Springen naar inhoud

4gamers.be

Foto

Desktop voor ouders

• Please log in to reply
9 replies to this topic

#1 Snertie

Snertie

Big Poster

• Member
  • PipPipPip
  • 921 berichten

Posted 29 May 2018 - 08:32

Zoals de titel zegt willen mijn ouders een nieuwe desktop kopen. Nu, meestal vragen mensen om een goede laptop en daar kan ik dan ook wel goed mee helpen. Tegenwoordig heb ik amper desktop ervaring dus weet ik niet meer zo goed wat daar nu nog essentieel voor is en wat de prijsklasse is.

Taken zijn eigenlijk zoals bij een gewone werklaptop:

- Vlot internetgebruik

- Taken van hun werk kunnen doen (niet zwaar)

- Vlot foto's kunnen bekijken

Een grafische kaart lijkt me voor zo'n taken dus niet echt nodig. Als ik voor moederborden zoek kom ik vooral game-varianten tegen, maar dat lijkt me nogal overkill? Budget is er ook wel, het is vooral: Hoeveel kan ik schrappen van wat niet nodig is?

Hopelijk kan iemand hier iets mee?

• 0

#2 Unexpected

Unexpected

Wannabe-Spambear

• Clan Legend
  • 6288 berichten

Posted 29 May 2018 - 10:46

Zonder GPU lijkt me dit systeem echt wel de moeite dan:

https://tweakers.net...amesysteem.html

Eventueel kan je je wensen op het moederbord nog aanpassen, kijken voor een H310 of B360 mobo met 1151 chipset en dat komt wel goed

• 0

“...a minority is only thought of as a minority if it constitutes some kind of threat to the majority, real or imaginary. And no threat is ever quite imaginary...” Christopher Isherwood
"Arguing on the internet is like running in the Special Olympics... Even if you win, you're still retarded."

#3 Zobator

Zobator

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1847 berichten

Posted 29 May 2018 - 12:31

Misschien is een systeem met een AMD Ryzen 5 2400g een andere optie? Denk dat de betere geïntegreerde GPU misschien wel een meerwaarde is als het systeem vele jaren dienst gaat moeten doen.

• 0

#4 Snertie

Snertie

Big Poster

• Topic Starter
  • Member
  • PipPipPip
  • 921 berichten

Posted 29 May 2018 - 13:43

Zonder GPU lijkt me dit systeem echt wel de moeite dan:

https://tweakers.net...amesysteem.html

Eventueel kan je je wensen op het moederbord nog aanpassen, kijken voor een H310 of B360 mobo met 1151 chipset en dat komt wel goed

Misschien is een systeem met een AMD Ryzen 5 2400g een andere optie? Denk dat de betere geïntegreerde GPU misschien wel een meerwaarde is als het systeem vele jaren dienst gaat moeten doen.

Bedankt al voor de reacties!

Ziet er inderdaad een degelijk systeem uit. Ik denk niet at ze eigenlijk ooit een GPU gaan nodig hebben of applicaties gaan die plots nodig moeten hebben.

Is Alternate nog een goede winkel om onderdelen te bestellen of zijn er betere opties?

• 0

#5 rafbanaan

rafbanaan

Crew

• Crew
  • 12856 berichten

Posted 29 May 2018 - 15:54

Is Alternate nog een goede winkel om onderdelen te bestellen of zijn er betere opties?

Je hebt enkele goedkopere NL winkels. Maar ik merk dat de Afuture deals ( :'( ) toch niet meteen te vinden zijn. 

Tegenwoordig kijk ik naar mijn gemak en koop ik bij Alternate. Tenzij het echt een groot verschil is.

• 0

PSN ID/STEAM ID/ORIGIN ID: Tha_soh

Xbox Live ID: Tha soh

The 4Gamers PC-build generator

#6 Mass

Mass

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1242 berichten

Posted 31 May 2018 - 23:20

Ik zou voor een ryzen build gaan en redelijk basic houden. Iets als dit.

7j7xso8.png

• 0

Love is like a fart ... If you have to force it, it's probably crap.

#7 Snertie

Snertie

Big Poster

• Topic Starter
  • Member
  • PipPipPip
  • 921 berichten

Posted 01 June 2018 - 17:46

Ik zou voor een ryzen build gaan en redelijk basic houden. Iets als dit.

Best wel een duur moederbord. Zou een goedkopere ook niet kunnen en dan dat verschil investeren in meer/beter geheugen?

edit: En is Megekko een goede site? Zijn vaak net iets goedkoper.

Edited by Snertie, 01 June 2018 - 17:46.

• 0

#8 Unexpected

Unexpected

Wannabe-Spambear

• Clan Legend
  • 6288 berichten

Posted 01 June 2018 - 17:52

Best wel een duur moederbord. Zou een goedkopere ook niet kunnen en dan dat verschil investeren in meer/beter geheugen?

Megekko rekent denk ik wel dan nog eens verzend en betaalkosten alsk me niet vergis...

• 0

“...a minority is only thought of as a minority if it constitutes some kind of threat to the majority, real or imaginary. And no threat is ever quite imaginary...” Christopher Isherwood
"Arguing on the internet is like running in the Special Olympics... Even if you win, you're still retarded."

#9 Unexpected

Unexpected

Wannabe-Spambear

• Clan Legend
  • 6288 berichten

Posted 01 June 2018 - 17:52

Megekko rekent denk ik wel dan nog eens verzend en betaalkosten alsk me niet vergis...

• 1

#10 Mass

Mass

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1242 berichten

Posted 01 June 2018 - 18:56

Onderdelen voor de pc van mijn neefje heb ik daar besteld op een zondag, 's maandags werden ze netjes geleverd + zijn ze meestal de goedkoopste (behalve de gpu's zijn soms wat duurder). Leverkosten zijn 6 euro (wat ik aanvaardbaar vind) en met bancontact betaal je gratis.

Moederbord kan goedkoper dan zou ik naar m-atx kijken, zijn meestal de goedkoopste bordjes en dan uiteraard ook van case veranderen.

Qua geheugen, als ik lees voor wat ze het gaan gebruiken, lijkt me dat meer dan voldoende ook qua snelheid (anders kan je deze overwegen https://www.megekko....LPX-1x8GB-3000). Eventueel kan je later nog geheugen bij prikken moest het toch niet voldoende zijn, is daarom ook dat ik nu ook voor single channel heb gekozen ipv dual channel met het oog op de toekomst.

• 0

Love is like a fart ... If you have to force it, it's probably crap.

2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users