Springen naar inhoud

4gamers.be

Foto

De grote COMIC thread.

• Please log in to reply
12 replies to this topic

#1 Elegy

Elegy

Wannabe-Spambear

• Member
  • PipPipPip
  • 3402 berichten

Posted 04 May 2017 - 13:13

Aangezien ik er niet meteen iets van terugvindt (waarschijnlijk een lange tijd geleden wel voor zo ver ik mij kan herinneren) dus bij deze!

Post hier alles wat met comic gerelateerde zaken te maken heeft: praten over, interesses delen, verzameling, beurzen, discussie,...

Ik ben begonnen met het verzamelen van single issue comics vorig jaar sinds DC Rebirth is begonnen. Ik heb er altijd al interesse in gehad en ik had al enkele trades in mijn bezit van oa: Spawn: Origins (mijn allereerste comics) Aquaman N52, Batgirl N52, Batwoman N52,...2 vrienden van mij waren hier al met begonnen en ik ben even later ook mee op die trein gesprongen ^^ Het is een enorm leuke hobby maar je moet er wel met oppassen want het verzamelen kan wel eens verslavend beginnen werken :p Dus mocht je ermee beginnen denk goed na over welke series je interessant vindt.

Ik vind dat bepaalde DC Rebirth titels het enorm goed doen zoals: Aquaman (personal favorite :p) Batman, The Flash, Titans, Nightwing,...Maar ook bij Marvel vind je heus wel interessante zaken, hier van volg ik Carnage en de reboot van Venom die imo echt wel goed is (ik moet dringend hier aan verder lezen!) Maar ook Spidey begonnen in 2015 (waar de nr #3 nog van ontbreekt in mijn collectie grr :p) is enorm de moeite. Er komt trouwens een reboot van het Marvel Universe genaamd Marvel Legacy! in de herfst. https://news.marvel....akes-hold-fall/

Vergeet zeker ook Image Comics niet. Bekend van oa: Spawn, The Walking Dead en het meest recente Seven to Eternity (check die art style!) een enorme aanrader!

Hopelijk zwerven hier ook enkele comic fanaten rond ^^

Check zeker ook https://www.previewsworld.com/ voor alle opkomende comic releases en nieuws!

Edited by Elegy, 04 May 2017 - 13:23.

• 0
Fire and Blood.

#2 valies

valies

Crew

• Crew
  • 8825 berichten

Posted 05 May 2017 - 07:45

Ik koop af en toe eens een comic, een paar per jaar. Ik probeer me te beperken tot Spider-Man (favo #1) en Batman (favo #2) en dan zo hier en daar eens een uitschieter zoals Watchmen, Wonderwoman e.a. Maar echt een verzamelaar kan je mij dus niet noemen. Mijn eerste prio qua hobby zijn games en daar gaat het meeste van mijn hobbybudget dus naar. De rest van mijn hobbybudget verdeel ik over manga, comics en gewone boeken. Moest ik veel meer geld hebben zou ik veel meer comics kopen :)

Waar kopen jullie comics eigenlijk? Ik Archonia.

En qua keuze lees ik meestal Brainfreeze er ff op na, vooral dan de Start-To-Read reeks. En anders/ook ff een youtube review, om eens te kijken hoe mooi het er uit ziet :)

• 0

PSN valies - 3DS 1908-2322-5163 - twitter @valies
As long as people continue to pursue the meaning of freedom, they will never cease to be o/
Baka!

#3 Elegy

Elegy

Wannabe-Spambear

• Topic Starter
  • Member
  • PipPipPip
  • 3402 berichten

Posted 05 May 2017 - 09:23

Ik koop af en toe eens een comic, een paar per jaar. Ik probeer me te beperken tot Spider-Man (favo #1) en Batman (favo #2) en dan zo hier en daar eens een uitschieter zoals Watchmen, Wonderwoman e.a. Maar echt een verzamelaar kan je mij dus niet noemen. Mijn eerste prio qua hobby zijn games en daar gaat het meeste van mijn hobbybudget dus naar. De rest van mijn hobbybudget verdeel ik over manga, comics en gewone boeken. Moest ik veel meer geld hebben zou ik veel meer comics kopen :)

Waar kopen jullie comics eigenlijk? Ik Archonia.

En qua keuze lees ik meestal Brainfreeze er ff op na, vooral dan de Start-To-Read reeks. En anders/ook ff een youtube review, om eens te kijken hoe mooi het er uit ziet :)

Tof! Als je van Spider-Man houdt zeker Spidey eens lezen! En volgende maand begint er een nieuwe reeks genaamd Peter Parker: The Spectacular Spider-Man https://previewsworl...talog/APR170970

Ik heb bij de Mekanik strip mijn persoonlijk bakje en zij zorgen dat al de comics die ik volg elke week daarin terecht komen zo dat ik geen enkele issue mis :p En ik koop uiteraard ook op Archonia. Worlds' End Comics in Gent is ook een leuke comic book store.

Edited by Elegy, 05 May 2017 - 09:26.

• 0
Fire and Blood.

#4 valies

valies

Crew

• Crew
  • 8825 berichten

Posted 05 May 2017 - 10:20

Tof! Als je van Spider-Man houdt zeker Spidey eens lezen! En volgende maand begint er een nieuwe reeks genaamd Peter Parker: The Spectacular Spider-Man https://previewsworl...talog/APR170970

Ik heb bij de Mekanik strip mijn persoonlijk bakje en zij zorgen dat al de comics die ik volg elke week daarin terecht komen zo dat ik geen enkele issue mis :p En ik koop uiteraard ook op Archonia. Worlds' End Comics in Gent is ook een leuke comic book store.

Oooh highschool Peter Parker! Toch een beetje een zwak voor. Spidey op mijn verlanglijstje gezet sè.

De Peter Parker-reeks wacht ik nog wat af. Ik ben een TP-koper ^^ Thx voor de tips!

• 0

As long as people continue to pursue the meaning of freedom, they will never cease to be o/
Baka!

#5 smitske

smitske

Wannabe-Spambear

• Member
  • PipPipPip
  • 4298 berichten

Posted 05 May 2017 - 10:51

Telt Jommeke? :unsure:

• 0
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." Albert E.

#6 Elegy

Elegy

Wannabe-Spambear

• Topic Starter
  • Member
  • PipPipPip
  • 3402 berichten

Posted 05 May 2017 - 12:25

Telt Jommeke? :unsure:

Nope :p 

• 0
Fire and Blood.

#7 :-)

:-)

First baby steps

• Member
  • Pip
  • 27 berichten

Posted 05 May 2017 - 18:57

De volgende comic reeksen volg ik:

The Walking Dead (engelse versie)

XIII en XIII Mystery reeks (nederlands versie)

Black Hole (Charles Burns)

• 0

#8 valies

valies

Crew

• Crew
  • 8825 berichten

Posted 12 May 2017 - 09:48

Look what you made me do :D

C_j6ZcaXUAAPOSy.jpg

Deze keer bij Bol.com gekocht. Stond iets (maar echt nietveel) goedkoper dan bij Archonia + geen verzendkosten + had nog een korting van 2,5 euro staan.

• 0

Baka!

#9 YoniVL

YoniVL

Crew

• Crew
  • 4424 berichten

Posted 12 May 2017 - 09:55

Nope :p

Why not? :p

• 0
Suit up!

#10 valies

valies

Crew

• Crew
  • 8825 berichten

Posted 12 May 2017 - 10:03

Goh ik vermoed dat Elegy net als mij categoriseert in strips, comics en manga. Jommeke is strip (Europees), Spider-Man bv. is comic (Amerikaans) en Akira bv. is manga (Japans). In dat opzicht hoort Jommeke net als Akira dan niet thuis in een comic thread.

• 1

Baka!

#11 Elegy

Elegy

Wannabe-Spambear

• Topic Starter
  • Member
  • PipPipPip
  • 3402 berichten

Posted 12 May 2017 - 12:09

Look what you made me do :D

Deze keer bij Bol.com gekocht. Stond iets (maar echt nietveel) goedkoper dan bij Archonia + geen verzendkosten + had nog een korting van 2,5 euro staan.

Hehe, mooi zo!

Idd, op bol.com kan het wel wat schillen in prijs. Amazon.co.uk ook btw.

Wat valies zegt :p

Goh ik vermoed dat Elegy net als mij categoriseert in strips, comics en manga. Jommeke is strip (Europees), Spider-Man bv. is comic (Amerikaans) en Akira bv. is manga (Japans). In dat opzicht hoort Jommeke net als Akira dan niet thuis in een comic thread.

Idd! Maar van mij mag het gerust een gezamenlijke thread worden hoor. Maar ik volg bijvoorbeeld geen strips en manga dus vandaar :p

Edited by Elegy, 12 May 2017 - 12:10.

• 0
Fire and Blood.

#12 valies

valies

Crew

• Crew
  • 8825 berichten

Posted 12 May 2017 - 12:16

Idd! Maar van mij mag het gerust een gezamenlijke thread worden hoor. Maar ik volg bijvoorbeeld geen strips en manga dus vandaar :p

Ik heb ze liever ook apart :p

• 0

Baka!

#13 Elegy

Elegy

Wannabe-Spambear

• Topic Starter
  • Member
  • PipPipPip
  • 3402 berichten

Posted 14 May 2017 - 13:42

Loot van gisteren!

vrtufn.jpg

• 1