Springen naar inhoud

4gamers.be

Foto

Mobile Vikings

Mobile Vikings Mobistar Base Proximus operator telecom goedkoop mobiel internet

• Please log in to reply
97 replies to this topic

#1 papfles

papfles

Crew

• Administrator
  • 6638 berichten

Posted 01 April 2011 - 19:40

Ik lees hier dat Mobile Vikings voor € 15

1) 2 gigabyte internet verkeer
2) 1000 gratis sms'en
3) nog eens 1000 naar Mobile Vikings

geeft. Dat klinkt bijzonder aanlokkelijk, maar kan iemand mij eventueel vertellen wat de mogelijke addertjes zijn? (dat van 40 euro is nog altijd interessant imho)

Als ik bv. in het buitenland vertoef, heb ik dan nog een goede service? Kan ik dan ook nog gewoon op 't net of zijn dat dan andere tarieven?

Uitleg aub :)
  • 0

#2 rscaboy

rscaboy

Member

• Member
  • Pip
  • 76 berichten

Posted 01 April 2011 - 19:54

In het buitenland moet je betalen.

Kan ik ook in het buitenland gratis surfen en SMS’en?

Nee, als je je in het buitenland bevindt, dan ben je aan het roamen en dan geldt het gratis pakket niet.

Het versturen van een SMS kost €0.13 binnen de Europese Unie en €0.50 buiten de Europese Unie.

Het surftarief is ook afhankelijk van het land waar je je bevindt en van het netwerk waarop je je bevindt (€2.50/MB voor de Challenger Netwerken, €3.50/MB voor de Advantage Netwerken en €13/MB voor alle andere netwerken). Let op: jouw telefoon kiest niet automatisch het goedkoopste tarief. Kijk de prijzen van de netwerken goed na vóór je naar het buitenland gaat en let goed op wanneer je surft: verander indien nodig van netwerk.

Geen idee van de service in het buitenland, maar hier in België is het goed, er is wel niet overal 3g maar ze werken eraan.
  • 1

#3 Goofus

Goofus

Crew

• Crew
  • 1066 berichten

Posted 01 April 2011 - 19:59

Klopt, qua bereikbaarheid in het buitenland en surfen in het buitenland riskeer je hoge kosten, maar zolang je in België blijft is MV nog steeds veruit de beste op de markt. Ik heb 'm nu bijna een jaar en betaal minder dan voorheen én heb nu overal internet (vroeger Tempo Mobistar) :p

Als je de stap zou zetten, vraag dan maar naar een referral van mij, dan heb ik er ook nog iets aan :p
  • 1

#4 switchblade

switchblade

Crew

• Supermoderator
  • 2339 berichten

Posted 01 April 2011 - 20:21

Geen addertjes onder het gras. Zelf heb ik 2 SIM-kaarten bij MV: Ene van 15€ (dus bellen, sms'en & internet) en de internet only van 12€ voor een klein projectje dat ik wil testen.

Het grootste voordeel van MV is niet de prijs, maar de vrijheid: stel dat je plots geen MV klant meer wil zijn, moet je gewoon stoppen met herladen en that's it.
Je hebt alle voordelen van een abonnementsysteem, maar niet de verplichtingen ervan (jaarlijks contract, vooropzeg, ...)

Als een telecom verkoper je opbelt of aanspreekt op straat en vraagt bij welke provider je zit, waarop je antwoordt "Mobile Vikings" gaan ze je gewoon gerust laten omdat ze weten dat ze niet beter kunnen dan dat :p
(kwestie van een veel te lange zin te plaatsen ^_^)
  • 1
PSN/Steam: tngninja
Ostend Pirates

#5 'Soul

'Soul

Unstoppable

• Member
  • PipPipPip
  • 2737 berichten

Posted 01 April 2011 - 21:08

Als een telecom verkoper je opbelt of aanspreekt op straat en vraagt bij welke provider je zit, waarop je antwoordt "Mobile Vikings" gaan ze je gewoon gerust laten omdat ze weten dat ze niet beter kunnen dan dat :p
(kwestie van een veel te lange zin te plaatsen ^_^)

IDD, toen ik mijn iphone afhaalde destijds vroeg die mobistar verkoper:
Bent u al klant bij mobistar? "Nee"
Wilt u geen iphone abonnement nemen bij Mobistar "Nee, zit al bij een goede provider"
Welke mag dat wel zijn als ik vragen mag? "Mobile Vikings"
Ahja daar kunnen wij nie tegenop hé, alsk jou was zouk daar ook zitten. ":)"

En Papfles, je moet anders maar is een mailtje/facebookske sturen naar die mannen met eventuele vragen over de roaming in het buitenland.

Voor Binnenlands gebruik is het allesinds de beste provider in mijn ogen ( prijs/kwaliteit) en de service is toppie. Ik raad het wel alleen aan voor smartphone bezitters/gebruikers.

Edited by 'sai, 01 April 2011 - 21:10.

• 0

Amaducias, Lord of Darkness.

GW 2 ID: Soul.6572
3DS FC: 2191-7797-7252

#6 Ge0force

Ge0force

Nieuwe Man

• Crew
  • 7067 berichten

Posted 01 April 2011 - 21:52

Ik heb zelf ook Mobile Vikings, ben er wreed content van. Geen addertjes onder het gras, prima helpdesk, belachelijk weinig geld voor (bijna) onbeperkt mobiel surfen. Ondanks veel beloften van Base is de 3G dekking in België nog steeds zo goed als onbestaande op een handvol grote steden na (nog steeds niet in Leuven helaas), maar Edge is nog net te doen om te surfen en updates van apps te downloaden. Mobiel surfen in het buitenland is duur bij elke provider, ga je op reis dan koop je beter ter plekke een prepaid simkaart om te surfen.

Edit: toeval of niet, maar sinds vandaag ontvang ik hier thuis 3G via Mobile Vikings :)
  • 0

Steam: Ge0force

PSN: Ge0force2008

#7 Lifen

Lifen

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 603 berichten

Posted 01 April 2011 - 22:12

Heb ook Mobile Vikings en om één of andere reden heb ik verschillende maanden (ja maanden) op internet kunnen zitten zonder te betalen. Helaas is het sinds enkele dagen toch vervallen en zal ik nog een keertje moeten herladen.
En als je een vriend voordraagt dan krijg jij een gratis herlaadbeurt.

...
Dus Papfles, als je de stap gaat zetten vul dan vithimiris in als ref. ;p
  • 0

#8 Anneleen

Anneleen

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1506 berichten

Posted 02 April 2011 - 10:07

Heb enkel een data-abonnement bij MV, zeer tevreden van. Fantastische service en transparantie. Voor kleine vraagjes kan je ook altijd tweeten, op nieuwjaarsdag had ik na een paar uurtjes al antwoord. Geen "Alle medewerkers zijn momenteel aan de lijn, nog even geduld alstublieft." bij MV.
  • 0
"Also, I can kill you with my brain."

#9 Cirry

Cirry

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 407 berichten

Posted 14 April 2011 - 11:44

Dit klinkt interessant, nu eerst nog een goedkope smartphone kopen :)
  • 0
Why so serious?

#10 Targox

Targox

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 310 berichten

Posted 14 April 2011 - 11:53

Heel toevallig dat ik dit topic tegenkom :) Ik heb zelf nog gekeken gisteren voor MV aan te schaffen. Na dit te lezen zal ik waarschijnlijk wel overgaan naar MV :)
  • 0
Spoiler

#11 MiniJeffrey

MiniJeffrey

Crew

• Administrator
  • 8007 berichten

Posted 14 April 2011 - 12:19

Wat ik ervan gehoord heb is dat hun 3G-dekking nog maar pover is en als er dan al 3G is dat de snelheid dan ook te wensen over laat. Wel een goede optie voor stadsmensen die zich niet vaak verplaatsen.
  • 0

- 4Gamers Forum Administrator -

#12 flyingdutchman

flyingdutchman

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1499 berichten

Posted 14 April 2011 - 12:25

Anderzijds is EDGE meer dan genoeg voor uw mail op te halen en wat te surfen via Opera mini... dat gaat heel vlot. Youtube is wat lastiger, maar gaat ook wel als je een goede verbinding hebt.

Daarbij is 3G gewoon geen optie, de prijzen die door belgacom en mobistar gevraagd worden zijn gewoon crimineel :).

De vader van een vriendin van mij is een hoge pief bij CityLife (het bedrijf achter Mobile Vikings) en ik kan u zeggen dat het 100% legit is.
  • 0

console sux || Volg mij op twitter! || Mijn blog

#13 'Soul

'Soul

Unstoppable

• Member
  • PipPipPip
  • 2737 berichten

Posted 14 April 2011 - 14:04

Wat ik ervan gehoord heb is dat hun 3G-dekking nog maar pover is en als er dan al 3G is dat de snelheid dan ook te wensen over laat. Wel een goede optie voor stadsmensen die zich niet vaak verplaatsen.

Sinds kort heb ik hier zelfs in Koksijde en De Panne 3g :) :)
  • 0

Amaducias, Lord of Darkness.

GW 2 ID: Soul.6572
3DS FC: 2191-7797-7252

#14 vanpeers

vanpeers

First baby steps

• Member
  • Pip
  • 34 berichten

Posted 14 April 2011 - 14:20

De 3g dekking heeft sinds kort een Update gehad, nu nu heb je in de meeste steden toch 3G.

Ik ben sinds vorig jaar klant en momenteel zeer tevreden.
Klantenservice is echt Top (voor zover ik het nodig had).
Vind EDGE persoonlijk snel genoeg, maar meestal gebruik van mobiele website's en met 3G is mijn batterij Heel snel leeg.

Zoals hier al is gezegd: buitenland geld het 'gratis internet' niet en betaal je zeer veel.

Moest je MV willen worden mag je me altijd mijn Ref. gebruiken :)

En moest je nog vragen hebben een mag je altijd een PM sturen ;-)
  • 0

#15 MiniJeffrey

MiniJeffrey

Crew

• Administrator
  • 8007 berichten

Posted 14 April 2011 - 14:31

Anderzijds is EDGE meer dan genoeg voor uw mail op te halen en wat te surfen via Opera mini... dat gaat heel vlot. Youtube is wat lastiger, maar gaat ook wel als je een goede verbinding hebt.

Daarbij is 3G gewoon geen optie, de prijzen die door belgacom en mobistar gevraagd worden zijn gewoon crimineel :).

De vader van een vriendin van mij is een hoge pief bij CityLife (het bedrijf achter Mobile Vikings) en ik kan u zeggen dat het 100% legit is.

Ik vind edge te traag om deftig comfortabel te kunnen surfen.
  • 0

#16 flyingdutchman

flyingdutchman

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1499 berichten

Posted 14 April 2011 - 18:37

ik zet er ook Opera Mini voor iets bij he... Gij hebt WP7 (als ik mij niet vergis) en die standaard browser is zo ongelooflijk brak... daar gaat 3G u niet bij helpen. Ik heb zowel de Omnia 7 als de Optimus 7 hier in NL over 3G gebruikt en de huidige browser is gewoon waardeloos :p.

Komt een update van de browser (staat ook iets van op de front), die zou normaal een flinke stap vooruit moeten zijn...
  • 0

#17 MiniJeffrey

MiniJeffrey

Crew

• Administrator
  • 8007 berichten

Posted 14 April 2011 - 19:05

dat de browser misschien iets helpt, oké. Maar je gaat me niet wijsmaken dat het plots dubbel zo snel zal gaan met een betere browser. Het zal een beetje schelen, maar zeker niet genoeg om te kunnen zeggen dat EDGE plots voldoende is om vlot en efficiënt te kunnen surfen op je gsm.
  • 0

#18 flyingdutchman

flyingdutchman

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1499 berichten

Posted 14 April 2011 - 19:46

dan raad ik u om toch eens opera mini uit te proberen :'). dubbel zo snel is nog lichtjes uitgedrukt ze...
  • 0

#19 SenZ

SenZ

Crew

• Crew
  • 2359 berichten

Posted 14 April 2011 - 21:53

Ik heb me deze tijd vorig jaar een smartphone gekocht, en iets nadien ben ik overgeschakeld op Mobile Vikings :unsure: Geen klachten what so ever.. Klantendienst werkt goed én vlot, perfecte service, nog maar één (heel tijdelijke) panne op een volledig jaar en voor mij zijn zowel bereik als 3G perfect in orde. Geen addertjes, gewoon de goedkoopste en ook betrouwbaar, plus als je weg wil moet je gewoon niet meer herladen ;)

Die mannen die u aanspreken zijn inderdaad grappig als ze horen welke provider je hebt :D
  • 0
Pay strict attention to what I say because I choose my words carefully and I never repeat myself.

#20 Enzime

Enzime

Big Poster

• Member
  • PipPipPip
  • 750 berichten

Posted 15 April 2011 - 06:38

Ik heb me deze tijd vorig jaar een smartphone gekocht, en iets nadien ben ik overgeschakeld op Mobile Vikings :) Geen klachten what so ever.. Klantendienst werkt goed én vlot, perfecte service, nog maar één (heel tijdelijke) panne op een volledig jaar en voor mij zijn zowel bereik als 3G perfect in orde. Geen addertjes, gewoon de goedkoopste en ook betrouwbaar, plus als je weg wil moet je gewoon niet meer herladen ;)

Die mannen die u aanspreken zijn inderdaad grappig als ze horen welke provider je hebt :p

Indeed, dikke 2. Ben ook nog maar een goede maand overgeschakeld en zeer tevreden van (had ervoor P&G Generation). 2GB is toch niet niets gratis ^^
  • 0

Also tagged with one or more of these keywords: Mobile Vikings, Mobistar, Base, Proximus, operator, telecom, goedkoop mobiel internet

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users