Springen naar inhoud

4gamers.be

Foto

Wielrennen

Tour de france giro vuelta Tom Boonen Philippe Gilbert

• Please log in to reply
242 replies to this topic

#1 papfles

papfles

Crew

• Administrator
  • 6636 berichten

Posted 18 March 2011 - 17:44

Wat is nu juist de commotie rond die oortjes. Ik snap dat je goaltechnologie wil in het voetbal, omdat je benadeeld wordt door een eventuele foute beslissing, maar met oortjes lijkt het me nu niet meteen een tactisch voordeel te zijn.

Door niet te weten wat er gaande is of enkel als de auto komt langsrijden, verhoog je toch enkel maar de eventuele spanning in de wedstrijd? Ik zie de grote discussie nu niet om het al dan niet hebben van oortjes in een wedstrijd?
  • 0

#2 piedii

piedii

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 492 berichten

Posted 18 March 2011 - 17:52

renners hoeven met oortjes geen risico's meer te nemen.
Ze fietsen als het hun wordt gezegd. Fietsen is dan ook het enige wat ze doen.
Dat verpest de koers een beetje want zo moeten de renners niet zelf meer nadenken en beslissingen nemen.
  • 0

#3 papfles

papfles

Crew

• Topic Starter
  • Administrator
  • 6636 berichten

Posted 19 March 2011 - 00:18

renners hoeven met oortjes geen risico's meer te nemen.
Ze fietsen als het hun wordt gezegd. Fietsen is dan ook het enige wat ze doen.
Dat verpest de koers een beetje want zo moeten de renners niet zelf meer nadenken en beslissingen nemen.

Risico's in de zin van "shit, zou ik voortfietsen of laat k me inlopen"? Als dat de reden is, laat die oortjes dan maar al. Hoe meer twijfel en dus eigen beslissingen, hoe beter voor de spanning imho
  • 0

#4 piedii

piedii

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 492 berichten

Posted 19 March 2011 - 15:40

ja en ze doen enkel moeite als het die ook waard is.
En als ze weten dat ze niet meer kunnen winnen(via oortjes), dan doen ze de moeite niet en geven ze mss op, om zich te sparen.

Edited by piedii, 19 March 2011 - 15:41.

• 0

#5 Syntrax Error

Syntrax Error

Newbie

• Member
  • Pip
  • 8 berichten

Posted 19 March 2011 - 23:34

mijn mening hierover is en blijft dat wielrennen nog steeds wielrennen is en laat die oortjes, zo kan je bij alle soorten sporten hi-tech apparaten beginnen toevoegen dit zou toch nergens meer op lijken.
  • 0

#6 Pudish

Pudish

Wannabe-Spambear

• Member
  • PipPipPip
  • 4769 berichten

Posted 19 March 2011 - 23:53

mijn mening hierover is en blijft dat wielrennen nog steeds wielrennen is en laat die oortjes, zo kan je bij alle soorten sporten hi-tech apparaten beginnen toevoegen dit zou toch nergens meer op lijken.

Ja, bij wielrennen deel ik dezelfde mening, maar bijvoorbeeld bij voetbal zouden ze wel eens mogen gebruik maken van videobeelden!
  • 0
Al schudt men nog zo kloek, de laatste druppel valt toch altijd in de broek.
Twitter

#7 Private Joker

Private Joker

Gettin warmed up?

• Member
  • PipPip
  • 156 berichten

Posted 20 March 2011 - 22:11

Ik heb er gemengde gevoelens bij. Langs de ene kant denk ik van schaf die af en wees consequent. Gelijk voor elke koers en niet voor bijvoorbeeld een ronde wel toelaten en dan ééndagskoersen verbieden. Het zorgt ervoor dat een renner weer op gevoel moet gaan rijden.
Langs de andere kant, kan ik me niet inbeelden dat de ploegbaas er zich niet meer mee gaat moeien en dan krijgen de renners gewoon striktere regels op te volgen voor de koers of bij het halen van hun voorraad bij de wagen.

Dus in conclusie denk ik dat het voordeel dat ze beogen te halen door de oortjes af te schaffen, toch niet wordt behaald. Laat ze dus maar voor alle koersen want een echt nadeel zie ik er niet mee.
Vooruitgang hoef je niet tegen te houden omdat het "te makkelijk" wordt voor de atleten. Zo kan je al hun technologische snufjes terug gaan afnemen bij het trainen ook omdat het trainen dan ook makkelijker gaat. Geef ze terug een fiets met 7 versnellingen en vol ijzeren kader. ;)
  • 0
Master System Blog
Sega Master System items for sale? Games, Hardware, Accessories,... --> Contact me!

#8 papfles

papfles

Crew

• Topic Starter
  • Administrator
  • 6636 berichten

Posted 26 March 2011 - 17:27

De E3-prijs is met sprekend gemak eigenlijk naar Fabian Cancellara gegaan, die dan nog eens behoorlijk wat pech moest overwinnen. Deze kerel is echt een tank gemaakt uit mensenvlees... Gaat er iemand anders stokken in zijn wielen steken tijdens de Ronde van Vlaanderen of trapt hij die gewoon kapot en wint hij ook deze wedstrijd met de vingers in de neus?

Wie maakt er (een beetje) kans? Wie is jullie favoriet?

Ik gok op een herhaling van vorig jaar en dus wint de Zwitser in mijn ogen weer.
  • 0

#9 Kenshee

Kenshee

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1155 berichten

Posted 26 March 2011 - 23:58

Spartacus is de gedoodverfde favoriet.

Ik zie dan ook niemand die ook 10 seconden zijn wiel kan houden.
  • 0

- 4Gamers Chief 4Sale - | Like !! => https://www.facebook...oviesGamesMusic

#10 papfles

papfles

Crew

• Topic Starter
  • Administrator
  • 6636 berichten

Posted 03 April 2011 - 10:30

Ben benieuwd of Boonen en de rest inderdaad het veel harder gaat proberen te maken om zo Cancellara af te matten en hem al het werk te laten opknappen voor elke ontsnapping (al kan je daarmee je eigen kansen wel nog serieus in de problemen brengen)
  • 0

#11 Elegy

Elegy

Wannabe-Spambear

• Member
  • PipPipPip
  • 3402 berichten

Posted 04 April 2011 - 13:26

Ghehe, Nick Nuyens heeft gewonnen se!
  • 0
Fire and Blood.

#12 papfles

papfles

Crew

• Topic Starter
  • Administrator
  • 6636 berichten

Posted 08 April 2011 - 19:01

De gewoonlijke verdachten staan weer te popelen om hier uit te pakken, gok ik. Ik denk niet dat Nuyens zijn actie van vorige week even gaat herhalen in Parijs-Roubaix, dus die valt (m.i.) al af. Verder hebben we ook nog Cancellara, Boonen, De Volder, Leukemans, ...

Wie heeft er volgens jullie nog kans in Parijs-Roubaix en wie zal het uiteindelijk halen in de 'Hel van het Noorden'?
  • 0

#13 Kenshee

Kenshee

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1155 berichten

Posted 08 April 2011 - 19:09

Hushovd is er ook altijd bij maar ik blij op Spartacus voten voor een win.
  • 0

- 4Gamers Chief 4Sale - | Like !! => https://www.facebook...oviesGamesMusic

#14 YoniVL

YoniVL

Crew

• Crew
  • 4424 berichten

Posted 08 April 2011 - 19:11

Nuyens zal idd zijn stunt niet overdoen, want volgens mij doet die zelfs niet mee :( (tenzij ze omwille van zijn overwinning van gedacht zijn veranderd)

Boonen en Cancellara komen sowieso ver, in Roubaix heb je ook altijd Thor, dat is zijn terrein. Voor de rest zal het krasselen worden denk ik
  • 0
Suit up!

#15 Yurf

Yurf

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1424 berichten

Posted 09 April 2011 - 08:59

Ik zou mijn geld toch inzetten op Cancellara, ondanks zijn inzinking vorige week vond ik hem sterk. :(
  • 0

#16 Pudish

Pudish

Wannabe-Spambear

• Member
  • PipPipPip
  • 4769 berichten

Posted 09 April 2011 - 11:33

Cancellara.
  • 0
Al schudt men nog zo kloek, de laatste druppel valt toch altijd in de broek.
Twitter

#17 papfles

papfles

Crew

• Topic Starter
  • Administrator
  • 6636 berichten

Posted 10 April 2011 - 13:58

Man, Boonen al twee keer pech. Chavanel nu ook voor de tweede keer pech.... Als er nu een camera stond in de auto van QuickStep dan hoorden we wat vloeken voorbijkomen denk ik.

Edit: Tom Boonen geeft op
  • 0

#18 YoniVL

YoniVL

Crew

• Crew
  • 4424 berichten

Posted 10 April 2011 - 14:11

Man, hoeveel pech kan 1 ploeg hebben?

en hoe sterk is die Vanmarcke. Dat wordt nog een hele goede op deze manier.
  • 0
Suit up!

#19 papfles

papfles

Crew

• Topic Starter
  • Administrator
  • 6636 berichten

Posted 10 April 2011 - 15:32

Van Summeren op 1

Cancellara op 2

Rast op drie (?)

Hushovd mag de kassei even koppen voor zijn flauwe rijgedrag van vandaag.
  • 0

#20 YoniVL

YoniVL

Crew

• Crew
  • 4424 berichten

Posted 10 April 2011 - 15:54

Tjallingi (of hoe schrijf je het) op 3. Mooi toch voor Johan Van Summeren. Vreemd van Hushovd, maar langs de andere kant wint zijn team wel vandaag. Ploegtactiek is zelden mooi, maar nu gaan ze bij Garmin-Cervelo enkel maar zeggen dat ze gelijk hadden hoor.
  • 0
Suit up!

2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users