Springen naar inhoud

4gamers.be

Foto

Telenet wifi valt steeds weg

• Please log in to reply
7 replies to this topic

#1 bowblow

bowblow

Newbie

• Member
  • Pip
  • 10 berichten

Posted 06 July 2016 - 13:14

k ben sinds kort overgeschakeld naar telenet, maar over de wifi die de modem uitzend ben ik toch niet echt tevreden...
Ik heb een witte modem (onder mijn internet krijg ik volgend type 24*8 DOC 3 WIRELESS(DOCSIS).
Ik las reeds dat er soms problemen zijn met de snelheid, maar daar heb ik dus (voorlopig) geen last van.
Mijn probleem is dat de wifi connectie steeds verloren gaat. Als ik de modem dan afzet en opnieuw opzet is het meestal opgelost (soms moet ik ook mijn toestellen eens terug af en op zetten).
Ben ook zeker dat het aan de modem ligt en niet aan de andere toestellen want al de toestellen hebben het al gehad, en niet allemaal op hetzelfde moment.
Soms valt de tv weg, soms een gsm, soms een laptop,...

Het is volgens mij geen probleem van te zwakke signalen. Als ik met inssider kijk is het bijvoorbeeld steeds onder de 65 dBm, als ik met de laptop vlak naast de modem staat zakt het ook niet veel verder meer.
Verder heb ik ook 2 wifi repeaters hangen die zorgen dat er overal goede dekking is.
Ik krijg op mijn gsm bijvoorbeeld ook overal het volle wifi signaal. Maar als ik wil conecteren, dan blijft het dus soms hangen op verbonden met wifi en geen internet toegang.
Na het heropstarten van de modem is het probleem weer voor een periode van de baan, maar dan duikt het terug op, meestal eerst op gsm's, daarna ook op laptop, desktop en tv.
Heeft er iemand nog dit probleem, of kan ik iets in de instellingen van de modem aanpassen?

• 0

#2 tomke009

tomke009

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1852 berichten

Posted 06 July 2016 - 18:35

Welk abbo heb je? Er zijn restricties op het aantal toestellen dat tegelijk online gaan naargelang het abbo dat je hebt. Wel simpel op te lossen, hang zelf een draadloze router aan je telenet modem en gebruik dat wifi netwerk zodat de telenet modem maar 1 toestel ziet: die andere router.

• 0
PSN/steam/xblive/twitch:
Tomke009

#3 Zobator

Zobator

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1854 berichten

Posted 06 July 2016 - 19:27

Heb je al eens naar de Telenet klantendienst hierover gecommuniceerd? Bij Telenet is de customer service een heel pak beter dan bij bv. Proximus (naar mijn ervaring dan toch).

• 0

#4 Phazon

Phazon

Crew

• Crew
  • 12910 berichten

Posted 06 July 2016 - 21:37

k ben sinds kort overgeschakeld naar telenet, maar over de wifi die de modem uitzend ben ik toch niet echt tevreden...
Ik heb een witte modem (onder mijn internet krijg ik volgend type 24*8 DOC 3 WIRELESS(DOCSIS).
Ik las reeds dat er soms problemen zijn met de snelheid, maar daar heb ik dus (voorlopig) geen last van.
Mijn probleem is dat de wifi connectie steeds verloren gaat. Als ik de modem dan afzet en opnieuw opzet is het meestal opgelost (soms moet ik ook mijn toestellen eens terug af en op zetten).
Ben ook zeker dat het aan de modem ligt en niet aan de andere toestellen want al de toestellen hebben het al gehad, en niet allemaal op hetzelfde moment.
Soms valt de tv weg, soms een gsm, soms een laptop,...

Het is volgens mij geen probleem van te zwakke signalen. Als ik met inssider kijk is het bijvoorbeeld steeds onder de 65 dBm, als ik met de laptop vlak naast de modem staat zakt het ook niet veel verder meer.
Verder heb ik ook 2 wifi repeaters hangen die zorgen dat er overal goede dekking is.
Ik krijg op mijn gsm bijvoorbeeld ook overal het volle wifi signaal. Maar als ik wil conecteren, dan blijft het dus soms hangen op verbonden met wifi en geen internet toegang.
Na het heropstarten van de modem is het probleem weer voor een periode van de baan, maar dan duikt het terug op, meestal eerst op gsm's, daarna ook op laptop, desktop en tv.
Heeft er iemand nog dit probleem, of kan ik iets in de instellingen van de modem aanpassen?

Sowieso alle ethernet-kabels die niet aan de modem hoeven te hangen even weghalen en dan kijken of het nog is. 

Je kan telentet dan best opbellen en zien of het probleem aan de modem ligt (zij kunnen vrij gemakkelijk timeouts en problemen in een log terugvinden), want die durven wel eens defect te zijn. Ik heb er twee witte op één maand versleten bijv. en eerst wilden ze het niet geloven, maar toch was het inderdaad stuk :p

• 1

Guild Wars 2: Calista Arganan

Steam & Uplay ID: Phazon13 / 3DS-friendcode: 5026-4413-7898 / Wii U ID: Phazon4G / PSN: Phazon_4G

Wii (U) | XB1 | PS4 | New 3DS | PSV | Nexus 7 FHD | Xiaomi Redmi 3S

#5 Caliber

Caliber

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1404 berichten

Posted 06 July 2016 - 22:33

Welkom bij Telenet. In mijn oud huis haalde ik topsnelheiden, nieuw huis met het zelfde abbonement alles gehalveerd en om de paar dagen DNS problemen...

• 0

PSN: WookieSandwich - Steam ID: guzzlemysack

Q5wRaPu.png

#6 Darkom

Darkom

First baby steps

• Member
  • Pip
  • 48 berichten

Posted 05 August 2018 - 22:13

Het is niet alleen de wifi, het internet/tv zelf heeft ook problemen zie hier

Edited by Darkom, 05 August 2018 - 22:14.

• 0

#7 Caliber

Caliber

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1404 berichten

Posted 17 August 2018 - 17:43

Het is niet alleen de wifi, het internet/tv zelf heeft ook problemen zie hier

Die map heeft altijd die kleur

• 0

PSN: WookieSandwich - Steam ID: guzzlemysack

Q5wRaPu.png

#8 Marginal0

Marginal0

Gettin warmed up?

• Member
  • PipPip
  • 237 berichten

Posted 21 August 2018 - 11:35

Ben ook verhuisd en overgeschakeld en had veel problemen met wireless, maar sinds kort hebben ze boosters via elektriciteitsnetwerk die je gratis kunt huren en die werken prima.

• 0

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users