Springen naar inhoud

4gamers.be

Foto

Wielrennen

Tour de france giro vuelta Tom Boonen Philippe Gilbert

• Please log in to reply
242 replies to this topic

#41 Cuore Giallorosso

Cuore Giallorosso

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1948 berichten

Posted 10 May 2011 - 01:08

Inderdaad verschrikkelijk, vooral uiteraard voor zijn familie en vrienden - maar bij uitbreiding voor iedereen die de wielersport een warm hart toedraagt. Ik ben er zelf ook de rest van de dag niet goed van geweest, man toch :s
  • 0

#42 papfles

papfles

Crew

• Topic Starter
  • Administrator
  • 6634 berichten

Posted 10 May 2011 - 01:12

Hmm, de beelden waren toch ook niet zo gezellig.

Verder sluit ik me aan bij wat hierboven allemaal gezegd is
  • 0

#43 Ichi

Ichi

Crew

• Crew
  • 2033 berichten

Posted 10 May 2011 - 06:41

RIP
  • 0

#44 papfles

papfles

Crew

• Topic Starter
  • Administrator
  • 6634 berichten

Posted 13 May 2011 - 22:58

Er is een document gelekt waaruit blijkt dat de UCI bij de Tour de France van vorig jaar een ranglijst heeft opgesteld om te weten wie ze meer en minder in de gaten moeten houden op verdenking van dopinggebruik. Daaruit blijkt dat Jurgen van den Broeck nogal hoog op de ranglijst stond met een 8/10. Contador krijgt 5/10, Armstrong 4/10 en Schleck 2/10.

De UCI is niet zo blij met het lek en gaat op zoek naar de dader.

De renners daarentegen vinden het zelf helemaal niet leuk dat de UCI dit heeft gedaan.

Robbie McEwen: "Leg dit eens uit UCI, aub? Is dit opzettelijk, is er sprake van onbekwaamheid of is dit corruptie? Ook ik wil bedriegers eruit, maar zulke conclusies op basis van één lijst? En wie lekte dit?"

Mark Cavendish: "Mooi zo, nu is er een lijst van 1 tot 10 en is íédereen gewoon verdacht. De vraag is hóé verdacht. Bullshit."

Het team rond Van den Broeck zegt dat er niks mis was met zijn bloedwaarden, maar dat die anders waren omdat hij vier weken op hoogtestage was ter voorbereiding van de ronde.

Een kleine greep uit het lijstje (dankzij Sporza)

10 - Barredo (Spa), Popovitsj (Oek)
9 - Mensjov (Rus)
8 - o.a. Van den Broeck, Seeldraeyers
7 - o.a. Klöden (Dui), Moreau (Fra)
6 - o.a. Petacchi (Ita)
5 - o.a. Contador (Spa), Vinokoerov (Kaz)
4 - o.a. Pauwels, Armstrong (VS), Evans (Aus), Leipheimer (VS)
3 - o.a. De Greef, De Weert, Monfort, Vansummeren, Basso (Ita), Cunego (Ita), A.Schleck (Lux)
2 - o.a. Vandenbergh, Cavendish (GBr), Freire (Spa), Hushovd (Noo), F.Schleck (Lux)
0 - o.a. Aerts, Devenyns, Roelandts

Wat vinden jullie? Gaat de UCI over de schreef door eigenlijk te stellen dat iedereen verdacht is? Is dit overdreven, zeker gezien het feit de sporters al op elk moment gecontroleerd kunnen worden en steevast hun whereabouts moeten meegeven (wat bij sommige renners met hoogtestages al sneller hun waarden zou uitleggen)?
  • 0

#45 papfles

papfles

Crew

• Topic Starter
  • Administrator
  • 6634 berichten

Posted 14 May 2011 - 11:35

Vele renners zouden nu klacht neerleggen tegen de UCI omwille van imagobeschadiging en zelfs eventuele broodroof. Er zou ook een schadevergoeding geëist worden.
  • 0

#46 Koen

Koen

Gettin warmed up?

• Member
  • PipPip
  • 226 berichten

Posted 14 May 2011 - 12:09

Ik vind het niet enorm erg dat de UCI dergelijke lijst aanlegt voor intern gebruik, om te weten welke renners wat vaker het bezoek moeten krijgen van een controleur, maar dat dit gelekt wordt is toch wel een enorme professionele fout. Logisch dat renners hiervoor naar de rechtbank stappen, een rechtzetting en verklaring eisen én een schadevergoeding ontvangen. Niet meer dan logisch. Koppen zouden ook wel eens mogen rollen bij de UCI.

Ik vind het erg dat in sommige sporten enorme doofpotoperaties bestaan omtrent doping (voetbal, tennis,...), maar in het wielrennen lijken de instanties die de sport moeten promoten net zoveel mogelijk negatief dopingnieuws naar buiten te willen brengen en de sfeer van verdachtmakingen te willen koesteren.
  • 0

#47 papfles

papfles

Crew

• Topic Starter
  • Administrator
  • 6634 berichten

Posted 21 May 2011 - 16:21

Na jaren beschuldigd te worden en ontkend te hebben is het nu weer prijs voor Lance Armstrong. Voormalige ploeggenoten hebben getuigd dat hij zich wel degelijk behandelde om zo overwinningen binnen te halen.

Tyler Hamilton zei al dat hij het deed, maar nu zou ook George Hincapie hebben bevestigd, al is die voorzichtiger in zijn reactie op het voorval: "Ik weet niet waar ze die info halen. Ik ga geen commentaar geven, want het onderzoek is nog aan de gang. Ik blijf het wel jammer vinden dat mensen altijd het verleden willen oprakelen."

Wat denken jullie? Is hij schuldig en zo ja, moet hij zijn Tour-zeges afgeven? Of is het "voorbij en laten rusten" voor jullie?
  • 0

#48 YoniVL

YoniVL

Crew

• Crew
  • 4424 berichten

Posted 21 May 2011 - 16:29

Als het waar zou zijn, dan mag hij ze van mij afgeven. Dan moeten ze die jaren maar geen winnaar verkondigen.
  • 0
Suit up!

#49 Koen

Koen

Gettin warmed up?

• Member
  • PipPip
  • 226 berichten

Posted 21 May 2011 - 17:18

Feit: Al zijn toenmalige directe concurrenten namen doping (betrapt of toegegeven).
Feit: Armstrong zette die concurrenten systematisch op minuten.
Euhm... conclusie is duidelijk zeker? ;)
De belangrijkste conclusie voor mij is echter dat het eveneens duidelijk is dat ze met dezelfde wapens streden en dat er dus best gewoon met de spons over gegaan wordt. Laat hen hun titels en prijzengeld houden maar laat hen wel toegeven hoe ziek de sport toen was. Het kan de huidige dopingstrijd enkel ten goede komen.
  • 0

#50 candesco

candesco

Gettin warmed up?

• Member
  • PipPip
  • 199 berichten

Posted 22 May 2011 - 01:05

Sport is nog steeds ziek. Contador is ook een dopingzondaar en werd al genoemd in Operacion Puerta. Of wat te denken van Vinokoerov.
Armstrong is gewoon schuldig. 't is de grootste leugenaar allertijden. Zijn naam werd al vaker genoemd. Maar keer op keer ontspringt meneer de dans.
Ik vind als Armstrong uiteindelijk schuldig wordt bevonden en dat bewezen is hij ook zijn prijzen in moet leveren. Gebeurt in elke andere tak van sport ook.
  • 0

#51 papfles

papfles

Crew

• Topic Starter
  • Administrator
  • 6634 berichten

Posted 24 May 2011 - 13:06

Jekimov noemt Hamilton een leugenaar. Het wordt dus ook hier een leuke soap. Volgens hem wil iemand Armstrong gewoon kapotmaken en gooit die persoon daar ook veel geld tegen aan.

http://sporza.be/cm/...teunt_armstrong
  • 0

#52 SenZ

SenZ

Crew

• Crew
  • 2359 berichten

Posted 24 May 2011 - 20:22

ALS het waar is; afgeven. Dan hebben die Tour-jaren maar geen winnaar..
Ik ben geen grote fan van de man, maar hij blijft onschuldig tot het tegendeel bewezen, en het is gemakkelijk om nu (zoals Landis) wat met modder te gooien :(
  • 0
Pay strict attention to what I say because I choose my words carefully and I never repeat myself.

#53 Black Mass

Black Mass

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 525 berichten

Posted 03 June 2011 - 14:04

Al die jaren hebben ze niets kunnen bewijzen en hij heeft veel controles gehad. Of hij was telkens iedereen al die jaren veel te slim af, of hij pakte niet. De man zet zich in voor vanalles en nog wat, laat zoals Hincapie zei, het verleden nu toch eindelijk eens rusten. Wat voor zin heeft het om er verder over te blijven janken. Als ze het niet in de jaren van zijn overwinning konden bewijzen, zullen ze het nu ook zeker niet kunnen imo. Alles steunt maar op verdachtmakingen en losse beschuldigingen.

Edited by Black Mass, 03 June 2011 - 14:05.

• 0

#54 papfles

papfles

Crew

• Topic Starter
  • Administrator
  • 6634 berichten

Posted 17 June 2011 - 11:18

Er lijken niet zoveel kandidaten te zijn om dit jaar uit te pakken in de Tour de France. Schleck is niet zo goed bezig in de Ronde van Zwitserland (of is een spelletje aan het spelen), Contador is sowieso ook een kandidaat in eender welke ronde hij ook rijdt.

Kan Vandenbroecke iets voorstellen of is het "top 5" voor hem?

Wat denken jullie, wie vormt de top 3?

Muisclicks, hier zo
  • 105

#55 YoniVL

YoniVL

Crew

• Crew
  • 4424 berichten

Posted 17 June 2011 - 11:31

1. Contador
2. A. Schleck
3. Een van de underdogs: F Schleck, VDB, Wiggins, Evans, Gesink...

Ik denk dat de verschillen tussen 3 en 10 niet zo groot gaan zijn, dus daar kan eigenlijk vrij veel.
  • 0
Suit up!

#56 Yurf

Yurf

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1424 berichten

Posted 17 June 2011 - 11:36

Contador, als ze hem niet betrappen op doping. :blush:
  • 0

#57 Fredje

Fredje

Crew

• Crew
  • 255 berichten

Posted 21 June 2011 - 17:05

M'n oranjehart zegt Gesink, maar mijn verstand zegt Contador.
  • 0

#58 Pudish

Pudish

Wannabe-Spambear

• Member
  • PipPipPip
  • 4769 berichten

Posted 21 June 2011 - 17:13

Andy Schleck.
  • 0
Al schudt men nog zo kloek, de laatste druppel valt toch altijd in de broek.
Twitter

#59 Herr Doktor

Herr Doktor

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 323 berichten

Posted 21 June 2011 - 18:26

Gilbert natuurlijk :unsure:, ik denk dat VDB het uitstekend gaat doen, maar het zal Andy worden.
  • 0

#60 piedii

piedii

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 492 berichten

Posted 21 June 2011 - 18:54

Andy !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • 0

2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users