Springen naar inhoud

4gamers.be

Foto

Nieuw gaming pc

• Please log in to reply
44 replies to this topic

#1 Sakurasou

Sakurasou

Unstoppable

• Member
  • PipPipPip
  • 2074 berichten

Posted 14 May 2017 - 14:03

Zoals de titel zegt wil ik graag een nieuwe gaming pc. 

Zit nu met een Erazer gaming notebook /midranged

Zou graag volwaardige desktop hebben die toch alle recente games op hoog zou kunnen draaien aan een vlotte 60fps. 

Nuja, ikzelf ken daar dus de ballen van, dus als iemand voor mij desktops kan aanbieden die aan mijn verwachtingen voldoen gelieve deze te linken. 

Thx <3

• 0
We get lost in our own romance

#2 Zobator

Zobator

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1704 berichten

Posted 14 May 2017 - 14:53

Over welk budget beschik je ongeveer?
Welke onderdelen heb je? Heb je bv al een monitor, muis en toetsenbord?
Zie je het zitten om hem zelf in elkaar te steken met de componenten (echt kinderspel) of wil je absoluut een prefab ding kopen?

• 0

#3 Sakurasou

Sakurasou

Unstoppable

• Topic Starter
  • Member
  • PipPipPip
  • 2074 berichten

Posted 14 May 2017 - 15:21

Over welk budget beschik je ongeveer?
Welke onderdelen heb je? Heb je bv al een monitor, muis en toetsenbord?
Zie je het zitten om hem zelf in elkaar te steken met de componenten (echt kinderspel) of wil je absoluut een prefab ding kopen?

Errrr... Budget liefst onder de 2000 En moet nog Monitor en Toetsenbord maar daar kijk ik wel voor. 

En tja, ken wel iemand die dat in elkaar wilt steken dus mss wel beter en zal ik meer krijgen voor de prijs. Dusja... 

Tenzij er een goeie prefab ding is mag dat ook. Eigenlijk maakt dat niet uit voor mij zolang het maar aan men wensen voldoet. 

• 0

#4 Zobator

Zobator

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1704 berichten

Posted 14 May 2017 - 16:26

Errrr... Budget liefst onder de 2000 En moet nog Monitor en Toetsenbord maar daar kijk ik wel voor. 

En tja, ken wel iemand die dat in elkaar wilt steken dus mss wel beter en zal ik meer krijgen voor de prijs. Dusja... 

Tenzij er een goeie prefab ding is mag dat ook. Eigenlijk maakt dat niet uit voor mij zolang het maar aan men wensen voldoet. 

Voor €2000 hebt ge een stevig machine hoor :p Mijn setup moet alles samen zo'n €800-900 hebben gekost 4 jaar geleden en heb daar nog steeds ruim plezier van :)

De guides van HWI zijn meestal een mooi uitgangspunt.
https://be.hardware....e-pc---mei-2017
https://be.hardware....e-pc---mei-2017

Persoonlijk zou ik momenteel voor de AMD gaan trouwens. Met scherm en toetsenbord er in ga je wel over budget, maar het gaat hem hier wel over gemiddelde prijzen, dus als je even goed uitrekent waar je best bestelt kan je dat een stevige duit schelen.

Ik weet ook niet wat je wil doen met je oude notebook, maar als die echt is afgeschreven kan je daar ook altijd al de harde schijf uit recupereren. Dat scheelt ook meteen in budget.

• 2

#5 Ge0force

Ge0force

Nieuwe Man

• Crew
  • 6874 berichten

Posted 14 May 2017 - 17:22

Ik zou eerder voor de intel build gaan. Het voorstel van hardware.info is wat ik momenteel ook zou kopen. Door alles in Nederland te bestellen (bv Megekko) bespaar je enorm en hou je genoeg over voor een 144hz 1440p monitor als je die nog niet hebt.
  • 1

Steam: Ge0force

PSN: Ge0force2008

#6 Unexpected

Unexpected

Wannabe-Spambear

• Clan Legend
  • 6088 berichten

Posted 15 May 2017 - 07:58

Ikzelf zou toch ook de Intel build verkiezen. Deze gaat mijn inziens ook langer meegaan.

En als je hulp nodig zou hebben, laat maar weten, genoeg mensen hier die met plezier zullen helpen ;)

• 1

“...a minority is only thought of as a minority if it constitutes some kind of threat to the majority, real or imaginary. And no threat is ever quite imaginary...” Christopher Isherwood
"Arguing on the internet is like running in the Special Olympics... Even if you win, you're still retarded."

#7 Ge0force

Ge0force

Nieuwe Man

• Crew
  • 6874 berichten

Posted 15 May 2017 - 12:51

Hier is de build die ik voor mezelf heb gemaakt:

Intel Core i7-7700K Boxed
MSI Z270 SLI Plus
Fractal Design Define C
Scythe Mugen 5 PCGH Edition
Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15
Corsair TX550M V2

Totaal: €835,45 bij Megekko.nl

Daar zouden nog een EVGA GTX1070 en twee SSD's bijkomen, maar die heb ik vorig jaar reeds gekocht. Mijn scherm is een Dell S2716DG: 27 inch, 144Hz, 1440p en GSYNC.

• 0

#8 Sakurasou

Sakurasou

Unstoppable

• Topic Starter
  • Member
  • PipPipPip
  • 2074 berichten

Posted 15 May 2017 - 13:13

MSI Z270 SLI Plus
Fractal Design Define C
Corsair TX550M V2

Daar zouden nog een EVGA GTX1070 en twee SSD's bijkomen, maar die heb ik vorig jaar reeds gekocht. Mijn scherm is een Dell S2716DG: 27 inch, 144Hz, 1440p en GSYNC.

Linkje?

• 0

#9 Unexpected

Unexpected

Wannabe-Spambear

• Clan Legend
  • 6088 berichten

Posted 15 May 2017 - 14:31

Linkje?

Dit heeft hij naar alle waarschijnlijkheid zelf samengesteld ;)

Anyway, dat is een zeer nette build...

• 0

“...a minority is only thought of as a minority if it constitutes some kind of threat to the majority, real or imaginary. And no threat is ever quite imaginary...” Christopher Isherwood
"Arguing on the internet is like running in the Special Olympics... Even if you win, you're still retarded."

#10 Sakurasou

Sakurasou

Unstoppable

• Topic Starter
  • Member
  • PipPipPip
  • 2074 berichten

Posted 15 May 2017 - 17:47

MSI Z270 SLI Plus
Fractal Design Define C
Corsair TX550M V2

en deze?  

En zou je ook nog es een ssd toevoegen als je wil Ge0 :p Ik weet niet welk te nemen.

Edited by Sakurasou, 15 May 2017 - 18:57.

• 0

#11 Unexpected

Unexpected

Wannabe-Spambear

• Clan Legend
  • 6088 berichten

Posted 15 May 2017 - 19:33

en deze?  

En zou je ook nog es een ssd toevoegen als je wil Ge0 :p Ik weet niet welk te nemen.

Crucial m300 reeks is geen slechte keuze. Als er nog plaats is in het budget anders een samsung 850

• 0

#12 Zobator

Zobator

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1704 berichten

Posted 16 May 2017 - 06:54

Crucial m300 reeks is geen slechte keuze. Als er nog plaats is in het budget anders een samsung 850

Crucial is prijs-kwaliteit veel beter dan Samsung imo.
  • 0

#13 Unexpected

Unexpected

Wannabe-Spambear

• Clan Legend
  • 6088 berichten

Posted 16 May 2017 - 08:16

Crucial is prijs-kwaliteit veel beter dan Samsung imo.

Maar Samsung veegt toch nog steeds de vloer aan met crucial.

Ikzelf heb ook crucial steken, want je merkt het verschil bijna niet. Maar het heeft wel zijn voordelen.

• 0

#14 Ge0force

Ge0force

Nieuwe Man

• Crew
  • 6874 berichten

Posted 16 May 2017 - 09:50

Linkje?

Ik heb die build zelf samengesteld via tweakers.net op basis van reviews en advies van anderen. Je kan 'm zien via deze link:

https://tweakers.net...7595/wenslijst/

(klikken op Z270 + 7700k)

Van daaruit zie je de goedkoopste prijzen in de Benelux (meestal Megekko). Ik heb de nadruk gelegd op een stille pc omdat die van mij in de woonkamer komt te staan. Als dat voor jou niet zo belangrijk is dan kan je een meer "open" kast kiezen voor een nog betere koeling. De Fractal Design Define C bestaat ook met venster als je dat zou willen.

Zelf heb ik SSD's van Samsung, maar de Crucial m300 is ook goed en iets goedkoper:

https://tweakers.net...inch-525gb.html

Ik heb nog een aparte 120Gb SSD voor Windows 10 en niet-gaming software.

• 0

#15 Mass

Mass

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1213 berichten

Posted 18 May 2017 - 13:29

Ik weet niet of je uw pc al besteld hebt, maar mss is het nu wel even opportuun om te wachten met de gpu aangezien (normaal gezien) eind mei Vega wordt voorgesteld op computex. Voor het zelfde geld komt er dan nog een pricedrop bij nvidia of krijg je bij amd meer waar voor je geld.

Betreffende cpu > als je enkel gaat gamen is de i7 the way to go, nu als je ook overweegt om te gaan streamen en video's te maken is de ryzen 5 1600 zeker het overwegen waard aangezien deze beter presteert in multicore processen (en qua prijs zit je met de ryzen 5 ook wel wat goedkoper) 

Heb ook ff intel en ryzen build samengesteld, ze zitten beiden ongeveer rond dezelfde prijs enkel in de intel build heb je de i7 7700k + gtx 1070 en in de ryzen zit er een gtx 1080

Spoiler

Edited by Mass, 18 May 2017 - 13:42.

• 0

Love is like a fart ... If you have to force it, it's probably crap.

#16 :-)

:-)

First baby steps

• Member
  • Pip
  • 27 berichten

Posted 18 May 2017 - 17:19

Indien je voor de cpu cooler Scythe Mugen 5 PCGH Edition gaat, maak dan dat je pc kast diep genoeg is.

Zeer goede cooler en vooral stil, eveneens ideaal om de overclocken mocht je dat van plan zijn ooit.

Succes

mvg,

Den :-)

• 0

#17 Sakurasou

Sakurasou

Unstoppable

• Topic Starter
  • Member
  • PipPipPip
  • 2074 berichten

Posted 20 May 2017 - 21:00

Ugh zie dat niet echt zitten om al die stukken te kopen . Ga toch voor een pre ding gaan. Welk is goe pre ding?
  • 0

#18 Unexpected

Unexpected

Wannabe-Spambear

• Clan Legend
  • 6088 berichten

Posted 20 May 2017 - 22:29

Zonde, zal je veel meer bieden voor je geld ;)

• 0

#19 Zobator

Zobator

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1704 berichten

Posted 21 May 2017 - 09:06

Ugh zie dat niet echt zitten om al die stukken te kopen . Ga toch voor een pre ding gaan. Welk is goe pre ding?

MSI Aegis en Asus ROG hebben beiden wel een lijn met pre-built systemen en dat zijn toch zeer respectabele producenten.
https://be.hardware....LJcF9spbftWGbwf

Alternatief zijn de prebuilt systemen die de vele shops zelf aanbieden. Bijvoorbeeld:
https://www.alternat...0#listingResult

https://www.tones.be...culier/desktops

Hier heb ik zelf weinig ervaring mee welke dan echt de beste optie is. Nadeel bij deze systemen is vaak dat ze sterk besparen op de onderdelen waar de doorsnee klant niet naar gaat kijken en ze er dus lagere kwaliteit materialen in steken. Op dat vlak is een configurator zoals die van Tones.be misschien wel interessant. Daarmee overloop je quasi alle onderdelen en kan je kiezen uit een beperkt aantal opties. En ze steken hem dan zelf voor jou in elkaar. Lijkt me een ideale tussenoplossing voor jou?

Edited by Zobator, 21 May 2017 - 09:08.

• 0

#20 rafbanaan

rafbanaan

Crew

• Crew
  • 12633 berichten

Posted 22 May 2017 - 17:50

Laat het assembleren door de winkel? Met een pre ding kan je evengoed je geld op straat gooien.

• 2

PSN ID/STEAM ID/ORIGIN ID: Tha_soh

Xbox Live ID: Tha soh

The 4Gamers PC-build generator

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users