Springen naar inhoud

4gamers.be

Foto

Must-read: waarom PC games nooit Universal "Apps" mogen worden

• Please log in to reply
352 replies to this topic

#41 Ge0force

Ge0force

Nieuwe Man

• Topic Starter
  • Crew
  • 7074 berichten

Posted 08 April 2016 - 13:11

Volgens Digital Foundry is de pc-versie van Quantum Break alweer een ondermaatse consoleport, waarvan de problemen alweer niet door de community kunnen worden opgelost vanwege de beperkingen van Universal Apps:

"We really enjoyed Quantum Break on Xbox One and the promise of using additional horsepower to smooth out the game's issues and play at 60fps was a huge lure in us fronting up the cash to buy the PC game, but the bottom line is that the PC version is a profound disappointment. The few improvements on offer cannot offset the major performance and image quality issues present in this port. What really stings is that some of these issues could be addressed by the community right now if not for the limitations of the Universal Windows Platform. We've expressed concerns over Microsoft's multi-platform initiative in the past and this situation is a perfect example of why. Until these limitations are removed from UWP, it's really hard to recommend purchasing any game that runs on it."

Bron: http://www.eurogamer...uantum-break-pc

Bij Remedy zijn ze blijkbaar ook niet zo gelukkig met Microsoft aan de FAQ op hun website te zien:

Does the game support overlay software for broadcasting/streaming, benchmarking or mods?
That's determined by UWP, and currently the platform doesn't support overlay software. Microsoft is aware of this and are working on improving UWP.

Does Windows 10 support SLI or Crossfire?
Multiple GPU set-ups aren't currently supported by UWP / DirectX 12.

The game is taking forever to download.
Microsoft is working on this and trying to improve server caching.

Why is the PC version only on Windows 10 and sold only through the Windows Store?
The publisher decides where and on what platform to distribute the game.

How can I quit the game?
It's like Brokeback Mountain all over again... You can exit Quantum Break just like any Windows 10 application, move the mouse cursor to the upper right corner and the regular [X] should appear.

Op de klachten dat het spel zwaar overpriced is in de Windows Store, heeft Remedy inmiddels ook gereageerd:

"Yet another publisher decision I'm afraid."

Bron: http://community.rem...-windows-10-faq

• 0

Steam: Ge0force

PSN: Ge0force2008

#42 Staticated

Staticated

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1407 berichten

Posted 08 April 2016 - 17:46

Tsssss, microsoft toch...
Mod-support dat nog moet komen of niet, ik denk dat dz store voor teveel kwaad bloed heeft gezorgd...

RIP Microsoft PC Gaming
*zucht...*, Age of Empires en Flight Simulator... :'-(
  • 0

#43 smitske

smitske

Wannabe-Spambear

• Member
  • PipPipPip
  • 4299 berichten

Posted 08 April 2016 - 18:10

Tsssss, microsoft toch...
Mod-support dat nog moet komen of niet, ik denk dat dz store voor teveel kwaad bloed heeft gezorgd...

RIP Microsoft PC Gaming
*zucht...*, Age of Empires en Flight Simulator... :'-(

Wees blij want die studio die nu alles van Age of ip's in handen heeft is echt om te huilen, ze zouden de naam enkel om zeep helpen. Voor zover dat dat al niet is gedaan met het gedrocht AoE online.

• 0
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." Albert E.

#44 Ge0force

Ge0force

Nieuwe Man

• Topic Starter
  • Crew
  • 7074 berichten

Posted 12 April 2016 - 10:32

Quantum Break is niet alleen een slechte port op pc, maar geeft ook duidelijk aan dat Microsofts "toewijding" voor pc-gaming een complete klucht aan 't worden is:

Quantum Break Shows Everything Wrong With Microsoft’s PC Dedication

Je zou denken dat ze in Redmond hun lesje geleerd hebben na GFWL, maar wat ze nu bezig zijn is nog een graad erger... :angry:

• 0

#45 Mass

Mass

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1250 berichten

Posted 12 April 2016 - 10:46

Blijkbaar niet, voor mijn part mogen ze nog eens grondig tegen de muur botsen en blijven botsen totdat ze het begrepen hebben. Geen haar op mijn hoofd dat er nog maar aan denkt om hun exclusives op pc te kopen op deze manier ... 

• 1

Love is like a fart ... If you have to force it, it's probably crap.

#46 smitske

smitske

Wannabe-Spambear

• Member
  • PipPipPip
  • 4299 berichten

Posted 12 April 2016 - 18:40

Quantum Break is niet alleen een slechte port op pc, maar geeft ook duidelijk aan dat Microsofts "toewijding" voor pc-gaming een complete klucht aan 't worden is:

Quantum Break Shows Everything Wrong With Microsoft’s PC Dedication

Je zou denken dat ze in Redmond hun lesje geleerd hebben na GFWL, maar wat ze nu bezig zijn is nog een graad erger... :angry:

Microsoft heeft al jaren geen toewijding voor pc meer, hun strategien is al jaren dezelfde en elke keer faalt die hopeloos (gelukkig!). Het zou me verbazen als daar nog een persoon zat die überhaupt iets van pc gaming af kent. Vanaf het eerste wat ik las wist ik dat het GFWL all over ging zijn, want uiteindelijk hebben ze niets van hun fouten geleerd, hoewel ze claimen van wel.

• 1
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." Albert E.

#47 Ge0force

Ge0force

Nieuwe Man

• Topic Starter
  • Crew
  • 7074 berichten

Posted 29 April 2016 - 11:15

Dankzij UWP bestaan er nu games waarvoor er Windows 10 patches nodig zijn alvorens ze deftig werken:

“Microsoft has identified a Windows 10 memory management issue which may cause Quantum Break to crash on some GPU,” the developer said.

“This crash is seen more frequently at higher game settings. Microsoft plans to fix this in a future Windows Update.”

http://www.vg247.com...reak-pc-update/

• 0

#48 Ge0force

Ge0force

Nieuwe Man

• Topic Starter
  • Crew
  • 7074 berichten

Posted 08 June 2016 - 11:37

Microsoft is druk bezig om 3rd party game devs te overtuigen om hun games als UWP te ontwikkelen, en ziet de toekomst van pc-gaming als een samensmelting van Xbox in hun Xbox Live ecosystem:

“So if you’re wondering what the best way to be prepared from day one is, no matter what’s next, the best way to do it is to know your game is UWP compatible. Because that is what Microsoft is betting on, and it is what we know for a fact will be available and moving forward to deploy, whatever comes next.”

This extends to Xbox platforms as well, with the Xbox One set to receive an update on July 29th which will make it compatible with all UWP apps. In fact, Microsoft really does see the convergence of PC and Xbox as the future of PC gaming. “If you’re wondering what the future of PC looks like, we think there’s more to Xbox Live that you haven’t seen yet, and over the next couple of weeks maybe there will be more that you’ll hear about that we’re very excited to show,” Teodorescu-Badia worryingly said.

http://www.game-deba...uture-of-gaming

• 0

#49 Ge0force

Ge0force

Nieuwe Man

• Topic Starter
  • Crew
  • 7074 berichten

Posted 10 June 2016 - 10:10

Blijkbaar hebben gamers de waarschuwingen van Sweeney, Durante en tal van gamesites toch serieus genomen:

98% of PC Copies of Rise of the Tomb Raider Were Bought on Steam

Da's toch al een opluchting... :)

• 1

#50 Dr.Gordon

Dr.Gordon

Wannabe-Spambear

• Member
  • PipPipPip
  • 5011 berichten

Posted 10 June 2016 - 10:19

Blijkbaar hebben gamers de waarschuwingen van Sweeney, Durante en tal van gamesites toch serieus genomen:

De pogingen van Windows zijn echt erbarmelijk (GFWL en UWP) maar laten we wel wezen, het monopolie van Steam is niks om trots op te zijn. Tijd voor wat concurrentie imo maar van MS zal het idd niet komen.

• 3

Steam ID: Dr.Gordon - PSN: Dr_Gordon17
Cooler Master MasterCase Maker 5 | Gigabyte Aorus X470 Ultra Gaming  AMD Ryzen 5 2600X | NZXT Kraken X52 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1070 | XFX 550 | Corsair Vengeance 16 Gb | Crucial MX300 525 Gb SSD | Seagate 1TB HDD | PS4

#51 YoniVL

YoniVL

Crew

• Crew
  • 4424 berichten

Posted 10 June 2016 - 10:43

Dat lijkt me daar nu eens echt niets mee te maken eigenlijk. Is gewoon de kracht van Steam die, zoals Gordon zegt, veel te groot is.

• 2
Suit up!

#52 Ge0force

Ge0force

Nieuwe Man

• Topic Starter
  • Crew
  • 7074 berichten

Posted 10 June 2016 - 10:53

Dat lijkt me daar nu eens echt niets mee te maken eigenlijk. Is gewoon de kracht van Steam die, zoals Gordon zegt, veel te groot is.

Dat betwijfel ik. The Witcher 3 verkocht wel degelijk meer op GoG dan op Steam, en ook andere games die niet op Steam zijn zoals LoL en Overwatch verkopen prima op pc.

Pc-gamers zitten na GFWL gewoon niet te wachten op een ander gesloten console-achtig ecosysteem van Microsoft. Het zou inderdaad niet slecht zijn als Steam meer competitie zou krijgen, maar verdorie niet op deze manier.

De pogingen van Windows zijn echt erbarmelijk (GFWL en UWP) maar laten we wel wezen, het monopolie van Steam is niks om trots op te zijn. Tijd voor wat concurrentie imo maar van MS zal het idd niet komen.

Er zijn tientallen 3rd party stores die keys voor games op Steam verkopen. Valve verdient daar geen cent aan. En er zijn ook Origin, uPlay, Battle.net en GoG. Steam heeft dus imo géén monopolie.

• 0

#53 rafbanaan

rafbanaan

Crew

• Crew
  • 12906 berichten

Posted 10 June 2016 - 10:54

Origin en UPlay zijn een mooie start, maar die worden afgeschoven door het bedrijf dat er achter zit, want Valve is het heilig huisje en Steam dus ook.

Enkel GoG heeft nog iets positief, maar die hun opzet is nu ook niet meteen dezelfde lijkt me.

• 0

PSN ID/STEAM ID/ORIGIN ID: Tha_soh

Xbox Live ID: Tha soh

The 4Gamers PC-build generator

#54 smitske

smitske

Wannabe-Spambear

• Member
  • PipPipPip
  • 4299 berichten

Posted 10 June 2016 - 10:54

Ik denk dat het wat kort door te bocht is te zeggen dat het enkel door steam is en niet omdat MS ironisch genoeg blijkbaar niet meer de competentie heeft om op een kwalitatieve manier gaming op PC aan te bieden. Ironisch vooral omdat ze zelf de SW voor de pcs voor zien en toch kaas hebben gegeten van hoe het aan te pakken kijkende naar xbox, en toch zijn ze compleet clueless voor pc gaming. Ze zijn er enkel in geslaagt gedrochten voort te brengen. GFWL is 1, maar ook sommige games en reboots die in erbarmelijk slechte staat zijn zoals de gehele verkrachting van de AoE/AoM serie ondat er blijkbaar niet meer de kennis is van wat pc gaming is.

Nuja hoe meer ze hun rommel opdringen hoe meer devs hopelijk voor ubuntu gaan kiezen, of ik kan toch dromen.

Er wordt ook wat afgegeven op steam omdat ze zo sterk staan door hun eigen kracht, maar MS wilt een monopoliepositie verkrijgen door de rest buiten te sluiten, IMO veel erger dan gewoon beter zijn dan de competitie in wat je doet.

Edited by smitske, 10 June 2016 - 10:56.

• 1

#55 Ge0force

Ge0force

Nieuwe Man

• Topic Starter
  • Crew
  • 7074 berichten

Posted 10 June 2016 - 11:00

Er wordt ook wat afgegeven op steam omdat ze zo sterk staan door hun eigen kracht, maar MS wilt een monopoliepositie verkrijgen door de rest buiten te sluiten, IMO veel erger dan gewoon beter zijn dan de competitie in wat je doet.

We_Have_A_Winner.jpg

• 0

#56 Dr.Gordon

Dr.Gordon

Wannabe-Spambear

• Member
  • PipPipPip
  • 5011 berichten

Posted 10 June 2016 - 11:06

Dat betwijfel ik. The Witcher 3 verkocht wel degelijk meer op GoG dan op Steam, en ook andere games die niet op Steam zijn zoals LoL en Overwatch verkopen prima op pc.

Pc-gamers zitten na GFWL gewoon niet te wachten op een ander gesloten console-achtig ecosysteem van Microsoft. Het zou inderdaad niet slecht zijn als Steam meer competitie zou krijgen, maar verdorie niet op deze manier.

Er zijn tientallen 3rd party stores die keys voor games op Steam verkopen. Valve verdient daar geen cent aan. En er zijn ook Origin, uPlay, Battle.net en GoG. Steam heeft dus imo géén monopolie.

Steam heeft nog steeds een de facto monopolie en is in feite gewoon een soort DRM en is even gesloten als de 'gesloten' platforms van MS.

http://www.makeuseof...-steam-opinion/

Misschien al wat oud maar het toont aan hoe leep Valve is op vele gebieden.

En dan mogen ze doen wat ze willen ofzo? Omdat ze het op 'eigen kracht' hebben gedaan? Wat een drogreden.

Feit is dat wanneer Valve/Steam iets uitsteekt er veelal geen haan naar kraait.

Edited by Dr.Gordon, 10 June 2016 - 11:08.

• 1

Cooler Master MasterCase Maker 5 | Gigabyte Aorus X470 Ultra Gaming  AMD Ryzen 5 2600X | NZXT Kraken X52 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1070 | XFX 550 | Corsair Vengeance 16 Gb | Crucial MX300 525 Gb SSD | Seagate 1TB HDD | PS4

#57 rafbanaan

rafbanaan

Crew

• Crew
  • 12906 berichten

Posted 10 June 2016 - 11:09

Als puntje bij paaltje komt, is Steam een DRM (en de eerste). Velen vergeten precies hoeveel er toen werd geroepen en nu is het 'OK', maar zijn het wel de eerste die roepen als een ander bedrijf het zelf doet.  

Edit: vergeet ook niet dat Steam niet op dag 1 perfect (is het eigenlijk nu nog verre van) was, dus verwacht dit ook niet van anderen. Ik zeg altijd.. stem met je portemonnee. Ik doe dit ook bij andere services als het mij niet aanstaat.

Edit2: zie naar de voorvallen met hun security.. geen haan die er naar kraaide en het werd afgedaan als "Het kan iedereen overkomen", maar wat een fuck up was me dat. Ik vraag me dan echt af.. wat als een EA of Ubisoft dit deed? Die werden met de grond gelijk gemaakt.

• 3

PSN ID/STEAM ID/ORIGIN ID: Tha_soh

Xbox Live ID: Tha soh

The 4Gamers PC-build generator

#58 Dr.Gordon

Dr.Gordon

Wannabe-Spambear

• Member
  • PipPipPip
  • 5011 berichten

Posted 10 June 2016 - 11:10

Als puntje bij paaltje komt, is Steam een DRM (en de eerste). Velen vergeten precies hoeveel er toen werd geroepen en nu is het 'OK', maar zijn het wel de eerste die roepen als een ander bedrijf het zelf doet.  

This

• 0

#59 smitske

smitske

Wannabe-Spambear

• Member
  • PipPipPip
  • 4299 berichten

Posted 10 June 2016 - 11:15

Steam heeft nog steeds een de facto monopolie en is in feite gewoon een soort DRM en is even gesloten als de 'gesloten' platforms van MS.

En dan mogen ze doen wat ze willen ofzo? Omdat ze het op 'eigen kracht' hebben gedaan? Wat een drogreden.

Feit is dat wanneer Valve/Steam its uitsteekt er geen haan naar kraait.

Ik weet dat je visie er tegen is dat succes beloont wordt maar met die onzin zouden we enkel maar vastzitten met ondermaatse rotzooi als die microsoft. Ik zeg nergens dat ze mogen doen wat ze willen en ze zijn  ook al terecht teruggefloten op bepaalde vlakken, maar je moet nu niet doen alsof de andere dat niet doen, of erger. Je enige probleem is dat ze te groot zijn naar je zin en daarom zijn ze de grote kwade jongens maarn feit is als niemand anders er in slaagt een even goed product te leveren dan verdienen ze hun overmacht. Want in tegenstelling tot wat Microsoft hier probeert heeft valve geen enkele macht om zichzelf op te dringen als enige platform (steam staat niet pre installed op pc's en maakt het niet moeilijk gelijkaardige services te downloaden) en kunnen andere het even goed doen zo lang ze maar een goed product leveren. Wat zeker in het geval van MS absoluut niet het geval is.

Edit: vergeet ook niet dat Steam niet op dag 1 perfect (is het eigenlijk nu nog verre van) was, dus verwacht dit ook niet van anderen. Ik zeg altijd.. stem met je portemonnee. Ik doe dit ook bij andere services als het mij niet aanstaat.

Edit2: zie naar de voorvallen met hun security.. geen haan die er naar kraaide en het werd afgedaan als "Het kan iedereen overkomen", maar wat een fuck up was me dat. Ik vraag me dan echt af.. wat als een EA of Ubisoft dit deed? Die werden met de grond gelijk gemaakt.

Het voordeel van de eerste te zijn die iets uitbrengt,  kijk naar LoL, op zich weinig speciaals en toen ik het speelde was de infrastructuur erachter complete rotzooi maar ze waren de eerste en zijn daarom groot geworden en nu probeert elke andere MoBa datook en ze schieten als paddestoelen uit de grond. Dat gezegd zijnde je moet nog steeds blijven verbeteren of je wordt er ook uitgeconcurreerd. Alsook de concurrenten hebben het nu ook makkelijker in die zin dat ze niet alles zelf moeten uitvinden maar kunnen afkijken. Zoals ik zei ze hebben hun marktplaats verdientmet hun eigen verwezenlijkingen en niet zoals MS dat probeert, niets staat anderen in de weg dat te doen dat ze daar maar gedeeltelijk in slagen is niet omdat Valve zo evil is, maar misschien gewoon beter en wat geluk dat ze de eerste waren en het gat in de markt hadden gevonden.

Overigens ook ff duidelijk maken, ik koop zowat alles fysiek voor ik het verwijt krijg een fanboy te zijn.

Het voordeel van de eerste te zijn die iets uitbrengt,  kijk naar LoL, op zich weinig speciaals en toen ik het speelde was de infrastructuur erachter complete rotzooi maar ze waren de eerste en zijn daarom groot geworden en nu probeert elke andere MoBa datook en ze schieten als paddestoelen uit de grond. Dat gezegd zijnde je moet nog steeds blijven verbeteren of je wordt er ook uitgeconcurreerd. Alsook de concurrenten hebben het nu ook makkelijker in die zin dat ze niet alles zelf moeten uitvinden maar kunnen afkijken. Zoals ik zei ze hebben hun marktplaats verdientmet hun eigen verwezenlijkingen en niet zoals MS dat probeert, niets staat anderen in de weg dat te doen dat ze daar maar gedeeltelijk in slagen is niet omdat Valve zo evil is, maar misschien gewoon beter en wat geluk dat ze de eerste waren en het gat in de markt hadden gevonden.

Overigens ook ff duidelijk maken, ik koop zowat alles fysiek.

Edited by smitske, 10 June 2016 - 11:23.

• 0

#60 Ge0force

Ge0force

Nieuwe Man

• Topic Starter
  • Crew
  • 7074 berichten

Posted 10 June 2016 - 11:18

Feit is dat wanneer Valve/Steam iets uitsteekt er veelal geen haan naar kraait.

"Steam heeft nog steeds een de facto monopolie en is in feite gewoon een soort DRM"

De DRM die Steam gebruikt is volledig optioneel:

http://pcgamingwiki...._Games_on_Steam

"en is even gesloten als de 'gesloten' platforms van MS."

Veel succes met het modden van je Xbox games zou ik zeggen. Bovendien bepaald Microsoft nog steeds welke games er al dan niet op hun console verschijnen, wanneer, aan welke prijs en wat de beperkingen/verplichtingen zijn. De befaamde parity clause is maar één voorbeeld van de 1001 regeltjes die Microsoft oplegt. Ik respecteer vaak je mening, maar met deze uitspraak sla je de bal echt wel mis.

"Feit is dat wanneer Valve/Steam iets uitsteekt er veelal geen haan naar kraait."

Zever.

• 0

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users