Springen naar inhoud

4gamers.be

Welkom op het 4Gamers Forum

Welkom op het forum van 4Gamers Forum. Om te kunnen deelnemen aan onze community moet je even registreren, dit is een eenvoudig en kortstondig proces. Daarna ben je officieel een 4Gamer en kan je deelnemen aan het forum. Door te registreren kan je:
  • Nieuwe topics openen en reageren op andere topics
  • Abonneren op topics die je interessant vindt om constant up to date te blijven
  • Reageren op de front-page artikelen
  • Deelnemen aan de 4Gamers-wedstrijden

League Of Legends

League of Legends

• Please log in to reply
170 replies to this topic

#1 smitske

smitske

Unstoppable

• Member
  • PipPipPip
  • 2773 berichten

Posted 16 December 2010 - 19:47

League of legends is een F2P MMO zo'n beetje als HoN (heroes of newerth), het originele idee is afkomstig van een scenario uit de warcraft series namelijk DOTA (defence of the ancients).

Je speelt een hero en je moet je kamp verdedigen samen met je allies (3v3 of 5v5) er spawnen minions en je moet levelen om uiteindelijk de tegenstander zijn kamp te vernietigen.

Met geld dat je verdient per wedstrijd kan je nieuwe heroes kopen, nieuwe skins voor je heroes is met echt geld, er zijn ook veel upgrade mogelijkheden als je levelt.

Anyway ben je geïntereseerd hier is de link, daar ben ik ook smitske message me if you want to play with me :smile:
signup.leagueoflegends.com/en/signup/index

EDIT: Om samen te gamen zal ik hier een lijst met nicknames maken en hun forum naam

EU SERVER:

forumnaam -> LOL naam
  • smitske ->smitske
  • curze -> slabbetje
  • mutte -> MutteBE
  • Almighty One -> AlmightyOne7
  • HapHazard -> HapHazard
  • (C/N)ookiebear -> seeckay
  • Droflen -> Droflen
  • iRase -> iRase
  • switchblade -> tngninja
  • MystDisc -> MystDisc
  • XaeonBE -> XaeonBE
  • Zorzor -> Kunnatta
  • GeurillaDawg -> Akahnu
  • Yurf -> Yurf
  • Jappie -> Jappie4G
  • Shark -> Shark0Killer
  • DropKick ->DropkickBe
  • darkownage -> 4GChatIsMakingMe
  • Incognyto -> Incognyto
  • tammenotter -> tammenotter
  • Ringles ->ringles
  • Von_Hess -> VonHess
  • cirry -> cirry
  • h34dsh00tz -> CrD Psyduck
  • Sweeney -> Sweeneyy
  • CodeXx -> CodeXxXx
  • Limskaya ->Limsy/Raveleijn
  • dapura -> lifeswitch
  • Ansemdarkie -> Ansemdarkie
  • TheDimi -> thadimi
US SERVER:

forumnaam -> LOL naam
  • Judicium Ignus -> pen0r

Edited by smitske, 04 September 2012 - 21:10.
referral weggehaald

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe."
Albert E.

#2 InFerNo

InFerNo

Crew

• Crew
  • 2171 berichten

Posted 16 December 2010 - 19:58

:p

Ik vond het al spijtig dat HoN betalend werd, dit genre kon mij wel bezighouden, albeit voor de hobby, niet voor de sport :)
InFerNo
4Gamers Nights organisator samen met Jejskov en Curze!
Livestreaming via www.ground-zero.tv.

#3 smitske

smitske

Unstoppable

• Topic Starter
  • Member
  • PipPipPip
  • 2773 berichten

Posted 16 December 2010 - 20:01

join LOL then, weekelijks nieuwe heroes :)
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe."
Albert E.

#4 papfles

papfles

Crew

• Administrator
  • 4781 berichten

Posted 16 December 2010 - 20:24

Hmm, ik heb ooit eens aan wat mensen gevraagd om een vergelijking te kunnen krijgen tussen LoL, HoN en DotA (omdat ze allemaal wel gelijkenissen hebben en ook verschillen), omdat het volgens mij wel interessant kan zijn om die eens op een rijtje te zetten en te delen met een grotere community - eventueel via de frontpage. Ken jij wat van die drie (of twee), smitske? Want ik zie precies niks verschillend in die games?

#5 smitske

smitske

Unstoppable

• Topic Starter
  • Member
  • PipPipPip
  • 2773 berichten

Posted 16 December 2010 - 20:47

Gameplay is soort van hetzelfde.
Groot verschil is vooral dat bij DOTA het 'gelimiteerd' is aan  in welk spel het is gemaakt met de editor (ik heb het op starcraft II gespeeld) zoals eenheden e.d.
HoN heb ik 10 games gespeeld (trial bij aankoop SC II), het is betalend en heeft andere heroes.

LOL dan is een F2P game met cashshop, grootste verschil tussen LOL en de andere is dat je in LOL een 'summoner' bent, als je het introductiefilmpje ziet (vorige link) en jij bestuurd als het ware je hero. Tot hiertoe niets nieuws MAAR bij elke match level jij als summoner (wel je lvlt niet altijd maar krijgt exp hé) en zo kan je o.m. skillpuntn vrijspelen (er zijn 3 skilltrees waaruit je abilities kan kiezen zoals bvb +0.66% mana/health regen enzo), de getallen zijn zo laag dat het gebalanceerd blijft maar dat je toch een extra steuntje in de rug hebt. Ook heb je bij LOL 'glyphs', 'essences' en nog andere dingen die je in je runebook kan steken en die ook extra's geven (+0.15%/ level health als je een tier 1 hebt bvb).
Daarnaast zijn er ook nog je summoner skills, 2 sklls die jij als summoner kan kiezen en tijdens het spel gebruiken voor je hero (teleport, heal etc).

Voor meer uitleg over de summoner go here
Er staat ook een vergelijking tussen LOL en DOTA Hierzo
HON weet ik jammer genoeg niet zo heel veel meer over aangezien het al ff geleden is maar het leek me vrij doods vergeleken met LOL.

anywayz nog mede LOL'ers?

Edited by smitske, 16 December 2010 - 20:48.

Albert E.

#6 smitske

smitske

Unstoppable

• Topic Starter
  • Member
  • PipPipPip
  • 2773 berichten

Posted 20 December 2010 - 11:08

btw mijn  ID is Smitske, als iemand is een team wil vormen.
http://signup.league...832e91954719657
sign up zodat ik niet met random noobs zit die leaven <<

Edited by smitske, 20 December 2010 - 11:08.

Albert E.

#7 PumaLocoo

PumaLocoo

Mr. Newbie

• Member
  • Pip
  • 3 berichten

Posted 28 December 2010 - 16:45

Mwa, leuk spel van mij part ^^

Kben hier wel wat dagjes mee zoet geweest :D

#8 smitske

smitske

Unstoppable

• Topic Starter
  • Member
  • PipPipPip
  • 2773 berichten

Posted 28 December 2010 - 17:47

blijkbaar is Valve met een soortgelijk spel bezig, maar dan betere support xp
Albert E.

#9 Carnivorious

Carnivorious

Crew

• Crew
  • 1184 berichten

Posted 31 December 2010 - 08:53

Ik ben van plan om het een beetje te spelen als ik mijn nieuwe pc heb, maar ik vind het voorlopig nog niet echt een indrukwekkende game...
Blog: Carnivorious | A spicy view on the world!

#10 xTraXx

xTraXx

Mr. Newbie

• Member
  • Pip
  • 6 berichten

Posted 03 January 2011 - 08:59

Ik ben het ook weer gaan spelen, summoner lvl is 30 (hoogste). Het is best een leuk spel, vooral als je het met wat vrienden speelt in 1 team. Ik vind alleen wel dat ze eens met iets nieuws moeten komen i.p.v alleen maar nieuwe champions, want die zijn er imo wel genoeg nu.

#11 smitske

smitske

Unstoppable

• Topic Starter
  • Member
  • PipPipPip
  • 2773 berichten

Posted 03 January 2011 - 10:30

ze zijn bezig met een nieuwe map.
Albert E.

#12 Almighty One

Almighty One

Mr. Newbie

• Member
  • Pip
  • 14 berichten

Posted 14 February 2011 - 20:20

Sorry voor de bump of zo maar dat is het wel waard.. :p
Nog veel mensen die dit spelen? Want dit topic lijkt me zo dood :D  Het enige dat zuigt aan dit spel is dat er niemand kan invallen voor iemand dat disconnect of een heel spel afk staat.. Voor de rest chapeau dit spel, buiten server en chat troubles.. Ik dacht dat men ging verhuizen met de servers nu.

Mijn ID: AlmightyOne7

#13 hossagno

hossagno

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 257 berichten

Posted 23 March 2011 - 15:19

Hey papfles, khad met u of met Deuces22 via 9lives contact gehad over eventueel iets te doen rond HoN en LoL. Maar ben er tot nu toe niet aan gekomen :)

Ik heb in de tijd dat HoN betalend werd een weekske LoL gespeeld, maar ben toen rap die 20 dollar gaan betalen voor HoN te kunnen blijven spelen, en tot nu toe was dat elke penny waard!

Bij LoL heb je inderdaad die runebook en skilltrees enzo, en dat mag dan maar een miniem verschil zijn dat je daarmee behaalt, het is en blijft een voordeel. Ik hoor genoeg mensen klagen die een hero hebben die ze praktisch altijd spelen, een hele imba build hebben voor gemaakt en praktisch 7/10 games winnen als ze geen noobs in hun team hebben.

Bij HoN begint iedereen gelijk aan elke match, voordeel halen doe je zelf door de creep te last hitten en je eigen creeps te "denie-en" denied, w/e.
Iets dat bij LoL totaal afwezig blijft, eigenlijk is LoL de Casual Mode (vroegere Easy Mode) van HoN. En nu ga ik veel fanboys over mij afkrijgen, maar bij LoL moet je minder skilled zijn dan in HoN. Je hebt de deny factor die als je op Hard-Core speelt de tegenstander gewoonweg geen gold of exp geeft. Je moet zelf zien dat je alles goed last hit om een deftige farm te hebben om je items te kopen.

Het andere verschil tussen HoN en LoL is dat je bij HoN alle heroes meteen kan kiezen, je moet ze niet vrijspelen of kopen. Beide games hebben een store maar bij HoN kan je je coins in game verdienen en zijn er soms eens premium items die enkel met echt geld verkregen kunnen worden (golden coins). Silver coins kun je dan weer verdienen door Matchmaking te spelen, iets waar ze bij S2 Games toch aardig aan gewerkt hebben die Matchmaking regelaar.

In mijn ogen is HoN de perfecte DotA-kloon en het aantal spelers online is de laatste maanden ook weer flink gestegen toen ze de accounts voor 10$ verkochten. Zo'n goeie 45 tot 50000 spelers online in de weekenden en door de week op EU piekmomenten tot 40.000. Tijdens de nacht zitten we nog altijd aan bijna 30.000 spelers online dus er is altijd wel iemand om tegen te spelen ;)

En de mogelijkheid als je een game start om te kiezen tussen servers van USW USE en EU maakt het voor velen ook plezanter zodat ze niet op een laggy server moeten spelen aan de andere kan van deze aardkloot.

Edited by hossagno, 23 March 2011 - 15:21.

#14 BlueSmiley

BlueSmiley

Unstoppable

• Member
  • PipPipPip
  • 2283 berichten

Posted 07 April 2011 - 17:19

Bericht bekijkensmitske, op 28 December 2010 - 17:47, zei:

blijkbaar is Valve met een soortgelijk spel bezig, maar dan betere support xp

Seriously? Bron?
Dan zal ik 't wel eens spelen. Maar die LoL toch maar lekker niet. :D

Clementinnekes zen goe veu de deirme.

#15 smitske

smitske

Unstoppable

• Topic Starter
  • Member
  • PipPipPip
  • 2773 berichten

Posted 07 April 2011 - 17:21

http://dota2talk.com/

http://www.dota-util...ng-in-2011.html

http://www.dota2.com/

Wat bronnen, en waarom LOL niet?

Blijkbaar zijn er hopen spin offs, originele dota, dota SC 2, dota2 nu, HoN, LoL, ROTT, BLC, rise of immortals

Edited by smitske, 07 April 2011 - 17:32.

Albert E.

#16 InFerNo

InFerNo

Crew

• Crew
  • 2171 berichten

Posted 07 April 2011 - 19:27

Ik heb HoN nog in de beta gespeeld, super vermakelijke game, maar ik heb geen tijd om er veel mee bezig te zijn dus maar niet gekocht :D
InFerNo
4Gamers Nights organisator samen met Jejskov en Curze!
Livestreaming via www.ground-zero.tv.

#17 Kenshee

Kenshee

Crew

• Crew
  • 1154 berichten

Posted 07 April 2011 - 19:59

zijn er die je offline ook kan spelen?!

- 4Gamers Chief 4Sale - | Like !! => https://www.facebook...oviesGamesMusic

#18 smitske

smitske

Unstoppable

• Topic Starter
  • Member
  • PipPipPip
  • 2773 berichten

Posted 07 April 2011 - 20:03

betwijfel ik aangezien het multiplayer games zijn, ai is te dom op dit moment :)
Albert E.

#19 Cirry

Cirry

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 405 berichten

Posted 15 April 2011 - 08:13

Coop met AI zie ik idd niet zitten :)
Why so serious?

#20 MrJones

MrJones

Member

• Member
  • Pip
  • 62 berichten

Posted 21 April 2011 - 19:49

HoN heb ik over de 300 games gespeeld (minimum 30m per game, begin al maar te tellen :p) en onlangs is LoL geprobeerd. Als HoN fan steekt het me eerlijk gezegd nogal tegen. Het spel is zeer onduidelijk (donkere grfx) en speelt niet zo vlot als HoN. De feel is nogal traag en vrij "stroef". Tevens staat het design me niet zo aan (te kiddy), maar dat is natuurlijk 100% persoonlijke voorkeur. Ook heel het systeem met het levelen van uw summoner haalt zowat het principe onderuit. Hoewel ik wel vind dat ze een verbazingwekkende balance hebben kunnen houden (en dit terwijl dat levelsysteem op zich een spel als dit volledig ongebalanceerd maakt). Leuk als tussendoortje, maar het spel is niet uitdagend, "volwassen" genoeg om me er in te doen verdiepen. De community is wel veeeeeel leuker dan HoN (een van de slechtste communities dat er bestaat, bestaan heeft en zal bestaan).

Edited by MrJones, 21 April 2011 - 19:53.

Also tagged with one or more of these keywords: League of Legends

2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users