Springen naar inhoud

4gamers.be

Foto

Budget Gaming PC

budget pc gaming GTX AMD Alternate 600 euro goedkoop geen inspiratie meer

• Please log in to reply
9 replies to this topic

#1 Mimmels

Mimmels

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 543 berichten

Posted 29 March 2016 - 21:24

Hey 4Techers! 

Ik ben een gaming pc aan het bouwen, maar op een budget. Ik dacht ongeveer 600 euro eraan te spenderen. Ik was langsgegaan bij zo'n computerwinkel maar ik vond dat ze vrij dure dingen voorstelde. Dus heb ik met mijn (beperkte) kennis van computers en de kunst van het internet een pc online samengesteld. Hier is de link: https://www.alternat...03606da3a7f2941

Ik heb al een besturingsprogramma, scherm, muis, etc. Dus ik heb alleen de pc zelf nog nodig. Wat vinden jullie van deze configuratie? Ik dacht eerst een GTX 960 te kopen maar die bleek vrij duur te zijn in België. Ik ben ook niet echt zeker of ik nog extra fans moet bijkopen. Alternate zegt van wel maar de websites die ik heb bezocht gebruiken precies gewoon diegene van de case. Ik vroeg mij ook af of het relatief makkelijk te doen is om de pc zelf samen te stellen of dat ik dit beter door de online winkel zelf laat doen. 

Alvast super bedankt!

Mimmels

• 0

#2 Zobator

Zobator

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1868 berichten

Posted 29 March 2016 - 22:57

Als het is om te gamen zou ik persoonlijk geen AMD nemen. Intels zijn meestal beter voor dezelfde prijs.

Wat bedoel je trouwens met "de pc zelf samen te stellen". Bedoel je de stukken ineen steken? Dat is heel makkelijk. Veel mensen denken dat dat rocket-science is als ze dat nog nooit gedaan hebben :p Neem gewoon uw tijd en kijk op youtube een paar filmpjes waar ze dat voordoen (LinusTechTips is best een goed kanaal). In de handleidingen van uw onderdelen staat ook steeds uitgelegd hoe alles in elkaar moet gestoken worden.

• 0

#3 Ge0force

Ge0force

Nieuwe Man

• Crew
  • 7074 berichten

Posted 30 March 2016 - 08:24

Ik zou zeker ook eens prijzen vergelijken met afuture.nl. Zeer betrouwbare winkel en vaak opmerkelijk goedkoper dan de Belgische stores!

• 4

Steam: Ge0force

PSN: Ge0force2008

#4 Unexpected

Unexpected

Wannabe-Spambear

• Clan Legend
  • 6363 berichten

Posted 30 March 2016 - 09:46

De computer sowieso samenstellen op tweakers.net

Daar krijg je de goedkoopste prijzen per winkel of de goedkoopste prijs voor het geheel bij aankoop in één of meerdere winkels

• 1

“...a minority is only thought of as a minority if it constitutes some kind of threat to the majority, real or imaginary. And no threat is ever quite imaginary...” Christopher Isherwood
"Arguing on the internet is like running in the Special Olympics... Even if you win, you're still retarded."

#5 Mass

Mass

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1250 berichten

Posted 30 March 2016 - 12:18

Indien je nog wat rek in je budget zou hebben kan je het budgetsysteem overwegen van tweakers > http://tweakers.net/...amesysteem.html

Heb je ineens een build rond skylake

• 1

Love is like a fart ... If you have to force it, it's probably crap.

#6 Zobator

Zobator

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1868 berichten

Posted 30 March 2016 - 13:21

Indien je nog wat rek in je budget zou hebben kan je het budgetsysteem overwegen van tweakers > http://tweakers.net/...amesysteem.html

Second that! Veel meer waar voor het geld dan wat je nu als build hebt...

• 0

#7 Mimmels

Mimmels

On a roll

• Topic Starter
  • Member
  • PipPip
  • 543 berichten

Posted 30 March 2016 - 13:49

Ziet er wel goed uit, het budget kan wel een beetje gerekt worden. Zou je dan ook een hardeschijf die nog in een oudere computer zit in de nieuwe kunnen steken zonder veel moeite? Want 250GB is niet super veel opslag. Kan je via tweakers.net zelf alle onderdelen bestellen (ook als die van verschillende winkels komen) en die laten leveren thuis?

Ik zou zeker ook eens prijzen vergelijken met afuture.nl. Zeer betrouwbare winkel en vaak opmerkelijk goedkoper dan de Belgische stores!

Als ik zou switchen naar Tweakers.net komt deze winkel daar zeker ook bij?

Edited by Mimmels, 30 March 2016 - 13:50.

• 0

#8 Mass

Mass

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1250 berichten

Posted 30 March 2016 - 14:28

Ziet er wel goed uit, het budget kan wel een beetje gerekt worden. Zou je dan ook een hardeschijf die nog in een oudere computer zit in de nieuwe kunnen steken zonder veel moeite? Want 250GB is niet super veel opslag. Kan je via tweakers.net zelf alle onderdelen bestellen (ook als die van verschillende winkels komen) en die laten leveren thuis?

Als ik zou switchen naar Tweakers.net komt deze winkel daar zeker ook bij?

Als de oudere schijf een gewone sata schijf is, zou dat normaal geen probleem mogen vormen.

Via tweakers kan je de onderdelen niet bestellen. Het beste is gewoon alle onderdelen te kopen op afuture, zoals Geo al zei. Meestal zijn ze de goedkoopste en als het niet goedkoper is, zit je nog steeds met een goede service. Nu heb ik het even gecheckt en de pricewatch van tweakers geeft ook al aan dat de meeste onderdelen op het moment het goedkoopste zijn op afuture. Ik dacht dat alleen de geheugenlatjes goedkoper zouden zijn op alternate, maar voor de paar euro's zou ik ze dan toch niet daar bestellen.

• 2

Love is like a fart ... If you have to force it, it's probably crap.

#9 Mimmels

Mimmels

On a roll

• Topic Starter
  • Member
  • PipPip
  • 543 berichten

Posted 30 March 2016 - 17:24

Als de oudere schijf een gewone sata schijf is, zou dat normaal geen probleem mogen vormen.

Via tweakers kan je de onderdelen niet bestellen. Het beste is gewoon alle onderdelen te kopen op afuture, zoals Geo al zei. Meestal zijn ze de goedkoopste en als het niet goedkoper is, zit je nog steeds met een goede service. Nu heb ik het even gecheckt en de pricewatch van tweakers geeft ook al aan dat de meeste onderdelen op het moment het goedkoopste zijn op afuture. Ik dacht dat alleen de geheugenlatjes goedkoper zouden zijn op alternate, maar voor de paar euro's zou ik ze dan toch niet daar bestellen.

Okee merci! Dan bestel ik de pc van Afuture. Bedankt voor jouw hulp!!

Okee dankjewel iedereen! Ik ga dan de aangeraden pc van de Tweakers website bestellen op afuture. 

• 0

#10 Unexpected

Unexpected

Wannabe-Spambear

• Clan Legend
  • 6363 berichten

Posted 01 April 2016 - 07:49

Okee merci! Dan bestel ik de pc van Afuture. Bedankt voor jouw hulp!!

Okee dankjewel iedereen! Ik ga dan de aangeraden pc van de Tweakers website bestellen op afuture. 

En bij problemen laat je het hier maar weten ;)
Je kan je dan daarna misschien inschrijven in de 4Gamers pc clan?

• 1

“...a minority is only thought of as a minority if it constitutes some kind of threat to the majority, real or imaginary. And no threat is ever quite imaginary...” Christopher Isherwood
"Arguing on the internet is like running in the Special Olympics... Even if you win, you're still retarded."

Also tagged with one or more of these keywords: budget, pc, gaming, GTX, AMD, Alternate, 600 euro, goedkoop, geen inspiratie meer

2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users