Springen naar inhoud

4gamers.be

Foto

pizzabox design > 1st edition

• Please log in to reply
120 replies to this topic

#121 LunchBox

LunchBox

Trial Moderator

• Topic Starter
  • Trial
  • PipPip
  • 226 berichten

Posted 13 May 2011 - 11:37

Dat gevoel heb ik ook soms maar daar ben ik voorbij.
Ik heb nu ingezien dat het niet echt uitmaakt of je 5h of 20min aan bezig zijt, maar het eind resultaat is belangerijk.
Ookal spendeer je 5dagen aan iets maar als het resultaat niet zo mooi is...

Ik ben ermee akkoord dat hoe langer je bezig bent, hoe meer je iets kan verprutsen ook, maar op 20 minuutjes maak je toch echt niks waardevols ze. Dan val je eerder terug op het samensmijten van een paar beelden met een bepaalde - al dan niet van een toffe tutorial ingeoefende - transitie. Zowieso telt het eindresultaat, maar ik heb meer appreciatie voor ontwerpen waar toch minstens een uurtje tijd in kruipt. Al is het maar om het concept goed uit te denken.

De ontwerper beslist trouwens helemaal zelf wat je op je eigen pizzabox cover wilt (thema-gerelateerd welliswaar) dus ik vind dat je andere ontwerpers oneer aandoet door te beweren dat hun ontwerp niet op een pizzabox cover thuishoort. Laat hen die keuze zelf maken want wij zijn daar als jury ook begripvol in. Als dat een leuke illustratie is die supergoed is uitgewerkt dan is het ook zo, en als het er dan nog uitspringt tussen de andere inzendingen dan gunnen we die persoon zeker zijn ontwerp op de dozen.

Je leert ook veel meer door eens op een groot formaat te ontwerpen (3190x3190pixels is toch niet niks) dan dat je het jezelf altijd makkelijk maakt door beelden te maken op klein formaat. Tek die lijn door naar avatars en signatures en dat is echt wel eenvoudig omdat je daar miljoenen beelden van het internet op kan gebruiken en zo dus wel 20 avatars op een uur kan fabriceren die ongetwijfeld heel veel mensen leuk gaan vinden omdat ze het zelf niet kunnen. Een effectje erbij en hup je nickname eronder. Hier moet je nog op zoek gaan naar beeldmateriaal dat groot genoeg is, het bewerken of volledig zelf maken dus daar leer je meer uit. Je geraakt ook niet zomaar weg met halfbakken masking of selecties want op zo'n groot formaat valt dat toch wel goed op.

Enfin jongens, minder praten en meer ontwerpen is de boodschap :o zo zijn jullie allemaal winnaars! *wink*
  • 0

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users