Springen naar inhoud

4gamers.be

Foto

GTX 980 sli vs MSI RTX 2080 Gaming X Trio

• Please log in to reply
3 replies to this topic

#1 BulletGoof

BulletGoof

Impressive man...

• Clan Rookie
  • 1153 berichten

Posted 22 April 2019 - 08:52

ik ben nu al een tijdje aan het twijfelen of het niet tijd word om mijn GTX 980 SLI te upgraden naar een MSI RTX 2080 Gaming X Trio.

Op het internet zijn de meningen beetje verdeeld, veel die zeggen dat je beter een 1080 TI kunt kopen in de plaats, zelfs al is hij tweedehands maar als ik kijk dan komen die prijzen duurder uit als een RTX 2080 dus dat zit er al zeker niet in.

Is er toevallig iemand hier die dit gedaan heeft en zijn mening daarover kan geven of andere die gewoon hier iets over te zeggen hebben?

Voor zij die de rest van mijn hardware willen weten:

• CPU: i7-6700K @4.00GHz
  • RAM: 32GB DDR4 
  • MB: Asus Maximus VIII Ranger
  • Acer Predator XB271HU 144Hz 4K monitor als gaming
  • 2x Dell U2312HM als extra schermen
  • Veel te veel SSD's

De games die ik voornamelijk speel zijn FPS games (H1Z1, Battlefield V, COD, World War Z) en Sea of Thieves.

De reden waarom ik dit vraag is omdat ik de indruk heb dat de laatste paar maanden mijn performance wat aan het zakken is zelfs in oudere games en mijn vermoeden is dus dat 1 van de GTX 980's het aan het begeven is en ik weet niet echt een manier om dit te testen.

• 0
<p>PSN = BulletGoof</p>
<p>Steam = GoldBullet

#2 Unexpected

Unexpected

Wannabe-Spambear

• Clan Legend
  • 6354 berichten

Posted 23 April 2019 - 06:29

ik ben nu al een tijdje aan het twijfelen of het niet tijd word om mijn GTX 980 SLI te upgraden naar een MSI RTX 2080 Gaming X Trio.

Op het internet zijn de meningen beetje verdeeld, veel die zeggen dat je beter een 1080 TI kunt kopen in de plaats, zelfs al is hij tweedehands maar als ik kijk dan komen die prijzen duurder uit als een RTX 2080 dus dat zit er al zeker niet in.

Is er toevallig iemand hier die dit gedaan heeft en zijn mening daarover kan geven of andere die gewoon hier iets over te zeggen hebben?

Voor zij die de rest van mijn hardware willen weten:

• CPU: i7-6700K @4.00GHz
  • RAM: 32GB DDR4 
  • MB: Asus Maximus VIII Ranger
  • Acer Predator XB271HU 144Hz 4K monitor als gaming
  • 2x Dell U2312HM als extra schermen
  • Veel te veel SSD's

De games die ik voornamelijk speel zijn FPS games (H1Z1, Battlefield V, COD, World War Z) en Sea of Thieves.

De reden waarom ik dit vraag is omdat ik de indruk heb dat de laatste paar maanden mijn performance wat aan het zakken is zelfs in oudere games en mijn vermoeden is dus dat 1 van de GTX 980's het aan het begeven is en ik weet niet echt een manier om dit te testen.

Op het laatste punt: SLI implementatie is de laatste jaren meer en meer achteruit aan het gaan en optimalisatie ervoor is ook nihil. 

Nu, als je graag die 144hz wil draaien zou ik eventueel zelfs opteren voor een 2080Ti? Van een 980Ti naar een 1080Ti lijkt mij een vrij nutteloze upgrade.

Anyway, 2080 of 2080Ti zijn beide degelijke keuzes, zal vooral afhangen of je die 144hz op hoge settings wil en wat je met RTX zelf wil doen ;)

• 1

“...a minority is only thought of as a minority if it constitutes some kind of threat to the majority, real or imaginary. And no threat is ever quite imaginary...” Christopher Isherwood
"Arguing on the internet is like running in the Special Olympics... Even if you win, you're still retarded."

#3 BulletGoof

BulletGoof

Impressive man...

• Topic Starter
  • Clan Rookie
  • 1153 berichten

Posted 26 April 2019 - 19:13

Op het laatste punt: SLI implementatie is de laatste jaren meer en meer achteruit aan het gaan en optimalisatie ervoor is ook nihil. 

Nu, als je graag die 144hz wil draaien zou ik eventueel zelfs opteren voor een 2080Ti? Van een 980Ti naar een 1080Ti lijkt mij een vrij nutteloze upgrade.

Anyway, 2080 of 2080Ti zijn beide degelijke keuzes, zal vooral afhangen of je die 144hz op hoge settings wil en wat je met RTX zelf wil doen ;)

Ik wil zeker die 144hz draaien :)

dus voor een 2080 zou een goede upgrade zijn van 2x 980's? Ik heb geen 980Ti :p

500 euro meer voor een 2080Ti is wel zeer veel op dit moment vind ik zeker als ik weet dat mijn CPU de volgende bottleneck gaat zijn.

• 0
<p>PSN = BulletGoof</p>
<p>Steam = GoldBullet

#4 Unexpected

Unexpected

Wannabe-Spambear

• Clan Legend
  • 6354 berichten

Posted 27 April 2019 - 11:33

Ik wil zeker die 144hz draaien :)

dus voor een 2080 zou een goede upgrade zijn van 2x 980's? Ik heb geen 980Ti :p

500 euro meer voor een 2080Ti is wel zeer veel op dit moment vind ik zeker als ik weet dat mijn CPU de volgende bottleneck gaat zijn.

Ik heb een 21:9 met 1440p en ik geraak in opgenoemde games zelf op gemiddelde instellingen niet altijd meer aan 144hz, zou me sterk lijken dat een 1080Ti op 4K dat nog zal kunnen.

Een 2080 heeft ongeveer de zelfde specs, met enkel nog de die extra RTX cores, dus je gaat denk ik best wel moeten inboeten aan kwaliteit vrees ik. Als het kan zou ik of kijken naar de 2080Ti of wachten op de volgende gen. 

• 0

“...a minority is only thought of as a minority if it constitutes some kind of threat to the majority, real or imaginary. And no threat is ever quite imaginary...” Christopher Isherwood
"Arguing on the internet is like running in the Special Olympics... Even if you win, you're still retarded."

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users