Springen naar inhoud

4gamers.be

Welkom op het 4Gamers Forum

Welkom op het forum van 4Gamers Forum. Om te kunnen deelnemen aan onze community moet je even registreren, dit is een eenvoudig en kortstondig proces. Daarna ben je officieel een 4Gamer en kan je deelnemen aan het forum. Door te registreren kan je:
  • Nieuwe topics openen en reageren op andere topics
  • Abonneren op topics die je interessant vindt om constant up to date te blijven
  • Reageren op de front-page artikelen
  • Deelnemen aan de 4Gamers-wedstrijden

Algemeen rookverbod

• Please log in to reply
320 replies to this topic

#1 MiniJeffrey

MiniJeffrey

Crew

• Administrator
  • 5982 berichten

Posted 15 March 2011 - 17:15

De kogel is door de kerk: binnenkort mag er nergens nog gerookt worden in alle Belgische horecazaken behalve in speciaal ingerichte rookkamers. Na de restaurants en eethuizen worden nu dus ook cafés volledig rookvrij verklaard. De rokers klagen alvast putten in de aarde omdat het volgens hen nu eenmaal tot de sociale omgang van de horeca behoort, de niet rokers zijn tevreden dat ze eindelijk eens in een propere omgeving kunnen vertoeven. De horeca-man schreeuwt echter van alle daken dat dit de doodssteek is voor de Belgische horeca. Nochtans zijn er al heel wat landen waar een algemeen rookverbod heerst en laten we eerlijk zijn, de restaurantsector hoor je ook niet meer klagen.

Wat denken onze 4Gamers, is dit een goede zaak of net een slechte beslissing. Verdedig je opinie hier in onze rookvrije 4Gamers lounge.

- 4Gamers Forum Administrator -

#2 Pudish

Pudish

Wannabe-Spambear

• Member
  • PipPipPip
  • 3381 berichten

Posted 15 March 2011 - 17:18

Een goede zaak! Eindelijk eens op café zitten zonder rokers, dat werd tijd.
Al schudt men nog zo kloek, de laatste druppel valt toch altijd in de broek.

#3 Gilles C

Gilles C

Gettin warmed up?

• Member
  • PipPip
  • 143 berichten

Posted 15 March 2011 - 17:21

Bah, ik ben niet-roker maar vind die beslissing toch wat asociaal. Wat passief roken betreft, dat heb ik al zoveel gedaan dat het volgens mij toch niet meer uitmaakt of ik naast een roker zit of niet.

#4 Fenumeher

Fenumeher

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 721 berichten

Posted 15 March 2011 - 17:24

Een goede zaak praktisch gezien, al gaat mijn medelijden wel uit naar de rokers.

Ik kan iig niet ontkennen dat het leuk is eens geen stinkende kleren over te houden aan een cafébezoek.
One does not simply have a creative signature.

#5 Ichi

Ichi

Crew

• Crew
  • 2028 berichten

Posted 15 March 2011 - 17:42

Dit is een goede zaal voor de niet-rokers, voor de horeca daarentegen...

#6 dumo

dumo

Unstoppable

• Member
  • PipPipPip
  • 2007 berichten

Posted 15 March 2011 - 17:51

Voor mij hoefde het niet algemeen te zijn want in een café met een deftige rookafzuiging valt die last imo wel mee, ik zeg wel een deftige installatie want de meeste café's opteren voor de goedkoopste versies en die doen niets buiten lawaai maken. Ik ben zelf een roker geweest dus mss ruik ik dat minder of stoor ik er mij minder aan.
When in doubt, use a hammer.
Drie billn es een gat nalf

#7 Carnivorious

Carnivorious

Crew

• Crew
  • 1184 berichten

Posted 15 March 2011 - 17:52

Heel erg goed! Veel mensen hebben astma hé. In mijn familie toch... Dan stinken ook je kleren niet zo gigantisch als je iets gaat drinken! :-)

Reactie op ander topic over rookverbod
Spoiler
Bron (Ander topic over het rookverbod): [Poll] Rookverbod

Edited by Carnivorious, 15 March 2011 - 17:56.

Blog: Carnivorious | A spicy view on the world!

#8 Anneleen

Anneleen

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1060 berichten

Posted 15 March 2011 - 18:31

Ik kan alleen maar juichen! En volgens mij gaat dit geen groot effect hebben op de horeca, 't is niet dat alle rokers opeens gaan thuisblijven en klanten verliezen aan concurrentie zal ook niet het geval zijn, aangezien de regel voor alle horecazaken geldt.  Bovendien is dit hopelijk een extra stimulus voor rokers om te stoppen.

Gedaan met de stinkende walm, de pijnlijke keel en de rode ogen! :D
"See if we keep them silent then they'll resort to violence
And that's how we criminalize change"

#9 Cirry

Cirry

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 405 berichten

Posted 15 March 2011 - 18:39

Joy, geen stinkende kleren meer na avondje café!
Why so serious?

#10 maximvdb

maximvdb

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 730 berichten

Posted 15 March 2011 - 19:40

Pff ik vind dit helemaal niet zo geweldig. Ik ben zelf geen roker en heb mij er ook nooit echt aan gestoord. Integendeel ik vind dat een soort gezelligheid creëren.

#11 Nochnoii

Nochnoii

Member

• Member
  • Pip
  • 96 berichten

Posted 15 March 2011 - 19:59

Ik stoor me er niet zo geweldig aan in het café zelf. Maar als je buiten komt besef je wel dat je erg stinkt. Voor mij moet het verbod niet per sé, maar als niet-roker heb ik natuurlijk geen enkel bezwaar tegen deze maatregel. Om heel eerlijk te zijn: op restaurant gaan is de laatste jaren echt wel veel fijner geworden door dat rookverbod :p
If the facts don't fit the theory, change the facts.

#12 Wazzipi

Wazzipi

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1291 berichten

Posted 15 March 2011 - 20:18

Nog meer volk die buiten effe gaat roken :p
Int jeughuis hier zit er altijd meer volk buiten dan binnen, hoe zou dat toch komen ;^p

#13 Sproetje

Sproetje

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1096 berichten

Posted 15 March 2011 - 20:23

Ik vind't positief, zeker met zo'n gevoelige longen (en huid!!) als de mijne, ik kan nog amper ademen na 'n avondje café en krab mijzelf 'n ongeluk (en loop rond met tranende ogen). Heel spijtig voor de horeca, maar ik sponserde ze dus niet. Wat ik nu dan weer wel ga doen.

Iemand die rookt kiest daar zelf voor, niet-rokers moesten de geur er maar bijnemen. Dus ben blij eigenlijk dat 't afgeschaft wordt. Denk dat de rokers elkaar wel vinden in het "rookkot" of buiten.
~Memento Mori~

#14 SenZ

SenZ

Crew

• Crew
  • 1956 berichten

Posted 15 March 2011 - 20:38

Gemengde gevoelens :p
Café waar ik vaak kom mag gerookt worden, en iedereen die daar zit weet dat, 't is een gang van zaken..
Op de scouts daarentegen moet je al buiten gaan (verplicht van hogerhand) en daar lukt dat ook, al breekt het telkens je naar buiten moet.. Afwachten wat het gaat geven, dit verbod.

Trouwens, waar is hier dan de aparte hoek Jeff, in de 4Gamers Lounge? :D
Pay strict attention to what I say because I choose my words carefully and I never repeat myself.

#15 ZyraXionoX

ZyraXionoX

Mr. Newbie

• Member
  • Pip
  • 10 berichten

Posted 15 March 2011 - 20:43

ik ben GEEN roker en vind dit complete nonsens.

Als niet roker vind ik het véél leuker dat de rokers gewoon bij ons zitten, feesten,....
En niet dat ze om de 15 min, naar buiten moeten.

Als je dan achter dat je gegeten hebt nergens meer een sigaar mag opsteken ook is dat gewoon zo lame !

Binnen X-aantal jaren mag je niets meer buiten je huis....
achja :p

Edited by ZyraXionoX, 15 March 2011 - 20:45.

#16 Wazzipi

Wazzipi

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1291 berichten

Posted 15 March 2011 - 21:30

Nu alleen hopen dat wat wordt nageleefd,
Zullen alsmaar minder mensen roken, en zo hoort het nu eenmaal ook,
Mensen staan nu eenmaal niet stil bij dingen die gebeuren op lange termijn

#17 grinshu

grinshu

Mr. Newbie

• Member
  • Pip
  • 11 berichten

Posted 15 March 2011 - 22:43

Ik ben niet-roker en ik vind het eigelijk jammer dat zoiets weer wordt opgelegd vanuit de overheid, om den duur mogen we niks meer.
In principe heb ik geen probleem met frisse lucht op cafe maar de trend van dergelijke zaken te verbieden, daar moet ik niet van weten.

Ik betwijfel of hierdoor rokers zullen stoppen met roken, het zal de gezelligheid alleen maar ten koste komen aangezien ze constant naar buiten gaan moeten.

Trouwens ik ken enkele cafes met deftige afzuigsystemen en daar heb ik nooit last van rook .. de investering van een aparte rookruimte zie ik weinig gebeuren in de normale cafes, hoogstwss gewoon naar buiten gaan ..

Hoe zit het eigelijk met fuiven in tenten/zalen ?

Edited by grinshu, 15 March 2011 - 22:45.

#18 Napke

Napke

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 403 berichten

Posted 16 March 2011 - 09:25

Ik vind dat de Cafébaas zelf zou moeten beslissen of hij een rookvrij café wil of niet.
Het is aan de klant dan om te kiezen of hij daar binnen wil of niet.
Iedereen kent de gevaren van roken, een uw eigen om te beslissen wa ge er mee doet.

#19 Anneleen

Anneleen

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1060 berichten

Posted 16 March 2011 - 09:47

Bericht bekijkenNapke, op 16 March 2011 - 09:25, zei:

Ik vind dat de Cafébaas zelf zou moeten beslissen of hij een rookvrij café wil of niet.
Het is aan de klant dan om te kiezen of hij daar binnen wil of niet.
Iedereen kent de gevaren van roken, een uw eigen om te beslissen wa ge er mee doet.
Het probleem is dan dat geen enkele cafébaas zijn café rookvrij gaat maken, dan verliezen ze rokende klanten aan de concurrentie waar het wel mag.
En roken is inderdaad een eigen keuze en niemand gaat alle rokers letterlijk verplichten om te stoppen. Ze doen maar, zolang ik als bewuste niet-roker er maar geen last van heb. Veel te vaak krijg ik zo'n walm in mijn gezicht.
"See if we keep them silent then they'll resort to violence
And that's how we criminalize change"

#20 switchblade

switchblade

Crew

• Supermoderator
  • 1549 berichten

Posted 16 March 2011 - 10:02

Ik heb niet alle reacties gelezen, maar over het algemeen zeg ik dit: jullie hebben geen gelijk.
Stinkende kleren? Ja, dat kan.. Daarvoor bestaan wasmachines.
Tranende ogen? Vraag de cafebaas als hij het afzuigsysteem in gang wil zetten, of zet een deur open.

Mensen die dit enkel maar toejuichen zijn overduidelijk geen cafegangers. Wie vaak op cafe zit, WEET gewoon dat dit een doodsteek is voor zeer veel volkscafe's. En dan heb ik het niet over de next-gen cafe's met buitenwippers waar er geen barkrukken meer zijn uit vrees dat ze door een raam of op iemands kop belanden. Maar ik heb het over de cafe's waar je nog eens praat met de man achter de toog, met de arbeider die een pintje komt drinken na z'n werk, en waar je lacht met de dingen zonder bang te moeten zijn een vuist in je gezicht te krijgen.

Om de post dan niet enkel maar rage/rant te maken:
Een betere wet was dan geweest om heel degelijke afzuigsystemen verplicht te maken om zo de typische rookpluim tegen te gaan.

Maarja... Belgische mentaliteit...
PSN/Steam: tngninja

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users