Springen naar inhoud

4gamers.be

Foto

pizzabox design > 2nd edition

• Please log in to reply
108 replies to this topic

#41 Regel

Regel

Gettin warmed up?

• Member
  • PipPip
  • 199 berichten

Posted 26 May 2011 - 16:00

Op een week zou ik dat nog hebben kunnen insturen maar ik ben al een halve week in verlof dus ga het niet meer lukken. Kheb nog geprobeerd om hem af te krijgen maar tevergeefs en een vliegtuig kunt ge niet efkes tegenhouden spijtig genoeg :facepalm: . Ik zal hem insturen als ik terug ben (3 juni) zonder mee te doen maar anders kan ik er toch niks meer mee doen.

Jammer, maar er zal achteraf wel op alle designs gecomment worden :facepalm:

Ben zeer benieuwd naar de andere inzendingen.
  • 0

#42 LunchBox

LunchBox

Trial Moderator

• Topic Starter
  • Trial
  • PipPip
  • 226 berichten

Posted 27 May 2011 - 11:30

Ik zou het inderdaad nog insturen op het forum, voor de feedback die je dan krijgt. En meedoen met het stemmen uiteraard, want dan maak je ook kans op een prijs :laugh:
  • 0

#43 GeneralAjAx

GeneralAjAx

Impressive man...

• Clan Brother
  • 1588 berichten

Posted 28 May 2011 - 12:04

Heb mijn ontwerpje ingestuurd! Wanneer komen ze online zodat we ze allemaal kunnen zien? :unsure:
  • 0
Een ajacied ben je niet voor even, dat ben je voor het leven!

#44 papfles

papfles

Crew

• Administrator
  • 6638 berichten

Posted 28 May 2011 - 12:17

Heb mijn ontwerpje ingestuurd! Wanneer komen ze online zodat we ze allemaal kunnen zien? :unsure:

Vanaf maandag (als ik me niet vergis)
  • 0

#45 GeneralAjAx

GeneralAjAx

Impressive man...

• Clan Brother
  • 1588 berichten

Posted 28 May 2011 - 12:18

Vanaf maandag (als ik me niet vergis)

Okay dan :unsure:

Succes iedereen :laugh:
  • 0

#46 Sniper_at_w0rk

Sniper_at_w0rk

Member

• Member
  • Pip
  • 64 berichten

Posted 28 May 2011 - 19:55

Mijn ontwerp wordt zo meteen verstuurd, alleen het uploaden duurt wat lang :)
Ik denk niet dat het zo goed is, aangezien dat ik het snel heb gemaakt en eigenlijk niet goed met Photoshop kan werken :p

Zijn er eigenlijk veel deelnemers aan dit soort wedstrijden?

Edited by Sniper_at_w0rk, 28 May 2011 - 19:56.

• 0

#47 LunchBox

LunchBox

Trial Moderator

• Topic Starter
  • Trial
  • PipPip
  • 226 berichten

Posted 28 May 2011 - 21:43

De ene keer al iets meer dan de andere, maar we hebben daar pas bij het afsluiten een zicht op omdat er toch een aantal pas op de laatste valreep insturen :rofl: Jullie goed recht trouwens, maar hou er rekening mee dat we ze morgen moeten ontvangen om mee op de website te verschijnen! :rofl: Al wie dus nog een halfafgewerkte versie op z'n computer heeft staan voor InFamous2 - afwerken is de boodschap en insturen. Maandag verschijnen ze inderdaad normaal gezien in een overzicht dus dan kan je al eens vergelijken met de mede-forumgenoten.
  • 0

#48 Regel

Regel

Gettin warmed up?

• Member
  • PipPip
  • 199 berichten

Posted 28 May 2011 - 21:55

Hebben jullie eigenlijk vorige keer ook inzendingen gekregen die niet bij die 10 zijn geëindigd?
  • 0

#49 Sniper_at_w0rk

Sniper_at_w0rk

Member

• Member
  • Pip
  • 64 berichten

Posted 29 May 2011 - 10:31

Ik bedoelde eigenlijk hoeveel er de vorige keer hebben meegedaan?
  • 0

#50 LunchBox

LunchBox

Trial Moderator

• Topic Starter
  • Trial
  • PipPip
  • 226 berichten

Posted 29 May 2011 - 17:07

Vorige keer hebben we 11 inzendingen ontvangen. Momenteel hebben we opnieuw 11 inzendingen ontvangen, maar zoals je weet worden ze nu zowieso allemaal getoond.
  • 0

#51 killomaster

killomaster

Pixelwizard

• Member
  • PipPip
  • 410 berichten

Posted 29 May 2011 - 17:20

Vorige keer hebben we 11 inzendingen ontvangen. Momenteel hebben we opnieuw 11 inzendingen ontvangen, maar zoals je weet worden ze nu zowieso allemaal getoond.

Worden ze op de site of op Facebook getoond of beide, en hoe kan je stemmen op jouw favoriet ?
Het is maar waar ik morgen moet zoeken voor de andere ontwerpen te zien ^^.
  • 0

#52 LunchBox

LunchBox

Trial Moderator

• Topic Starter
  • Trial
  • PipPip
  • 226 berichten

Posted 29 May 2011 - 17:56

Ze zullen opnieuw op facebook verschijnen. De link wordt nog meegedeeld via deze thread.
  • 0

#53 Sniper_at_w0rk

Sniper_at_w0rk

Member

• Member
  • Pip
  • 64 berichten

Posted 30 May 2011 - 08:43

Hier is de link http://www.facebook....112628552130620

Is het de keuze van de jury die de pizza's krijgt? Of de keuze van de Facebookers?
  • 0

#54 killomaster

killomaster

Pixelwizard

• Member
  • PipPip
  • 410 berichten

Posted 30 May 2011 - 08:49

Hier is de link http://www.facebook....112628552130620

Is het de keuze van de jury die de pizza's krijgt? Of de keuze van de Facebookers?

Facebook bepaald de laatste 5, en uit die 5 kiest de jury een 1 en 2.
  • 0

#55 LunchBox

LunchBox

Trial Moderator

• Topic Starter
  • Trial
  • PipPip
  • 226 berichten

Posted 30 May 2011 - 11:26

@killomaster: de 2e plaats hoeft niet persé tussen de 5 hoogste facebook-votes te zitten.

Als een naar onze mening "beste ontwerp" wel of niet bij jullie top5 zit wint hij zowieso de game. De hoofdprijs gaat inderdaad naar een ontwerp dat wij kiezen uit jullie top5 en dus niet zozeer naar de winnaar van de meeste votes. Kwestie van niet alleen de mensen met de meeste stemmen in de prijzen te laten vallen, al denk ik wel dat we qua smaak niet ver van jullie resultaat zullen zitten.

En dan gaat er nog een prijs naar een willekeurige voter, dus je weet wat je te doen staat :unsure:
  • 0

#56 FurtiveDuck

FurtiveDuck

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 464 berichten

Posted 30 May 2011 - 12:46

Ben wel eens benieuwd!
  • 0

#57 Regel

Regel

Gettin warmed up?

• Member
  • PipPip
  • 199 berichten

Posted 30 May 2011 - 14:20

Vermits Napke en Sharpless... hierachter vroegen in het nieuwsbericht, wat duiding bij hoe mijn inzending nu juist in elkaar zit:

Hoofdpersonage
De basis is een van de wallpapers uit het wallpaper pack dat je kon vinden op de wedstrijdpagina. Ik heb hem dan met pen tool uitgeknipt en een subtiele drop shadow aan gegeven. Vervolgens het contrast ervan wat aangepast en enkele artifactjes weggewerkt. Zijn rechterarm (onze links) heb ik dan iets meer dan 90 graden gedraaid en geprobeerd de shouder zo goed mogelijk te vervormen zodat de pose natuurlijk lijkt. Ik heb er ook een hand van een andere wallpaper aangezet zodat het meer lijkt of hij de doos vasthoudt.
Ten slotte nog wat schaduw op het papier aangebracht zodat het meer lijkt alsof hij eruit springt.

Pizzadoos
Als basis ben ik vertrokken van een stock die ik vond op google. De deksel heb ik dan vervangen door een kopie van de afgewerkte afbeelding en ook de voorste karton vervangen door een nieuwe shape met een gradient en een texture, zodat het wat beter paste in het geheel. Ik heb ook nog wat schaduw aangebracht op de doos onder zijn arm en schouder, en met de liquify tool de doos vlak onder zijn schouder wat vervormd.

Onderste achtergrond
Dit is een ook een wallpaper uit het pack waar ik wat effectjes heb opgegooid. Sketch effect, meer contrast, simplified, dodge/burn en wat herkleuring. Ik heb voor het personage ook nog wat subtiele mist/bliksem effectjes aangebracht zodat het meer lijkt alsof hij tot die achtergrond behoort, alsook een blauwe gloed onder zijn linkerarm (onze rechts).

Scheur in papier
Volledig zelf gemaakt met pen tool. Hier en daar wat omhoogkrullende stukjes met een shadow gezet zodat het wat realistischer lijkt, alsook sommige schaduwen wat bij gebrusht of geburned.

Overige effectjes
Wat inktsplatters in blauw-grijze pastelkleuren op het papier en zwarte achter hem om het geheel wat meer samen te brengen en meer de indruk te geven dat hij een beetje een geverfde schets is die tot leven komt (hoe je dat ook wil interpreteren). Bruine koffievlekken om wat meer interessante details toe te voegen. Ik heb ook nog heel subtiel wat andere textures aangebracht zoals gekreukeld papier.

inFAMOUS logo
Dit is het logo van een van de wallpapers geïnverteerd en met wat effectjes versimpeld (zo lijken de lijnen vloeiender en zit het er beter uit geprint). Ik heb er ook nog wat bliksemschichtjes opgezet om het wat meer bij de rest te doen passen (en vond ik er persoonlijk ook wel mooier uitzien).

Schetjes op het papier
Dit zijn ook allemaal wallpapers uit het pack (behalve eentje), waar ik dan wat schets en contrast filters op heb toegepast en ze vervolgens met elkaar geblend met layer masks. Sommige ook wat handmatig bijgewerkt omdat die schets filters nu eenmaal niet altijd zo goed werken.

Afwerking
Tenslotte nog wat adjustment layers: gradient maps, brightness/contrast om de kleuren toch iets levendiger en wat blauwer te maken dan het saaiere vale groen/bruin van de wallpapers. Als laatste nog wat blur en sharpen.

Hopelijk beantwoordt dit jullie vragen :)
Een grote versie zodat jullie de details beter kunnen zien: hier
  • 0

#58 GeneralAjAx

GeneralAjAx

Impressive man...

• Clan Brother
  • 1588 berichten

Posted 30 May 2011 - 15:36

mooie uitleg en mooi bewerkt :)
Zitten paar goeie bij!
Hopelijk de mijne ook :)
  • 0

#59 Napke

Napke

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 552 berichten

Posted 30 May 2011 - 20:16

Vermits Napke en Sharpless... hierachter vroegen in het nieuwsbericht, wat duiding bij hoe mijn inzending nu juist in elkaar zit:

Hoofdpersonage
De basis is een van de wallpapers uit het wallpaper pack dat je kon vinden op de wedstrijdpagina. Ik heb hem dan met pen tool uitgeknipt en een subtiele drop shadow aan gegeven. Vervolgens het contrast ervan wat aangepast en enkele artifactjes weggewerkt. Zijn rechterarm (onze links) heb ik dan iets meer dan 90 graden gedraaid en geprobeerd....

Je hebt het idd zeer mooi gedaan. Jij verdient zeker de 1ste plaats naar mijn mening!
  • 0

psn: tpalmans
PS4 - PS3 - PSvita

#60 Regel

Regel

Gettin warmed up?

• Member
  • PipPip
  • 199 berichten

Posted 30 May 2011 - 20:50

mooie uitleg en mooi bewerkt :(
Zitten paar goeie bij!
Hopelijk de mijne ook :p

Je hebt het idd zeer mooi gedaan. Jij verdient zeker de 1ste plaats naar mijn mening!

Merci! Welke zijn van jullie?
  • 0

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users