Springen naar inhoud

4gamers.be

Foto

Probleem Met Laptop.

• Please log in to reply
21 replies to this topic

#1 Piekatsjoe

Piekatsjoe

Newbie

• Clan Legend
  • 20 berichten

Posted 11 October 2010 - 22:53

Goeieavond/nacht!

Ik heb een klein probleempje met mijn laptop.
Ik heb deze verleden jaar gekocht in september en heb er van begin af aan toch redelijk veel zitten op gamen (weliswaar niet de nieuwste games) zonder veel problemen. Echter merk ik de laatste tijd dat hij redelijk warm word als ik een tijdje zit te spelen. Ik heb hem al eens het binnenwerk uitgeblazen, maar daar kwam niet veel stof uit (en heb het mijn pa nog eens laten controleren).

Zou er een mogelijk andere oplossing zijn voor dit probleem? Bestaan er bv. externe koelelementen voor een laptop?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Piekatsjoe
  • 0

#2 Hybride Zalm

Hybride Zalm

Unstoppable

• Member
  • PipPipPip
  • 2722 berichten

Posted 11 October 2010 - 22:56

Je kan altijd zo'n laptopstaander kopen, die bevorderen de luchtcirculatie. Heb het wel nooit getest dus weet niet of het veel effect zal hebben.
  • 0

死んでください

#3 Edrean

Edrean

Gettin warmed up?

• Member
  • PipPip
  • 161 berichten

Posted 11 October 2010 - 23:12

Op tones.be heb je verschillende soorten laptop koelers.
Misschien kan dit je helpen. Zijn ook niet zo duur.
Een voorbeeld van zo'n koeler
  • 0
PSN: Edrean Now Playing: Red Dead Redemption, Dragon Age Origins

#4 Vorda

Vorda

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 637 berichten

Posted 12 October 2010 - 00:24

Hem gewoon eens uitblazen is ook vaak niet voldoende. Het stof in een laptop hoopt zich meestal op in een dikke, stevige laag tussen de koelvinnen en de fan. Die laag is soms zo stevig dat een busje perslucht niet voldoende is.

Eens open vijzen is altijd de beste optie om het proper te maken. Afhankelijk van het model kan dit heel makkelijk tot redelijk ingewikkeld zijn. Een cooling pad gaat iig ook altijd helpen.
  • 0

#5 Piekatsjoe

Piekatsjoe

Newbie

• Topic Starter
  • Clan Legend
  • 20 berichten

Posted 12 October 2010 - 00:36

Stond vandaag in MM en had (denk ik) een cooling pad vast.. Was zo'n 'plaat' waar je uw laptop op kon plaatsen en waar er nog een fan in zat ook, maar wist niet of dat effectief ging zijn..

@Vorda: Het is een HP en mijn pa wil het niet riskeren om hem helemaal open te vijzen :o.
  • 0

#6 Vorda

Vorda

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 637 berichten

Posted 12 October 2010 - 02:06

Oh, ook nog het vermelden waard: die machines kunnen heel warm worden, en daar is niets mis mee. Laptop chips kunnen makkelijk tot de 85°C gaan, en zijn daar ook voor gemaakt.

Zo lang hij niet uitvalt van de warmte (meestal tegen de 95), moet je je eigenlijk geen zorgen maken.
  • 0

#7 Lifen

Lifen

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 603 berichten

Posted 12 October 2010 - 10:12

http://forum.noteboo...k-computer.html
  • 0

#8 spikie

spikie

Crew

• Crew
  • 1164 berichten

Posted 12 October 2010 - 10:31

Het is een HP en mijn pa wil het niet riskeren om hem helemaal open te vijzen :o.

bij HP is dat dikwijls onderaan enkele vijzen uitdraaien zodat er een cover loskomt, onder die cover ziet ge dan de koelblok met 4 vijzen over de cpu zitten, losvijzen, stof uithalen, terug in elkaar vijzen.
  • 0
Metro App Developer Network (wp8 / win8 dev User Group) founder & board member
Microsoft MVP Client Development
Mijn blog

#9 Phate

Phate

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1694 berichten

Posted 12 October 2010 - 14:34

Hem gewoon eens uitblazen is ook vaak niet voldoende. Het stof in een laptop hoopt zich meestal op in een dikke, stevige laag tussen de koelvinnen en de fan. Die laag is soms zo stevig dat een busje perslucht niet voldoende is.

Eens open vijzen is altijd de beste optie om het proper te maken. Afhankelijk van het model kan dit heel makkelijk tot redelijk ingewikkeld zijn. Een cooling pad gaat iig ook altijd helpen.

Dus eigenlijk kun je best om de zoveel tijd, preventief, eens je laptop uitblazen met wat perslucht, zodat het stof niet/minder de kans krijgt om zo'n dikke laag te vormen.

Alsook inderdaad, bij sommige laptops is het gewoon een kwaaltje dat deze redelijk warm worden, en valt daar weinig aan te doen. Als dit echter veel erger is geworden ten opzichte van het begin, dan zal het inderdaad wellicht aan stof liggen.
  • 0

#10 Phazon

Phazon

Crew

• Crew
  • 12911 berichten

Posted 12 October 2010 - 21:01

Mijn hp laptop wordt ook wel warm na wat gamen (ik las vorige keer een dikke 90 graden voor de gpu en 76 graden voor beide processoren) maar dit is altijd zo geweest. Ik denk dat hp ook wel wat betere cooling/design had kunnen gebruiken. Zo een cooling pad staat zeker nog op mijn 'hebben' lijstje.
  • 0

Guild Wars 2: Calista Arganan

Steam & Uplay ID: Phazon13 / 3DS-friendcode: 5026-4413-7898 / Wii U ID: Phazon4G / PSN: Phazon_4G

Wii (U) | XB1 | PS4 | New 3DS | PSV | Nexus 7 FHD | Xiaomi Redmi 3S

#11 Nostradamus2000

Nostradamus2000

First baby steps

• Member
  • Pip
  • 25 berichten

Posted 12 October 2010 - 21:04

bij mij helpt het als ik 2 blokjes vanachter aan de onderkant leg zodat den airflow beter is :wub:. sins ik da doe valt mijn laptop nooit meer uit tijdens het gamen.
  • 0

#12 dasiro

dasiro

Member

• Member
  • Pip
  • 54 berichten

Posted 12 October 2010 - 21:56

Dus eigenlijk kun je best om de zoveel tijd, preventief, eens je laptop uitblazen met wat perslucht, zodat het stof niet/minder de kans krijgt om zo'n dikke laag te vormen.

da's voor computers sowieso ook van toepassing zenne, uw fans zullen het minder hard te verduren krijgen en ook veel langer in evenwicht blijven draaien, waardoor ze een langer leven beschoren zijn en minder lawaai maken

bij mij helpt het als ik 2 blokjes vanachter aan de onderkant leg zodat den airflow beter is :wub:. sins ik da doe valt mijn laptop nooit meer uit tijdens het gamen.

sowieso moogt ge nooit ventilatiegaten afdekken, en meestal zitten er ook aan de onderkant, ruimte voor airflow is dus zeker aangeraden, want zelfs als er geen gaten zitten, kan er altijd nog warmte worden afgegeven
  • 0

#13 spikie

spikie

Crew

• Crew
  • 1164 berichten

Posted 13 October 2010 - 07:01

doet mij denken aan iemand da haar laptop altijd in een deken wikkelde "want een auto rijd ook beter als hij warm staat"
kwam ze aan mij vragen waarom die laptop geregeld uitviel http://www.4gamers.b...tyle_emoticons/default/laugh.gif
  • 0
Metro App Developer Network (wp8 / win8 dev User Group) founder & board member
Microsoft MVP Client Development
Mijn blog

#14 maximvdb

maximvdb

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 730 berichten

Posted 13 October 2010 - 08:38

doet mij denken aan iemand da haar laptop altijd in een deken wikkelde "want een auto rijd ook beter als hij warm staat"
kwam ze aan mij vragen waarom die laptop geregeld uitviel http://www.4gamers.b...tyle_emoticons/default/laugh.gif

Ehm lol :wub:

@ TS

bekijk de temps van CPU & graka is met realtemp oid Zoek dat de maximum temps op voor je hardware. Is je laptop ook luider geworden?
  • 0

#15 Piekatsjoe

Piekatsjoe

Newbie

• Topic Starter
  • Clan Legend
  • 20 berichten

Posted 13 October 2010 - 22:24

Luider niet echt, maar hij is toch een pak warmer dan toen ik 'm in het begin had. Heb eens zoals Nostradamus een paar blokjes aan de achterkant geplaatst, en het helpt een klein beetje..

Vandaag heeft die 'blok' (sorry, kan niet direct op de naam komen :p) die je aan de laptop moet hangen om hem op te laden het begeven. Zal eens bellen naar dat nummer die op de doos van de laptop staat om ze er eens te laten naar kijken (is toch nog in garantie). Kan misschien eens het warmteprobleem aankaarten ook :p.
  • 0

#16 InFerNo

InFerNo

Crew

• Crew
  • 2479 berichten

Posted 13 October 2010 - 22:27

sowieso moogt ge nooit ventilatiegaten afdekken, en meestal zitten er ook aan de onderkant, ruimte voor airflow is dus zeker aangeraden, want zelfs als er geen gaten zitten, kan er altijd nog warmte worden afgegeven

Hij zegt dat hij zijn laptop vanachter verhoogt met blokjes zodat deze net níet afgedekt zijn :p
  • 0
InFerNo
4Gamers Nights organisator samen met Jejskov en Curze!
Livestreaming via www.ground-zero.tv.

#17 dasiro

dasiro

Member

• Member
  • Pip
  • 54 berichten

Posted 14 October 2010 - 16:53

Vandaag heeft die 'blok' ...

dat heet nen adapter of oplader http://www.4gamers.b...tyle_emoticons/default/wink.gif

accessoires hebben meestal trouwens maar 1 jaar garantie
  • 0

#18 Vorda

Vorda

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 637 berichten

Posted 14 October 2010 - 17:16

dat heet nen adapter of oplader http://www.4gamers.b...tyle_emoticons/default/wink.gif

accessoires hebben meestal trouwens maar 1 jaar garantie

Die door de EU wetgeving omgezet wordt tot 2 jaar.
  • 0

#19 InFerNo

InFerNo

Crew

• Crew
  • 2479 berichten

Posted 14 October 2010 - 17:20

Die door de EU wetgeving omgezet wordt tot 2 jaar.

Das enkel voor elektronische aparaten, want mijn batterij wouden ze na 1 jaar niet meer vervangen en ik kon daar niet meer op terugvallen http://www.4gamers.b...tyle_emoticons/default/sad.gif
  • 0
InFerNo
4Gamers Nights organisator samen met Jejskov en Curze!
Livestreaming via www.ground-zero.tv.

#20 Vorda

Vorda

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 637 berichten

Posted 14 October 2010 - 17:35

Das enkel voor elektronische aparaten, want mijn batterij wouden ze na 1 jaar niet meer vervangen en ik kon daar niet meer op terugvallen http://www.4gamers.b...tyle_emoticons/default/sad.gif

2 jaar is de minimum garantie op alle goederen in België. (EU)
Als het buiten de eerste zes maanden valt, ligt de bewijslast bij de klant. Maar hier heb ik nog nooit in de praktijk gebruik van zien maken.

ps: niet alle goederen, dit zijn de uitzonderingen:

*

water, gas en elektriciteit;
*

goederen die in uitvoering van een beslag of gerechtelijk zijn verkocht;
*

onroerende goederen.

meer info: http://economie.fgov...antie/index.jsp

edit: in sommige landen zijn batterijen aangegeven als "slijtagegoederen", en geldt deze garantie dus niet. Ik meen me te herinneren dat deze uitzonderingen niet bestaan in onze wetgeving, maar kan er best wel eens naast zitten.
  • 0

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users