Springen naar inhoud

4gamers.be

Foto

Geocaching

• Please log in to reply
45 replies to this topic

#1 Lifen

Lifen

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 603 berichten

Posted 28 January 2011 - 12:55

Is er hier iemand die aan geocaching doet? Zelf deed ik het vroeger samen met mijn nonkel en tante als ik bij hun ging logeren. Nu is het al jaren geleden maar onlangs ben ik nog eens op de site (www.geocaching.com) gaan kijken en het begon toch weer te tintelen. Ben dan maar eens naar een cache gaan kijken in de buurt, zonder GPS, en natuurlijk heb ik ze niet gevonden. Misschien dat ik binnenkort nog wel eens een GPS zal kopen, wie weet.

Enige Geocaching ervaringen? Verhalen? Misschien ben je van de buurt (St-Truiden, Limburg) en wil je eens samen gaan? Je zegt het maar.

Voor wie niet weet wat Geocaching is, lees de site of de kortere versie hieronder:

Geocaching is een moderne schattenjacht, de spelers hebben allemaal een outdoor-GPS waarop je coördinaten kan invoeren. Op de site geocaching.com zul je verschillende caches, ofwel vindplaatsen van waterdichte kistjes met daarin prullaria, vinden. Je voert de coördinaten in en dan moet je de cache vinden. Er kunnen raadsels, kaarten en vaak hele trektochten aan een cache vondst vooraf gaan. Plezier verzekert, je bent buiten, je doet aan lichaamsbeweging en je leert mensen kennen die misschien ook toevallig dezelfde cache aan het zoeken zijn.

Nu, de schatkisten die je vindt mag je niet zomaar meenemen. Je moet iets in de kist leggen, en dan mag je er ook iets uithalen. Je moet ook niets uithalen. En je moet er enkel iets inleggen als je er iets uit gehaald hebt. Wat kan je nu vinden in deze caches? Vanalles. Het beste wat ik zelf heb gevonden is waarschijnlijk een CD. Het beste wat ik (samen met mijn nonkel) ooit heb verstopt? Een PlayStation 2 met een stuk of 20 games.

De leukste plaats waar ik (samen met mijn nonkel) ooit iets heb verstopt? Een soort tunnel waar het water dat er te veel is doorstroompt. Als je door die tunnels gaat, ga je onder een heuvel/berg door en er stroomt de hele tijd een 5-tal cm water onder je door aan redelijk hoge snelheid. Eens door die tunnel kom je in een bos met zo'n 30 meter verder een rivier. Daar dan een oude pistool holster aan een boom genageld met daarin een mini-cache. In de tunnel dan een bordje gehangen met het opschrift 'Halt den Köpf!'. Leek echt op zo'n tunnel van de oorlog nog.
  • 0

#2 Super Liegebeest

Super Liegebeest

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1718 berichten

Posted 28 January 2011 - 13:00

YEP! :)
  • 0

#3 Lifen

Lifen

On a roll

• Topic Starter
  • Member
  • PipPip
  • 603 berichten

Posted 28 January 2011 - 13:03

YEP! :)

Hah, sweet!
Welke GPS heb jij? En wat is je naam op geocaching.com? :p
  • 0

#4 Super Liegebeest

Super Liegebeest

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1718 berichten

Posted 28 January 2011 - 13:16

Hah, sweet!
Welke GPS heb jij? En wat is je naam op geocaching.com? :)

Ik gebruik een geko van garmin
en onze naam is"Nikki & tim"

Ik ben van omgeving st truiden alle van zoutleeuw en gij?

Edited by Super Liegebeest, 28 January 2011 - 13:16.

• 0

#5 Lifen

Lifen

On a roll

• Topic Starter
  • Member
  • PipPip
  • 603 berichten

Posted 28 January 2011 - 13:40

Hah die gebruikte ik vroeger ook! Zo'n groen geval zeker?
Nieuwerkerken hier.
  • 0

#6 valies

valies

Crew

• Crew
  • 8825 berichten

Posted 28 January 2011 - 13:54

Damn, dat klinkt leuk :)
  • 0

PSN valies - 3DS 1908-2322-5163 - twitter @valies
As long as people continue to pursue the meaning of freedom, they will never cease to be o/
Baka!

#7 Cuore Giallorosso

Cuore Giallorosso

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1948 berichten

Posted 28 January 2011 - 14:02

Is inderdaad plezant, maar gezien de breuk met mijn ex (zij had een gps, ik niet) is dat alweer even geleden :/
  • 0

#8 Lifen

Lifen

On a roll

• Topic Starter
  • Member
  • PipPip
  • 603 berichten

Posted 28 January 2011 - 14:04

Ik gebruik een geko van garmin
en onze naam is"Nikki & tim"

Ik ben van omgeving st truiden alle van zoutleeuw en gij?

Damn, dat klinkt leuk :cool:

Is inderdaad plezant, maar gezien de breuk met mijn ex (zij had een gps, ik niet) is dat alweer even geleden :/

Hoor ik hier een opkomend 4gamers geocaching event?
Cuore, eentje kopen he. Deze ga ik mij waarschijnlijk volgende maand kopen: http://www.amazon.co...6219896&sr=8-12
  • 0

#9 switch

switch

On a roll

• Crew
  • 326 berichten

Posted 28 January 2011 - 14:44

Ik doe het al een tijdje samen met mijn vriendin.
Maar in het west vlaamse gedeelte dan :cool:
  • 0

#10 Sproetje

Sproetje

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1772 berichten

Posted 28 January 2011 - 18:01

ik wil wel eens mee, maar ik heb enkel 'n ingebouwde gps *kuch*

als die van papa het lang genoeg uithoudt wil ik da wel eens doen (of binnenkort smartphone met gps kopen, is da ook handig?)
  • 0
~Memento Mori~

#11 Pudish

Pudish

Wannabe-Spambear

• Member
  • PipPipPip
  • 4769 berichten

Posted 28 January 2011 - 18:04

Dat lijkt me wel eens tof om te doen.
  • 0
Al schudt men nog zo kloek, de laatste druppel valt toch altijd in de broek.
Twitter

#12 InFerNo

InFerNo

Crew

• Crew
  • 2479 berichten

Posted 28 January 2011 - 19:16

Ik wacht op het Galileo project ^^
Dán zal ik mee doen :)
  • 0
InFerNo
4Gamers Nights organisator samen met Jejskov en Curze!
Livestreaming via www.ground-zero.tv.

#13 valies

valies

Crew

• Crew
  • 8825 berichten

Posted 29 January 2011 - 16:55

Vandaag - mijn eerste keer - naar vier plaatsen geweest i/d buurt... maar niks gevonden http://www.4gamers.b...tyle_emoticons/default/sad.gif
  • 0

As long as people continue to pursue the meaning of freedom, they will never cease to be o/
Baka!

#14 Wazzipi

Wazzipi

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1608 berichten

Posted 29 January 2011 - 17:34

Nooit eerder van gehoord,
zou het eigenlijk ook eens moeten proberen
  • 0

#15 Lifen

Lifen

On a roll

• Topic Starter
  • Member
  • PipPip
  • 603 berichten

Posted 29 January 2011 - 18:12

Vandaag - mijn eerste keer - naar vier plaatsen geweest i/d buurt... maar niks gevonden http://www.4gamers.b...tyle_emoticons/default/sad.gif

Welke GPS heb je dan gebruikt?
  • 0

#16 valies

valies

Crew

• Crew
  • 8825 berichten

Posted 30 January 2011 - 15:49

Welke GPS heb je dan gebruikt?

Mio C230 (denk ik, hij ligt in de auto, maar ff op internet gezocht). Hij is een beetje oud en soms reageert hij wat traag als we ermee rondwandelen, maar op zich denk'k wel dat we op de juiste plaats waren.

Ik heb gisterenavond wel wat meer research gedaan. Zo moesten we op zoek naar iets met de tip 'nano', 'k wist helemaal niet dat dat stond voor een miniding... 'k Wist ook nie da 'micro' zo klein was :) We hebben wel wat half holle bomen liggen uitgraven enzo, 'k hoop dat we nix verplaatst hebben zonder het te merken ^^

We gaan vandaag een tweede poging ondernemen :) Een paar plaatsjes opnieuw doen en enkele nieuwe locaties bezoeken.

Btw, mijn account is 'valies'.
  • 0

Baka!

#17 Lifen

Lifen

On a roll

• Topic Starter
  • Member
  • PipPip
  • 603 berichten

Posted 30 January 2011 - 21:05

Nice, keep it up eh. :p
Misschien volgende maand eindelijk een GPS aanschaffen. :]
  • 0

#18 valies

valies

Crew

• Crew
  • 8825 berichten

Posted 30 January 2011 - 22:06

Pff... heeft er iemand tips? 'k Heb maar 1 cache gevonden :p
  • 0

Baka!

#19 koen0s

koen0s

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 526 berichten

Posted 30 January 2011 - 22:09

Hah die gebruikte ik vroeger ook! Zo'n groen geval zeker?
Nieuwerkerken hier.

rotterdammer dus? :p

zelf heb ik nog nooit van geocaching gehoord
  • 0

#20 Lifen

Lifen

On a roll

• Topic Starter
  • Member
  • PipPip
  • 603 berichten

Posted 01 February 2011 - 10:04

Pff... heeft er iemand tips? 'k Heb maar 1 cache gevonden :)

Goed de beschrijving lezen van de cache op geocaching.com, print alles af. Bekijk zeker de spoiler foto's en de tips. Bekijk ook of het een micro-cache is of zelfs een nano cache. Deze zijn beide zeer klein en dus weet je meteen waar je zou moeten zoeken. Een nauwkeurige GPS is ook aan te raden natuurlijk. Er zijn speciale outdoor modellen voor Geocaching.

Bekijk ook zeker altijd verkeersborden, en dan heb ik het niet over het opschrift. Je weet die palen waarmee ze in de grond staan? Er staat vaak een dop op. Die kop kan je soms losmaken, met de blote hand. Hier hangt dan soms een hint aan (in de paal dus). Nog een veel voorkomende verstopplaats is een groot stuk hout met daaronder een cache of gewoon een vogelkastje (oppassen voor een nest).

Goede schoenen, rugzak met voorraadje en natuurlijk goesting zijn ook meegenomen.

rotterdammer dus? ^^

zelf heb ik nog nooit van geocaching gehoord

Euhmm, 't ligt in België eh. ^^
Best eens gaan kijken om het eens te doen, 't is echt wel leuk.
  • 0

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users