear

• Clan Legend
  • 6361 berichten

Posted 05 April 2016 - 10:58

Het was een Titan X, sorry.

Op Neogaf is er nog iemand die klaagt over de performantie in 1080p. Mogelijk is de SLI het probleem:

Guys, this port is really bad. I have a 4K ready rig (i7 3770, 16GB RAM, 2X980Ti in SLI) but I had to RMA my 4K display, so for now I'm stuck with my old 1080P one. 

Well, at FullHD and max settings the game just doesn't run well at all. With GSYNC enabled it was a slideshow; when I disabled GSYNC it had stuttering all over the place, not to mention blurry textures (probably a left over from the Xbox One version) everywhere. 

Edit: niet dus, SLI uitschakelen maakt geen verschil.

ah, dat kan wel kloppen :p

Maar oh mijn god, 2x 980Ti en nog niet werken, M$ please :')

• 0

“...a minority is only thought of as a minority if it constitutes some kind of threat to the majority, real or imaginary. And no threat is ever quite imaginary...” Christopher Isherwood
"Arguing on the internet is like running in the Special Olympics... Even if you win, you're still retarded."

#34 rafbanaan

rafbanaan

Crew

• Crew
  • 12905 berichten

Posted 05 April 2016 - 11:20

Tja, het is toch geen verrassing.. tot hiertoe is elke port bagger. Waarom zou dit een uitzondering zijn?

• 2

PSN ID/STEAM ID/ORIGIN ID: Tha_soh

Xbox Live ID: Tha soh

The 4Gamers PC-build generator

#35 demon326

demon326

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 536 berichten

Posted 05 April 2016 - 11:31

Lack of a proper Exit Game option is an UWP thing, just click the X on the windows corner to shut down properly.

Dit is door iemand van remedy gezegd... Ik kan mijn ogen niet geloven!

• 1

#36 Ge0force

Ge0force

Nieuwe Man

• Topic Starter
  • Crew
  • 7068 berichten

Posted 05 April 2016 - 11:46

De reviewer van pc-gamer schreef op Twitter dat de pc-versie van Quantum Break hem doet denken aan Arkham Knight:

https://mobile.twitt...290900720893952

• 0

#37 Mass

Mass

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1250 berichten

Posted 05 April 2016 - 11:55

Ben ondertussen wel benieuwd naar de verkopen van GoW en wat QB zal doen op pc. Denk niet dat deze al te bijster zullen zijn of gaan zijn met deze problemen ... I could be wrong though.

• 0

Love is like a fart ... If you have to force it, it's probably crap.

#38 Ge0force

Ge0force

Nieuwe Man

• Topic Starter
  • Crew
  • 7068 berichten

Posted 05 April 2016 - 12:59

Ben ondertussen wel benieuwd naar de verkopen van GoW en wat QB zal doen op pc. Denk niet dat deze al te bijster zullen zijn of gaan zijn met deze problemen ... I could be wrong though.

Moeilijk te zeggen. Er is blijkbaar nauwelijks iemand online te vinden in GoW, maar dat zegt niet per sé iets over de verkoopscijfers. Beide games zullen wel meerdere duizenden exemplaren verkopen, al is het maar voor de achievements. Maar ik twijfel er niet aan dat ze véél beter zouden hebben verkocht op Steam of GoG.

Zelf geef ik voorlopig geen cent uit aan games die UWA zijn of gebruik maken van Xbox Live. Enerzijds omdat ik vrees voor vergaande monetizing door Microsoft in de nabije toekomst, en anderzijds omdat de vrijheid om onbeperkt te modden voor mij enorm belangrijk is. DsFix en XCOM: Long War zijn mijn persoonlijke hoogtepunten van pc gaming van de afgelopen jaren. Geen van beide zou mogelijk geweest zijn in een UWA ecosysteem.

• 0

#39 Ge0force

Ge0force

Nieuwe Man

• Topic Starter
  • Crew
  • 7068 berichten

Posted 05 April 2016 - 15:34

Quantum Break is beschikbaar op de Windows Store, voor een zacht prijsje van amper €69.99. Een prijs die vermoedelijk de nieuwe standaard zal worden voor AAA-games als Microsoft de Windows Store en Xbox Store binnenkort samenvoegt.

Waarom kan dat bedrijf pc-gaming niet gewoon met rust laten zoals ze de voorbije tien jaar hebben gedaan? :(

• 0

#40 demon326

demon326

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 536 berichten

Posted 05 April 2016 - 16:17

Quantum Break is beschikbaar op de Windows Store, voor een zacht prijsje van amper €69.99. Een prijs die vermoedelijk de nieuwe standaard zal worden voor AAA-games als Microsoft de Windows Store en Xbox Store binnenkort samenvoegt.

Waarom kan dat bedrijf pc-gaming niet gewoon met rust laten zoals ze de voorbije tien jaar hebben gedaan? :(

Excuseer mij? Maar zie ik nu goed dat het 69.99 € is?! Het is al erg genoeg dat m'n indertijd van 49,99 naar 59,99 € ging...  Microsoft is goed bezig met de store bij gamers al in een slecht daglicht te stellen met zo'n een stunten. Binnenkort trekken ze zich stil terug en binnen paar jaar 'We gaan pc-gaming nu ééns echt goed aanpakken mannen! Het wordt een super platform"...

• 1

1 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Bing (1)