Springen naar inhoud

4gamers.be

Foto

Welk spel heb je onlangs uitgespeeld en welke rating krijgt het?

uitspelen uitgespeeld eigen score

• Please log in to reply
1132 replies to this topic

#1 Ichi

Ichi

Crew

• Crew
  • 2033 berichten

Posted 30 April 2011 - 17:36

Hier kan je met de 4Gamers community delen welke game je onlangs hebt uitgespeeld en terwijl ook even de score meegeven die het volgens jou verdient. Het staat je vrij om in het kort toe te voegen waarom je dit cijfer geeft, vermeld eveneens het platform waarop je deze titel hebt gespeeld. (scores gaan van 0 tot 100)

Ik zal alvast van wal steken:

Crysis 2 (Xbox 360): 88/100

Degelijke SP die genoeg variatie bevat om boeiend te blijven, spijtig genoeg is het spel aan de korte kant, het kostte me tien uurtjes om het spel in de hardcore modus uit te spelen.

De multiplayer is goed uitgewerkt en de verschillende nanosuit modes tillen deze naar een hoger niveau, daarnaast heb je keuze uit zes verschillende spelmodi die je aan het scherm gekluisterd houden.
  • 0

#2 Dr.Gordon

Dr.Gordon

Wannabe-Spambear

• Member
  • PipPipPip
  • 4984 berichten

Posted 30 April 2011 - 18:55

Dragon Age II (xbox 360) 55/100

Alles werd simpeler en onnozel gemaakt, komaan, niet meer de outfits van uw companions kunnen kiezen is echt wel te zot voor woorden. :dry:
Dit spel is een God of war kloon geworden die zijn weerga niet kent, enige pluspunt is dat het verhaal wel redelijk goed is.
Nog een dieptepunt is het hergebruiken van textures en environments, iedere dungeon is dezelfde als de vorige of je passeert 10 keer in dezelfde voor 10 verschillende quests. :ph34r:
Ik heb de limited edition gekocht maar nu onlangs weer verkocht. DA II is het niet waard om te kopen.

shame on you Bioware!
ik hoop dat ME 3 beter is dan deze brol want dat is wel mijn favoriete reeks van Bioware

Edited by Dr.Gordon, 30 April 2011 - 18:57.

• 1

Steam ID: Dr.Gordon - PSN: Dr_Gordon17
Corsair Carbide 400R | Gigabyte GA-Z87-D3HP | Intel i5-4670K | CM Hyper 212 Evo | EVGA GeForce GTX 970 | XFX 550 | Corsair XMS3 8Gb | Samsung 120Gb 840 SSD | Seagate 1TB HDD | PS4

#3 Rastaman2302

Rastaman2302

Crew

• Crew
  • 1377 berichten

Posted 30 April 2011 - 22:24

Portal 2 op PC: 95/100
moet ik hier nog een verantwoording bij geven?Geplaatste afbeelding
Met gemak een van de beste spellen die ik ooit heb gespeeld. Alhoewel in één keer uitspelen toch een beetje teveel van het goede was.
GLaDoS is nog altijd mijn held(heldin?), ook als aardappelbatterij..
  • 1

Playing FPS on consoles is like jerking off with rubber gloves.

Tweetie | Blabla | CatVideos | Zork

#4 Ge0force

Ge0force

Nieuwe Man

• Crew
  • 6847 berichten

Posted 30 April 2011 - 23:24

Dead Space 2 op PS3: 80/100

Positief vond ik de schitterende graphics, de degelijke moeilijkheidsgraad en de sfeer, ben nog nooit zo vaak verschoten in een game!

Maar het wauw-effect van de eerste game was er een beetje af voor mij. Veel te lineair, te weinig vernieuwing ten opzichte van het vorige deel en de laatste twee hoofdstukken met dat onverslaanbare monster vond ik ronduit irritant. Ook het verhaal vond ik naar het einde toe nogal slordig.

Conclusie: goeie game, maar zonder al te veel verrassingen.
  • 0

Steam: Ge0force

PSN: Ge0force2008

#5 Ge0force

Ge0force

Nieuwe Man

• Crew
  • 6847 berichten

Posted 01 May 2011 - 19:04

Sly Cooper (eerste deel uit Sly Collection) op PS3: 89/100

Ik heb nooit een PS2 gehad, dus de Sly Collection is een mooie gelegenheid om de Sly-games aan de tand te voelen. Ik was aangenaam verrast van de graphics, die hebben wel een grondige opknapbeurt gekregen. Het spel zelf is op zowat alle gebied subliem, leuke combinatie tussen platform, vechten, stealth, racen en schieten. Het zoeken van Clue Bottles wordt na een tijdje wel vervelend, soms zijn ze belachelijk goed verstopt.
  • 0

Steam: Ge0force

PSN: Ge0force2008

#6 Ichi

Ichi

Crew

• Topic Starter
  • Crew
  • 2033 berichten

Posted 01 May 2011 - 19:37

Sly Cooper (eerste deel uit Sly Collection) op PS3: 89/100

Ik heb nooit een PS2 gehad, dus de Sly Collection is een mooie gelegenheid om de Sly-games aan de tand te voelen. Ik was aangenaam verrast van de graphics, die hebben wel een grondige opknapbeurt gekregen. Het spel zelf is op zowat alle gebied subliem, leuke combinatie tussen platform, vechten, stealth, racen en schieten. Het zoeken van Clue Bottles wordt na een tijdje wel vervelend, soms zijn ze belachelijk goed verstopt.

Nice, ik heb mijn exemplaar vorig weekend bij TheHut besteld, hopelijk valt het snel in mijn brievenbus ;)
  • 0

#7 dumo

dumo

Unstoppable

• Member
  • PipPipPip
  • 2439 berichten

Posted 02 May 2011 - 10:11

Waar het platliggen van psn allemaal niet goed voor is :p

Crackdown 1 (xbox) de eerste krijgt nog 75% omdat het enorm leuk is om met camions naar iemands hoofd te gooien en de groene orbs bemachtigen is ook nog amusant, wel heeeeeel korte sp (1 namiddag en ik was er door)

Crackdown 2 (xbox) 30%, ziet er slechter uit dan de eerste, is mogelijks nog korter, identieke map. Orbs zoeken is nog steeds leuk maar de controls voor flightpack trekken op geen hol. Het verhaal was wel heel licht en het einde ronduit bedroevend.

Singularity (xbox) 85%, fun fun fun, toegegeven de graphics konden beter en af en toe ben ik eens van de map gevallen maar dit kon mijn pret niet drukken. Het speelt zeer vlot, het tempo is goed en er is genoeg afwisseling. Dat de vijand zijn hoofd openspettert na een headshot is ook altijd leuk meegenomen :p

Gears of war 2(xbox) 90%, subliem spel elk moment dat ik het zat te spelen, zat ik met een grote grijns te spelen. Veel gore, coole wapens en personages, goed verhaal en prachtige omgevingen maken dit een dijk van een game.

Edited by dumo, 02 May 2011 - 10:15.

• 0
When in doubt, use a hammer. Drie billn es een gat nalf

#8 Yurf

Yurf

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1424 berichten

Posted 02 May 2011 - 16:31

Leuke topic om door te lezen. In april heb ik de volgende games uitgespeeld:

Mass Effect 2 (PS3) - 94%
Heerlijke shooter die als een droom speelt. De dialogen zijn top en de manier waarop je je crew leert kennen door middel van zijmissies is ongezien. Ik was dan ook enorm blij dat er tijdens de Suidide Mission geen doden gevallen zijn. ;) Het enige punt van kritiek dat ik heb is het terugschroeven van de RPG-elementen ten opzichte van deel 1.

EA Sports MMA (PS3) - 82%
De beste MMA fighting game momenteel beschikbaar. Helaas laten vele gamers deze aan zich voorbij gaan en kopen ze UFC Undisputed (ook een prima game). Ik vind de controls van EA Sports MMA beter en vooral realistischer. Wedstrijden worden hier ook op de mat uitgevochten en eindigen niet per se met een (T)KO. Deze heb ik uitgespeeld als Generalist (dus een beetje goed in alles), voor mijn volgende playthrough ga ik voor Brazilian Jiu Jitsu.

Mario Kart DS (DS) - 85%
Mijn favoriete reeks in pocketformaat. Persoonlijk vind ik 'm iets minder dan zijn consolebroertjes, maar nog steeds heel genietbaar. De remakes van oude tracks zijn ook een pluspunt, zeker als je van nostalgische gamemuziek houdt.
  • 0

#9 ThaMofo

ThaMofo

First baby steps

• Member
  • Pip
  • 44 berichten

Posted 02 May 2011 - 21:19

Army of Two - The 40th day +-80%

Heel het spel in co-op doorgespeeld (2 maal op 3 dagen tijd eigenlijk maar shh :))
Verhaal is beetje kort - maar zeker aanrader als je graag co-op 3rd person shooters speelt. Enige minpuntje (dat soms echt wel heel hard
kan leiden tot ergernis) zijn de controls.
  • 0

#10 Dr.Gordon

Dr.Gordon

Wannabe-Spambear

• Member
  • PipPipPip
  • 4984 berichten

Posted 03 May 2011 - 00:29

Dead Space 95/100

ik heb deze vorige week uit de budgetbak gegrabbeld voor 10 euro en ik moet zeggen dat het een zalig spel is waarvan je soms wel tegen het plafond springt. zalige setting (die en beetje aan Alien doet denken) met een toch wel origineel verhaal. feit dat je je game kan herspelen met alle stuff van een vorige playthrough is fantastisch.
eigelijk geen minputen maar ik kan moeilijk 100 geven lol

Edited by Dr.Gordon, 03 May 2011 - 00:30.

• 0

Corsair Carbide 400R | Gigabyte GA-Z87-D3HP | Intel i5-4670K | CM Hyper 212 Evo | EVGA GeForce GTX 970 | XFX 550 | Corsair XMS3 8Gb | Samsung 120Gb 840 SSD | Seagate 1TB HDD | PS4

#11 candesco

candesco

Gettin warmed up?

• Member
  • PipPip
  • 199 berichten

Posted 05 May 2011 - 20:05

Venetica
ontwikkelaar: Deck13 interactive
uitgever: DTP Entertainment AG
gespeeld op: pc
soort spel: Actie RPG
rating: 80/100

Vorig jaar dit spel aangeschaft, zo ergens in mei bij de Gamemania in Groningen. Was trouwens 1 van de weinige adressen die het spel daadwerkelijk had. Venetica werd nou niet wijd gedistribueerd. Had al over dit spel gelezen toen op het dtp forum, waar het al werd aangekondigd. Maar sinds vandaag pas uitgespeeld.
Het verhaal van Venetica is op zijn zachtst gezegd bizar te noemen. Het heeft nogal een luguber karakter. Venetica speelt zich af in een 16e eeuws fantasy achtig Venetië, waar niets is zoals het lijkt. Je begint ergens in een dorpje in de bergen vlakbij Venetië. Met het vechtsysteem zit het wel snor. Je kan vechten met zwaarden, waaronder de speciale Moonblade, met speren en zware hamers/bijlen. Daarnaast kun je ook magische aanvallen uitvoeren en wel uit de school van het verboden necromancy. Als dochter van De Dood beschik je ook over speciale krachten, die gaandeweg dat het spel vordert stukje bij beetje ontrafelt wordt. Dat vind ik wel leuk gevonden. De twilight world is ook een leuk idee. Wanneer je verslagen wordt kom je in de twilight world terecht, zolang je nog genoeg twilight punten hebt. Die punten kun je verkrijgen door de vijand met je moonblade te verslaan. En sommige vijanden kun je ook enkel met je moonblade verslaan. Er zijn 5 bazen waar je tegen moet vechten. De zogenaamde undead five. Maar je vecht 2 keer tegen ze: 1 keer gewoon en 1 keer in de twilight world, waar ze de vorm van een 1 of andere gedrocht aannemen. Het vechten op zich verloopt wel soepel, al kan het zijn dat je soms wat vast komt te zitten. Het heeft geen top of the bill graphics, maar het ziet er degelijk uit. Sommige npc's zien er niet altijd even jofel uit, maar over het algemeen valt het wel mee. Helaas kent het spel wel wat glitches en bugs. Vijanden die ergens vast komen te zitten en soms mist er iets waardoor je niet verder kunt. Soms heeft het gesproken dialoog last van de hik. Maar dat komt heel minimaal voor. Het spel is vrij lineair. De 3 guilds waar je aan bij kunt sluiten hebben eigenlijk niet veel om het lijf, wat vrij jammer is. Wat er eigenlijk niet bij past is dat zware britse accent. En iedereen spreekt het. Muziek is daarentegen wel goed en het spel heeft een bepaalde sfeer.

conclusie: leuk spel, vernieuwende elementen zoals de twilight world, beetje duister voor de verandering. echter zijn er zaken die beter konden, zoals de voice overs en de guilds, alsmede sommige glitches. Desondanks aan te raden als wel van actie gerichte RPG's houdt.

Edited by candesco, 05 May 2011 - 20:05.

• 0

#12 Ichi

Ichi

Crew

• Topic Starter
  • Crew
  • 2033 berichten

Posted 07 May 2011 - 00:06

Zonet mijn tweede playthrough van Mass Effect 2 (insane-setting) tot een goed einde gebracht :p 97/100

Het was een helse rit, die ik in tegenstelling tot mijn vorige poging een perfect einde kende. Tijdens mijn eerst playthrough lieten Tali en Grunt (possibly the cutest sidekick ever) het namelijk afweten, wat een domper op de pret wat. Daarnaast heb ik twee romantische sub-plots kunnen afwerken, eerst met Liara, om daarna voor de charmes van Miranda te vallen. Eind goed, al goed!
  • 0

#13 Dr.Gordon

Dr.Gordon

Wannabe-Spambear

• Member
  • PipPipPip
  • 4984 berichten

Posted 07 May 2011 - 09:28

nice, ik heb het nooit op Insane uitgespeeld maar als je Grunt de cutest sidekick vind LOL :ph34r:
Miranda FTW, Yvonne strahovski nom nom nom. :p
  • 0

#14 Black Materia

Black Materia

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 317 berichten

Posted 08 May 2011 - 22:44

nice, ik heb het nooit op Insane uitgespeeld maar als je Grunt de cutest sidekick vind LOL :)

Ach komaan! Die innige omhelzing wanneer hij je in zijn eerste momenten bijna verplettert tussen zijn poten en de wand van de laadruimte. Zelden zo snel een personage handtastelijk zien worden, ik had nog geeneens een kans gekregen om met hem te flirten!

Edited by Black Materia, 08 May 2011 - 22:44.

• 0

#15 dumo

dumo

Unstoppable

• Member
  • PipPipPip
  • 2439 berichten

Posted 09 May 2011 - 09:39

Dragon age 2: 50% Voelt aan als een grote sidequest, omgevingen zijn bijna altijd dezelfde en hier en daar zitten nog bugs waardoor ik niet alle quest kon doen.
Mijn ontgoocheling was groot vermits de dragonage origins het enige spel is waar ik het de moeite vond om voor platinum te gaan.
Het spel heeft zijn momenten maar ik zie het toch als een gemiste kans.

Edited by dumo, 09 May 2011 - 09:40.

• 0
When in doubt, use a hammer. Drie billn es een gat nalf

#16 Ichi

Ichi

Crew

• Topic Starter
  • Crew
  • 2033 berichten

Posted 22 May 2011 - 21:53

Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 2 op Xbox 360 72/100

Qua verhaal zit het spel goed in elkaar, gezien het oorspronkelijke verhaal uit de anime/ manga tot op de letter wordt gevolgd. De controls werken vlot, maar zijn helaas te beperkt, wat uitmondt in een oppervlakkige en repetitieve gameplay. Grafisch scoort het spel gemiddeld en de cutscenes hadden eigenlijk gewoon rechtstreeks van de anime worden ge-copy/paste worden, in de plaats daarvan krijgen we gewoon een soort van filmstrip voorgeschoteld. De muziek en de stemmen zijn dan weer wel van de bovenste plank, gezien ze rechtstreeks werden overgenomen van he origineel.

Desalniettemin een leuke aanwinst voor de fans die het verhaal reeds kennen en zullen meeleven met de emotionele momenten die in het spel voorkomen, al zou ik hen 'Naruto: The Broken Bond' aanraden.
  • 0

#17 Elegy

Elegy

Wannabe-Spambear

• Member
  • PipPipPip
  • 3360 berichten

Posted 25 May 2011 - 21:05

L.A. Noire (Xbox 360). Prachtig spel waarvan het verhaal heel goed in elkaar zit. De gameplay verloopt vlot al had het cover/combat systeem wel beter gekund. Positieve punten aan het spel zijn: Het MotionScan systeem, verhaal, een enorm goed '47 gedetailleerd L.A.

Edited by Elegy, 06 April 2012 - 15:05.

• 0
Fire and Blood.

#18 Nochnoii

Nochnoii

Member

• Member
  • Pip
  • 97 berichten

Posted 25 May 2011 - 23:51

DiRT2 en ik geef het een 88/100 :) de sfeer, muziek en setting vond ik geniaal. Maar de (voor mij) overkill aan trophytruck races deden een klein beetje afbreuk aan het off-road gebeuren.

Desalnietemin vind ik het nog steeds een prachtig spel dat ik met plezier gespeeld heb!
  • 0
If the facts don't fit the theory, change the facts.

#19 Yurf

Yurf

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1424 berichten

Posted 07 June 2011 - 21:38

Deze middag Mafia II (PS3) uitgespeeld. Het verhaal is meeslepend en ik had het dan ook moeilijk om de controller neer te leggen. Het is een goed spel en zeker het schieten is fantastisch (vernietigbare omgevingen), maar het rijden zelf vond ik minder. Sommige missies zijn wel vrij inspiratieloos, je rijdt naar een bepaalde plek en alle actie wordt binnen een cutscene verteld i.p.v. gespeeld door de gamer. Het spel is ook vrij snel uitgespeeld. Het was op 9 uur uitgespeeld, maar ik heb me er wel goed mee geamuseerd.

Mijn score: 74%.
  • 0

#20 Anneleen

Anneleen

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1506 berichten

Posted 09 June 2011 - 20:38

InFamous
89/100
Fantastisch spel, alleen irriteerde mij dat alle vijanden op het einde veeeel te veel kogels nodig hadden om dood te gaan en het klimmen wordt ook wat eentonig.
Het einde van het verhaal vind ik ook super :o
  • 0
"Also, I can kill you with my brain."

4 user(s) are reading this topic

0 members, 4 guests, 0 anonymous users