Springen naar inhoud

4gamers.be

Foto

Beginnend pc's bouwen

• Please log in to reply
4 replies to this topic

#1 Naomihintum

Naomihintum

Newbie

• Member
  • Pip
  • 2 berichten

Posted 06 August 2016 - 12:41

Hoooiii,
Ik zat eraan te denken mijn eigen pc te gaan bouwen, maar hier heb ik natuurlijk de nodige informatie voor nodig. Ik heb al wat gelezen maar wilde nu heel precies weten: welke onderdelen heb je nou eigenlijk allemaal nodig? Iemand die mij een precies lijstje kan geven?
Ik weet ook al dat je goed moet opletten met de componenten bijv. Of de socket van je processor op de socket van je moederbord past etc etc etc.

Bedankt voor het helpen alvast ^^
  • 0

#2 Naomihintum

Naomihintum

Newbie

• Topic Starter
  • Member
  • Pip
  • 2 berichten

Posted 06 August 2016 - 13:27

Hooi, ik had nog een aantal vragen waarop ik graag antwoord zou willen hebben.

1. Heb je altijd 2 werkgeheugens nodig?

2. Kun je daartussen nog meer werkgeheugens plaatsen of heb je dan nieuwe reepjes nodig?

3. Wat gebeurd er als je 2 werkgeheugens wel naast elkaar zet?

4. Kun je een goedkope setup hebben met een duur moederbord en dan telkens componenten vervangen door betere componenten?

5. Een videokaart zorgt ervoor dat je goed kan gamen, betekend 2 videokaarten dan dat je nog beter kan gamen? Dus games spelen met een nog hogere resolutie, meer games kunnen downloaden etc.

6. Wat als ik mijn tv als scherm wil gebruiken? Hangt de resolutie dan af van mijn scherm?

7. Hoe installleer je een bestuuringssysteem?

8. En welk bestuuringssyteem is het best?

Alvast bedankt!!
  • 0

#3 rafbanaan

rafbanaan

Crew

• Crew
  • 12906 berichten

Posted 06 August 2016 - 13:45

Hooi, ik had nog een aantal vragen waarop ik graag antwoord zou willen hebben.

1. Heb je altijd 2 werkgeheugens nodig?

Als je er 2 hebt, dan werken ze in dual channel. Dit is handig wanneer je op een 115(x) platform zit. Zit je op een 20(xx) platform dan werk je best met 4 geheugenlatten, zodat deze in quad channel werken. Het is natuurlijk niet verboden om quad ook op een 115(x) platform te gebruiken, maar dit is zwaarder voor de CPU (relatief gezien). Kort: dit is aan te raden.. 2x 4GB of 2x 8GB.

2. Kun je daartussen nog meer werkgeheugens plaatsen of heb je dan nieuwe reepjes nodig?

Wat bedoel je hiermee? Dit hangt af van de geheugenmodules op je moederbord. Zo heeft een standaard ATX moederbord plaats voor 4 geheugenlatten.

3. Wat gebeurd er als je 2 werkgeheugens wel naast elkaar zet?

Dat is te zien hoe je moederbord de dual channel zet. Soms moet je die naast elkaar plaatsen om in dual channel te werken. Andere keren met een module ertussen. Bv. X - X - of X X - - 

4. Kun je een goedkope setup hebben met een duur moederbord en dan telkens componenten vervangen door betere componenten?

Dat gaat. Al is het best dat je natuurlijk je geld spendeert aan de componenten die belangrijk zijn. Een moederbord moet niet overdreven duur te zijn om goede prestaties te leveren. Zo is eentje van rond de 100-150 Euro ook voldoende.

5. Een videokaart zorgt ervoor dat je goed kan gamen, betekend 2 videokaarten dan dat je nog beter kan gamen? Dus games spelen met een nog hogere resolutie, meer games kunnen downloaden etc.

Twee videokaarten zorgt ervoor dat de werkload wordt verspreid over de twee, maar hier hang je af van de ontwikkelaar van het spel. Zij moeten ervoor zorgen dat dit goed wordt ondersteund. Uiteindelijk is de gouden regel hier ook nog altijd dat je met 1 videokaart minder problemen hebt en dan met twee (in SLI of Crossfire). De laatste 2 zijn de technologie├źn die hiervoor worden gebruikt en je moederbord moeten deze best ondersteunen. 

Hoe hoger de resolutie, hoe hoger de load is voor je videokaarten. Wanneer je op 4K speelt dan heb je bv wel baat aan 2 videokaarten voor sommige games, maar dan hang je af van wat ik hierboven zei. De huidige kaarten (van Nvidia dan) zijn wel goed op de hogere resoluties. Uiteindelijk valt dit ook te bekijken op welke grafische settings je speelt. 

Meer games kunnen downloaden heeft niks met een videokaart te maken.

6. Wat als ik mijn tv als scherm wil gebruiken? Hangt de resolutie dan af van mijn scherm?

Yep, je grafische kaart gaat de resolutie uitsturen van je tv. Dus als deze 1080p is, zal de kaarten renderen op 1080p.

7. Hoe installleer je een bestuuringssysteem?

Oftewel via een DVD of via een bootable USB

8. En welk bestuuringssyteem is het best?

Dit is puur persoonlijk. Wil je games spelen, dan is Windows nog steeds het makkelijkste en het meest gebruiksvriendelijke. Hier vind je ook de meeste games op terug. Daarnaast heb je ook Linux welke gratis is, maar de grote titels vind je niet meteen hier op terug. OS X is gelinkt aan de Apple hardware en zonder omwegen, kan je deze niet meteen installeren op een eigen systeem

Alvast bedankt!!

Ik hoop dat dit wat meer duidelijkheid schept :)

• 2

PSN ID/STEAM ID/ORIGIN ID: Tha_soh

Xbox Live ID: Tha soh

The 4Gamers PC-build generator

#4 PureBE

PureBE

Gettin warmed up?

• Member
  • PipPip
  • 179 berichten

Posted 06 August 2016 - 15:51

Kast, cpu (processor)+koeler, ram, moederbord, voeding,harde schijf (ssd altijd aangeraden als bootup drive)

Deze heb je altijd nodig

Verder als je wilt gamen of andere grafische toestanden wilt gebruiken ga je altijd een betere gpu(grafische kaart) nodig hebben (op moederbord zit altijd al een onboard gpu).

Windows, dvd speler, extra fans, ...   zijn optioneel

• 0

#5 rafbanaan

rafbanaan

Crew

• Crew
  • 12906 berichten

Posted 06 August 2016 - 18:21

Even de twee topics merged. 

• 0

PSN ID/STEAM ID/ORIGIN ID: Tha_soh

Xbox Live ID: Tha soh