Springen naar inhoud

4gamers.be

Foto

PC crashes

• Please log in to reply
3 replies to this topic

#1 farleaf

farleaf

Newbie

• Member
  • Pip
  • 14 berichten

Posted 01 September 2016 - 22:43

Hallo,

Sinds eergisteren crasht mijn pc wanneer ik game op grafische zware games (bij Rimworld bijv. gebeurt dit niet). Ook bij bijv. de Heaven benchmarktool gaat de pc opeens uit en reboot hij.
Nochtans geen software of hardware aanpassingen gedaan.
Nvidia drivers al 2x ervan gesmeten, temperaturen zijn stabiel (zoal GPU als CPU).
In de logboeken wordt er een KernelPower kritieke fout weergeven (ID41).
Heb een stresstest gedaan op de CPU en dit triggert de crash niet, denk dus dat CPU-probleem uitgesloten kan worden.
Hoe kan ik andere elementen elimineren?

Laatste symptomen:

Tijdens browsen werd het scherm volledig wit, de muziek die op de achtergrond speelde klonk opeens enorm vertraagd, tot op het punt waar de muziek bleef haperen.
Daarna reboot met diskcheck.
Volgende keren dat ik opstartte kreeg het scherm na het aanmelden een kleur (zwart, paars of blauw)
Daarna liep hij terug vast wat resulteerde in een reboot.

Iemand een idee hoe ik de precieze oorzaak kan achterhalen en/of oplossen.

Muchos Gratias

SYS:
MB: Z87-G45 GAMING
GPU: GTX780 Twinfrozr
CPU: 4670K, watercooled
PSU: Coolermaster G750M

• 0

#2 Unexpected

Unexpected

Wannabe-Spambear

• Clan Legend
  • 6363 berichten

Posted 02 September 2016 - 05:17

Kan je eens kijken met bluescreenviewer?
  • 0

“...a minority is only thought of as a minority if it constitutes some kind of threat to the majority, real or imaginary. And no threat is ever quite imaginary...” Christopher Isherwood
"Arguing on the internet is like running in the Special Olympics... Even if you win, you're still retarded."

#3 farleaf

farleaf

Newbie

• Topic Starter
  • Member
  • Pip
  • 14 berichten

Posted 02 September 2016 - 08:53

Vreemd, BSV kan niets weergeven, minidumps staan nochtans aan in de systeeminstellingen.

Dit is een log van GPU-Z, laatste gegevens zijn die van de crash.

http://s000.tinyuplo...691977918671986

Werd aangeraden om een andere GPU/PSU in te steken en die te stressen, zal kijken voor onderdelen en eens proberen.

• 0

#4 Unexpected

Unexpected

Wannabe-Spambear

• Clan Legend
  • 6363 berichten

Posted 02 September 2016 - 09:41

Vreemd, BSV kan niets weergeven, minidumps staan nochtans aan in de systeeminstellingen.

Dit is een log van GPU-Z, laatste gegevens zijn die van de crash.

http://s000.tinyuplo...691977918671986

Werd aangeraden om een andere GPU/PSU in te steken en die te stressen, zal kijken voor onderdelen en eens proberen.

Inderdaad hardware swappen tot ge het weet.

En eens RAM stresstest doen

• 0

“...a minority is only thought of as a minority if it constitutes some kind of threat to the majority, real or imaginary. And no threat is ever quite imaginary...” Christopher Isherwood
"Arguing on the internet is like running in the Special Olympics... Even if you win, you're still retarded."

2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users