Springen naar inhoud

4gamers.be

Foto

Star Wars: The Old Republic

• Please log in to reply
172 replies to this topic

#21 Vorda

Vorda

On a roll

• Topic Starter
  • Member
  • PipPip
  • 637 berichten

Posted 24 January 2011 - 22:47

We zijn nu een paar maanden verder. Nog niets nieuws gehoord over Beta, en een hele reeks friday features met "non-nieuws" (planeten, lore, etc). April zal het volgens mij niet worden.

(ter vergelijking: WoW had nu al een closed beta zonder NDA op, internet zat al vol met mass PvP en PvE filmpjes en visueel was het al praktisch af)
  • 0

#22 GuerrillaDawg

GuerrillaDawg

Crew

• Crew
  • 2559 berichten

Posted 25 January 2011 - 01:48

Het is natuurlijk niet hetzelfde als WoW, Vorda.

Ik bedoel maar, alleen al de tijd die ze in Voice overs steken zal er wel voor zorgen dat het een stuk langer zal duren. WoW heeft weinig tot geen voice overs...als je dan ziet dat Bioware voice overs doet voor zelfs 'gewone quests'. (Bij WoW heeft bvb. elke tauren questgiver dezelfde uitspraken -> "May the sun shine upon you...")

WoW op release was een simpel spel en was helemaal niet hetzelfde als de WoW van vandaag. Als ik ToR vergelijk met WoW...dan begrijp ik volkomen waarom ToR langer duurt.

De WoW van vroeger was volgens mij ook een pak simpeler om te maken dan ToR. Blizzard heeft het slim gespeeld. Ze zorgden voor een 'zo simpel' mogelijke aanpak. Toen ze eenmaal hun community grootte bekeken, wisten ze dat ze meer dan genoeg mensen hadden. Zij hadden alle tijd van de wereld...en konden hun MMO 'traagjes' updaten door de jaren heen.

Voor mij is de WoW van vandaag nog altijd grotendeels hetzelfde als die van vroeger. Ik geef toe, de MMO zit in een nieuw jasje en hier en daar zijn er wat nieuwe quest/pvp/raid mechanics maar buiten dat is het nog steeds de MMO die ik in 2005 begon.
  • 0

ruh roh

#23 Vorda

Vorda

On a roll

• Topic Starter
  • Member
  • PipPip
  • 637 berichten

Posted 25 January 2011 - 05:36

Bwa, ik vind toch dat je kan zeggen dat WoW nu een helemaal ander spel is dan bij launch. Bekijk anders de patch notes maar eens. Als bv meer dan 50% vd classes hetzelfde zijn gebleven zou ik verbaasd zijn.

Los daarvan, het was zeker niet mijn bedoeling om een inhoudelijke vergelijking te maken. Alhoewel SWTOR wel voor een deel de "wow kaart" trekt, voortbroeien op de pluspunten in het genre ipv vernieuwend te zijn, zijn er idd veel verschillen. Niettemin weten we ook dat een mmorpg een vrij grote beta fase nodig heeft. Een launch in April (zoals oorspronkelijk gezegd was) lijkt me momenteel echt niet haalbaar.

Ergens onderschat je ook wel hoe polished WoW was bij launch, in die tijd. Het genre is momenteel populair en bekend, wat garant staat voor grotere investeringen (swtor heeft de 100 mil USD naar het schijnt overschreden). In de tijd van WoW was het budget een pak kleiner, wat je ook aan de concurrentie kon zien.

Als SWTOR bij launch even "af" is tov de concurrentie dan WoW bij launch, in zijn context, was, zal ik een tevreden man zijn!
  • 0

#24 Vancha

Vancha

Crew

• Crew
  • 1395 berichten

Posted 25 January 2011 - 12:17

Bij wow hadden ze al een heel deel van de voorwerpen die ze konden herbewerken om te gebruiken in nieuwe content en op zich was het ook niet zo lore wise opgestelt.
  • 0

#25 Vorda

Vorda

On a roll

• Topic Starter
  • Member
  • PipPip
  • 637 berichten

Posted 25 January 2011 - 14:54

Bij wow hadden ze al een heel deel van de voorwerpen die ze konden herbewerken om te gebruiken in nieuwe content en op zich was het ook niet zo lore wise opgestelt.

Voor de duidelijkheid: ik ben gestopt met WoW omdat ik er genoeg van had, en ik ben een fanboy van SWTOR. Mij hoef je dus niet te overtuigen ofzo, en ik kom hier zeker niet verkondigen dat Blizzard het warm water heeft uitgevonden.

Toch kan ik ook zeggen dat ik iedere fase van WoW heb meegespeeld, van US Closed Beta tot de release van Cata. Ondetussen heb ik ook iedere andere grote nieuwe MMORPG geprobeerd. Ik kan dus wel wat vergelijken hoor ;)
  • 0

#26 Hybride Zalm

Hybride Zalm

Unstoppable

• Member
  • PipPipPip
  • 2722 berichten

Posted 25 January 2011 - 18:54

Voor de duidelijkheid: ik ben gestopt met WoW omdat ik er genoeg van had, en ik ben een fanboy van SWTOR. Mij hoef je dus niet te overtuigen ofzo, en ik kom hier zeker niet verkondigen dat Blizzard het warm water heeft uitgevonden.

Toch kan ik ook zeggen dat ik iedere fase van WoW heb meegespeeld, van US Closed Beta tot de release van Cata. Ondetussen heb ik ook iedere andere grote nieuwe MMORPG geprobeerd. Ik kan dus wel wat vergelijken hoor :p

WAT WAT WAT :p
  • 0

死んでください

#27 Vorda

Vorda

On a roll

• Topic Starter
  • Member
  • PipPip
  • 637 berichten

Posted 27 January 2011 - 14:01

En mijn woorden zijn nog niet koel of: http://leakerz.net/w...r-in-september/

According to a developer source that spoke to MCV , Star Wars the Old Republic will not be available in Spring and the internal release date is September 2011. thx for tipping.

• 0

#28 Vorda

Vorda

On a roll

• Topic Starter
  • Member
  • PipPip
  • 637 berichten

Posted 28 January 2011 - 10:06

Wat nieuwe info over een flashpoint: http://www.gamespot....1&mode=previews

Alhoewel ik duidelijk kan zien dat dit spel op allerhande manieren kan (en mogelijk zal) floppen als MMO (bv: crafting is teleurstellend, complexiteit is nog niet alles, technisch heel achterhaald, we hebben nog 0 info over het "massive" aspect) blijf ik een sucker voor zowel Bioware als Star Wars. In het slechtste geval zie ik het als het vervolg van KOTOR2 en trek ik me niet teveel aan van het MMO aspect. Ik wil sceptisch blijven, maar stiekem ben ik een fanboy.

edit: en de boeiende dev posts van deze week: http://darthhater.co...anuary-27-2011/ . Zitten een paar goede tussen, vooral over auto-attack (waarvan ik blij ben dat het er niet in zit!) en death penalties.
  • 0

#29 Hybride Zalm

Hybride Zalm

Unstoppable

• Member
  • PipPipPip
  • 2722 berichten

Posted 02 August 2011 - 23:29

Wie gaat het hier spelen? Heb de preorder kit vorige week bij GM afgehaald :3

Wat ga je trouwens kiezen?

'k ga alsinds eerst als republic spelen met Trooper/Vanguard :blush:

Edited by Hybride Zalm, 02 August 2011 - 23:30.

• 0

死んでください

#30 Aphec

Aphec

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 464 berichten

Posted 04 August 2011 - 10:30

Sith lord :)
  • 0

#31 Elegy

Elegy

Wannabe-Spambear

• Member
  • PipPipPip
  • 3402 berichten

Posted 04 August 2011 - 13:38

Ik ben aan het twijfelen tussen een Jedi Knight & Jedi Consular, Sith Warrior & Sith Inquisitor.

Edited by Elegy, 30 April 2012 - 01:27.

• 0
Fire and Blood.

#32 Valerion

Valerion

Member

• Member
  • Pip
  • 53 berichten

Posted 04 September 2011 - 14:03

Beta komt eraan voor Europa :) -> nog even geduld. En de release is waarschijnlijk ook niet meer zover af.
  • 0

#33 Xagneto

Xagneto

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 634 berichten

Posted 12 September 2011 - 22:08

Heb al sinds juni besteld. Dat zal effe no-life worden :laugh:
Vind wel spijtig dat ze zo lang wachten met een releasedate bekend te make
  • 0

Earth. Fire. Air. Water. Only the Avatar can master all four elements and bring balance to the world.

#34 iRase

iRase

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 501 berichten

Posted 12 September 2011 - 22:33

Gaat er een open beta zijn?

Zo ja, dan zal ik hem proberen en misschien kopen als het me bevalt;;
Zo nee, dan koop ik hem wss niet want de trailers hebben me niet kunnen overtuigen.
  • 0

#35 Valerion

Valerion

Member

• Member
  • Pip
  • 53 berichten

Posted 13 September 2011 - 11:56

Gaat er een open beta zijn?

Zo ja, dan zal ik hem proberen en misschien kopen als het me bevalt;;
Zo nee, dan koop ik hem wss niet want de trailers hebben me niet kunnen overtuigen.

Normaal geen open beta, wel beta weekends en nog de gewone beta :(:(
  • 0

#36 Naradia

Naradia

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1577 berichten

Posted 21 September 2011 - 16:40

Heeft 4gamers eigenlijk een guild? :)
  • 0
Dust of a star is forever

#37 andypanz

andypanz

First baby steps

• Member
  • Pip
  • 47 berichten

Posted 05 October 2011 - 10:46

Normaal geen open beta, wel beta weekends en nog de gewone beta :(:(

ja er is een beta dit weekend van vrijdag tot maandag ik heb een uitnodiging gekregen en de client kunnen downloaden ik kan alvast niet wachten tot vrijdag
  • 0

#38 wolferick

wolferick

Crew

• Crew
  • 1921 berichten

Posted 05 October 2011 - 14:16

Heeft 4gamers eigenlijk een guild? :)

http://www.4gamers.b...88-guild-swtor/

Er worden dus wel al plannen over gemaakt :)
  • 0

#39 Pudish

Pudish

Wannabe-Spambear

• Member
  • PipPipPip
  • 4769 berichten

Posted 12 November 2011 - 16:34

Wie zit er in de bèta?
  • 0
Al schudt men nog zo kloek, de laatste druppel valt toch altijd in de broek.
Twitter

#40 wolferick

wolferick

Crew

• Crew
  • 1921 berichten

Posted 12 November 2011 - 17:48

Wie zit er in de bèta?

Ik mag in één van de komende bètaweekends meespelen, maar in de echte bèta zit ik niet.
  • 0

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users