Springen naar inhoud

4gamers.be

Foto

PC Upgrade - Advies gevraagd!

Best Answer BlueSmiley , 05 October 2017 - 11:24

De eigenaar van de winkel heeft toegegeven dat zijn medewerkers vorig jaar in de fout zijn gegaan. Ik bestel dus enkel een GPU en geheugen. Thanks. U heeft mij net een pak geld bespaard! *solved*

Go to the full post

• Please log in to reply
6 replies to this topic

#1 BlueSmiley

BlueSmiley

Unstoppable

• Member
  • PipPipPip
  • 2527 berichten

Posted 04 October 2017 - 12:40

Liefste Viergamertjes,

't Is tijd om mijn PC nog eens een upgrade te geven aangezien ik merk dat ik de grafische instellingen van nieuwe games tegenwoordig regelmatig op low~medium moet zetten om meer dan 70 FPS te halen in 1080p. Uiteraard is mijn upgrade bedoeld om enkele jaren met hoge instellingen op een hogere resolutie voort te kunnen. 

Huidige rig:

CPU: i7-3770

GPU: GTX 970

Geheugen: 8GB DDRIII

Moederbord: Gigabyte H77-DS3H

Koeling: Geen idee. Iets van voor den oorlog.

Voeding: 800W (Leet Overkill, I know)

Upgrade:

CPU: i7-7700K of i7-7700 

(Ik ga niet overclocken, maar de 7700K benchmarks zijn wel beter... Welke zou ik nemen? Of is een oudere versie ook al voldoende?)

GPU: MSI GTX 1080 Ti Gaming X 11G

Moederbord: Gigabyte AORUS GA-Z270X-GAMING 5

(Ik ben niet van plan om ooit gebruik te maken van SLI. Is een ander (en goedkoper) moederbord misschien ook voldoende?)

Geheugen: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2400C16 (1 x 16GB)

Koeling: Corsair Hydro H80i 

(Mijn lokale verkoper raadde deze aan, maar ik ben niet zeker of deze wel voldoende is?)

Alvast bedankt voor alle hulp!

• 0

#2 Unexpected

Unexpected

Wannabe-Spambear

• Clan Legend
  • 6131 berichten

Posted 04 October 2017 - 14:05

Liefste Viergamertjes,

't Is tijd om mijn PC nog eens een upgrade te geven aangezien ik merk dat ik de grafische instellingen van nieuwe games tegenwoordig regelmatig op low~medium moet zetten om meer dan 70 FPS te halen in 1080p. Uiteraard is mijn upgrade bedoeld om enkele jaren met hoge instellingen op een hogere resolutie voort te kunnen. 

Alvast bedankt voor alle hulp!

Gebruik je de CPU nog voor iets anders?

Want mij lijkt het niet echt nodig om daar ook al een upgrade voor uit te voeren.

Ik zou eerder gewoon investeren in (indien mogelijk) nog wat extra RAM en een GPU.

Al de rest zou nog zeer goed mee moeten kunnen?

• 1

“...a minority is only thought of as a minority if it constitutes some kind of threat to the majority, real or imaginary. And no threat is ever quite imaginary...” Christopher Isherwood
"Arguing on the internet is like running in the Special Olympics... Even if you win, you're still retarded."

#3 BlueSmiley

BlueSmiley

Unstoppable

• Topic Starter
  • Member
  • PipPipPip
  • 2527 berichten

Posted 04 October 2017 - 14:29

Gebruik je de CPU nog voor iets anders?

Want mij lijkt het niet echt nodig om daar ook al een upgrade voor uit te voeren.

Ik zou eerder gewoon investeren in (indien mogelijk) nog wat extra RAM en een GPU.

Al de rest zou nog zeer goed mee moeten kunnen?

Momenteel niet meer. In de toekomst zal ik waarschijnlijk wel terug video's renderen.

Maar als ik momenteel geen zwaardere CPU hoef te kopen doe ik dit nog niet. Maar heb ik geen nieuw moederbord voor deze grafische kaart nodig dan? En als ik een nieuw moederbord aanschaf, moet ik dan geen nieuwe CPU aankopen?

Ik heb vorig jaar eens willen upgraden naar een GTX 1070, maar ze zeiden mij dat dit niet mogelijk was met mijn huidige apparatuur. Ik moest 't moederbord en de processor ook vernieuwen. Ik heb toen maar een tweedehands 970 gestoken...

Edited by BlueSmiley, 04 October 2017 - 14:31.

• 0

#4 Unexpected

Unexpected

Wannabe-Spambear

• Clan Legend
  • 6131 berichten

Posted 04 October 2017 - 20:13

Momenteel niet meer. In de toekomst zal ik waarschijnlijk wel terug video's renderen.

Maar als ik momenteel geen zwaardere CPU hoef te kopen doe ik dit nog niet. Maar heb ik geen nieuw moederbord voor deze grafische kaart nodig dan? En als ik een nieuw moederbord aanschaf, moet ik dan geen nieuwe CPU aankopen?

Ik heb vorig jaar eens willen upgraden naar een GTX 1070, maar ze zeiden mij dat dit niet mogelijk was met mijn huidige apparatuur. Ik moest 't moederbord en de processor ook vernieuwen. Ik heb toen maar een tweedehands 970 gestoken...

Ik vraag me sterk af waarom dat niet zo lukken met dit moederbord?

Al wat het niet kan is SLI, maar dat ga je toch niet gebruiken? 

Tenzij ik hier iets totaal over het hoofd aan het zien ben, kom je toe met wat extra ram en een gpu.

Mocht er iemand nog een mening hierover hebben?

• 1

“...a minority is only thought of as a minority if it constitutes some kind of threat to the majority, real or imaginary. And no threat is ever quite imaginary...” Christopher Isherwood
"Arguing on the internet is like running in the Special Olympics... Even if you win, you're still retarded."

#5 BlueSmiley

BlueSmiley

Unstoppable

• Topic Starter
  • Member
  • PipPipPip
  • 2527 berichten

Posted 04 October 2017 - 20:46

Ik vraag me sterk af waarom dat niet zo lukken met dit moederbord?

Al wat het niet kan is SLI, maar dat ga je toch niet gebruiken? 

Tenzij ik hier iets totaal over het hoofd aan het zien ben, kom je toe met wat extra ram en een gpu.

Mocht er iemand nog een mening hierover hebben?

Als dit mogelijk zou zijn zou 't inderdaad stom zijn om de rest ook een upgrade te geven. Dan steek ik veel liever een extra RAM latje van 8GB en een nieuwe grafische kaart...

• 0

#6 BlueSmiley

BlueSmiley

Unstoppable

• Topic Starter
  • Member
  • PipPipPip
  • 2527 berichten

Posted 05 October 2017 - 11:24   Best Answer

De eigenaar van de winkel heeft toegegeven dat zijn medewerkers vorig jaar in de fout zijn gegaan. Ik bestel dus enkel een GPU en geheugen. Thanks. U heeft mij net een pak geld bespaard! *solved*

• 3

#7 Unexpected

Unexpected

Wannabe-Spambear

• Clan Legend
  • 6131 berichten

Posted 05 October 2017 - 18:36

Graag gedaan!

Have fun ermee :)

• 0

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users