Springen naar inhoud

4gamers.be

Foto

Wii U

wiiU

• Please log in to reply
1270 replies to this topic

#1 Phazon

Phazon

Crew

• Crew
  • 12910 berichten

Posted 07 June 2011 - 19:09

Previously, video games played on a home console have been confined to the TV and offered identical viewpoints to each player in a multiplayer environment. Furthermore, watching TV and playing console games have been completely separate experiences. The new controller removes these boundaries, creating a more dynamic and fluid gaming and entertainment experience. Visitors to the E3 Expo will see firsthand the type of gaming experiences made possible by Wii U and the new controller such as:

· In single-player games:

o The new controller can display information on its screen that does not appear on the TV.

o The information and viewpoint can also change in the new controller based on the orientation of its gyroscope.

· In multiplayer games:

o The player using the new controller can have a different experience than those looking at the TV. This will offer a wide variety of competitive and cooperative opportunities.

In addition to the 6.2-inch screen, the new controller also features an accelerometer and a gyroscope, a rumble feature, an inward-facing camera, a microphone and speakers. Adding these features to the Classic Controller™ button scheme – two analog Circle Pads, +Control Pad, A/B/X/Y buttons, L/R buttons and ZL/ZR buttons – will enable a breadth of game-play experiences while appealing to both casual and dedicated video game players.

Wii U combines motion-sensing game play with the ability to support full HD graphics. Each Wii U console will be partnered with a new controller and can also use up to four additional Wii Remote™ or Wii Remote Plus controllers. The system is also backward compatible and can play all Wii games and use all Wii accessories. The Wii console has sold more than 86 million units globally and greatly expanded the overall audience for video games. Wii U aims to expand that audience even further. Developers worldwide are already working on new games and experiences for the console.

“Wii U redefines the structure of home entertainment by fundamentally changing how the TV, the game console and the Internet function and interact together,” said Nintendo President Satoru Iwata. “The experience enabled by Wii U and the new controller takes players deeper into their games, while reaching out wider than ever before to be inviting to all kinds of gamers.”

Kijk eens aan, zet hier een plusje rechts en je kan een mooie computermuis winnen
  • 124

Guild Wars 2: Calista Arganan

Steam & Uplay ID: Phazon13 / 3DS-friendcode: 5026-4413-7898 / Wii U ID: Phazon4G / PSN: Phazon_4G

Wii (U) | XB1 | PS4 | New 3DS | PSV | Nexus 7 FHD | Xiaomi Redmi 3S

#2 Mutte

Mutte

Crew

• Crew
  • 646 berichten

Posted 07 June 2011 - 20:14

Momenteel sta ik er niet echt wild van.
  • 0

#3 Triumph

Triumph

Gettin warmed up?

• Member
  • PipPip
  • 119 berichten

Posted 07 June 2011 - 20:17

Ik ga toch liever een psv preorderen
  • 0
"Oh how we laughed and laughed... Except I wasn't laughing..." - gLaDOS

#4 Phazon

Phazon

Crew

• Topic Starter
  • Crew
  • 12910 berichten

Posted 07 June 2011 - 20:26

HD-footage:

• 0

Steam & Uplay ID: Phazon13 / 3DS-friendcode: 5026-4413-7898 / Wii U ID: Phazon4G / PSN: Phazon_4G

#5 Anneleen

Anneleen

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1506 berichten

Posted 07 June 2011 - 20:38

Ik ga toch liever een psv preorderen

Indeed. 't Is wel origineel en ik ben benieuwd wat ze er mee gaan doen qua games, maar de PSVita is meer mijn ding :p
  • 0
"Also, I can kill you with my brain."

#6 Phazon

Phazon

Crew

• Topic Starter
  • Crew
  • 12910 berichten

Posted 07 June 2011 - 20:52

- Reggie: “High-def graphics, got it. Online capabilities, got it.
- Again, online news coming soon
- Single-touch controller
- Wii wasn’t unsuccessful with the hardcore
- 1080p
- No price talk yet
- Console will be driven by the games
- Zelda Wii U was an experience, Reggie doesn’t like the term tech-demo
- Reggie says Nintendo is good at keeping secrets
- [Hitting 45 million sales before announcing WiiU] was just a nice, figurative conversation. (The Wii has not yet sold 48m, yet WiiU has been announced).
- Competitive price point
- Will have a fantastic value
- You’ll be able to play those Wii games, but with a new experience.
- Geoff: You’re gonna have some big launch first-party games? (Reggie doesn’t answer)
- [About the console]: We’re not emphasising the console. It’s a box. We’re focusing on the controller.
- Doesn’t support Blu-ray
  • 0

#7 Vancha

Vancha

Crew

• Crew
  • 1395 berichten

Posted 07 June 2011 - 20:55

Kun je nu feitelijk volledige games ook naar het scherm streamen en verderspelen terwijl je naar het wc bvb gaat?
  • 0

#8 Enzime

Enzime

Big Poster

• Member
  • PipPipPip
  • 750 berichten

Posted 07 June 2011 - 21:07

- [About the console]: We’re not emphasising the console. It’s a box. We’re focusing on the controller.

wait wut?
  • 0

#9 Phazon

Phazon

Crew

• Topic Starter
  • Crew
  • 12910 berichten

Posted 07 June 2011 - 21:34

Persbericht IBM: Wii U-processor

Spoiler

Ook AMD geef een persbericht over GPU vrij

Spoiler

• 0

#10 cravot

cravot

Gettin warmed up?

• Member
  • PipPip
  • 100 berichten

Posted 07 June 2011 - 21:43

Tlijkt mij even slecht als de naam. Wii U kom op zeg. dan vind ik vita wel wa beter klinken
  • 0

#11 Phazon

Phazon

Crew

• Topic Starter
  • Crew
  • 12910 berichten

Een mooie screen, gewoon omdat het kan! :facepalm:

Geplaatste afbeelding
  • 0

#12 Yurf

Yurf

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1424 berichten

Het idee van een scherm in een controller vind ik goed gevonden, maar ik vraag me toch af hoeveel zo'n controller zal kosten. Verder ga ik vooral de kat uit de boom kijken, want het aanbod games op de Wii (buiten een aantal sublieme toppers) is vrij beperkt, net zoals de third party support.

Zijn er al details bekend van hoe sterk deze console is ten opzichte van bijvoorbeeld een PS3 of 360? Ik hoop dat Nintendo niet weer gaat beginnen met een console die op grafisch gebied achterhinkt.
  • 0

#13 Phazon

Phazon

Crew

• Topic Starter
  • Crew
  • 12910 berichten

Posted 07 June 2011 - 21:57

Neen en zullen voorlopig ook niet bekend geraken. Ik vermoed dat het afwachten is tot een volgende beurs waar Nintendo en/of third parties meer beelden laten zien. De makers van Darksiders 2 zei wel dat de Wii U-versie de beste zal zijn, maar of ze dat voor graphics of gameplay bedoelen weten we niet.

edit:

“We’re not interested in any gimmicky stuff like with the Wii launch games, where it was basically like, this is exactly like a normal game except every once in a while you jab your controller at the screen to jump or something. I think the new system is better than the Wii controller in that it has a couple features that core games like ours can leverage and make use of. Yeah, just because the hardware is more powerful and it will have some extra features that I think will actually be useful to people playing the game. With it’s controller, [the Wii U version of Darksiders II] might be the best version of the game.”
  • 0

#14 mkkillah

mkkillah

Gettin warmed up?

• Member
  • PipPip
  • 174 berichten

Posted 07 June 2011 - 21:59

en je moet er rekening mee houden dat ze een halve generatie achter lopen hè!
  • 0

#15 Phazon

Phazon

Crew

• Topic Starter
  • Crew
  • 12910 berichten

Posted 07 June 2011 - 22:01

@mkkillah
Wat is de definitie van een generatie.

Wii was grafisch achter op de rest, maar qua gameplay was het net andersom (kinect en move) kwamen later. Ik wil hier geen onnozele discussies mee uitlokken, gewoon iets meegeven om over na te denken. Van dezelfde generaties spreken zal steeds minder en minder in de toekomst het geval zijn.

Nog een leuke gif:

Geplaatste afbeelding

edit: en de volledige video

• 0

#16 Phazon

Phazon

Crew

• Topic Starter
  • Crew
  • 12910 berichten

Posted 07 June 2011 - 22:17

Een vraagje: hebben jullie liever dat ik trailers en kleine nieuwtjes hierin gooi of maak ik een apart 'Wii U: kleiner nieuws van de dag aan'? (lijkt me nog wat te vroeg, maar als jullie dat liever hebben mij best...)
  • 0

#17 hatetn

hatetn

Wannabe-Spambear

• Member
  • PipPipPip
  • 3504 berichten

Posted 07 June 2011 - 23:29

Een vraagje: hebben jullie liever dat ik trailers en kleine nieuwtjes hierin gooi of maak ik een apart 'Wii U: kleiner nieuws van de dag aan'? (lijkt me nog wat te vroeg, maar als jullie dat liever hebben mij best...)

het kan toch geen kwaad om hem nu al te maken. maar ik denk dat we de eerste maanden nog niet veel gaan zien ervan.
  • 0

#18 Phazon

Phazon

Crew

• Topic Starter
  • Crew
  • 12910 berichten

Posted 07 June 2011 - 23:35

het kan toch geen kwaad om hem nu al te maken. maar ik denk dat we de eerste maanden nog niet veel gaan zien ervan.

Idd, daarom net. Het leek me beter alles hier gewoon tussen te werpen :facepalm:

• 0

#19 MiniJeffrey

MiniJeffrey

Crew

• Administrator
  • 8007 berichten

Posted 08 June 2011 - 03:45

Las ik daar goed? 'does not support bluray'

This is very sad day
Geplaatste afbeelding
  • 0

- 4Gamers Forum Administrator -

#20 Regel

Regel

Gettin warmed up?

• Member
  • PipPip
  • 199 berichten

Posted 08 June 2011 - 04:32

Las ik daar goed? 'does not support bluray'

This is very sad day
Geplaatste afbeelding

Tja ik neem aan dat Nintendo het niet wil marketen als een complete media device zoals Sony dat doet. Maar ik vrees dat er dan wel voor de grote games wat disc-swaps zullen moeten gebeuren (kijk nu maar naar L.A. Noire op 360 bijv.)
  • 0

Also tagged with one or more of these keywords: wiiU

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users