Springen naar inhoud

4gamers.be

Foto

Geocaching

• Please log in to reply
45 replies to this topic

#21 spikie

spikie

Crew

• Crew
  • 1164 berichten

Posted 02 February 2011 - 08:36

Pff... heeft er iemand tips? 'k Heb maar 1 cache gevonden :ph34r:

zijn er dan zo een dingen bij ons in de buurt?

moet ik ook is gaan doen dan :sleep:
  • 0
Metro App Developer Network (wp8 / win8 dev User Group) founder & board member
Microsoft MVP Client Development
Mijn blog

#22 valies

valies

Crew

• Crew
  • 8825 berichten

Posted 02 February 2011 - 09:53

Goed de beschrijving lezen van de cache op geocaching.com, print alles af. Bekijk zeker de spoiler foto's en de tips. Bekijk ook of het een micro-cache is of zelfs een nano cache. Deze zijn beide zeer klein en dus weet je meteen waar je zou moeten zoeken. Een nauwkeurige GPS is ook aan te raden natuurlijk. Er zijn speciale outdoor modellen voor Geocaching.

Bekijk ook zeker altijd verkeersborden, en dan heb ik het niet over het opschrift. Je weet die palen waarmee ze in de grond staan? Er staat vaak een dop op. Die kop kan je soms losmaken, met de blote hand. Hier hangt dan soms een hint aan (in de paal dus). Nog een veel voorkomende verstopplaats is een groot stuk hout met daaronder een cache of gewoon een vogelkastje (oppassen voor een nest).

Goede schoenen, rugzak met voorraadje en natuurlijk goesting zijn ook meegenomen.

Thx voor de tips! 'k Had inderdaad beter naar de foto's moeten zien. Op sommige user foto's staat de geocache... Dan weet je tenminste al hoe groot het is :ph34r:

zijn er dan zo een dingen bij ons in de buurt?

moet ik ook is gaan doen dan :sleep:

Redelijk veel zelfs, ik verschoot ervan :angry:

Degene die wij hebben gedaan waren in de buurt van Steenhuffel en omstreken, je moet maar 's kijken. De meeste zijn wel in boerenwegskes of aan fietspaden (Leirekensroute bv.).

Als je van Londerzeel naar Steenhuffel (naar de Palmbrouwerij) rijdt, rij je voorbij een Palm-ding (in den bocht aan de linkerkant). Daar is een micro geocache te vinden (is ook de enige die ik al gevonden heb). :)
  • 0

PSN valies - 3DS 1908-2322-5163 - twitter @valies
As long as people continue to pursue the meaning of freedom, they will never cease to be o/
Baka!

#23 spikie

spikie

Crew

• Crew
  • 1164 berichten

Posted 02 February 2011 - 11:52

Als je van Londerzeel naar Steenhuffel (naar de Palmbrouwerij) rijdt, rij je voorbij een Palm-ding (in den bocht aan de linkerkant). Daar is een micro geocache te vinden (is ook de enige die ik al gevonden heb). :p

kzal morgen ofzo is gaan zien aan da ding van de palm, das maar een straat van mij thuis :D
  • 0
Metro App Developer Network (wp8 / win8 dev User Group) founder & board member
Microsoft MVP Client Development
Mijn blog

#24 Jejskov

Jejskov

Crew

• Crew
  • 718 berichten

Posted 30 March 2011 - 20:04

Heb het vroeger nog gedaan samen met mijn vader. Hij heeft enkele maanden op nummer 1 gestaan in België. Heb wel wat ervaring moest je vragen hebben.
  • 0

#25 switchblade

switchblade

Crew

• Supermoderator
  • 2339 berichten

Posted 30 March 2011 - 23:45

Wat kan je daar dan zo in vinden? Steken mensen echt iets terug in dat kistje dan, of zijn er vooral leechers/plunderaars/... aan het werk? :p
  • 0
PSN/Steam: tngninja
Ostend Pirates

#26 Super Liegebeest

Super Liegebeest

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1718 berichten

Posted 31 March 2011 - 06:00

Meestal steekt iedereen iets terug :mellow:
  • 0

#27 Jejskov

Jejskov

Crew

• Crew
  • 718 berichten

Posted 31 March 2011 - 12:49

De meeste steken er iets terug, maar er zijn overal flauwe plezanten
  • 0

#28 Lifen

Lifen

On a roll

• Topic Starter
  • Member
  • PipPip
  • 603 berichten

Posted 07 April 2011 - 15:15

Vandaag een Garmin GPSMAP 62s besteld. Hopelijk komt 'ie snel aan!
Ook even mijn broer zijn gps-enabled GSM geleend en zo toch een cache - die ik al twee maal zonder GPS gaan zoeken was - gevonden. Bleek dat ik volledig fout zat. :)
  • 0

#29 valies

valies

Crew

• Crew
  • 8825 berichten

Posted 19 April 2011 - 08:36

Dit weekend met een groepje van vier gaan geocachen in de buurt (Steenhuffel en langs den A12), in totaal 4 van 5 geocaches gevonden. Nog nooit zo'n succesvolle dag gehad :(

Ook wel leuk was dat we andere geocachers tegenkwamen. Maar op die plek hebben zij en wij niets gevonden... Het was echt wel een moeilijke locatie (veel mogelijkheden om een geocache te verstoppen en onze GPS is niet zo heel accuraat).
  • 0

As long as people continue to pursue the meaning of freedom, they will never cease to be o/
Baka!

#30 Napke

Napke

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 552 berichten

Posted 19 April 2011 - 09:46

Voor de mensen met een Android-toestel...
In de market is de volgende app te vinden: c:geo

Zeer goede app voor geocaching!
Wel zorgen dat uwe gsm volledig opgeladen is! :(
  • 0

psn: tpalmans
PS4 - PS3 - PSvita

#31 Depresjon

Depresjon

Gettin warmed up?

• Member
  • PipPip
  • 112 berichten

Posted 06 July 2011 - 15:55

Geocaching lijkt me echt leuk.
Collega van mij deed t vroeger ook.
Mss dat k die warm krijg,moet k ni alleen zoeken :)
Heb pas een 7 inch tablet gekocht,dus die android app ga ik eens zoeken.

edit :

beetje aan t zoeken geweest en een paar apps gevonden die handig kunnen zijn.

Android

c:geo
GCC
GC Tools
WhereYougo
officiële geocaching app

Lijkt me wel handig.
heb er een paar geinstaleerd,maar moet ze nog testen.

Edited by Depresjon, 06 July 2011 - 16:46.

• 0

#32 valies

valies

Crew

• Crew
  • 8825 berichten

Posted 07 October 2013 - 09:37

Gisteren nog eens geocaching gedaan :) Toereke in Dendermonde gewandeld en 4 geocaches gezocht en gevonden. Onderweg naar huis nog 1tje opgepikt ook. Uiteraard weer vreemde blikken gehad omdat we met z'n vieren aan't zoeken waren ^^
  • 0

Baka!

#33 Unexpected

Unexpected

Wannabe-Spambear

• Clan Legend
  • 6361 berichten

Posted 07 October 2013 - 09:41

Gisteren nog eens geocaching gedaan :) Toereke in Dendermonde gewandeld en 4 geocaches gezocht en gevonden. Onderweg naar huis nog 1tje opgepikt ook. Uiteraard weer vreemde blikken gehad omdat we met z'n vieren aan't zoeken waren ^^

in dendermonde al twee per ongeluk gevonden na school :')
Heb het wel laten liggen ofc
  • 0

“...a minority is only thought of as a minority if it constitutes some kind of threat to the majority, real or imaginary. And no threat is ever quite imaginary...” Christopher Isherwood
"Arguing on the internet is like running in the Special Olympics... Even if you win, you're still retarded."

#34 valies

valies

Crew

• Crew
  • 8825 berichten

Posted 07 October 2013 - 09:43

in dendermonde al twee per ongeluk gevonden na school :')
Heb het wel laten liggen ofc

Hoe vinde da per ongeluk? :p
  • 0

Baka!

#35 Unexpected

Unexpected

Wannabe-Spambear

• Clan Legend
  • 6361 berichten

Posted 07 October 2013 - 09:52

Hoe vinde da per ongeluk? :p

in de forten met de burgemeester/leerkracht geschiedenis naar de ruïnes gaan zien en zo 2 doosjes gevonden :p
  • 0

“...a minority is only thought of as a minority if it constitutes some kind of threat to the majority, real or imaginary. And no threat is ever quite imaginary...” Christopher Isherwood
"Arguing on the internet is like running in the Special Olympics... Even if you win, you're still retarded."

#36 valies

valies

Crew

• Crew
  • 8825 berichten

Posted 07 October 2013 - 09:55

in de forten met de burgemeester/leerkracht geschiedenis naar de ruïnes gaan zien en zo 2 doosjes gevonden :p

Azeuw, een natuurtalent dus :p
  • 0

Baka!

#37 Unexpected

Unexpected

Wannabe-Spambear

• Clan Legend
  • 6361 berichten

Posted 07 October 2013 - 09:57

Azeuw, een natuurtalent dus :p

dunno :') moet dat eigenlijk ook eens gaan doen, als ik het hier zo lees, leirekens route enzo zijn mooie routes :D zijn er in het bos ook geen?
  • 0

#38 valies

valies

Crew

• Crew
  • 8825 berichten

Posted 07 October 2013 - 10:03

dunno :') moet dat eigenlijk ook eens gaan doen, als ik het hier zo lees, leirekens route enzo zijn mooie routes :D zijn er in het bos ook geen?

Een stukje leirekensroute hebben we ooit 's gedaan, maar 'k heb het toen niet gelogd op de site dus 'k weet niemeer juist de welke :s
'k Denk het wel dat er in het bos ook zijn, of toch minstens 1 als 'k mij niet vergis. Nog niet geweest tho'.
  • 0

Baka!

#39 Unexpected

Unexpected

Wannabe-Spambear

• Clan Legend
  • 6361 berichten

Posted 07 October 2013 - 10:08

Een stukje leirekensroute hebben we ooit 's gedaan, maar 'k heb het toen niet gelogd op de site dus 'k weet niemeer juist de welke :s
'k Denk het wel dat er in het bos ook zijn, of toch minstens 1 als 'k mij niet vergis. Nog niet geweest tho'.

ahzo :p
  • 0

#40 th0rg1l

th0rg1l

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 461 berichten

Posted 07 October 2013 - 14:31

Gisteren nog eens geocaching gedaan :)

Dank je om dit topic weer nieuw leven in te blazen :cool:

Ik ben al een paar jaartjes uit de geocache scene verdwenen, maar nu kriebelt het terug en ik denk dat de kinderen het ook leuk gaan vinden om terug te beginnen.

Vroeger (toen ik nog in Duitsland woonde net over de grens) gingen we vaak in de omgeving van Aken op schattenjacht. Nu eens kijken wat er hier in de buurt van Vilvoorde te vinden is.

Ik heb gemerkt dat ik mijn oude account op geocaching niet meer binnengeraakt, dus heb ik th0rg1l aangemaakt.

Voeg me gerust toe (als dat kan via geocaching) en misschien kunnen we een keertje een 4Gamers schattenjacht organiseren.

Oh, en ik heb een Garmin eTrex Vista HCx (ik had jullie toch gezegd dat het al een paar jaar geleden is LOL)

Edited by th0rg1l, 07 October 2013 - 14:55.

• 0

2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users