Springen naar inhoud

4gamers.be

Foto

Welk spel heb je onlangs uitgespeeld en welke rating krijgt het?

uitspelen uitgespeeld eigen score

• Please log in to reply
1132 replies to this topic

#1121 Armegeddon91

Armegeddon91

Unstoppable

• Clan Rookie
  • 2343 berichten

Posted 31 May 2017 - 16:42

The Walking Dead Season 3: 9.5/10 was weer een geweldig seizoen

• 0
PSN: armegeddon91

#1122 Ge0force

Ge0force

Nieuwe Man

• Crew
  • 6847 berichten

Posted 01 June 2017 - 12:58

Dex: 8.0/10

Zeer geslaagde sidescrolling cyberpunk actie RPG. De combat is redelijk basic, maar het verhaal, de voice-acting, de graphics, de gevarieerde sidequests en het hacken in de vorm van een twin-stick shooter zijn echt top. Een aanrader!

• 0

Steam: Ge0force

PSN: Ge0force2008

#1123 Staticated

Staticated

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1040 berichten

Posted 21 June 2017 - 09:21

Nex Machina (PS4)

10/10

Elk zichzelf respecterende twin-stick shooter fan dient het binnen te halen.

Het is relatief moeilijk maar ****ING ZIEK GOED!
Als Alienation je maar gemengd achterliet, maak je geen zorgen want Nex Machina combineert het beste van Housemarque vorige games Stardust, Dead Nation & Resogun (en doet je zelf afvragen of Housemarque bij het zien van Assault Android Cactus niet iet had van: "Kom, laten we zo er nog eentje maken en tonen wat we in onze mars hebben :-) ".).

Er kan misschien geargumenteerd worden dat er "weinig" is te doen/unlocken, maar de herspeelbaarheid ligt IMO zéér hoog [ik wou er steeds meteen terug invliegen].

PS
Ik blijf toch hopen om een Dead Nation 2 te zien, misschien in een combinatievorm van How to Survive (wel zonder melee-chizzle, puur [customizable/upgradable] GUNS, GUNS & GUNS) en Alienation.

• 1

#1124 GoldenNathan

GoldenNathan

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1188 berichten

Posted 21 June 2017 - 22:43

Fallout 4, 90/100

In het begin vond ik Fallout maar niks en liet het al snel links liggen. Toen ik er een tijd later toch maar weer mee begon heb ik mezelf eigenlijk geforceerd door te spelen. Gelukkig werd het spel al snel een stuk leuker door het skill systeem en alle verschillende wapens. Ook het bouwen en ontwerpen van je perfecte settlement vond ik erg tof. Hiervoor moet je materialen verzamelen die je in de vorm van junk overal tegenkomt. Dit kan om dingen als schroeven en lege blikjes gaan maar ook om bijvoorbeeld een klok op een bureau.

Als je Fallout 4 nog niet gespeeld hebt, zeker een aanrader :)

• 0

#1125 Ge0force

Ge0force

Nieuwe Man

• Crew
  • 6847 berichten

Posted 24 July 2017 - 12:51

Stellaris: 7.5/10

Zeer uitgebreide game met heel wat mogelijkheden en diepgang, maar nadat ik een Federation en Domination victory had behaald kan het me niet meer blijven boeien. Er kruipt gewoon teveel tijd in het verkennen van planeten en het bouwen van mijnen, research stations en gebouwen. Je kan dit weliswaar automatiseren via sectors, maar dan nog duurt het vaak veel te lang alvorens je effectief in volgende stap in je strategie kan zetten.Ook had ik het gevoel dat er te weinig verschil was tussen de verschillende empires: ze hebben allemaal grotendeels dezelfde tech tree, dezelfde gebouwen, dezelfde klassen van schepen enz... Ofwel ben ik gewoon geen goede Stellaris speler, dat kan natuurlijk ook. :)

Hoe dan ook lijken turn-based games zoals Endless Space en Total War: Warhammer me meer aan te spreken, onder andere omdat de combat frequenter en aanvankelijk ook kleinschaliger is. Binnenkort dus eens zien of Endless Space 2 bugvrij genoeg is om me er in te verdiepen.

• 0

#1126 Snertie

Snertie

Big Poster

• Member
  • PipPipPip
  • 829 berichten

Posted 25 July 2017 - 16:10

Abzu

Teleurstelling... In alles gewone een flauwere Journey. Heel de tijd aan het wachten op een kippenvel moment. Muziek ook niet top zoals in Journey. Een grote 'meh'
  • 0

#1127 Ge0force

Ge0force

Nieuwe Man

• Crew
  • 6847 berichten

Posted 25 July 2017 - 16:18

Abzu

Teleurstelling... In alles gewone een flauwere Journey. Heel de tijd aan het wachten op een kippenvel moment. Muziek ook niet top zoals in Journey. Een grote 'meh'

Jammer, ik vond 'm wel goed.

• 0

#1128 Snertie

Snertie

Big Poster

• Member
  • PipPipPip
  • 829 berichten

Posted 25 July 2017 - 18:11

Jammer, ik vond 'm wel goed.

Ik had hem ook nog deels gekocht door je aanbeveling in deze thread. Had mijn geluidsinstallatie luid genoeg gezet voor de muziek. Vond het ook niet slecht. Het zwemmen voelde heel vlot aan, maar met Journey in gedachte had ik elke keer zo een gevoel dat het het net niet was. Achja, ben wel te vinden voor dit soort games, maar denk dat ik er net iets te veel van gezien heb momenteel. Ben ook gestopt met Everybody Has Gone To The Rapture.

Wel net Inside (Playdead) uitgespeeld. Stond aan 8 euro in de PS Store en is elke cent waard. Heel erg fan van Playdead hun werk.

• 0

#1129 Unexpected

Unexpected

Wannabe-Spambear

• Clan Legend
  • 6056 berichten

Posted 30 July 2017 - 20:59

Deus Ex: Mankind Divided. 9/10 toffe game, uitdagend ook op het hoogste level.

• 0

“...a minority is only thought of as a minority if it constitutes some kind of threat to the majority, real or imaginary. And no threat is ever quite imaginary...” Christopher Isherwood
"Arguing on the internet is like running in the Special Olympics... Even if you win, you're still retarded."

#1130 Staticated

Staticated

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1040 berichten

Posted 31 July 2017 - 07:43

Deus Ex: Mankind Divided. 9/10 toffe game, uitdagend ook op het hoogste level.

Maar wat een anti-climax, en wat een korte main story en en en zucht*... :-(
Geraakt VERRE van uit de schaduw van Human Revolution IMO

Gameplay top, maar ware verspilling op vlak van story.

Doodzonde dat SE het in de koelkast steekt :'-( , maar aangezien de game na nog geen jaar te vinden is in de winkels aan €10... :-(

*zucht*, vaarwel één van men top-franchises (game was één van de teleurstellingen van dat jaar voor me).

• 0

#1131 Unexpected

Unexpected

Wannabe-Spambear

• Clan Legend
  • 6056 berichten

Posted 31 July 2017 - 10:47

Maar wat een anti-climax, en wat een korte main story en en en zucht*... :-(
Geraakt VERRE van uit de schaduw van Human Revolution IMO

Gameplay top, maar ware verspilling op vlak van story.

Doodzonde dat SE het in de koelkast steekt :'-( , maar aangezien de game na nog geen jaar te vinden is in de winkels aan €10... :-(

*zucht*, vaarwel één van men top-franchises (game was één van de teleurstellingen van dat jaar voor me).

Ja, awel, big ass dude is dood (enige boss ook??) ge red uwe chef en wat mensen, cut scene in uw appartement en hop de credits rollen. WHAT?

Maar, op give me deus ex wel een bom van een game :D

• 1

“...a minority is only thought of as a minority if it constitutes some kind of threat to the majority, real or imaginary. And no threat is ever quite imaginary...” Christopher Isherwood
"Arguing on the internet is like running in the Special Olympics... Even if you win, you're still retarded."

#1132 Staticated

Staticated

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1040 berichten

Posted 10 August 2017 - 10:13

"Neon Drive" (PS4), 6/10 [€9,99].
Ritme-game met acht "tracks", gespeeld met twee knoppen waarin je dient te switchen tussen vier à vijf "banen" om niet dood te gaan, doordrenkt in een '80's (neon/sci-fi) sfeertjes vergezelt met een '80s synthesizer soundtrack.

IMO afprijsing afwachten @ max. €4,99 als je van ritme-games houd (al-dan-niet ook die neon/sci-fi/synthesiser-stijl/genre).

Edited by Staticated, 10 August 2017 - 10:14.

• 0

#1133 Staticated

Staticated

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1040 berichten

Posted 15 August 2017 - 16:33

"Hellblade: Senua's Sacrifice" (PS4)
9/10

Keltische (Pict) vrouw Senua heeft het "geluk" niet aanwezig te zijn wanneer er een viking-raid op haar dorp gebeurd. Een bijzonder traumatische ervaring die nog eens bemoeilijkt wordt doordat Senua te kampen heeft met van psychose (hallucinaties) en schizofrenie, wat haar al een moeilijke jeugd heeft bezorgd.

In Hellblade ga je Senue begeleiden in haar persoonlijke strijd om de hel van haar traumatische ervaringen te verwerken terwijl ze een eiland verkent. Welliswaar lineair, met runes verspreid die je wat van de religie van de Germanen vertelt [IMO (zéér) interessant (vertelt)], puzzles die je vragen het ongewone op te merken in je omgeving dat alleen jij kan zien door je geestelijke toestand* en combat.

De combat die op zich basisch te noemen is (je gebruikt zes knoppen maar het is bijna uitsluitend schaar-steen-papier combat), met eigenlijk weinig diepgang, werkt echter wel zeer voldoenend maar de vechtmomenten worden IMO wel lang uitgerokken (vooral naar het einde toe).

Zowel grafisch, met een unieke uitmuntende artstyle (van zowel omgevingen, vijanden en special effects), en het geluid kan niet anders gescoord dan met een perfecte 10 op 10. [PC gamers mogen zich b.t.w. gelukkig prijzen met een >60fps, hoger contract (dat echt wel vet oogt) en nog extra hoog detail dankzij Double Full HD.]

Helaas geen perfecte 10 op 10 want er zijn wat mankementjes. Zeldzaam momentje(s) van clipping stoort op zich niet, een bug waardoor je vastzit in de omgeving en doodgaat daartegen. Zonde ook dat er niet de mogelijkheid is om terug te gaan naar specifieke secties van de game (chapter select) en persoonlijk vind ik het toch een gemis dat je het eiland niet vrij kan verkennen.

Ik heb er iets minder dan 10 uur over gedaan denk ik, 's avonds te spelen in de donker, alleen en met een headset aan wat me een fantastische ervaring en avontuur heeft bezorgd met geen gelijke en met wel achter elke hoek een nieuwe onverwachter verassing. Momenteel is dit de Game of the Year 2017 voor mij (en zoals ontwikkelaar Ninja Theory zelf beaamde, dit is absoluut hun beste game tot nu toe).

*Leuke is een making of video die je bij de game hebt is dat ze dieper ingaan over wat en hoe een psychotische toestand is. Elementen hiervoer komen zeer sterk aan bod in de game.

Edited by Staticated, 15 August 2017 - 16:39.

• 1

2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users