Springen naar inhoud

4gamers.be

Foto

Nieuw Salontafelke

• Please log in to reply
18 replies to this topic

#1 Napke

Napke

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 552 berichten

Posted 07 April 2016 - 11:20

Vorig weekend ben ik begonnen met het maken van mijn eigen salontafel (en bijzettafeltje). Ik ga hier het productieproces een beetje bijhouden... Ik vind zelf zoiets altijd wel leuk om te volgen, misschien jullie ook :)

Dus voor zij die het interessant vinden, kunnen het proces hier volgen.

Bedoeling is om uiteindelijk iets in de stijl van dit te bekomen, maar dan iets robuuster:

Spoiler

Edited by Napke, 07 April 2016 - 11:21.

• 3

psn: tpalmans
PS4 - PS3 - PSvita

#2 papfles

papfles

Crew

• Administrator
  • 6638 berichten

Posted 07 April 2016 - 12:23

Die bovenste tafel vind ik lelijk tbh, als het richting 2e gaat, dan oogt het wel
  • 0

#3 Napke

Napke

On a roll

• Topic Starter
  • Member
  • PipPip
  • 552 berichten

Posted 07 April 2016 - 12:35

Ik ben vertrokken van deze stammen:

Spoiler

Die bovenste tafel vind ik lelijk tbh, als het richting 2e gaat, dan oogt het wel

Bij de grote tafel zal de bovenkant vlak zijn, maar de onderkant gaat gewoon de vorm van de stam hebben. Bij het kleine tafeltje behouden we de vorm van de stam, maar vullen alle gaten op met gekleurde, doorzichtige epoxy.

Het opspannen van de blok en het frezen van het tafelblad

Spoiler

• 0

PS4 - PS3 - PSvita

#4 Hybride Zalm

Hybride Zalm

Unstoppable

• Member
  • PipPipPip
  • 2722 berichten

Posted 07 April 2016 - 12:36

Vind het juist omgekeerd. Hangt uiteraard ook wel af van hoe de rest van de kamer eruitziet. Zou het beter ogend vinden moest die niet perfect rechthoekig en dun zijn.

(dat tafeltje naast die zetel lijkt trouwens op een gigantische champignon.

Edited by Hybride Zalm, 07 April 2016 - 12:38.

• 0

死んでください

#5 Napke

Napke

On a roll

• Topic Starter
  • Member
  • PipPip
  • 552 berichten

Posted 07 April 2016 - 12:38

Schuren schuren schuren

Spoiler

• 1

PS4 - PS3 - PSvita

#6 Booka

Booka

Crew

• Clan Legend
  • 4463 berichten

Posted 07 April 2016 - 12:40

Benieuwd naar het resultaat!

• 0
<p>Mama always said life was like a box of chocolates, you never know what you're gonna get.

#7 Napke

Napke

On a roll

• Topic Starter
  • Member
  • PipPip
  • 552 berichten

Posted 07 April 2016 - 12:42

Het kleine tafeltje onderging hetzelfde lot... alleen brak deze bij het schuren. Dus heb ik hem even klem moeten zetten met houtlijm.

Spoiler

En het resultaat... tot nu toe. Nu is het even wachten op het advies van de Epoxy-man. Welke hars ik het beste gebruik en hoe we dit het beste toepassen.

Spoiler

• 2

PS4 - PS3 - PSvita

#8 Booka

Booka

Crew

• Clan Legend
  • 4463 berichten

Posted 07 April 2016 - 12:48

Ziet er vet uit!

• 1
<p>Mama always said life was like a box of chocolates, you never know what you're gonna get.

#9 papfles

papfles

Crew

• Administrator
  • 6638 berichten

Posted 07 April 2016 - 13:09

Vind het juist omgekeerd. Hangt uiteraard ook wel af van hoe de rest van de kamer eruitziet. Zou het beter ogend vinden moest die niet perfect rechthoekig en dun zijn.

(dat tafeltje naast die zetel lijkt trouwens op een gigantische champignon.

Ik vind dat "gelakte" van dat kleine tafeltje gewoon niet mooi en bij dat specifieke tafeltje vind ik er wat goedkoop uitzien terwijl die lange rechthoekige tafel net meer klasse uitstraalt vind ik

• 0

#10 valies

valies

Crew

• Crew
  • 8825 berichten

Posted 07 April 2016 - 13:25

De eerste is idd te gelakt, vind'k ook niet mooi. De tweede is mooier afgewerkt, maar da's dan weer saai rechthoekig... Een combo van de 2 zou nice zijn, de looks van de tweede in de vorm van de eerste :)

Onlangs, op imgur geloof ik, een heel mooie versie gezien. Mooier dan deze 2 voorbeeldjes.

Iig, succes Napke!

• 0

PSN valies - 3DS 1908-2322-5163 - twitter @valies
As long as people continue to pursue the meaning of freedom, they will never cease to be o/
Baka!

#11 Napke

Napke

On a roll

• Topic Starter
  • Member
  • PipPip
  • 552 berichten

Posted 07 April 2016 - 14:14

Ik vind dat "gelakte" van dat kleine tafeltje gewoon niet mooi en bij dat specifieke tafeltje vind ik er wat goedkoop uitzien terwijl die lange rechthoekige tafel net meer klasse uitstraalt vind ik

De eerste is idd te gelakt, vind'k ook niet mooi. De tweede is mooier afgewerkt, maar da's dan weer saai rechthoekig... Een combo van de 2 zou nice zijn, de looks van de tweede in de vorm van de eerste :)

Onlangs, op imgur geloof ik, een heel mooie versie gezien. Mooier dan deze 2 voorbeeldjes.

Iig, succes Napke!

Ik ben er idd over aan het denken om hout nadien te behandelen met een olie i.p.v. epoxy. Al is een dikke laag (alsof er een glasplaat op ligt) ook mooi! Maar ik twijfel nog... Die giethars is nu niet bepaald het goedkoopste spul. Dus zall het advies eerst even afwachten.

Het bijzettafeltje zou zoiets moeten worden

Spoiler

Edited by Napke, 07 April 2016 - 14:17.

• 0

PS4 - PS3 - PSvita

#12 tomke009

tomke009

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1855 berichten

Posted 07 April 2016 - 17:51

Die bijzettafel van u gaat veel mooier zijn qua motief dan uw voorbeelden.

Maar de epoxy gaat het geheel moeten samenhouden in die breuklijn, dat gaat een zwak punt zijn. Als je daar rekening mee houdt als je je voet maakt zou dat in principe geen probleem mogen zijn. Ge moet er nu wel niet op staan dansen é  :p

In uw grote tafel zou ik een lichte kleur van epoxy gebruiken, of in de onderkant van de kloof een ledstrip inwerken anders gaat het nogal donker uitkomen denk ik.

• 0
PSN/steam/xblive/twitch:
Tomke009

#13 Snertie

Snertie

Big Poster

• Member
  • PipPipPip
  • 974 berichten

Posted 07 April 2016 - 20:44

Ik vind dat blauw persoonlijk ook niet mooi, maar ben benieuwd naar het resultaat. :)
  • 0

#14 GeneralAjAx

GeneralAjAx

Impressive man...

• Clan Brother
  • 1588 berichten

Posted 08 April 2016 - 07:38

Lang geleden gezien op 9gag of reddit zeker? :)

Succes! Hoop dat het er vet gaat uitzien!

• 0
Een ajacied ben je niet voor even, dat ben je voor het leven!

#15 Napke

Napke

On a roll

• Topic Starter
  • Member
  • PipPip
  • 552 berichten

Posted 08 April 2016 - 09:22

Die bijzettafel van u gaat veel mooier zijn qua motief dan uw voorbeelden.

Maar de epoxy gaat het geheel moeten samenhouden in die breuklijn, dat gaat een zwak punt zijn. Als je daar rekening mee houdt als je je voet maakt zou dat in principe geen probleem mogen zijn. Ge moet er nu wel niet op staan dansen é  :p

In uw grote tafel zou ik een lichte kleur van epoxy gebruiken, of in de onderkant van de kloof een ledstrip inwerken anders gaat het nogal donker uitkomen denk ik.

Aan dat led-licht had ik ook al gedacht. Ik ga het er wel mee ingieten, maar nog geen idee of ik het ga gebruiken. Ik ga het wel eens aansluiten, wie weet gat het toch mooi zijn.

Bij het bijzettafeltje gaat er ook epoxy in alle scheurtjes komen... uiteindelijk zal het een massieve blok worden waar ik de onderkant wel kan voorzien van een epoxy-laag. Die is toch niet zichtbaar en maak het geheel wel stevig.

Lang geleden gezien op 9gag of reddit zeker? :)

Succes! Hoop dat het er vet gaat uitzien!

Op Pinterest al een paar keer voorbij zien komen. Maar nog niet op de manier waarop ik het ga doen. Wat er qua dikte wel op lijkt is dit, vond ik ook wel heel mooi, maar heb je enorm veel geduld en tijd voor nodig (qua droging)

3c0916ddcbbc787577964ad5ed126a03.jpg 90a23b8b29474a08f7d531194ce1b400.jpg 

Ik vind dat blauw persoonlijk ook niet mooi, maar ben benieuwd naar het resultaat. :)

Voor het bijzettafeltje ga ik voor dit effect:

7fcf3f10d442f65cdaab8a51ab59abc6.jpg

• 0

PS4 - PS3 - PSvita

#16 Snertie

Snertie

Big Poster

• Member
  • PipPipPip
  • 974 berichten

Posted 08 April 2016 - 10:41

Voor het bijzettafeltje ga ik voor dit effect:

Dat vind ik al iets hebben ja! Duurt dat lang om te harden?

• 0

#17 Napke

Napke

On a roll

• Topic Starter
  • Member
  • PipPip
  • 552 berichten

Posted 08 April 2016 - 14:54

Dat vind ik al iets hebben ja! Duurt dat lang om te harden?

Volgens de instructies van de hars die ik nu toegewezen heb gekregen: elke 4 uur een laag van 6 mm gieten en daarna 16 uur laten uitharden...  :)

We gaan wel even bezig zijn... maar ben op zoek naar hars die ik één keer kan gaan gieten.

• 0

PS4 - PS3 - PSvita

#18 Booka

Booka

Crew

• Clan Legend
  • 4463 berichten

Posted 08 April 2016 - 14:55

Moest nog knapper zijn moest die holte 3D-effect zijn :D

• 1

#19 Napke

Napke

On a roll

• Topic Starter
  • Member
  • PipPip
  • 552 berichten

Posted 19 April 2016 - 09:37

Gisteren het hout afgeplakt met ducttape voor de hars. Op deze manier kon ik met water ook meten hoeveel liter hars ik nodig had. Het was meteen ook een test hoe waterdicht alles was, zodat de hars er niet uitloopt.

Spoiler

Resulaat: Ongeveer 15 liter hars ga ik nodig hebben... en het is nog niet helemaal waterdicht. Ik zal dus nog een rolleke Ducttape moeten gaan halen, maar de Giethars kan besteld worden!

• 4

PS4 - PS3 - PSvita

2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users