Springen naar inhoud

4gamers.be

Foto

Mijn account is blijkbaar gedeeld met die van iemand anders

Bug

• Please log in to reply
4 replies to this topic

#1 nvb19972

nvb19972

Newbie

• Member
  • Pip
  • 4 berichten

Posted 03 July 2017 - 18:34

Ik heb het vermoeden dat er een groot lek in het registreer/inlog systeem zit. Ik zie zojuist dat "ik" berichten geplaatst heb die niet door mij geplaatst zijn. Ook zie ik andere dingen die niet door mij zijn gedaan. Ik log altijd in via steam (met authenticator) maar om een of andere reden kan iemand anders dus ook via dit account inloggen. 

Ik kan geen van mijn gegevens wijzigen vanwege een error.

rsunV87.png

EDIT: het is me zojuist gelukt m'n username en wachtwoord in te stellen maar m'n email aanpassen gaat nog niet.

Ik heb het vermoeden dat de "random" usernames niet zo heel random zijn of hergebruikt worden.

Edited by nvb19972, 03 July 2017 - 18:40.

• 0

#2 papfles

papfles

Crew

• Administrator
  • 6638 berichten

Posted 04 July 2017 - 12:36

Heb de coder gevraagd dit even na te kijken en te antwoorden

• 1

#3 ikke

ikke

Newbie

• Root Admin
  • 3 berichten

Posted 04 July 2017 - 17:19

Dev here: meerdere users met dezelfde username of email is alleszins uitgesloten op database-niveau, dus zou de authenticatie via Steam fout gebeuren, maar dan zouden alle users eigenlijk naar dezelfde user moeten herleid worden, niet 2 users in gans het pak.

Doet dit probleem zich op de site of het forum voor?

Kan je mij een aantal voorbeelden geven van wat jij wel en niet geplaatst hebt?

Enig idee wat het oudste bericht zou zijn waarvan je weet dat jij dit niet geplaatst hebt?

• 0

#4 nvb19972

nvb19972

Newbie

• Topic Starter
  • Member
  • Pip
  • 4 berichten

Posted 08 July 2017 - 21:44

Dev here: meerdere users met dezelfde username of email is alleszins uitgesloten op database-niveau, dus zou de authenticatie via Steam fout gebeuren, maar dan zouden alle users eigenlijk naar dezelfde user moeten herleid worden, niet 2 users in gans het pak.

Doet dit probleem zich op de site of het forum voor?

Kan je mij een aantal voorbeelden geven van wat jij wel en niet geplaatst hebt?

Enig idee wat het oudste bericht zou zijn waarvan je weet dat jij dit niet geplaatst hebt?

De comments stonden op de site onder berichten (en de poll) maar het account is ook met het forum gedeeld natuurlijk. 

OsYFUk2.png

Dit zijn de berichten die niet door mij geplaatst waren. (ik ben namelijk ook geen 28 maar 21 en heb geen Samsung telefoon).

Ook stonden er onder mijn account 2 spellen (COD en nog een) die ik zelf nog nooit gespeeld had of uberhaupt interesse in heb. Ook zag ik dat er een Steam account gelinked was die niet van mij was (naam ben ik vergeten).

Aangezien dit allemaal niet van mij was heb ik deze verwijderd om mijn account op te schonen. Maar hoogstwaarschijnlijk kun je dit gewoon terug zien in de logs.

• 0

#5 ikke

ikke

Newbie

• Root Admin
  • 3 berichten

Posted 13 July 2017 - 08:08

Ook stonden er onder mijn account 2 spellen (COD en nog een) die ik zelf nog nooit gespeeld had of uberhaupt interesse in heb. Ook zag ik dat er een Steam account gelinked was die niet van mij was (naam ben ik vergeten).

Dateren die comments dan van na het moment dat je dat gemerkt hebt of was dat ook reeds gaande toen het nog steeds uw eigen Steam account was?

We onderzoeken het alleszins verder, maar hebben niet veel om mee te werken als je de naam van die andere account niet meer weet.

• 0

Also tagged with one or more of these keywords: Bug

2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users