Springen naar inhoud

4gamers.be

Foto

Nultolerantie tegen (hang)jongeren

• Please log in to reply
69 replies to this topic

#1 papfles

papfles

Crew

• Administrator
  • 6640 berichten

Posted 21 April 2011 - 18:24

Is het de laatste tijd (jaren) erger geworden of is dat gewoon puur toeval dat het nu lijkt alsof er enorm veel problemen zijn met hangjongeren?

Eerst ging Knokke (als ik me niet vergis) al strenger optreden tegen jongeren en proberen om ervoor te zorgen dat ze geen overlast zouden bezorgen. Nu heeft ook Kortrijk beslist om dat te gaan doen. Ettelijke jaren geleden begon men in Nederland ook al met bordjes om aan te duiden dat het niet geduld werd en werden er zelfs geluidssignalen geïnstalleerd die enkel door jongeren hoorbaar zouden zijn en bijzonder storend overkwamen - om hen zo te dwingen elders naartoe te gaan.

Bij de wedstrijd Barcelona - Real Madrid zijn er gisteren dan nog heel wat zaken moeten sneuvelen in Borgerhout, omdat blijkbaar bepaalde supporters het niet konden verkroppen dat hun ploeg verloor. De politie steekt het op 'oververhitte supporters', terwijl de jeugdwerking zegt dat de jongeren zich benadeeld voelen omdat ze zich niet thuis voelen op school enz. Is het daarom nodig om andermans materiaal te gaan vernielen?

Wat vinden jullie ervan? Is de situatie de laatste jaren erger geworden? Wat moet er volgens jullie gebeuren?

Blijkbaar heeft iedereen het al door, want er verschijnen hier al plusjes nog voor de boodschap hier staat.... +je dus voor een kans op een muis
  • 120

#2 smitske

smitske

Wannabe-Spambear

• Member
  • PipPipPip
  • 4299 berichten

Posted 21 April 2011 - 18:51

Om eerlijk te zijn ik vind dat ze de echte voetbal hooligans hun knokploegen is moeten gebruiken tegen die jongeren, de flikken mogen ze geen rammel geven, maar ze verdienen een serieus pak rammel imo. Het grote probleem is dat ze niets hebben om bang voor te zijn, meestal doen de flikken en gerecht toch niets, in de cel krijgen ze goed eten e.d., inderdaad de leefomstandigheden zullen niet altijd zo goed zijn, maar wie zegt dat dit bij hen thuis wel zo is?

Ze hebben in belgië meer dan genoeg kansen op onderwijs het probleem is hun eigen gemeenschap waar ze de slechte manieren en mentaliteit van meekrijgen, ook hebben ze geen enkele stimulans om hun best te doen, ze krijgen toch geld zonder moeite te doen en willen ze iets dan pikken ze het wel aangezien er toch niets tegen gedaan wordt.

Edited by smitske, 21 April 2011 - 18:55.

• 1
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." Albert E.

#3 Ge0force

Ge0force

Nieuwe Man

• Crew
  • 7074 berichten

Posted 21 April 2011 - 19:45

Ik vind het geen slecht idee om probleemjongeren en -buurten extra in de gaten te houden. Het moet gedaan zijn met dat gevoel van straffeloosheid, iedereen hoort zich te gedragen, migrant of niet. Een beperkte groep jongeren misbruikt elke situatie om keet te schoppen, het maakt gewoon deel uit van hun macho cultuur en dan moet maar eens gedaan zijn. Dat ze zich niet thuis voelen op school is alvast onzin, want op de scholen waar die mannen zitten (als ze al gaan) zijn de autochtonen in de zware minderheid. Een streng maar rechtvaardig beleid is naar mijn mening de enige oplossing.
  • 1

Steam: Ge0force

PSN: Ge0force2008

#4 Black Mass

Black Mass

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 525 berichten

Posted 21 April 2011 - 20:14

Jongerenbegeleiders moeten nog meer met argumenten afkomen als 'ze voelen zich misbegrepen' of ' ze worden niet toegelaten in de maatschappij'.
Die gasten verstaan maar al goed Nederlands en kijken ook tv en dus gaan ze dit ook constant als excuus aanwenden. We zijn veel te bemoederend naar iedereen toe, overal moeten 20 psychologen een geval vanuit 40000 hoeken bekijken en nooit is het de fout van de jongere. Of het is zijn slechte jeugd, of het feit dat hij de taal niet goed verstaat of het feit dat een jongen zijn ijsje laten vallen heeft 15 jaar geleden.
Ze mogen ze wel eens deftig beginnen straffen imo en dan nog het liefst iets waar ze goed doen aan de maatschappij zoals werkstraffen of de ouders hun kindergeld afnemen.

Edited by Black Mass, 21 April 2011 - 20:15.

• 1

#5 chromeplus

chromeplus

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 622 berichten

Posted 21 April 2011 - 20:19

ik had een mening waar de kleur "bruin" in voor komt, zal maar zwijgen anders komen de moraalridders weer af met hun "racist!!!"
  • 1

#6 Black Mass

Black Mass

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 525 berichten

Posted 21 April 2011 - 20:22

ik had een mening waar de kleur "bruin" in voor komt, zal maar zwijgen anders komen de moraalridders weer af met hun "racist!!!"

Ze kunnen er toch niets aan doen, ze verstaan onze taal en cultuur niet, zelfs als ze 3e of 4e generatie zijn....

Maar sssssssssssssst, we mogen het niet te luid zeggen of we zijn xenofoben die zich niet willen aanpassen aan een multiculturele samenleving.
  • 0

#7 Hybride Zalm

Hybride Zalm

Unstoppable

• Member
  • PipPipPip
  • 2722 berichten

Posted 21 April 2011 - 20:38

Gewoon te maken met opvoeding, moesten de ouders zich meer zouden moeien met hun kinderen zou.. Denk eerlijk gezegd niet dat de jongeren straffen veel zal helpen, 't zijn de ouders die ze moeten aanpakken.

@chromeplus, zeg wat je wilt zeggen of zeg niets. Als het te racistisch is gaan de mods het verwijderen en krijg je een warning. Als je niets zegt omdat er moraalridders erop zouden reageren moet je gewoon de topic gewoon negeren en dus geen post zetten(what's the use of discussions...).

Edited by Hybride Zalm, 21 April 2011 - 20:41.

• 0

死んでください

#8 MiniJeffrey

MiniJeffrey

Crew

• Administrator
  • 8007 berichten

Posted 22 April 2011 - 09:27

Zeer zeker nodig, het is al ver gekomen dat mensen niet meer op hun gemak kunnen gaan winkelen of wandelen in de binnenstad zonder gestoord te worden door jongeren zonder leven. Nu moet ik wel eerlijk toegeven dat ik niet vind dat Kortrijk hier veel last van heeft, ik hoop dan ook dat ze het probleem hier niet overdrijven.
  • 0

- 4Gamers Forum Administrator -

#9 jersy

jersy

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1223 berichten

Posted 22 April 2011 - 09:31

snap idd niet echt wat kortrijk inderdaad in die lijst doet
omdat er een paar studenten es op cafe zitten, zijn het al hangjongeren.
dat declerck es een nachtje in borgerhout of in de rand van brussel doorbrengt, em zal content zijn dat em terug naar kortrijk mag gaan...
en knokke :') de rijkeluiskindjes op golfkarrekes die de buurt onveilig maken :')

westvlaanderen heeft niet zoveel te zeggen op hangjongeren (behalve menen misschien, daar is het wel erg) ...

maar anyway, nultolerantie en die gasten es ECHT straffen, niet oppakken en na een half uur al terug vrij
en voor mijn part als het gerecht faalt (wat ze al lang aan het doen zijn), dan moet er maar es een burgerwacht opgericht worden, tijd om hun ramen es in te gooien

Edited by jersy, 22 April 2011 - 09:31.

• 0
PSN-id = jersyi

#10 SenZ

SenZ

Crew

• Crew
  • 2359 berichten

Posted 22 April 2011 - 10:46

Ik ga de discussie even doortrekken, naar iets wat ik gisteren zag: groepje allochtone jongeren stapt van de trein, maar heeft nog wat ruzie met iemand die binnen zit.. De trein gaat vertrekken dus ze kunnen niet opnieuw opstappen, maar staan wel het volledige perron bij elkaar te schreeuwen en als ze voorbij lopen spuwen twee van hen nog eens naar binnen in de trein.

Wat kunnen we aan zulke problemen (en ook hangjongeren) doen, want er is volgens mij heel wat begeleiding nodig. Dat ze mis begrepen worden is het goedkoopste excuus EVER, het ligt gewoon aan waarden en normen. En niemand die ze dat bijbrengt..
  • 0
Pay strict attention to what I say because I choose my words carefully and I never repeat myself.

#11 MiniJeffrey

MiniJeffrey

Crew

• Administrator
  • 8007 berichten

Posted 22 April 2011 - 10:51

Mja Senz, als wij bellen naar Securail om zo'n mannen van de trein te komen pikken dan zijn die na een half uur alweer andere zaken aant terroriseren. Blijkbaar kan je met al zo'n 'onbenulligheden' hier ongestraft wegkomen, wat het probleem natuurlijk in de hand werkt.

Dat heel ons juridisch systeem naar de kloten is kan blijkbaar niemand schelen daar in Brussel, maar een staatsregering doorvoeren mag wel belachelijk lang aanslepen. Want dat is natuurlijk veel belangrijker dan een veilige en leefbare staat ontwikkelen.
  • 0

- 4Gamers Forum Administrator -

#12 smitske

smitske

Wannabe-Spambear

• Member
  • PipPipPip
  • 4299 berichten

Posted 22 April 2011 - 11:53

En ge gaat zien als de mensen er zelf iets aan doen DAN zal het gerecht in gang schieten en die mensen straffen want we mogen het recht niet in eigen handen nemen.
  • 0
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." Albert E.

#13 SenZ

SenZ

Crew

• Crew
  • 2359 berichten

Posted 22 April 2011 - 11:57

@Smitske; natuurlijk, zo gaat het altijd. Als je als reiziger zelf iets zou doen of - may god help it - dat speeksel in jouw aangezicht krijgen dan zit het spel meteen op de wagen :p

@Jeff: ik weet het man, en ik hoop dat je zelf van problemen gespaard zal blijven. Ik bedoel het niet als racistische noot, zo zit ik helemaal niet in elkaar. Het stoort me gewoon van hen (omdat ik het gisteren zag, zit vers in het geheugen) maar ook van blanke jongeren die geen waarden en normen meekrijgen en maar wat aanmodderen, en Van Gheluwe-gewijs niet eens beseffen dat ze mis zitten in hun opvattingen :p
  • 0
Pay strict attention to what I say because I choose my words carefully and I never repeat myself.

#14 dem0n-

dem0n-

Newbie

• Member
  • Pip
  • 11 berichten

Posted 22 April 2011 - 23:55

Deze vent verwoordt het wel deftig: Pat Condell op youtube.
Ik woon zelf ook in Borgerhout. De goeie kant weliswaar, maar ook hier zijn onlangs in ons gebouw wat Marokkaanse jongeren komen wonen wat gelijk gepaard gaat met pokkeveel lawaai, geroep, wanorde & vervuiling, groepen voor de deur enzo... lijkt wel typisch stukske cultuur.
Al vallen ze mij ni rechtstreeks lastig moet het maar 1x tot confrontatie komen en ge kunt gaan verhuizen, want uit ervaring weet ik da die mannen élke keer ge ze tegen komt nen argument opnieuw willen beginnen, en wie heeft daar zin in?
Als ge met nen Belg ambras hebt zulde misschien ene keer vechten, en daar eindigt het ook. Bij hen niet.

Grootste deel van den tijd woon ik hier graag. Voor die mannen hier kwam wonen zelfs heel graag. Maar der zijn van die dagen da het verschil allemaal gewoon meer opvalt (vooral dan gasten die ganse dagen op straat hangen of doelloos rondslenteren), en als ge verhalen van vorige generaties hoort over hoeveel beter de buurten vroeger waren kan ik ni anders dan hopen da er ooit eens iets verandert.

Als ge uzelf in hun schoenen plaatst en weet da men zo over u denkt - ook al zijt gij ni één van de probleemgevallen - begrijp ik wel gedeeltelijk waarom er zoveel problemen mee zijn. Maar 't is ergens begonnen hé. Marokkanen hebben al sinds de koloniale periode reputatie van labiele karakters en buitensporige agressievelingen.

Van mijn part mogen de flikken dringend terug een pak harder worden, want nu worden ze gewoon als mietjes gezien, en ons rechtsysteem is een grap. Iemand overvallen/bijeenslaan en je staat de dag erna gewoon weer op straat. Ni moeilijk da men zo weinig vertrouwen nog heeft in justitie.
Als ge bij de politie in Borgerhout ne gestolen fiets meldt raden ze u zelfs aan nen andere te gaan pikken...

Strengere migratiewetten zijn ook ver over tijd, en inburgeringscursussen en deftige dossieropvolging lijkt me ook helemaal niet teveel gevraagd. Blijkt dat ne migrant geen moeite doet om zich aan te passen of om werk te vinden --> buiten. Wij hebben al genoeg problemen zonder immigratie.

Edited by dem0n-, 23 April 2011 - 00:06.

• 0
Portfolio: www.dobson.be

#15 smitske

smitske

Wannabe-Spambear

• Member
  • PipPipPip
  • 4299 berichten

Posted 25 April 2011 - 22:18

http://tvgids.zita.b...ojectielen.html

Onze allochtone vrienden laten zich weer van hun beste kant zien, en onze onverschrokken mannen/vrouwen van de wet ook, 2 à 300 man, en ze konden er 1 pakken...
  • 0

#16 papfles

papfles

Crew

• Topic Starter
  • Administrator
  • 6640 berichten

Posted 26 April 2011 - 10:02

http://tvgids.zita.be/nieuws/binnenland/1303938_amok-in-blosodomein-hofstade-politie-bekogeld-met-projectielen.html

Onze allochtone vrienden laten zich weer van hun beste kant zien, en onze onverschrokken mannen/vrouwen van de wet ook, 2 à 300 man, en ze konden er 1 pakken...

Vond ik gisteren ook wel frappant. Oké, tegen een overmacht, maar je vangt er toch meer dan 1 :-/

Binnenkort wordt het nog zoals hier op de Sinksenfoor (kermis), namelijk dat niemand van bepaalde origine nog op de attracties mag en wordt weggejaagd ...
  • 0

#17 Ge0force

Ge0force

Nieuwe Man

• Crew
  • 7074 berichten

Posted 26 April 2011 - 10:32

Binnenkort wordt het nog zoals hier op de Sinksenfoor (kermis), namelijk dat niemand van bepaalde origine nog op de attracties mag en wordt weggejaagd ...

Kan dat dan zomaar? Ik herinner me dat er een paar jaar geleden in Hasselt een voorstel was om Marokkanen (tijdelijk) te weigeren aan het openluchtzwembad, nadat die al de ganse zomer de boel daar zaten te verzieken. De politiek en het Centrum voor gelijke kansen en racismebestrijding waren er als de kippen bij om met gerechtelijke stappen te dreigen.

Uiteindelijk werd het plan afgeblazen, werden er bewakingscameras opgehangen en liep er aan dat zwembad meer politie rond dan tijdens de gemiddelde risicowedstrijd Anderlecht-Standard. Echt plezant zwemmen was het daar niet meer, en dat krapuul is toen gewoon in de Halve maan in Diest de boel op stelten gaan zetten.

Ik snap echt niet dat ze die amokmakers en vooral hun ouders niet aanpakken. Het is een minderheid van de allochtonen die zich zo gedraagt, maar die minderheid is de voorbije jaren zo groot geworden dat het uit de hand begint te lopen.
  • 0

#18 papfles

papfles

Crew

• Topic Starter
  • Administrator
  • 6640 berichten

Posted 26 April 2011 - 10:40

@ Ge0: die foorkramers jagen die gewoon uit hun kraam. Ik denk dat daar niks op gezegd kan worden, omdat het niet openlijk wordt uitgehangen of zo van "jullie mogen hier niet", maar als die binnenstappen, worden die vaak gewoon terug aan de deur gezet. Soort "ik bepaal wie mijn winkel binnenkomt en jij bent niet welkom"-gedoe.
  • 0

#19 Hybride Zalm

Hybride Zalm

Unstoppable

• Member
  • PipPipPip
  • 2722 berichten

Posted 26 April 2011 - 10:44

Vond ik gisteren ook wel frappant. Oké, tegen een overmacht, maar je vangt er toch meer dan 1 :-/

Bwah, 1 is inderdaad weinig maar het verwondert mij niet dat er echt weinig zijn. Politie was in een minderheid en als er zoveel mensen zijn zal je om de duur twijfelen wie je zou willen arresteren, en als je denkt dat je 2 mensen gaat vloeren zal je er uiteindelijk geen meehebben. Slechte organisatie van politie, moesten ze hebben samengewerkt zouden ze een pak meer hebben.
(op het einde van mijn straat zijn hier trouwens hangsenioren :D )

Edited by Hybride Zalm, 26 April 2011 - 10:45.

• 0

死んでください

#20 Ge0force

Ge0force

Nieuwe Man

• Crew
  • 7074 berichten

Posted 26 April 2011 - 11:11

@ Ge0: die foorkramers jagen die gewoon uit hun kraam. Ik denk dat daar niks op gezegd kan worden, omdat het niet openlijk wordt uitgehangen of zo van "jullie mogen hier niet", maar als die binnenstappen, worden die vaak gewoon terug aan de deur gezet. Soort "ik bepaal wie mijn winkel binnenkomt en jij bent niet welkom"-gedoe.

...maar volgens het cliché zou diezelfde allochtoon vijf minuten later met z'n zes broers en vijftig neven terugkeren? :D
  • 0

4 user(s) are reading this topic

0 members, 4 guests, 0 anonymous users